Munchlax Skrevet 29. desember 2015 #281 Del Skrevet 29. desember 2015 Vi var på OUL idag, og fikk se en frisk og fin baby Ble satt tilbake 10 dager, så termin blir 1. juni. Jordmor klarte ikke å se kjønn 100 %, men hun var veldig sikker på at storebrødrene får ei lillesøster Jordmora klarte heller ikke å "skrytebilder", så vi får komme tilbake om ei uke hvor hun kun skal se etter kjønn og ta gode bilder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 29. desember 2015 #282 Del Skrevet 29. desember 2015 1 time siden, Gyngehest skrev: Vi var på OUL idag, og fikk se en frisk og fin baby Ble satt tilbake 10 dager, så termin blir 1. juni. Jordmor klarte ikke å se kjønn 100 %, men hun var veldig sikker på at storebrødrene får ei lillesøster Jordmora klarte heller ikke å "skrytebilder", så vi får komme tilbake om ei uke hvor hun kun skal se etter kjønn og ta gode bilder. Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yabbadoo Skrevet 29. desember 2015 #283 Del Skrevet 29. desember 2015 Åh, det hørtes helt fantastisk ut med spa! Jeg var hos frisøren i dag og hun spurte meg litt nølende om jeg er gravid. Hehehe! Tror hun ble veldig lettet når jeg kunne bekrefte at det er jeg jeg har vært alene hjemme en stund nå. Samboeren er hos sine foreldre i julen og jeg har vært hos mine. Merker jeg savner han utrolig mye mer enn jeg pleier. Det er nesten naturstridig å være fra hverandre. er det noen av dere som har begynt med innkjøp? Vi har foreløpig kun en fotballdrakt som mannen har kjøpt 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 29. desember 2015 #284 Del Skrevet 29. desember 2015 (endret) Ny termin 29.mai, etter litt krangling med jordmor. Hun satte først 4.juni, som er komplettfiolett umulig. Da testet jeg i så fall positivt 3-4 dpo Var på tidlig ultralyd med samme jordmor som da gav meg termin 28.mai, så hun medga at hodet var litt lite i forhold til både mine beregninger, samt tidligere satt termin av henne selv, så da beregnet hun termin utfra lårbenet i stedet. Heldigvis, for det er snakk om seks dagers forskjell gitt. Jordmor var ganske sikker på det var en jente, men siden baby stort sett bare gjemte seg og lå i ugunstige posisjoner så var det vanskelig å si for sikkert. Fikk heller ikke sett ordentlig på hjertet pga dette og derfor ny kontroll 14.1. Hun så fire hjertekamre og sa at det så bra ut, så blir bare en ekstra kontroll for å være på den sikre siden. Da får jeg sikkert også bekreftet kjønn:) Så da gjenstår det å se. Endret 29. desember 2015 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yabbadoo Skrevet 29. desember 2015 #285 Del Skrevet 29. desember 2015 1 time siden, Pyntestøv skrev: Ny termin 29.mai, etter litt krangling med jordmor. Hun satte først 4.juni, som er komplettfiolett umulig. Da testet jeg i så fall positivt 3-4 dpo Var på tidlig ultralyd med samme jordmor som da gav meg termin 28.mai, så hun medga at hodet var litt lite i forhold til både mine beregninger, samt tidligere satt termin av henne selv, så da beregnet hun termin utfra lårbenet i stedet. Heldigvis, for det er snakk om seks dagers forskjell gitt. Jordmor var ganske sikker på det var en jente, men siden baby stort sett bare gjemte seg og lå i ugunstige posisjoner så var det vanskelig å si for sikkert. Fikk heller ikke sett ordentlig på hjertet pga dette og derfor ny kontroll 14.1. Hun så fire hjertekamre og sa at det så bra ut, så blir bare en ekstra kontroll for å være på den sikre siden. Da får jeg sikkert også bekreftet kjønn:) Så da gjenstår det å se. så spennende da! Skulle ønske vi fikk flere ultralyder, for det er det fineste jeg har vært med på! Men tenk da, damer. Ikke veldig lenge til vi kan se på babyen vår hele tiden :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 29. desember 2015 #286 Del Skrevet 29. desember 2015 Gratulerer med vellykka OUL, yabbadoo, Gyngehest og Pyntestøv! Ikkje dumt å bli kalt tilbake for ein ny kikk, når alt mest sannsynlig er heilt fin - bonus-UL. Eg gleder meg sånn til det er min tur! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 29. desember 2015 #287 Del Skrevet 29. desember 2015 Dårlig med innkjøp her. Akkurat det er litt kjedelig med tredjemann, særlig når ein er hamster, som meg. Det blir nok dårlig med nye ting. Men eit kosedyr og nokre nye klesplagg, det må sjølv minsten få. Kanskje me også burde ha nye hjul til hovudvogna - me kan iallfall håpa at denne babyen trives litt bedre der enn andremann... Ellers har me det aller meste frå storebrødrene. Det positive med det, er jo alle pengene me sparer, og at eg slepp å trava rundt i butikkar med skranglande bekken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 30. desember 2015 #288 Del Skrevet 30. desember 2015 Lite innkjøp her også når det er snakk om andremann. Har det meste, men får en snuzpodseng i gave og skal kjøpe tripptrappstol med newbornseat, ny stellebag (fordi jeg vil, haha) og har kjøpt et stellebord med badekar på Finn.no da vi kun hadde stellematte på vaskemaskinen sist (lite bad, har flyttet nå). Skal også ha en ny trådløs babycall i stedet til å ha i vogna (har et med kamera som krever strøm) og mendelapumpe da den jeg hadde sist er ødelagt. Er flere som ønsker å kjøpe gaver til denne babyen også så noe slipper vi å styre med. Er veldig heldig:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 30. desember 2015 #289 Del Skrevet 30. desember 2015 Vi har også det maeste fra lille V, men må ha ny tripp trappstol siden hun fremdeles bruker sin. Newbornseat har vi:-) Og så må jo lille ha ny seng, lammeskinn og sikkert litt annet også. Er spent på om det blir gutt eller jente, det har jo litt å si på klesfronten! Ellers vet jeg at det kommer til å bli mye gaver, og denne gang skal jeg være litt mer selektiv på hva som fungerer og hva vi ønsker oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 31. desember 2015 #290 Del Skrevet 31. desember 2015 Innkjøp ja! Fordi dette er første kommer vi antageligvis til å ende opp med mye mer enn vi trenger. Enn så lenge har vi kjøpt dette: vogn, bedside crib, dyne, et sengesett, en body og bukse i strl 50, babycall med video, en ammepute og litt tilbehør til vognen. Har strikket et par sokker. Har også fått med endel klær som lillebror og jeg brukte da vi var små. Svigermor har kjøpt inn masse allerede.. Hun får bare holde på, tror hun syns det er koselig Ellers må vi kjøpe: stellebord, stelleveske, ny parkett til barnerommet, kommode til klær, hylle til kosedyr/leker (har allerede fått ting i gave....), rullegardin, tepper og kluter og alt sånt som jeg ikke vet at vi trenger, tripptrapp med newborn, et klesskift i strl 52/54(finnes de størrelsene?) og ja.. Sikker endel mer som vi både trenger og ikke trenger. Er for eks bleiedispenser vits, eller holder det med pose som man knyter og kaster ut kjapt? Holder stellebordene som har både treverk/spon og innebygd badekar, eller blir de vannskadet (de er jo dyre)? Hvor lenge holde det med en kommode med klær, når må et klesskap inn i bildet? Hvilke smokker er best, pumper er best, kremer for brystvorter osv...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 31. desember 2015 #291 Del Skrevet 31. desember 2015 Jeg har begynt å kjøpe en del bodyer og sokker. Ellers har vi ikke kjøpt inn noe annet enda. Føler faktisk at det stresser meg litt, det er jo så mye man trenger, og det er ikke akkurat billig Innerst inne hadde jeg satt pris på gave fra foreldrene til mannen og meg, men vi har ikke fått noe enda (ikke at jeg krever det altså, men tenkte at de kanskje ville bidra med litt penger til vogn eller bilstol og sånne ting). Vi får begynne med innkjøp i februar tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 1. januar 2016 #292 Del Skrevet 1. januar 2016 Mine tips til dere som er førstegangs, men spesifikt til deg Tone: - Kjøp lite klær. Dere får masse. Hos meg kom det ut en baby på 55 cm så her gikk vi rett på str.56 og der var han ikke lenge heller. De vokser fort. Tenk praktisk. Mange liker omslagsbodyer i starten best for da slipper man å tre over hodet - Det som funka best mot sprukne, vonde brystvorter var ikke krem. Det eneste som funka var albueskjell og da forsvant alle vondter i løpet av et døgn. Det beste som har skjedd mine brystvorter i hvert fall Hadde aldri vondt i dem siden. - Smokker: barn liker forskjellig. Man må nesten prøve seg litt frem. Min var aldri spesielt fan og sluttet fort. - Vi har fortsatt kun en kommode til vår sønn på 2.5 år. Tar ut klær så fort de blir for små:) Tenker han får skap i tillegg når han bytter rom og får storguttseng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 1. januar 2016 #293 Del Skrevet 1. januar 2016 1 time siden, Pyntestøv skrev: Mine tips til dere som er førstegangs, men spesifikt til deg Tone: - Kjøp lite klær. Dere får masse. Hos meg kom det ut en baby på 55 cm så her gikk vi rett på str.56 og der var han ikke lenge heller. De vokser fort. Tenk praktisk. Mange liker omslagsbodyer i starten best for da slipper man å tre over hodet - Det som funka best mot sprukne, vonde brystvorter var ikke krem. Det eneste som funka var albueskjell og da forsvant alle vondter i løpet av et døgn. Det beste som har skjedd mine brystvorter i hvert fall Hadde aldri vondt i dem siden. - Smokker: barn liker forskjellig. Man må nesten prøve seg litt frem. Min var aldri spesielt fan og sluttet fort. - Vi har fortsatt kun en kommode til vår sønn på 2.5 år. Tar ut klær så fort de blir for små:) Tenker han får skap i tillegg når han bytter rom og får storguttseng. Takk for tips! Jeg har tenkt to sett med minste strl, en i 50 (allerede kjøpt) og ellers i 56 og 62. Hvis han er veldig liten får vi heller kjøpe inn litt ekstra etter han har kommet. Hva er albueskjell? Jeg tenker at hvis han roer seg godt uten smokk og ikke har noe stort sugebehov så er ikke smokk noe jeg har tenkt å jobbe så hardt for. Men heller smokk enn totting til langt ut på barneskolen Vi tar det litt som det kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snow Skrevet 1. januar 2016 #294 Del Skrevet 1. januar 2016 Godt nyttår alle sammen Vi har hatt en herlig og avslappende juleferie, og jeg vil ikke helt at den skal være over enda. Mandag må gubben på jobb, storebror og jeg må på jobb og skolen på tirsdag. Men nå teller vi dager til vinterferien og 14 dager i Thailand. Litt lang flytyr, men håper det går fint. Vi har heller ikke gjort noen innkjøp enda, men har jo det meste etter storebror. Vi trenger ny bilstol og ny stellemadrass. Litt klær blir vi sikkert også å kjøpe. Magen spratt plutselig VELDIG frem nå i jula (og puppene også) nå vises det virkelig at jeg er gravid. Er 20 + 1 i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 3. januar 2016 #295 Del Skrevet 3. januar 2016 Den 1.1.2016 at 15.26, toneeee_ skrev: Takk for tips! Jeg har tenkt to sett med minste strl, en i 50 (allerede kjøpt) og ellers i 56 og 62. Hvis han er veldig liten får vi heller kjøpe inn litt ekstra etter han har kommet. Hva er albueskjell? Jeg tenker at hvis han roer seg godt uten smokk og ikke har noe stort sugebehov så er ikke smokk noe jeg har tenkt å jobbe så hardt for. Men heller smokk enn totting til langt ut på barneskolen Vi tar det litt som det kommer! Dette er albueskjell: https://ammehjelpen.no/artikkel/53/Albueskjell Ble anbefalt det her av noen på KG (Tekola?) og det fungerte helt ufattelig bra på meg. Hadde brystvortekremen "alle" sverger til, men verken den eller lufttørking hjalp. Mener jeg brukte den ganske kontinuerlig i omlag et døgn (forutenom natt) og da forsvant all sårhet hos meg. Her hadde jeg en baby som nesten ikke var interessert i smokk og sluttet selv etter kort tid. Han suttet aldri på tommelen heller da (selv om alle mente han ville gjøre det siden han ikke ville ha smokk), men savnet ofte smokk selv. Det er fint å roe ned om de er urolig, slitne, trøtte, etc, så jeg håper nestemann er smokkebaby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 3. januar 2016 #296 Del Skrevet 3. januar 2016 1 time siden, Pyntestøv skrev: Dette er albueskjell: https://ammehjelpen.no/artikkel/53/Albueskjell Ble anbefalt det her av noen på KG (Tekola?) og det fungerte helt ufattelig bra på meg. Hadde brystvortekremen "alle" sverger til, men verken den eller lufttørking hjalp. Mener jeg brukte den ganske kontinuerlig i omlag et døgn (forutenom natt) og da forsvant all sårhet hos meg. Her hadde jeg en baby som nesten ikke var interessert i smokk og sluttet selv etter kort tid. Han suttet aldri på tommelen heller da (selv om alle mente han ville gjøre det siden han ikke ville ha smokk), men savnet ofte smokk selv. Det er fint å roe ned om de er urolig, slitne, trøtte, etc, så jeg håper nestemann er smokkebaby Takk! Det var et godt tips, det virker som mange har effekt av det. Oioioi, det kommer en baby i hus! Vi gleder oss sånn, og samtidig er vi så spente på hvordan livet blir videre nå. Planene for babyrommet blir mer og mer klare. Blir gøy å få det på plass! --- Et spørsmål til dere alle forresten: hva slags stellebord og badeløsning går dere for? Det er alt for mye å velge i, og i alle mulige prisklasser.. Vi klarer ikke bestemme oss, mye fordi vi ikke har noen erfaring med hva som er smart/praktisk/penest/mest for pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.34 Skrevet 3. januar 2016 #297 Del Skrevet 3. januar 2016 Jeg fant en fin Termingruppe på Facebook. Den heter Termingruppe mai 2016. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 3. januar 2016 #298 Del Skrevet 3. januar 2016 Me har kjørt economy stelleløysing. Det billigste (?) stellebordet frå Ikea, med oppblåsbar stellematte frå same stad, og diverse korger under stellebordet. Og med plastbalje i dusjen, i tillegg til badekar for større barn. Det har fungert heilt greit i over 5 år. Men nå er badet i andre etasje, der besøk sjelden vandrar, for spesielt pent design er det absolutt ikkje, og korgene er ganske så støvsamlarar (men klutane blir jo vaska hyppig, då ). Når det gjeld klesstørrelsar som er nødvendig, varierer det nok ein del. Mine to første har vore små, så me har brukt mykje str. 50. Var du og/eller barnefar små, ville eg nok ikkje berre satsa på større størrelsar, for det er kjedelig å MÅTTA ut på handel rett etter fødsel. Men det er mange som sel dei minste størrelsane (knapt) brukt på f.eks. Facebook. Min erfaring er at ein ikkje treng å kjøpa så mykje i str. 62 og 68. Dette er typiske barselgavestørrelsar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 3. januar 2016 #299 Del Skrevet 3. januar 2016 1 time siden, dreia skrev: Me har kjørt economy stelleløysing. Det billigste (?) stellebordet frå Ikea, med oppblåsbar stellematte frå same stad, og diverse korger under stellebordet. Og med plastbalje i dusjen, i tillegg til badekar for større barn. Det har fungert heilt greit i over 5 år. Men nå er badet i andre etasje, der besøk sjelden vandrar, for spesielt pent design er det absolutt ikkje, og korgene er ganske så støvsamlarar (men klutane blir jo vaska hyppig, då ). Når det gjeld klesstørrelsar som er nødvendig, varierer det nok ein del. Mine to første har vore små, så me har brukt mykje str. 50. Var du og/eller barnefar små, ville eg nok ikkje berre satsa på større størrelsar, for det er kjedelig å MÅTTA ut på handel rett etter fødsel. Men det er mange som sel dei minste størrelsane (knapt) brukt på f.eks. Facebook. Min erfaring er at ein ikkje treng å kjøpa så mykje i str. 62 og 68. Dette er typiske barselgavestørrelsar! Ja, vi har lurt litt på samme løsning med stellebord + balje, det eneste som teller litt imot for min del der er at jeg gjerne vil ha en god "arbeidsstilling" når jeg bader han den første tiden. Enten å sitte på gulvet eller å stå med høye skuldre og lene meg opp i en balje er ikke så fristende.. Men så syns jeg endel av stellekommodene er veldig dyre, de med badekar i øverste skuff, også er jeg redd de blir vannskadet etter hvert. Du har helt rett i det med størrelser, vi har jo allerede fått flere gaver i strl 62. Har selv kjøpt noen drakter og bodier fra Hust&claire i 56 som kan brettes både opp og ned i armer og bein. Mulig vi går for flere av den typen, de er i nydelig bambus og bør passe fint til en liten sommerbaby håper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 4. januar 2016 #300 Del Skrevet 4. januar 2016 Jeg kjøpte en som ligner på denne på Finn.no til 150. Knapt brukt, da det var en farmor som hadde den til barnebarnet sitt. Skal ha kurver under den med bleier, klær og diverse. Sist hadde vi stellematte og badebalje (flexibath) oppå vaskemaskinen, og det fungerte helt greit forsåvidt, men vi har større bad nå så da slo jeg til da jeg kom over den på finn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå