Gå til innhold

- Sex bør bli gratis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenk deg; om du averterer etter en prostituert, og ønsker deg ei vakker dame. Så viser det seg at den beste søkeren faktisk er en mann med 50 års yrkeserfaring med doktorgrader fra de beste univesiteter og topp referanser. Hvis du f.eks er en leder i Fagforbundet som lever etter forbundets prinsipper, kan du da forbigå og kjønnsdiskriminere bort denne søkeren til fordel for ei lekker ung dame med nydelige bryster og påberope deg sånt som f.eks. "personlig egnethet?"

 

Du tror jeg fleiper, temmelig absurd?

Det tror jeg også, men allikevel. Blir prostituerte offentlig ansatt, så er det nærliggende å tenke seg at ansettelser skjer i tråd med lovlig praksis i arbeidslivet generelt, der ingen skal diskrimineres. Ikke engang homofile prester.

 

Eller går det an å ligge seg til jobben?

 

Du får sjekke hva jeg svarte på.

Anonymous poster hash: 3cf98...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Flere menn enn kvinner selger sex faktisk, ifølge denne undersøkelsen. http://www.nrk.no/hordaland/flere-menn-enn-kvinner-selger-sex-1.6716568

Hovedsakelig selger de vel til andre menn, da. Spørs om Waco hadde vært like interessert i det.

Anonymous poster hash: 3cf98...ec3

 

 

Det må være noen gutter som har hatt det litt morsomt ved å hake av på feil rubrikk på spørreundersøkelsen. Jeg tviler sterkt på at flere menn en kvinner har solgt sex. 

Anonymous poster hash: 446d0...268

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det må være noen gutter som har hatt det litt morsomt ved å hake av på feil rubrikk på spørreundersøkelsen. Jeg tviler sterkt på at flere menn en kvinner har solgt sex. 

Anonymous poster hash: 446d0...268

 

 

Selvfølgelig er det sikkert feil i en undersøkelse som ikke passer inn i ditt bilde av virkeligheten.

Anonymous poster hash: 3cf98...ec3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du får sjekke hva jeg svarte på.

Anonymous poster hash: 3cf98...ec3

 

Du svarte på dette "Så vidt jeg har forstått er det jfr. likestillingsloven forbudt å diskriminere pga av kjønn når man skal leie inn arbeidskraft." med klø i hodet tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte på dette "Så vidt jeg har forstått er det jfr. likestillingsloven forbudt å diskriminere pga av kjønn når man skal leie inn arbeidskraft." med klø i hodet tegn.

Jeg mener hva jeg svarte på da jeg linket til undersøkelsen om flere mannlige enn kvinnelige prostituerte.

(Multisitatfunksjonen virket ikke så om du gidder kan du gå tilbake i tråden å sjekke.)

 

 

Synes forøvrig hele utgangspunktet i denne tråden er helt på trynet.

Anonymous poster hash: 3cf98...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er kjempefint at her er så mange som er positive til å tilby sex til grupper som har vanskelig for å ordne seg på egen hånd.

Kanskje et radikalt forslag, men jeg syns egentlig disse kloke hodene kan gjøre alvor av ideen, og begynne å tilby sine tjenester til de trengende. dere kan unngå lovverket med å gjøre det gratis. alle får, og vinn vinn for alle parter. 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er kjempefint at her er så mange som er positive til å tilby sex til grupper som har vanskelig for å ordne seg på egen hånd.

Kanskje et radikalt forslag, men jeg syns egentlig disse kloke hodene kan gjøre alvor av ideen, og begynne å tilby sine tjenester til de trengende. dere kan unngå lovverket med å gjøre det gratis. alle får, og vinn vinn for alle parter. 😊

 

Problemet med det er at privat veldedighet aldri noensinne har vært i nærheten av å hjelpe like mye og like effektivt som det offentlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Kanskje? Mange private veldedighetsorganisasjoner gjør det jo ganske bra, men det tar jo litt tid og arbeid å bygge opp en slik 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med det er at privat veldedighet aldri noensinne har vært i nærheten av å hjelpe like mye og like effektivt som det offentlige.

 

Jeg leste det hun skrev som sarkasme og er enig med henne.  :)

Anonymous poster hash: 3cf98...ec3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet det før og skriver det igjen: åpne opp swingers-klubbene og -miljøene for single også, så er problemet løst. Krever nok en del organisering og oppfølging, slik at fleste får "napp" på en god måte, men vil nok hjelpe mange. Er mange av begge kjønn der ute som er på jakt etter kjappiser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Kanskje? Mange private veldedighetsorganisasjoner gjør det jo ganske bra, men det tar jo litt tid og arbeid å bygge opp en slik 😊

Ja vel, og hvilke er de "mange private veldedighetsorganisasjoner" som er i nærheten av å kunne å vise til like gode hjelperesultater som det offentlige? Faktum er at privat veldedighet aldri noe sted og aldri noensinne i verdenshitstorien har vært i nærheten av å kunne vise til like stort volum som det offentlige når det kommer til å hjelpe mennesker som trenger hjelp. Og når det kommer til å hjelpe mennesker som trenger hjelp, kommer man ikke unna volum som det mest sentrale kritierium for suksess.

 

Jeg leste det hun skrev som sarkasme og er enig med henne. :)

Anonymous poster hash: 3cf98...ec3

Men selv sarkasme må være fundert i virkeligheten for at det skal fungere. Derfor er og blir det malplassert med "sarkasme" som oppfordrer til privat veldedighet som et alternativ til offentlig finansierte sexvelferdsarbeidere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vel, og hvilke er de "mange private veldedighetsorganisasjoner" som er i nærheten av å kunne å vise til like gode hjelperesultater som det offentlige? Faktum er at privat veldedighet aldri noe sted og aldri noensinne i verdenshitstorien har vært i nærheten av å kunne vise til like stort volum som det offentlige når det kommer til å hjelpe mennesker som trenger hjelp. Og når det kommer til å hjelpe mennesker som trenger hjelp, kommer man ikke unna volum som det mest sentrale kritierium for suksess.

Men selv sarkasme må være fundert i virkeligheten for at det skal fungere. Derfor er og blir det malplassert med "sarkasme" som oppfordrer til privat veldedighet som et alternativ til offentlig finansierte sexvelferdsarbeidere.

Nei.. jeg har ikke så mye greie på det men er ikke veldig mange humanitære organisasjoner tuftet på frivillig grunnlag? Røde kors f eks?

Ps sjekket på google, og det stemmer. Ikke statlig og frivillig organisasjon.

Vil si de gjør en forskjell i verden. 😊

Endret av spektralkatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. jeg har ikke så mye greie på det men er ikke veldig mange humanitære organisasjoner tuftet på frivillig grunnlag? Røde kors f eks?

Men selv ikke Røde kors er i nærheten av hjelpevolumet til den offentlige velferdsstaten. Et annet moment er at Røde kors, som antagelig er den mest suksessrike private veldedighetsorganisasjonen målt i hjelpevolum, mottar store pengeoverføringer fra det offentlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men selv ikke Røde kors er i nærheten av hjelpevolumet til den offentlige velferdsstaten. Et annet moment er at Røde kors, som antagelig er den mest suksessrike private veldedighetsorganisasjonen målt i hjelpevolum, mottar store pengeoverføringer fra det offentlige.

Mja... Selv om jeg er for en viss statstyring og at det offentlige kan støtte organisasjoner tenker jeg at det må være grenser for hvor kommunistiske vi skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja... Selv om jeg er for en viss statstyring og at det offentlige kan støtte organisasjoner tenker jeg at det må være grenser for hvor kommunistiske vi skal være.

Det må du gjerne mene, men det er like fullt et ettertrykkelig empirisk faktum at privat veldedighet aldri vil komme (ordspill tilsiktet) i nærheten av å bli et fungerende alternativ til offentlig finansierte sexvelferdsarbeidere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du gjerne mene, men det er like fullt et ettertrykkelig empirisk faktum at privat veldedighet aldri vil komme (ordspill tilsiktet) i nærheten av å bli et fungerende alternativ til offentlig finansierte sexvelferdsarbeidere.

Nei nei. Det står du selvsagt fritt til å mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja vel, og hvilke er de "mange private veldedighetsorganisasjoner" som er i nærheten av å kunne å vise til like gode hjelperesultater som det offentlige? Faktum er at privat veldedighet aldri noe sted og aldri noensinne i verdenshitstorien har vært i nærheten av å kunne vise til like stort volum som det offentlige når det kommer til å hjelpe mennesker som trenger hjelp. Og når det kommer til å hjelpe mennesker som trenger hjelp, kommer man ikke unna volum som det mest sentrale kritierium for suksess.

 

Men selv sarkasme må være fundert i virkeligheten for at det skal fungere. Derfor er og blir det malplassert med "sarkasme" som oppfordrer til privat veldedighet som et alternativ til offentlig finansierte sexvelferdsarbeidere.

Jeg tror privat veldedighet er løsningen, og dette er helt alvorlig ment. Rett og slett fordi jeg ikke tror vi kan finne budsjettpenger til dette.  Det vil nok ta tid før vi får sving på dette, litt fordi samfunnet og mentalitetene ikke er modne ennå.

 

Hvor mange her i tråden er det som kan tenke seg å være sexgivere? Jeg er ikke med, og jeg frykter at antall givere blir altfor snaut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke giddet å lese gjennom alle svarene i tråden, så jeg vet ikke om noen allerede kan ha sagt de tingene jeg sier, men here it goes.

 

Behovet for sex er psykisk ikke fysisk. Det er selvfølgelig ikke det samme som behovet for mat klær og husly osv. Men det er fremdeles et grunnleggende menneskelig behov å føle seg ønsket og attraktiv hos (som oftest) det motsatte kjønn. Mennesker som sliter med å få dette på den "vanlige" måten har min fulle sympati. Det er utvilsomt fryktelig vondt å vite at man ikke er "verdi" denne oppmersomheten fra andre mennesker.

 

Men vil man virkelig få dekket dette behovet hos en prostituert? Jeg er kvinne så jeg har selvfølgelig aldri opplevd å ha en manns seksualitet med de forventninger og behov det innebærer. Men jeg ville da tro at den "nærheten" en prostituert selger, til syvende og sist er en illusjon. At man kan tulle seg inn i denne illusjonen av at en kvinne virkelig ønsket deg en stund, men så vet man jo egentlig med seg selv at hun bare utførte en tjeneste mot betaling. Vil menn som kjøper sex av den årsak at de ikke får det på annen måte, føle seg bedre? Ta for eksempel han bloggeren, Berge. Han fikk ikke til dette med damer og debuterte med en prostituert. Før sexkjøpsloven kom hadde han, som alle andre menn, tilgang på prostituerte uten at dette var straffbart. Likevel er det vel ikke tvil om at mannen ikke hadde noe godt forhold til hverken sin egen eller kvinners seksualitet etter at han hadde oppsøkt en prostituert heller.

 

Så er det dette med kvinner som gjør dette frivillig. Joda de finnes selvfølgelig. Men jeg tviler på at det er særlig mangen av dem. Det meste tyder på at kvinner "velger" sexarbeid i mangel på andre tilfredsstillende måter å forsørge seg selv. I boken "det biologiske mennesket" står det at å ha sex med en mann hun ikke selv har valgt vekker de sterkeste straffefølelsene mennesket har evolvert hos en kvinne, og at dette ikke er registrert hos menn. Til og med Sasha Grey har sagt i et intervju at man blir avstumpet av å behandle sex som en ting eller tjeneste. I et intervju med Belle de Jour ble hun spurt hva hun synes om at hennes Diary of a callgirl inspirerte unge jenter til å selge sex. Hun syntes tydeligvis ikke noe om dette og svarte at de som leste dette og tenkte "dette kan jeg også gjøre" burde tenke seg godt om en gang til for dette passet ikke for alle. Mange gikk inn i dette og trodde de ville tåle det, men gjorde det ikke og ble helt ødelagt av det.

 

Så selv om jeg unner menn sex, så unner jeg på den annen side ikke kvinner å måtte ha sex med menn de ikke ønsker å ha sex med for betaling. Og grunnen til at de mennene det er snakk om i denne tråden, oppsøker prostituerte, er at kvinner ikke vil ligge med dem.

 

Det er ingenting som tyder på at dette er helsefremmende for de kvinnene som jobber med det. Tvert imot synes mange av dem å mene at dette er problematisk å forholde seg til.

 

De fleste menn som kjøper sex er dessuten ressurssterke menn som fint kunne fått seg et ligg på andre måter. Mange av dem er gifte eller samboende og undersøkelser som jeg har lest har vist at mange av dem opplyser at det ikke er noe dysfunksjonelt med sexlivet med kona/samboeren. Jeg synes dermed at det blir litt feil å skyve handikappede menn foran seg i debatten om sexkjøp er ok eller ikke, da de skal være en liten andel av kundene de prostituerte har.

 

Når det er sagt så er jeg usikker på hva jeg mener om denne loven. Synes spørsmålet er fu#¤"ngs vanskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei. Det står du selvsagt fritt til å mene.

Det er ikke bare noe jeg mener. Det er et ubestridelig faktum basert på empiriske bevis. Privat veldedighet har aldri vært og vil aldri bli et fungerende alternativ til den offentlige velferdsstaten på noe som helst vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare noe jeg mener. Det er et ubestridelig faktum basert på empiriske bevis. Privat veldedighet har aldri vært og vil aldri bli et fungerende alternativ til den offentlige velferdsstaten på noe som helst vis.

Å, ubestridelig faktum basert på empiriske beviser sier du... 😊 vi får vel bare hive oss på den røde vinden da, dovenpeis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...