Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2016


Stinelin

Anbefalte innlegg

Tja. Jeg har bare min fødsel å sammenligne med, men mannen var for min del mest emosjonell støtte. Lite annet han kunne gjøre (annet enn å hente ting til meg). Ville helst sitte mye alene på badet og spyle korsryggen med glohett vann, hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er veldig individuelt hva mannens oppgave er under fødselen. Tror alle kvinner vil forskjellig. :-) for min del så ville jeg at han skulle stå ved aiden av meg og holde meg i hånda og prate med meg under riene så jeg tenkte på noe annet.. :P Tror det er vanskelig å planlegge på forhånd akkurat hva han skal si og gjøre, du får bare si klart ifra hva du ønsker selv under fødselen. (Og beklage på forhånd hvis du kjefter og er ufin :fnise:)  Vi var på sånn kurs og følte det bortkastet.. Det blir jo lettere nå med nr 2, da veit vi hva vi går til begge to :-)  Men før jeg fødte sist gang så leste jeg opptog ned alt av informasjon og følte jeg ikke kunne få vite nok av hva vi skulle igjennom! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pyntestøv skrev:

Tja. Jeg har bare min fødsel å sammenligne med, men mannen var for min del mest emosjonell støtte. Lite annet han kunne gjøre (annet enn å hente ting til meg). Ville helst sitte mye alene på badet og spyle korsryggen med glohett vann, hehe. 

Men da gjorde han jo akkurat det som passet deg :) Syns det er fint. Jeg er bare litt redd for at historiene mannen min sine venner forteller han gjør at han går inn i situasjonen og tror han er i veien og "ubrukelig", fordi jeg vet hvor mye det betyr for meg at han er der (uansett hva han ender opp med å gjøre) :Nikke:

3 timer siden, gjärd skrev:

Jeg tror det er veldig individuelt hva mannens oppgave er under fødselen. Tror alle kvinner vil forskjellig. :-) for min del så ville jeg at han skulle stå ved aiden av meg og holde meg i hånda og prate med meg under riene så jeg tenkte på noe annet.. :P Tror det er vanskelig å planlegge på forhånd akkurat hva han skal si og gjøre, du får bare si klart ifra hva du ønsker selv under fødselen. (Og beklage på forhånd hvis du kjefter og er ufin :fnise:)  Vi var på sånn kurs og følte det bortkastet.. Det blir jo lettere nå med nr 2, da veit vi hva vi går til begge to :-)  Men før jeg fødte sist gang så leste jeg opptog ned alt av informasjon og følte jeg ikke kunne få vite nok av hva vi skulle igjennom! 

Nei, planlegging går jo ikke an :) Vi vet jo ikke hva vi går til her noen av oss. Det er bare så fint om han får ta litt del i og vite om teknikker og det som KAN hjelpe meg gjennom fødselen. Jeg leser jo mye og går på gravidyoga, der lærer jeg mye, også sitter han hjemme og får kanskje med seg det jeg formidler i etterkant. Jeg tror jeg hadde følt meg ganske hjelpesløs hvis jeg plutselig skulle sitte ved siden av mannen min gjennom hans mest smertefulle opplevelse og ikke hadde noen formening om hva jeg kunne gjøre for å hjelpe. Så får han i allefall muligheten til å spørre og tilby meg hjelp, og så får jeg forberede han på at han få både positiv og negativ tilbakemelding når det først står på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanskelig det skal være å velge navn. Har en lang liste med jentenavn vi liker godt, men finner liksom ikke det som er helt perfekt. Har lyst på to korte fornavn, der det andre skal være oppkalling etter min farmor (Rosa). Vi er enig om å ha et enkelt og ganske vanlig navn først. Noen av dere som har noen bra forslag? 😊 liker slike navn som Julie og Malin. Men får jo ikke noe naturlig flyt i Malin Rosa😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på at navn er vanskelig... Vi har allerede en Viola, så jeg har litt lyst på et annet navn fra blomsterriket, Linnea og Lilja utgår da de blir for vanlige... Og så kan det jo bli en gutt også, da blir det neppe et blomsternavn, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Rosenrød skrev:

Skriver under på at navn er vanskelig... Vi har allerede en Viola, så jeg har litt lyst på et annet navn fra blomsterriket, Linnea og Lilja utgår da de blir for vanlige... Og så kan det jo bli en gutt også, da blir det neppe et blomsternavn, haha!

Voila er nydelig! Ellers syns jeg Daisy er fint, engelske navnet på tusenfryd😊

Hortensia og Klementina er jeg derimot noe skeptisk til😜

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sliter også skikkelig med navn. Det er kjempevanskelig! Dessverre tok min søster det jentenavnet mannen og jeg synes er aller finest. Da må vi jobbe med å finne et nytt vi begge liker. Heldigvis er det noen måneder igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tinuwiel skrev:

Så vanskelig det skal være å velge navn. Har en lang liste med jentenavn vi liker godt, men finner liksom ikke det som er helt perfekt. Har lyst på to korte fornavn, der det andre skal være oppkalling etter min farmor (Rosa). Vi er enig om å ha et enkelt og ganske vanlig navn først. Noen av dere som har noen bra forslag? 😊 liker slike navn som Julie og Malin. Men får jo ikke noe naturlig flyt i Malin Rosa😜

Koselig med oppkalling! :hjerte: Ser at det kan være utfordrende, men kanskje mest fordi Rosa er et uvanlig mellomnavn? Slik at man trenger å høre det noen ganger i kombinasjon med fornavnet før det "sitter". Synes ikke det er noe i veien med hverken Julie Rosa eller Malin Rosa. :)

Andre forslag: Anne/Ann/Annie, Silje, Lilly, Linn, Mie, Kari..

4 timer siden, Rosenrød skrev:

Skriver under på at navn er vanskelig... Vi har allerede en Viola, så jeg har litt lyst på et annet navn fra blomsterriket, Linnea og Lilja utgår da de blir for vanlige... Og så kan det jo bli en gutt også, da blir det neppe et blomsternavn, haha!

Rose, Dahlia..Skjønner det blir vanskeligere hvis det er gutt ja. :P

43 minutter siden, Riskrem skrev:

Vi sliter også skikkelig med navn. Det er kjempevanskelig! Dessverre tok min søster det jentenavnet mannen og jeg synes er aller finest. Da må vi jobbe med å finne et nytt vi begge liker. Heldigvis er det noen måneder igjen :) 

Å, så kjedelig. Har 3 andre i vennekretsen som har termin før meg, håper inderlig at de har andre favorittnavn enn oss. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kokos skrev:

Koselig med oppkalling! :hjerte: Ser at det kan være utfordrende, men kanskje mest fordi Rosa er et uvanlig mellomnavn? Slik at man trenger å høre det noen ganger i kombinasjon med fornavnet før det "sitter". Synes ikke det er noe i veien med hverken Julie Rosa eller Malin Rosa. :)

Andre forslag: Anne/Ann/Annie, Silje, Lilly, Linn, Mie, Kari..

Rose, Dahlia..Skjønner det blir vanskeligere hvis det er gutt ja. :P

Å, så kjedelig. Har 3 andre i vennekretsen som har termin før meg, håper inderlig at de har andre favorittnavn enn oss. :P 

Må kanskje bare prøve å si det høyt til hverandre noen gang å se om det fungerer😊 vi hadde bestemt oss for Nova Olivia, men måtte begynne å tenke på nytt da noen venner med termin før oss annonserte at det skulle komme en Nova der... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn er kjempevanskelig! Vi har noen favoritter, men vi er usikre begge to likevel. Vi har ingen venner vi vet om som skal ha barn nå, så sånn sett er vi litt mindre redde for at noen skal "ta navnet" før oss. Skulle egentlig ønske det var noen jeg kjente som var gravide rundt meg. Syns det er litt ensomt til tider. Og litt rart at det akkurat nå bare er oss, vi er jo i begynnelsen av 30-åra og i en alder der veldig mange får barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med spark hos dere? Jeg har kjent spark siden ca uke 15 og føler meg heldig pga det. I stad dro jeg bort på treningssenteret og gikk 45 minutter raskt på tredemølla, etter noen uker uten særlig trening. Nå som jeg er hjemme sparker babyen mer enn noen gang! Hele magen hopper noe voldsomt og hun har holdt på i en time. Håper og tror hun hadde godt av treningen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Riskrem skrev:

Hvordan er det med spark hos dere? Jeg har kjent spark siden ca uke 15 og føler meg heldig pga det. I stad dro jeg bort på treningssenteret og gikk 45 minutter raskt på tredemølla, etter noen uker uten særlig trening. Nå som jeg er hjemme sparker babyen mer enn noen gang! Hele magen hopper noe voldsomt og hun har holdt på i en time. Håper og tror hun hadde godt av treningen :) 

Har kjent spark siden 16+2. I dag er han helt gæærn, vanligvis holder han seg til en liten periode i løpet av døgnet, men i dag har det vært fra ca kl 11 og frem til nå. For øyeblikket føles det som at han turner rundt og rundt! :duskedame: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17+2 og jeg har ikke kjent spark enda. Jeg kjenner noe udefinertbart, som om det er et eller annet som foregår nedi der, men kan ikke for sikkert si at det er baby. Gleder meg til å kjenne bevegelser! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 uker å kjenner ikke noe enda jeg heller. Siden kvalmen endelig begynner å gi seg så føler jeg meg ikke gravid i det heletatt. Er nå tilbake på startvekt og kan fortsatt bruke alle de vanlige klærne mine. Men på UL så er det helt tydelig en sprellende og aktiv baby der inne😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, merker at magen begynner å bli i veien. På jobb må jeg liksom sitte bakoverlent hele dagen, hvis ikke får jeg ikke puste ordentlig :fnise: Men er jo kjempeglad for at magen er der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjent spark siden uke 16 her, til tross for at morkaka er foran. Føler denne babyen er mer aktiv enn førstemann, men det kan være jeg kjenner det bedre fordi jeg er andregangsfødende.

Ny ultralyd i dag. :bond: Spent på om det fortsatt er en jente i magen :Hehe:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pyntestøv skrev:

Kjent spark siden uke 16 her, til tross for at morkaka er foran. Føler denne babyen er mer aktiv enn førstemann, men det kan være jeg kjenner det bedre fordi jeg er andregangsfødende.

Ny ultralyd i dag. :bond: Spent på om det fortsatt er en jente i magen :Hehe:

 

Så gøy:) hvordan gikk ultralyden? Fortsatt en jente? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny jordmor og hun mente jente også. Sjekket flere ganger, så nå innstiller jeg meg på det. Ellers var alt fint med henne, så nå gleder jeg meg til å bli jentemamma. Det blir rart. Er jo så vant til å være guttemamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...