Gå til innhold

- Sex bør bli gratis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Det er ikke en menneskerett", "tenk om barnet ditt/hva med barna" og "folk vet ikke selv hva som er godt for dem" er de mest evneveike argumentasjonsteknikkene man kan komme med hvis man prøver å forsvare at man vil nekte voksne folk noe.



Anonymous poster hash: 34383...f58
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Ingenting å beklage, såpass tåler jeg :-). Jeg er fullstendig uenig med deg da ordene "menneskerett" "menneskerettigheter" er nøyaktig det samme bare i forskjellig form (bestemt form entall og ubestemt form flertall). Dette er barneskolegrammatikk, og om du velger å tro at det er to forskjellige ord så får være din sak. Det at du og andre velger å tillegge det samme ordet vidt forskjellig innhold betyr ingenting. 

Jeg mener forøvrig at menneskerettighets argumentet er det mest irriterende i en hvilken som helst diskusjon. Det blir brukt som et slags trumfkort når man går tom for andre argumenter.

Anonymous poster hash: 5c185...560

 

Jeg forteller deg at de brukes forskjellig. Ofte brukes ordet menneskerett i negativ forstand når man påpeker som f.eks at sex ikke er en menneskerett! Det er jo nettopp her du detter av lasset fordi du da tror at det handler om menneskerettighetene. Den som skrev dette innlegget har jo ikke loven "menneskerettighetene" i tankene.

I denne artikkel ser man ordet brukt i en overført betydning http://www.vg.no/nyheter/innenriks/aa-bo-i-norge-maa-vaere-en-menneskerett-alle-burde-kunne-bestemme-selv-hvor-de-vil-bo/a/23425866/

Det er tvilsomt om han mener det skal inn i lovverket at alle har en menneskerett å bo i Norge. Men her er det å skape et poeng. Her brukes ordet negativt http://www.bt.no/100Sport/meninger/blogg/Det-er-ingen-menneskerett-a-fa-drikke-554687_1.snd?xtor=RSS-2 får å skape et poeng, selv om det ikke er snakk om brudd på menneskerettigheter. Så kommer jo det vanskelige for ordet menneskerett kan og brukes i bestemt form hvis man mener noe helt spesielt faller innenfor menneskerettighetene. Det er da settingen ordet brukes som man må forstå. At du er uenig er helt greit, jeg har forstått at slike resonnement blir litt innvilget. Men hvis du tror at en som bruker denne betegnelsen nødvendigvis mener den grunnleggende lovteksten i menneskerettighetene så gjør nå det for meg. Jeg bryr vell meg ikke det fnugg om du tror det eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg lovte, men...

Når du suser vekk pengene på *sensurert verdensomspennende nettauksjonnside*, så hjelper det ikke å klage..

Forøvrig, så synes jeg du tjener relativt bra! Er du fagorganisert?

Hahaha har en følelse av at jeg ikke blir kvitt det der så lett :P

Ja i Lo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grostad skyter seg selv i foten. Den dagen det blir en horekundes rett å ha sex, taper Grostad retten til å si nei. Da blir det hennes plikt å ha sex med de som måtte ønske det. 



Anonymous poster hash: 71f96...1a7
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Det er ingen som kan KREVE sex.
Sex burde absolutt ikke bli gratis.



Anonymous poster hash: e94a2...5d9
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ærlig talt. Det er ingen som kan KREVE sex.

Sex burde absolutt ikke bli gratis.

Anonymous poster hash: e94a2...5d9

 

 

Det er vel ingen (oppegående) som KREVER sex, er heller mener at det burde bli gratiså å gå til prostituerte for vanlige folk. Hovedpoenget er vel at det skal være opp til folkom deselv har lyst til å selge / kjøpe sex eller ikke.

Anonymous poster hash: 36d34...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Grostad skyter seg selv i foten. Den dagen det blir en horekundes rett å ha sex, taper Grostad retten til å si nei. Da blir det hennes plikt å ha sex med de som måtte ønske det. 

Anonymous poster hash: 71f96...1a7

 

Det tror jeg faktisk ikke at det er noe belegg for å si.

Og jeg tror ikke det er mulig å trekke slike konklusjoner på bakrunn av hennes uttalelser her heller.

Det er nok heller du som skyter deg i foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste mannlige prostituerte benyttes vel for det meste av menn tror jeg.

Ja, det stemmer sikkert, men det er mange kvinner som kjøper sex av menn, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er vel ingen (oppegående) som KREVER sex, er heller mener at det burde bli gratiså å gå til prostituerte for vanlige folk. Hovedpoenget er vel at det skal være opp til folkom deselv har lyst til å selge / kjøpe sex eller ikke.

Anonymous poster hash: 36d34...e4c

 

GRATIS bør det vel ikke bli. Det ville antakelig ført til at ordningen ble ekstremt dyr. Jeg mener, det er sex vi snakker om her.

Jeg tror det ville rekke i mengder dersom prostitusjon ble anerkjent som et yrke, og sexsalg og kjøp ble avkriminalisert. Men for all del, behold gjerne strenge regler som forbyr hallikvirksomhet og traficking.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis tilgang på gratis bruk av prostituerte skal innføres bør det i så fall følges to regler:

 

- Det må være behovsprøvd på linje med andre typer støtte i samfunnet og man må evalueres og kunne dokumentere at man ikke har tilgang på normalt samkvem med andre likesinnede. Her må lege, psykolog og NAV selvfølgelig inn, og prosessen må ligne på den man må gjennom for å få innvilget uføretrygd. Kommer det for en dag at man får napp ute på byen må selvsagt støtten inndras og man må straffes for bedrageri.

 

- De prostituerte må organisere seg og betale skatt som alle andre. De må også ha fagbrev i seksuell omgang med dårligstilte mennesker med ulike handikap og kunne dokumentere at de har bestått praktisk eksamen i seksuell tilfredsstillelse av mennesker med spesielle behov. Hygienekrav må selvsagt også oppfylles og de må årlig fremvise helseattest av nyere dato, både fysisk og psykisk. Og ikke minst: nulltoleranse for bruk av rusmidler mens man er i aktiv tjeneste.

 

 



Anonymous poster hash: c8e37...574
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ærlig talt. Det er ingen som kan KREVE sex.

Sex burde absolutt ikke bli gratis.

Anonymous poster hash: e94a2...5d9

 

Det er ingen som kan kreve å få venner heller. Eller kjærlighet, familie, unger, egen bolig osv osv. Men man har et rimelig trist liv uten. Det er vel selv du enig i. Sex er dessverre et medfødt instinkt som det ikke finnes en av-bryter på. Får man ikke sex på den normale måten så går man til prostituerte, å enkelt er det.

Hilsen ufrivillig horebukk som var ukysset jomfru til han var 31 år gammel og da valgte å oppsøke eskorte pga at han hadde normale instinkter som alle andre mennesker.

Anonymous poster hash: 5c185...560

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som kan kreve å få venner heller. Eller kjærlighet, familie, unger, egen bolig osv osv. Men man har et rimelig trist liv uten. Det er vel selv du enig i. Sex er dessverre et medfødt instinkt som det ikke finnes en av-bryter på. Får man ikke sex på den normale måten så går man til prostituerte, å enkelt er det.

Hilsen ufrivillig horebukk som var ukysset jomfru til han var 31 år gammel og da valgte å oppsøke eskorte pga at han hadde normale instinkter som alle andre mennesker.

Anonymous poster hash: 5c185...560

Er jo ingen offentlige tjenester som deler ut venner heller

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo ingen offentlige tjenester som deler ut venner heller

Støttekontakt?

Anonymous poster hash: 5c185...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis tilgang på gratis bruk av prostituerte skal innføres bør det i så fall følges to regler:

 

- Det må være behovsprøvd på linje med andre typer støtte i samfunnet og man må evalueres og kunne dokumentere at man ikke har tilgang på normalt samkvem med andre likesinnede. Her må lege, psykolog og NAV selvfølgelig inn, og prosessen må ligne på den man må gjennom for å få innvilget uføretrygd. Kommer det for en dag at man får napp ute på byen må selvsagt støtten inndras og man må straffes for bedrageri.

 

- De prostituerte må organisere seg og betale skatt som alle andre. De må også ha fagbrev i seksuell omgang med dårligstilte mennesker med ulike handikap og kunne dokumentere at de har bestått praktisk eksamen i seksuell tilfredsstillelse av mennesker med spesielle behov. Hygienekrav må selvsagt også oppfylles og de må årlig fremvise helseattest av nyere dato, både fysisk og psykisk. Og ikke minst: nulltoleranse for bruk av rusmidler mens man er i aktiv tjeneste.

 

 

Anonymous poster hash: c8e37...574

 

De prostituerte har ved flere anledninger forsøkt å registrere seg, og har bedt om å få betale skatt av sine inntekter som alle andre. Men staten vil ikke vite av de pengene, og de vil ikke akseptere at prostitusjon som levevei eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ingen offentlige tjenester som deler ut venner heller

Jo, faktisk. Støttekontakter. Jeg har vært støttekontakt for barnevernet. En slags betalt onkel som tok unger med på tur, kino, bowling, svømming og slike ting. Jeg hadde et budsjett og måtte levere regnskap og kvitteringer for det vi brukte på disse tingene. En av de mest meningsfylte jobbene jeg noen sinne har hatt. Mye bedre enn å servere øl, foreksempel.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fungerer de som venner?

Ja, det er liksom ikke til å unngå. Men en slags betalte venner. Det er alltid en grunn til at man trenger en støttekontakt, og ikke har "ekte" venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er liksom ikke til å unngå. Men en slags betalte venner. Det er alltid en grunn til at man trenger en støttekontakt, og ikke har "ekte" venner.

Da er det jo et særs spesielt tilfelle. Helt vanlige venneløse folk får ikke støttekontakt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA! Dagens. Alt burde vel egentlig bli gratis. Staten bør kjøpe kone og unger til folk også. 



Anonymous poster hash: 7d34e...497
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...