Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2016


Stinelin

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på to tidlige ULer pga av alder (Får tilbud om duotest når en er 38 år), og fått vite at svangerskapet mitt er som hos en 24-åring!:fnise: Alt stod supert til og lille var kjempeaktiv, men det var ikke mulig å se noe kjønn enda, så vi må vente til OUL den 4. februar. 

Magen har en minikul, så nå er det kanskje på tide å si noe til familie og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ganske mye mage nå. Er i tillegg litt forstoppet :fnise: , så den blir enda litt hardere og mer tydelig. Er såpass mye spenn i huden at jeg skal kjøpe meg en olje nå, for å forebygge strekkmerker så godt jeg kan (om det hjelper er jo en annen sak).

Det står mellom disse:

Bio-Oil: https://www.blush.no/product/834309/kropp/mor-barn/bio-oil

Mama Bee Oil: https://www.blush.no/product/789429/kropp/mor-barn/burts-bees-mama-bee

Belly Butter: https://www.blush.no/product/789430/kropp/mor-barn/burts-bees-mama-bee#productinfo

Weleda Stretch mark oil: https://www.blush.no/product/818898/kropp/mor-barn/weleda-strech-mark-massage-oil

Har noen erfaringer å dele? :)

Endret av toneeee_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tinuwiel skrev:

Har dere begynt å få mage? Er 18 uker i morgen og lurer på hvor den blir av. Kom en bitteliten kul på magen i uke 14, men har ikke blitt noe større😜 

Har diger mage jeg, hatt det en stund... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, toneeee_ skrev:

Jeg har ganske mye mage nå. Er i tillegg litt forstoppet :fnise: , så den blir enda litt hardere og mer tydelig. Er såpass mye spenn i huden at jeg skal kjøpe meg en olje nå, for å forebygge strekkmerker så godt jeg kan (om det hjelper er jo en annen sak).

Det står mellom disse:

Bio-Oil: https://www.blush.no/product/834309/kropp/mor-barn/bio-oil

Mama Bee Oil: https://www.blush.no/product/789429/kropp/mor-barn/burts-bees-mama-bee

Belly Butter: https://www.blush.no/product/789430/kropp/mor-barn/burts-bees-mama-bee#productinfo

Weleda Stretch mark oil: https://www.blush.no/product/818898/kropp/mor-barn/weleda-strech-mark-massage-oil

Har noen erfaringer å dele? :)

Jeg brukte de to fra Burts bees i forrige svangerskap. Likte dem kjempegodt og fikk ikke et eneste strekkmerke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Rosenrød skrev:

Jeg brukte de to fra Burts bees i forrige svangerskap. Likte dem kjempegodt og fikk ikke et eneste strekkmerke:-)

Har ønsket meg dem til jul, så håper de dukker opp :) Har du noen tanker rundt hvor ofte man bør smøre/massere? Morgen og kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på OUL i dag, og fikk se en sprellende og frisk jente i magen min :babyjente: :rodmer:

 

Veldig gøy og herlig å vite at alt er som det skal.

Formen begynner endelig å bli bedre også. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Body shop body butter. Har ikke et eneste strekkmerke etter de to forrige svangerskapene, men mener jeg har hørt det er genetisk betinget.

Uansett er det fint å smøre, blir fort litt stramt og kløende.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, toneeee_ skrev:

Glad for å høre at alt stod bra til Kokos :) Det kommer til å gå så fort frem til OUL nå! Jeg skjønner nesten ikke hvor ukene mellom 12-18 ble av :ler: Og tiden frem til 12 var uendelig lang.. 

Ja, plutselig kommer jeg til å være 16 uker å grunn av julen som føles ut som 2 "gratisuker". :nisse: Så tiden fram til OUL kommer helt sikkert til å gå fort. :jepp:

11 timer siden, Pyntestøv skrev:

Ultralyd om en ukes tid. Hørte hjertelyd for et par dager siden og kjenner daglig bevegelse. Noen dager mer enn andre. Gleder meg til det kan kjennes utpå magen jeg, men sist gang måtte vi vente til uke 21-22. 

Så koselig med UL i romjula. :hjerte:

6 timer siden, Tinuwiel skrev:

Har dere begynt å få mage? Er 18 uker i morgen og lurer på hvor den blir av. Kom en bitteliten kul på magen i uke 14, men har ikke blitt noe større😜 

Jeg er rundt 14 uker nå og har fått en liten bump som har kommet mer fram de siste dagene, men det er fortsatt litt vanskelig å skille mellom hva som er oppblåst og ikke. :P Magen kan godt drøye litt til, har ingen tvil om at jeg kommer til å bli svær nok til slutt. :fnise:

6 timer siden, Rosenrød skrev:

Da har jeg vært på to tidlige ULer pga av alder (Får tilbud om duotest når en er 38 år), og fått vite at svangerskapet mitt er som hos en 24-åring!:fnise: Alt stod supert til og lille var kjempeaktiv, men det var ikke mulig å se noe kjønn enda, så vi må vente til OUL den 4. februar. 

Magen har en minikul, så nå er det kanskje på tide å si noe til familie og venner.

Blir ikke bedre enn det, så godt å høre sånt fra fagfolk! :nigo: Har du noen følelse på kjønn da?

42 minutter siden, Snow skrev:

Vi var på OUL i dag, og fikk se en sprellende og frisk jente i magen min :babyjente: :rodmer:

Veldig gøy og herlig å vite at alt er som det skal.

Formen begynner endelig å bli bedre også. 

Herlig! Gratulerer med ei frisk og fin jente i magen. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snow skrev:

Vi var på OUL i dag, og fikk se en sprellende og frisk jente i magen min :babyjente: :rodmer:

 

Veldig gøy og herlig å vite at alt er som det skal.

Formen begynner endelig å bli bedre også. 

Gratulerer!! Så herlig :)

2 timer siden, Stinelin skrev:

Jeg har brukt Body shop body butter. Har ikke et eneste strekkmerke etter de to forrige svangerskapene, men mener jeg har hørt det er genetisk betinget.

Uansett er det fint å smøre, blir fort litt stramt og kløende.:)

Ja, har satt i gang med Bodybutter nå selv frem til oljen er i hus :) Tror også at det hovedsakelig handler om gener her, men skal gjøre mitt for at alt ligger til rette for elastisk magehud :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snow skrev:

Vi var på OUL i dag, og fikk se en sprellende og frisk jente i magen min :babyjente: :rodmer:

 

Veldig gøy og herlig å vite at alt er som det skal.

Formen begynner endelig å bli bedre også. 

Gratulerer :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig med vellykka UL, Kokos, Snow og Rosenrød. Gratulerer! :strix:

Eg har òg fått time til OUL nå. Heldigvis berre 2,5 veker å venta. Er så spent!

Er det nokon som ikkje ønsker å vita kjønn? Eg hadde i utgangspunktet lyst på ein overraskelse. Me har visst med begge dei to eldste, mest fordi mannen ville vita. Og nå hadde eg egentlig lyst til å leva i uvisse til fødselen. Men så har eg begynt å bli litt nysgjerrig også. :sjenert: Og det er unektelig meir praktisk å kunna snakka om lillebror/lillesøster til dei kommande storebrødrene, så nå er eg meir i tvil. Eg må iallfall bestemma meg snart om eg skal rekka å overbevisa mannen. ;) Kanskje det blir som i forrige graviditet: me spør ikkje, men takkar ikkje nei til å vita om dei spør oss direkte på UL? :vetikke: (Sånne gonger er det ein liten ulempe at eg sannsynligvis får fleire UL etter den ordinære - endå vanskeligare å halda seg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på OUL i dag og fikk vite at vi får en jente! Er utrolig overrasket fordi vi trodde det var en gutt. Det viktigste er selvfølgelig at alt står bra til med barnet. Spurte om det blir flere ultralyder senere i svangerskapet, og da fikk jeg svar at "nei, neste gang du kommer til oss skal du føde" :fnise: Hjelp! 

Magen min vokser utrolig mye for tiden. Hvordan er det med magene deres?

Lykke til dere som fortsatt venter på OUL! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer, Riskrem! :strix:

Magen her er ikkje akkurat lett å skjula lenger. Eg held den fremdeles inne så mykje som mulig, men ser bra "romslig" ut når eg slappar av. Så etter jula må eg nok gå ut offentlig på jobb. Så langt er dei tre som veit (dei to siste blei informerte i dag, men ho eine har tydelig sett det ei stund.) Heldigvis kan eg ta det ganske gradvis, sidan det er mange som har fri i romjula. Og nokre lever såpass i sin egen verden at dei sikkert ikkje merker det før eg er ute i permisjon eingong, kan eg sjå for meg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Riskrem!! :rodmer: Og så herlig at alt stod bra til med den lille. Det er veldig rart når man er så sikker på kjønn, og så viser det seg at det ikke stemmer :ler: Jeg begynner å bli vant til at jeg har en liten gutt her inne nå. 

Magen vokser og vokser. Kjenner godt livmoren nå, spesielt på morgenen, den rundes av rett under navlen nå. Må definitivt handle mer klær over jul! Jeg forstår ikke de som sier at de klarte seg med EN gravidbukse under svangerskap, jeg har to stk nå og skulle gjerne hatt 3-4 til. Jeg føler meg aldri fin om dagen fordi alle klærne sitter rart, sklir alle veier, og er ubehagelige å ha på. Skal også gå til innkjøp av noen flere bh-er, men nå blir det nok HM og ikke VS :fnise: (var litt vel snill med meg selv i første trimester). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle :hoppendeglad:

 

Gratulerer Riskrem, jente i magen du også. Så gøy :babyjente:

Sønnen min ønsket jo helst at det skulle ligge en  STOREBROR i magen min, så han fikk ikke viljen sin gitt :fnise:

Magen min er også begynt å "strutte" litt den siste uka. Dn vises godt når jeg har på tettsittende klær.

 

Jeg er litt sint på meg selv i dag. Jeg støvsuget og vasket og bakte etter jobb i går, og stresset vel litt mye for å bli ferdig. Og i dag kjenner jeg det i kroppen. Vondt i ryggen og hofta.

 

Mannen min har fri i dag, så egentlig skulle jeg jo ha ventet og fått hjelp fra han. Men jeg ville som sagt bare få unna alt. Men i dag skal vi kose oss, og resten av jula blir forhåpentligvis bare avslapping. 

 

God jul :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God jul alle flotte rugere :tree: Har vel hatt den mest slitsomme 23.12 noen sinne, uten å egentlig ha gjort så mye i det hele tatt. Satser på at denne utmattelsen kommer fra de hektiske ukene i forkant, og at jeg henter meg inn til det nye året :)

Nyt høytiden alle sammen :hjerte: Klem og dult fra meg og gullet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer litt å være aktiv her inne, men vår lille baby som vi var HELT sikre på var en jente, er en sprek liten gutt :) han er stille og rolig på dagen men våkner til på kvelden og romsterer. Det er så koselig og jeg gleder meg til å kjenne mer! Vi jobber med navn for tiden. Vi hadde jo funnet et jentenavn som begge likte, men vi er på helt ulike planeter, så guttenavn virker faktisk helt håpløst. Hehehehehe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har hatt en fin julefeiring :)

Jeg hadde ikke sett broren min på ca 3 uker og i går under julemiddagen sa han at jeg har fått større rumpe og lår :fnise: Haha, har ikke lagt merke til det selv! Ellers hadde jeg supermye hjertebank i hele natt. Må ha vært all den julematen jeg spiste? Aner ikke, men det føltes skikkelig ubehagelig. Har hatt en del hjertebank etter at jeg ble gravid.

Har hatt "fri" første juledag og brukt litt tid på å lese om navn. Det er utrolig vanskelig å finne navn man liker. Vet ikke hvordan vi skal klare å bestemme oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en liten gutt yabbadoo :):):) 

Nå er vi hjemme for noen rolige dager bare oss to før det blir nyttårsfeiring med venner. I morgen blir det faktisk spa på oss, med Gravidmassasje på meg og deilig avslapping. Bør vel holde meg unna for varme badstuer etc, men ellers er vel spa bare bra? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...