Gå til innhold

The Walking Dead, sesong 6


Mann 42

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 minutter siden, DreamOn skrev:

Hvor har dere bildet fra den scenen fra?  Det må jo være fra neste episode??

Nei, det er fra den nyeste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge gått og ventet på at det skulle skje noe mellom Michonne og Rick! :-D (I allefall håpet, synes de har lagt ut noen hint tidligere i serien)

Det var en OK episode sist, men jeg synes det var veldig merkelig at to så erfarne menn som Darryl og Rick ikke tok den traileren rett hjem til Alexandria, med en gang de fant den. Og kjørte i vilden sky ute på jordet med den? De har jo erfart at det kan være mye rart som skjer langs landevegen, og de burde ha sikret byttet sitt bedre.

Jeg har ikke lest tegneserien, og er veldig spent på denne Jesus-fyren, og om han er spion for Negan.

Men: Har Maggie mistet babyen?? Hun var jo gravid, hadde jo vært det en god stund (også da Glenn var savnet en lengre periode, vel?). Og så kom alt det dramaet da Sam ble skutt i øyet. Og så har det gått flere uker, for Sam er oppe og går, og de har bygd opp veggene rundt Alexandria. Var veldig spent på å se magen til Maggie da vi så vidt så henne i denne ukens episode. Men den var helt flat! Hun har vel ikke mistet, har jeg gått glipp av noe der?

Og jeg savner Carol. Carol, hvor er du, hva gjør du?

Anonymkode: df007...a0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lenge gått og ventet på at det skulle skje noe mellom Michonne og Rick! :-D (I allefall håpet, synes de har lagt ut noen hint tidligere i serien)

Det var en OK episode sist, men jeg synes det var veldig merkelig at to så erfarne menn som Darryl og Rick ikke tok den traileren rett hjem til Alexandria, med en gang de fant den. Og kjørte i vilden sky ute på jordet med den? De har jo erfart at det kan være mye rart som skjer langs landevegen, og de burde ha sikret byttet sitt bedre.

Jeg har ikke lest tegneserien, og er veldig spent på denne Jesus-fyren, og om han er spion for Negan.

Men: Har Maggie mistet babyen?? Hun var jo gravid, hadde jo vært det en god stund (også da Glenn var savnet en lengre periode, vel?). Og så kom alt det dramaet da Sam ble skutt i øyet. Og så har det gått flere uker, for Sam er oppe og går, og de har bygd opp veggene rundt Alexandria. Var veldig spent på å se magen til Maggie da vi så vidt så henne i denne ukens episode. Men den var helt flat! Hun har vel ikke mistet, har jeg gått glipp av noe der?

Og jeg savner Carol. Carol, hvor er du, hva gjør du?

Anonymkode: df007...a0e

Jeg håper du mener Carl og ikke Sam?

Anonymkode: 6bfec...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en OK episode sist, men jeg synes det var veldig merkelig at to så erfarne menn som Darryl og Rick ikke tok den traileren rett hjem til Alexandria, med en gang de fant den. Og kjørte i vilden sky ute på jordet med den? De har jo erfart at det kan være mye rart som skjer langs landevegen, og de burde ha sikret byttet sitt bedre.

Anonymkode: df007...a0e

Helt enig i dette! Både samboeren min og jeg irriterte oss over at de ikke hadde lært av tidligere erfaringer at de bør kjøre rett hjem med en så stor fangst, så får de heller dra ut igjen når lasten er trygt hjemme! Men det hadde vel ikke vært spennende TV, og da hadde de jo ikke fått med seg Jesus hjem :P

Anonymkode: e1d86...e62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har spist for godt for lenge, for hadde de levd med sult og nød hadde første prioritet vært å få den varebilen hjem, uten noen distraksjoner. Nå vaser de rundt og stopper her og der, og virker ikke som de bryr seg om all maten og hygieneartiklene. De burde prøve å finne en stor bil/traktor som kunne slept opp igjen varebilen, for en god del av maten er godt pakket inn og ville ikke blitt ødelagt av en liten stund i vannet. Men her har man blitt velfødde og bryr seg ikke om annet enn nye vennskap og kjæresterier, som en annen såpeserie. På en måte fint at de ikke styres av sult og opplever nød, men når man vet at det har ikke blitt produsert en tannkremtube eller hermetikkboks på over to år (nærmere tre?) så burde man ta litt bedre vare på det når man finner et sånt lager. 

Når det er sagt synes jeg det har vært bra med spenning og handling i de siste to episodene. Men blir litt irritert når de lar Rick og gjengen bli så uforsiktige. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

Men: Har Maggie mistet babyen?? Hun var jo gravid, hadde jo vært det en god stund (også da Glenn var savnet en lengre periode, vel?). Og så kom alt det dramaet da Sam ble skutt i øyet. Og så har det gått flere uker, for Sam er oppe og går, og de har bygd opp veggene rundt Alexandria. Var veldig spent på å se magen til Maggie da vi så vidt så henne i denne ukens episode. Men den var helt flat! Hun har vel ikke mistet, har jeg gått glipp av noe der?

Og jeg savner Carol. Carol, hvor er du, hva gjør du?

Det har da ikke gått så lang tid vel? For en førstegangsgravid er det ikke unormalt at det tar flere måneder før det blir synlig på magen. Og nå er jo Maggie en svært aktiv kvinne som antakeligvis har svært sterke magemuskler, så de kan fint vente til 6 mnd med å gi henne noe særlig antydning til  mage. 

 

Hele første del av sesongen foregikk over noen få dager. Og da hadde Maggie akkurat funnet ut at hun var gravid. Bakdelen med å ha så mange mennesker med er at man klarer ikke å følge alle hele tiden. Det blir sikkert en episode om Carol snart. Jeg syntes det var bra at de hadde kvittet seg med en del av karakterene, men så ser det ut til at de skal dra inn enda flere (som Jesus). Det kan bli for mange, med tanke på at alle skal ha personlig utvikling og action...

Endret av Que_pasa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ompalompa24

Å gud hvor glad jeg ble da Michonne og Rick endelig hooket opp! Har ventet på det lenge og syns det har lagt i luften hele tiden egentlig. Hun er jo nesten som en mor for barna hans allerede og de utfyller hverandre. Nå håper jeg bare det ikke blir kleint mellom de sånn at jeg må ha puten klar fremover :fnise: Stygt å si det, men endelig forsvant hun blonde og ungene. De var bare irriterende alle sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste episode var herlig. :D Særlig Jakten på Jesus da de mistet maten i innsjøen :D Men Rick og Michonne forbentet jeg ikke for å være ærlig. Også da Carl førte Deanna til sønnen hennes var sterkt. Han visste hva han gjorde ... fordi han måtte gjøre det samme med sin mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.2.2016 at 13.26, canacas skrev:

Jeg har ikke lest tegneserien, men er del av ett lukket forum som skriver mye om tegneserien og kobler den mot TV versjonen. 

Ahaa. Vel, jeg har lest kompendium 3 og fått oppdatert meg på tegneserien nå iløpet av helga, og det at både jesus og negan har dukket opp i serien lover jo virkelig godt. Skjønner hva som menes med en helt ny verden nå:D

Anonymkode: 014fd...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ahaa. Vel, jeg har lest kompendium 3 og fått oppdatert meg på tegneserien nå iløpet av helga, og det at både jesus og negan har dukket opp i serien lover jo virkelig godt. Skjønner hva som menes med en helt ny verden nå:D

Anonymkode: 014fd...d5d

Jepp, dette bør bli bra! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de som har lest tegneserien la være å spoile? 

Jeg synes den nye episoden var veldig kjedelig. Ser ut som det blir mer fart fremover da. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Smookiekins skrev:

Kan de som har lest tegneserien la være å spoile? 

Jeg synes den nye episoden var veldig kjedelig. Ser ut som det blir mer fart fremover da. 

Har nevnt tegneserien, men har ikke spoilet noe som helst. Må da være lov til å si at man gleder seg. Nå pleier jo tv-serien uansett å ta andre vendinger enn tegneserien når det kommer til twd.

Anonymkode: 014fd...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nevnt tegneserien, men har ikke spoilet noe som helst. Må da være lov til å si at man gleder seg. Nå pleier jo tv-serien uansett å ta andre vendinger enn tegneserien når det kommer til twd.

Anonymkode: 014fd...d5d

Selvfølgelig :) Tenkte nok mer på det med Glenn.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å få inn litt kjekke mannfolk i serien også! Jesus er jo bare :sikle: damn

Anonymkode: bd331...a9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig skeptisk til Jesus. Tror det er en forbindelse til Negan der (Jesus og the saviors - (kalle)navnet er kanskje ikke tilfeldig?) Det var veldig creepy når de sendte rundt det ultralydbildet i camperen helt på slutten. Stille før stormen.  Hvem kommer til å dø i kampen mot Negan?  :-(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det blitt av Carol? Jeg savner henne. 

Anonymkode: 51138...c58

Syns hun har vært litt kjip i det siste jeg. Lettprovosert og aggressiv.

Uansett, det er nok en så enkel forklaring på det som at det begynner å bli mange karakterer, og om man skal få noen fremgang så kan man ikke fokusere på alle hele tiden.

Anonymkode: 014fd...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns hun har vært litt kjip i det siste jeg. Lettprovosert og aggressiv.

Uansett, det er nok en så enkel forklaring på det som at det begynner å bli mange karakterer, og om man skal få noen fremgang så kan man ikke fokusere på alle hele tiden.

Anonymkode: 014fd...d5d

Enig i at hun var blitt aggressiv, men hun hadde nok ikke latt seg lure av Jesus. Rick og de andre er blitt myke, og den gjengen trenger Carol i kampen mot Negan.

Anonymkode: 51138...c58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at hun var blitt aggressiv, men hun hadde nok ikke latt seg lure av Jesus. Rick og de andre er blitt myke, og den gjengen trenger Carol i kampen mot Negan.

Anonymkode: 51138...c58

Ja, men den kampen blir hun nok med på uansett. Og jo, jeg tror han jesus kan lure de fleste, jeg :P men at det sikkert er like greit, tror han kommer til å bli en ressurs for rick og gjengen. 

Gleder meg så sykt til å se negan nå. 

Anonymkode: 014fd...d5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...