Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2016


Stinelin

Anbefalte innlegg

Eg håper det har gått fint på OUL, toneeee. :) Så spennande med mange ultralydar i vekene som kjem. :hoppe: 

Eg har omsider vore på første svangerskapskontroll i dag. Fordelen med å vera så treig i vendinga, er at legen var villig til å leita etter hjertelyd - og fann den. :rodmer: Det blir med ein gong så mykje meir virkelig - sjølv om eg allerede har sett "Brumlemann" sprella rundt på tidlig UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg søkte ABC veldig tidlig, men aner ikke om de fortsatt kan ha plass lengre ut i svangerskapet. Ta en telefon og forhør deg? Du kan nemlig sende søknaden selv, legen trenger ikke gjøre det for deg. Når det er sagt så skulle jeg altså føde der, men fikk ikke sjansen og fødte på ordinær (tror jordmor sa at omtrent 50% av førstegangsfødende føder på ordinær, og de foretrekker helst å ta inn andregangsfødende med enkel førstefødsel). Jeg fikk tilbud om badekar på ordinær, men kastet bare opp så fort jeg kom i vann (!), så drømmen om vannfødsel fikk seg en alvorlig brist :ler:

Lykke til på OUL :strix: Jeg tror du har jente i magen :Nikke:

 

Ja, det var sånn det var ja :) Jeg sender dem bare en søknad og ser. Fikk jo ikke noe inntrykk av føden i dag uansett, var jo bare på poliklinikken, så tror fortsatt at ABC er riktig for meg.

Lykke til på OUL! :hoppe: Gi oss en rapport etterpå da. ;)

 

... tadadatatataaaaa!!! Det blir helt klart en gutt :rodmer: Jeg så det til og med før jordmor så noe. Han er kjempefrisk og fin, jeg er nøyaktig så langt på vei som jeg har påstått til alle leger og jordmødre selv (17+2, termin 23. mai). Morkaken min ligger bak mot ryggen og er nok forklaringen på at jeg kjenner masse liv allerede. Jeg er litt i sjokk over at det er en gutt, fordi jeg føler så veldig på meg at det er en jente, men jeg ble ganske kraftig motbevist i dag da :ler: Må vel bare innse at jeg tar feil der gitt. Selv om ingenting er sikkert før hen er ute :fnise: 

Tenk at jeg har en liten sprell levende og svært aktiv gutt i magen min :hjerter_rundt: Føler meg som verdens heldigste!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg håper det har gått fint på OUL, toneeee. :) Så spennande med mange ultralydar i vekene som kjem. :hoppe: 

Eg har omsider vore på første svangerskapskontroll i dag. Fordelen med å vera så treig i vendinga, er at legen var villig til å leita etter hjertelyd - og fann den. :rodmer: Det blir med ein gong så mykje meir virkelig - sjølv om eg allerede har sett "Brumlemann" sprella rundt på tidlig UL.

Så ikke ditt innlegg, så fikk ikke multisitert deg :) Ja, det gikk så fint! Så glad for at alt er i orden!

...Sukk, hjertelyd :rodmer: Den vakreste lyden i hele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Sukk, hjertelyd :rodmer: Den vakreste lyden i hele verden.

Gratulerer med ein frisk og fin gut i magen. Finst det ein bedre følelse? :strix: Eg hadde også jentefølelse med eldstemann, så eg kjenner til overraskelsen når han viser fram alt av utstyr, fullstendig ublyg, på ultralyd. (Han er nå 5 år, og er langt meir blyg når det gjeld nakenhet enn gjennomsnittet, så akkurat det å visa seg fram på ultralyd, treng ikkje å seia noko om korleis han blir når han blir større. :P)

Og det finst faktisk vakrare lydar enn hjertelyd. INGENTING er som ord som "Æ eeee så glad i dæ, mamma. Du er den beste mammaen i heeele verden!" :hjerte: Berre gled deg! (Nå er det riktignok like ofte litt andre typar ord og kraftuttrykk blir brukt for å beskriva meg, men det lar eg prella litt meir av. :ler: )

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ein frisk og fin gut i magen. Finst det ein bedre følelse? :strix: Eg hadde også jentefølelse med eldstemann, så eg kjenner til overraskelsen når han viser fram alt av utstyr, fullstendig ublyg, på ultralyd. (Han er nå 5 år, og er langt meir blyg når det gjeld nakenhet enn gjennomsnittet, så akkurat det å visa seg fram på ultralyd, treng ikkje å seia noko om korleis han blir når han blir større. :P)

Og det finst faktisk vakrare lydar enn hjertelyd. INGENTING er som ord som "Æ eeee så glad i dæ, mamma. Du er den beste mammaen i heeele verden!" :hjerte: Berre gled deg! (Nå er det riktignok like ofte litt andre typar ord og kraftuttrykk blir brukt for å beskriva meg, men det lar eg prella litt meir av. :ler: )

:ler::ler::ler: Ja, verdens vakreste lyd inntil videre da.

Du har rett, det er faktisk ikke noe som har føltes bedre enn dette her så langt i livet. Topper det meste altså! :hjerter_rundt:Og det som er så fascinerende som jeg ikke får helt ut av hodet mitt er at han har vokst seg så stor og fin av å være i magen min. Merkelig og veldig herlig :hjerte: Håper han fortsetter sånn hele veien til mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for frisk og fin gutt Tone!! :hoppendeglad: Jeg tipper ALLTID feil, så sier jeg et kjønn så kan du ta gift på at det er det motsatte :hoho:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten! Kjenner at jeg gleder meg til å få vite hvem som skjuler seg der inne... Veldig kjekk tid dette her😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer toneeee_!! Utrolig moro å få se og høre de små der inne! :rodmer:

Hurra for frisk og fin gutt Tone!! :hoppendeglad: Jeg tipper ALLTID feil, så sier jeg et kjønn så kan du ta gift på at det er det motsatte :hoho:

 

Gratulerer med en frisk og rask :babygutt:  @toneeee_! :strix: 

Det er ganske magisk dette som foregår inni oss nå ja. :hjerte:

Gratulerer med gutten! Kjenner at jeg gleder meg til å få vite hvem som skjuler seg der inne... Veldig kjekk tid dette her😄

Gratulerer toneeee! Så koselig :) 

Klarer nesten ikke vente til ny OUL selv på tirsdag! :) 

Takk alle sammen! :)  Dette blir pers i koselig jul, med en liten mageboer som vi kan glede oss over. 

Gleder meg til å høre om alles OUL'er som vel kommer på løpende bånd nå :hjerte: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innkalling til OUL i går, men den er ikke før i slutten av januar så nå er jeg faktisk glad for de ekstra kontrollene. Lengter etter å høre om alt står bra til. :hjerte:

Skal på UL i morgen og da er jeg 13+5. :strix: Forrige gang var jeg 9+4 så det har nok skjedd mye siden sist!

Endret av Kokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til på UL. I uke 13 kan du være heldig å få vite kjønn om du ønsker det :)

Takk! :) Ja, er veldig spent på om det vil være mulig å se kjønn. :jepp: Har en sterk magefølelse selv, men det kan jo like gjerne være helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd overstått og vi vet fortsatt ikke kjønn, noe jeg egentlig synes er litt stas. Det er noe fint med å leve i spenning fram til OUL i slutten av januar, og jeg synes det er gøy å høre folk spekulere i hva de tror. :) Det viktigste er at alt så bra ut og det var en veldig fin opplevelse for mannen som var med for første gang. :hjerte: Vi fikk se masse bevegelse og høre hjertelyd. Helt utrolig at det er et 7 cm langt menneske med armer, bein og fingre inni der allerede. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kokos skrev:

Ultralyd overstått og vi vet fortsatt ikke kjønn, noe jeg egentlig synes er litt stas. Det er noe fint med å leve i spenning fram til OUL i slutten av januar, og jeg synes det er gøy å høre folk spekulere i hva de tror. :) Det viktigste er at alt så bra ut og det var en veldig fin opplevelse for mannen som var med for første gang. :hjerte: Vi fikk se masse bevegelse og høre hjertelyd. Helt utrolig at det er et 7 cm langt menneske med armer, bein og fingre inni der allerede. :rodmer:

Herlig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glad for å høre at alt stod bra til Kokos :) Det kommer til å gå så fort frem til OUL nå! Jeg skjønner nesten ikke hvor ukene mellom 12-18 ble av :ler: Og tiden frem til 12 var uendelig lang.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd om en ukes tid. Hørte hjertelyd for et par dager siden og kjenner daglig bevegelse. Noen dager mer enn andre. Gleder meg til det kan kjennes utpå magen jeg, men sist gang måtte vi vente til uke 21-22. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kokos skrev:

Ultralyd overstått og vi vet fortsatt ikke kjønn, noe jeg egentlig synes er litt stas. Det er noe fint med å leve i spenning fram til OUL i slutten av januar, og jeg synes det er gøy å høre folk spekulere i hva de tror. :) Det viktigste er at alt så bra ut og det var en veldig fin opplevelse for mannen som var med for første gang. :hjerte: Vi fikk se masse bevegelse og høre hjertelyd. Helt utrolig at det er et 7 cm langt menneske med armer, bein og fingre inni der allerede. :rodmer:

Så høy å høre😊 jeg venter også i spenning på OUL i januar😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å få mage? Er 18 uker i morgen og lurer på hvor den blir av. Kom en bitteliten kul på magen i uke 14, men har ikke blitt noe større😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...