Gå til innhold

- Sex bør bli gratis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du mener det er trist at jeg aksepterer at folk er frie til å ta sine egne valg? Det syns JEG er trist. Jeg ville garantert ikke LIKT det, men jeg VILLE akseptert det, og jeg ville ikke slått handa av mitt barn pga et slikt valg.

 

Frie valg er vel og bra, inntil det kommer til det punktet hvor mennesket selv og samfunnet blir skadelidende som en følge av det.

 

Forskjellen på deg og meg er jeg i tilegg til å ikke like det heller ikke hadde AKSEPTERT det. Det betyr dog ikke at jeg ville slått hånda av barnet mitt av den grunn.

 

Vi er fundamentalt uenige på dette punktet og er neppe tjent med å skulle diskutere det videre.

 

Hadde jeg vært kristen skulle jeg bedt om at du skulle få opp øynene.  

Men jeg får nøye meg med å håpe at du ser lyset en gang i framtiden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du mener det er trist at jeg aksepterer at folk er frie til å ta sine egne valg? Det syns JEG er trist. Jeg ville garantert ikke LIKT det, men jeg VILLE akseptert det, og jeg ville ikke slått handa av mitt barn pga et slikt valg.

 

Har du barn? En datter? Eller snakker du også bare teoretisk?

 

Glem det. Jeg ser i tidligere innlegg at du skriver din fiktive datter.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn? En datter? Eller snakker du også bare teoretisk?

 

Glem det. Jeg ser i tidligere innlegg at du skriver din fiktive datter.

Ikke fiktiv. Hypotetisk. Fiktiv ville vært dersom jeg hadde diktet opp en datter.

Skal jeg forstå deg dithen at det bare er de som har barn som kan mene noe om, vel, hva som helst, egentlig? Det meste involverer jo noens sønner og døtre, så jeg skal kanskje slutte av ditt innlegg at jeg rett og slett ikke er kompetent til å mene noe om samfunnet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fiktiv. Hypotetisk. Fiktiv ville vært dersom jeg hadde diktet opp en datter.

Skal jeg forstå deg dithen at det bare er de som har barn som kan mene noe om, vel, hva som helst, egentlig? Det meste involverer jo noens sønner og døtre, så jeg skal kanskje slutte av ditt innlegg at jeg rett og slett ikke er kompetent til å mene noe om samfunnet?

 

Unnskyld, hypotetisk. Du tillegger meg meninger om ting jeg ikke har sagt noe om. Det jeg har skrevet flere ganger nå, er at du må gjerne ha dine teorier om prostitusjon. Men når din datter, ditt eget kjøtt og blod, forteller deg at hun vil bli prostituert, klarer du da å være uberørt av det, tror du? Kommer du til å se på det som et hvilket som helst yrke?

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, hypotetisk. Du tillegger meg meninger om ting jeg ikke har sagt noe om. Det jeg har skrevet flere ganger nå, er at du må gjerne ha dine teorier om prostitusjon. Men når din datter, ditt eget kjøtt og blod, forteller deg at hun vil bli prostituert, klarer du da å være uberørt av det, tror du? Kommer du til å se på det som et hvilket som helst yrke?

OK, så når jeg mener noe om prostitusjon, så er det en teori, fordi jeg ikke har en datter?

Jeg antar at DU har en, så derfor må dine meninger tillegges større vekt i lys av dette faktum? Eller er det også å tillegge deg meninger du ikke har?

Det at jeg sier at jeg ville bli nødt til å akseptere at en (hypotetisk) datter evt gjorde et valg som jeg ikke likte, faller dere visst tungt for brystet? Nei, jeg ser ikke på det som et hvilket som helst yrke, siden det involverer en grad av intimitet og sårbarhet som man ikke ser i mange andre yrker. Og jeg ville definitivt ønsket at hun hadde gjort et annet valg. Men man kan ikke bestemme denslags for sine voksne barn, og så blir vel egentlig spørsmålet hva man gjør ETTER at man er blitt kjent med valget?

Hva ville DU gjort?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, hypotetisk. Du tillegger meg meninger om ting jeg ikke har sagt noe om. Det jeg har skrevet flere ganger nå, er at du må gjerne ha dine teorier om prostitusjon. Men når din datter, ditt eget kjøtt og blod, forteller deg at hun vil bli prostituert, klarer du da å være uberørt av det, tror du? Kommer du til å se på det som et hvilket som helst yrke?

 

Hva hadde du gjort om moren din var prostituert?

 

- ville du forsøke å bestemme over henne som en slags formynder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frie valg er vel og bra, inntil det kommer til det punktet hvor mennesket selv og samfunnet blir skadelidende som en følge av det.

 

Forskjellen på deg og meg er jeg i tilegg til å ikke like det heller ikke hadde AKSEPTERT det. Det betyr dog ikke at jeg ville slått hånda av barnet mitt av den grunn.

 

Vi er fundamentalt uenige på dette punktet og er neppe tjent med å skulle diskutere det videre.

 

Hadde jeg vært kristen skulle jeg bedt om at du skulle få opp øynene.  

Men jeg får nøye meg med å håpe at du ser lyset en gang i framtiden. ;)

 

okay, du aksepterer ikke at moren din eller datteren din prostituerer seg. Hvordan helt nøyaktig har du tenkt å forhindre moren din eller datteren i å være prostituert? - Åja, nå har jeg det. Ved at staten forbyr prostitusjon så vil prostitusjon forsvinne fra jordas overflate? Ingen mennesker vil noensinne inngå byttehandel for sex mer!

 

Om datteren din eller moren din velger å prostituerer seg, - så er det verken opp til deg eller staten! Ja jeg forstår at overtroiske mennesker mener at det er opptil staten å bestemme om mennesker selv skal få velge om de er prostituerte eller ikke, - men for oss.  - vet du hva jeg tenker?

 

- jeg tenker at det er opptil mennesker selv å bestemme sine egne valg jeg! Klarer du det tror du? Å respektere andre menneskers valg, - eller er det litt for vanskelig for deg?

 

For eksempel om jeg skal prostituere meg, - er det noe du har en mening om?

 

Innlegg ryddet for persondebatt

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om datteren din eller moren din velger å prostituerer seg, - så er det verken opp til deg eller staten! Ja jeg forstår at overtroiske mennesker mener at det er opptil staten å bestemme om mennesker selv skal få velge om de er prostituerte eller ikke, - men for oss. Oss normale mennesker og vi som ikke elsker formyndere slik som deg, - vet du hva jeg tenker?

 

 

Overtro: https://snl.no/overtro

Anonymous poster hash: 3cf98...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Om man gikk igjennom flere kurs for både horene og horekundene, samt at begge måtte ha lisens og samtidig betalt skatt og vært gjennom regelmessige helsekontroller. og kriminalisert både kjøp og salg av sex uten lisens, så er jeg med.

Anonymous poster hash: 608d8...f3a

Har du tenkt mye over dette,eller kom alt dette spontant? :-D

Horekunde-kurs??

Og flere kurs?

Men takk for smilet i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Mye god helse i sex. Men et slikt forslag er ikke nordmenn modne nok til og diskutere eller å reflektere over. Det krever litt for å diskutere dette.

Ville vært riktigere å si mye helse i god sex.

Og så kan du godt jekke deg ned et par hakk:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært riktigere å si mye helse i god sex.

Og så kan du godt jekke deg ned et par hakk:-D

Jeg vet jo og ser jo at Norge ikke er klare for en slik debatt. Hele samfunnet vårt er gjennomsyret av moralister og liksom følelse mennesker som egentlig ikke forstår sin egen adferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sex er ikke en menneskerett. Jeg vil ikke at mine skattepenger skal finansiere griser som ikke får ligg frivillig.

Er man gris i dine øyne om man ønsker sex? Hva angår skattepenger? Så kastes det bort på så mye tull i dette samfunnet at det er en galskap. Se bare nå på alle «flyktningene» som vi kaster bort millioner på. Jeg vil langt mer bruke penger på mennesker som ikke klarer, eller ikke kan få sex. Slik at også de kan få goder vi andre tar for gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man gris i dine øyne om man ønsker sex? Hva angår skattepenger? Så kastes det bort på så mye tull i dette samfunnet at det er en galskap. Se bare nå på alle «flyktningene» som vi kaster bort millioner på. Jeg vil langt mer bruke penger på mennesker som ikke klarer, eller ikke kan få sex. Slik at også de kan få goder vi andre tar for gitt.

Alle er selv ansvarlig for sine egne sexliv. Ja, mine skattepenger går til mye tull, og jeg setter meg virkelig på bakbena om dette blir inkludert i resten av tullet. Og ja, man er gris i mine øyne om man ligger med noen som bare har sex med deg for penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg korrigerte deg litt.. Nå høres du ikke ut som en person med dobbelstandard.

 

Alle er selv ansvarlig for sine egne sexliv. Ja, mine skattepenger går til mye tull, og jeg setter meg virkelig på bakbena om dette blir inkludert i resten av tullet. Og ja, man er gris og hore i mine øyne om man ligger med noen som bare har sex  for penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle er selv ansvarlig for sine egne sexliv. Ja, mine skattepenger går til mye tull, og jeg setter meg virkelig på bakbena om dette blir inkludert i resten av tullet. Og ja, man er gris i mine øyne om man ligger med noen som bare har sex med deg for penger.

Har aldri forstått meg på mennesker som ser på sex som noe griseri. Det må være mennesker med et litt forknytthet  forhold til sex. Det og betale for sex, er nødvendigvis ikke noe galt. Det gale er enkeltes menneskers tenkning, eller rett og slett læring om det. For du har en eller annen gang i livet lært at det er galt. Uten at du selv har reflektert stort over det. Alle mennesker som jobber selger seg selv og sin kropp. Uten kroppen, ikke noe arbeid. Men vi har på en eller annen måte tabubelagt våre kjønn, som faktisk bare er en kroppsdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo et særs spesielt tilfelle. Helt vanlige venneløse folk får ikke støttekontakt

Jo. Folk med psykiske problemer, folk med downs, ol. får det.

Anonymous poster hash: 0e2e5...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg vet jo og ser jo at Norge ikke er klare for en slik debatt. Hele samfunnet vårt er gjennomsyret av moralister og liksom følelse mennesker som egentlig ikke forstår sin egen adferd.

Da kan jo debatter oppklare litt kanskje? Poenget med å debattere er vel å opplyse og bli opplyst.

Folk kan ikke holde munn selv om de ikke forstår alt,-da hadde det blitt rimelig taust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da kan jo debatter oppklare litt kanskje?

Debatter om sex og prostitusjon i dette land opplyser ikke, eller gir noe læring. Det er kun basert på moralisme og formynderi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...