Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2016


Stinelin

Anbefalte innlegg

Vi var på OUL i dag og så en frisk og rask gutt sprelle der inne. Herlig å få bekreftet at alt står bra til!! Vi har jo to fra før, og jeg kan liksom ikke tro at det skal gå bra gang på gang… :rodmer:

Nå begynner navnegrublinga for alvor. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med eit lite trekløver! Det blir nok stas for storebrødrene. :hjerte: Så deilig å sjå at alt står bra til. Det er absolutt ingen selvfølge, så ein er jammen heldig når ein får oppleva det gong på gong!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre! :hjerte: Navnegrubling er jommen noe av det vanskeligste jeg har vært borti.. Vi vet jo ikke kjønn enda, så forsøker å finne alternativer til begge. Har vel kanskje blitt enige om 1 navn som vi begge liker godt så langt ;) 

I min verden har det skjedd at 1) Jeg har fått på plass 100% jobb frem til sommeren og 2) Mini har begynt å fortelle at han/hun er der inne :rodmer: Det kiler på høyre side av magen, og jeg vil si meg enig i at sommerfuglvinger er en god beskrivelse. Innbilte meg et lite dult for 4-5 dager siden, men tror det var ønsketenkning ;) OUL om 6 dager!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått OUL Stinelin. Godt å høre alt er bra. Guttenavn syns jeg definitivt er vanskeligst, så er nesten utelukkende derfor jeg håper på en jente :hoho:(Men, jeg vet det er en gutt til der inne, i hvert fall er magefølelsen krystallklar på det).

Her er det hele 3 uker til ultralyd (da er jeg 18+6). Ble så "sent" pga jula, hvis ikke hadde jeg nok hatt om en to ukers tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått OUL og enda en gutt, Stinelin. :babygutt: Deilig å få beskjed om at alt står bra til, det blir jo ikke bedre enn det. :) 

Jeg var hos legen for første svangerskapskontroll i forrige uke. Tok blodprøver og fikk litt info, men hun ville ta resten av kontrollen i dag og det er jeg glad for nå. Har i mellomtiden vært på jobb i Frankrike og fått i meg noe rosa kjøtt. :bond: Ble litt hysterisk da jeg oppdaget det så det blir godt å få luftet bekymringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått OUL Stinelin. Godt å høre alt er bra. Guttenavn syns jeg definitivt er vanskeligst, så er nesten utelukkende derfor jeg håper på en jente :hoho:(Men, jeg vet det er en gutt til der inne, i hvert fall er magefølelsen krystallklar på det).

Her er det hele 3 uker til ultralyd (da er jeg 18+6). Ble så "sent" pga jula, hvis ikke hadde jeg nok hatt om en to ukers tid. 

Litt koselig å ha det i romjula da :nissegutt: Det hadde nok gjort noe ekstra med julestemningen hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente bevegelser for første gangen i går. Herlig å kjenne at det er noe liv der inne. :)
Her har vi/jeg ikke fått innkalling til OUL. Ikke bekreftelse på fødeplass eller noe. Er det noe som burde purres på? Er tross alt 16+5. 
Tenkte liksom ikke så mye over det i forrige sv.skap siden vi hadde UL annen hver uke fra uke 12, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente bevegelser for første gangen i går. Herlig å kjenne at det er noe liv der inne. :)
Her har vi/jeg ikke fått innkalling til OUL. Ikke bekreftelse på fødeplass eller noe. Er det noe som burde purres på? Er tross alt 16+5. 
Tenkte liksom ikke så mye over det i forrige sv.skap siden vi hadde UL annen hver uke fra uke 12, 

Du har søkt om fødeplass? Vi fikk svar fra Ullevål bare 1 uke etter at legen sendte søknaden. Kommer vel an på hvor i landet du bor, men i Oslo må man søke veldig tidlig for å få plass. Andre steder er det nok plass uansett :)  Vet ikke noe om ventetid på OUL andre steder enn i Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere! :)

Nå er jeg mest bekymret for når den lille skal bli født. Kan se ut som om dagen kommer rett før bursdagsfeiringen til eldstemann, som er veldig bestemt på at vi hvertfall må være hjemme hos han den dagen..! Jeg skal jo ha keisersnitt så jeg får datoen når det skal skje. Veldig lite fristende å gå direkte fra sykehuset til barnebursdag, så vi får enten be om å utsette det litt, eller så får vi feire dagen på forhånd. Alt man skal tenke på..! :P
Vil gjerne gå så lenge som mulig til termin, mens det er vanlig å ta planlagt KS 7-10 dager før termin. Jeg synes det er tidlig, men det har sikkert ikke noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har også begynt å bekymra meg for når den lille skal komma. Frykten min er ikkje å få med seg sommarfesten i barnehagen, når eldstemann, skulestartaren :bond: , skal motta rose og minner frå alle åra i barnehagen - og få koselig sang frå alle dei ansatte. Det er absolutt ingen krise å gå glipp av det, men samtidig er det litt vemodig. Det blir ingen krasj om eg faktisk får gå til termin denne gongen, men eg fryktar nok at også denne gjer som storebrødrene og kjem før tida.

Å, dult frå babyen :rodmer: Eg gleder meg til dei små fiskehale-sprella i starten. Akkurat dei litt harde sparka, gjerne dei som held meg vaken på natta, synst eg ikkje er like sjarmerande, men det er likevel bedre enn å gå utan å leva i uvitenhet, slik som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha planlagt keisersnitt på grunn av at livmoren min revnet ved forrige mislykkede graviditet og er ganske spent på å få en dato😊 har en dato som har vært hugget i stein i 2 år (å der traff termindato) på noe som jeg har veldig lyst til å kunne være med på, er bare et par sosiale timer, men vet ikke om jeg og baby er i form til det 7-10 dager etter keisersnitt? 

Hadde tenkt å ha bedside crib, men etter å ha målt opp og ned på soverommet vårt så får den ikke plass ved siden av meg (merkelig utformet soverom med fastbygget seng). Alternativet er å sette den i fotenden av senga eller så har jeg et nattbord mellom senga og veggen som er like stort som en babymadrass. Blir det helt feil å legge baby på nattbordet? den får selvfølgelig en madrass her og kommer da i samme høyde som den i senga vår, og helt inntil vår madrass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg må innrømma at eg savnar enkelte ting ved å vera førstegangsgravid. I dag var eg fryktelig sliten etter jobb, og holdt på å sovna under middagen. Heldigvis var eg først ferdig, og la meg rett på sofaen, mens mannen tok resten av middag og kjøkkentjeneste. Eg fekk vel 5 minutter i fred og ro, før det kom besøk, som ville kosa. Opp i sofaen, ikkje plass til begge gutane samtidig. Krangel. Fant endelig løsning. Så mangla ei pute. Ned og opp igjen. Så var det teppe. Ned og opp igjen. Låg slik i kanskje 2 minutter, før gutane begynte å bli utålmodige. Ned på golvet, fant leiker. Krangling fordi eldstemann "vant", og minstemann var uenig. Plaststenger blei brukt som slagvåpen (av minsten). Hyl og krangling, og forsøk på fredsmekling. Skrik pga kjefting. Så var det å gøyma seg under teppet, og sjølvsagt gjekk det ikkje med begge samtidig. Meir uenighet. Teppet blei dratt bort i den andre sofaen, og forlatt der, mens gutane for på vandring rundt i stova mens dei song "Puppan te pappa e stor og slapp" osv. Oh joy! :daane: Av og til lurer eg på om dette med ein tredjemann var ein spesielt god idé?! :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg må innrømma at eg savnar enkelte ting ved å vera førstegangsgravid. I dag var eg fryktelig sliten etter jobb, og holdt på å sovna under middagen. Heldigvis var eg først ferdig, og la meg rett på sofaen, mens mannen tok resten av middag og kjøkkentjeneste. Eg fekk vel 5 minutter i fred og ro, før det kom besøk, som ville kosa. Opp i sofaen, ikkje plass til begge gutane samtidig. Krangel. Fant endelig løsning. Så mangla ei pute. Ned og opp igjen. Så var det teppe. Ned og opp igjen. Låg slik i kanskje 2 minutter, før gutane begynte å bli utålmodige. Ned på golvet, fant leiker. Krangling fordi eldstemann "vant", og minstemann var uenig. Plaststenger blei brukt som slagvåpen (av minsten). Hyl og krangling, og forsøk på fredsmekling. Skrik pga kjefting. Så var det å gøyma seg under teppet, og sjølvsagt gjekk det ikkje med begge samtidig. Meir uenighet. Teppet blei dratt bort i den andre sofaen, og forlatt der, mens gutane for på vandring rundt i stova mens dei song "Puppan te pappa e stor og slapp" osv. Oh joy! :daane: Av og til lurer eg på om dette med ein tredjemann var ein spesielt god idé?! :P 

Hahaha!! :ler: Akkurat det samme her i ettermiddag! Hvor gamle er gutta dine? Våre er 2 og 3,5, og det går i ett. Jeg var også sliten etter jobb i dag, men å hvile i fred er bare å glemme. Eller jo, jeg fikk 10 min under teppet mens barna så på Fantorangen før jobb i dag, sånn ca 06.45., etter å ha vært oppe en time med dem. Det blir nok flott med en til skal du se! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha planlagt keisersnitt på grunn av at livmoren min revnet ved forrige mislykkede graviditet og er ganske spent på å få en dato😊 har en dato som har vært hugget i stein i 2 år (å der traff termindato) på noe som jeg har veldig lyst til å kunne være med på, er bare et par sosiale timer, men vet ikke om jeg og baby er i form til det 7-10 dager etter keisersnitt? 

Hadde tenkt å ha bedside crib, men etter å ha målt opp og ned på soverommet vårt så får den ikke plass ved siden av meg (merkelig utformet soverom med fastbygget seng). Alternativet er å sette den i fotenden av senga eller så har jeg et nattbord mellom senga og veggen som er like stort som en babymadrass. Blir det helt feil å legge baby på nattbordet? den får selvfølgelig en madrass her og kommer da i samme høyde som den i senga vår, og helt inntil vår madrass

Oi, revnet livmor er liksom den store skrekken..! Var det så ille som det høres ut som? Jeg har litt mareritt om at det kan skje nå som jeg har hatt to KS fra før. Bor 3 timer fra sykehuset, tenk hvis fødselen starter brått liksom... Håper og tror at det skal endel til før det skjer.

Jeg var i utrolig god form etter begge mine KS. Løp trapper etter 4-5 dager og hadde fint klart et par sosiale timer ei uke etter snittene. Ved "mitt" sykehus tar de planlagt KS 7-10 dager før termin og helst først i uka (gjerne tirsdag/onsdag), så det skal være ganske lett å beregne når det blir når du får UL-termin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, revnet livmor er liksom den store skrekken..! Var det så ille som det høres ut som? Jeg har litt mareritt om at det kan skje nå som jeg har hatt to KS fra før. Bor 3 timer fra sykehuset, tenk hvis fødselen starter brått liksom... Håper og tror at det skal endel til før det skjer.

Jeg var i utrolig god form etter begge mine KS. Løp trapper etter 4-5 dager og hadde fint klart et par sosiale timer ei uke etter snittene. Ved "mitt" sykehus tar de planlagt KS 7-10 dager før termin og helst først i uka (gjerne tirsdag/onsdag), så det skal være ganske lett å beregne når det blir når du får UL-termin. 

det var iallefall noe jeg ikke vil oppleve igjen. Har tidligere fjernet en eggleder å så klarte neste graviditet å sette seg akkurat i "sømmen" etter fjerningene av egglederen så det revnet derfra, mistet to liter blod å var helt vekke. Men var på beina etter 2uker og blodoverføring så det gikk jo bra😊 

ok, da håper jeg at jeg blir i like fin form som du har vært😊 skal få datoen i starten av januar men nå har jeg iallefall en god anelse om når det blir😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hahaha!! :ler: Akkurat det samme her i ettermiddag! Hvor gamle er gutta dine? Våre er 2 og 3,5, og det går i ett. Jeg var også sliten etter jobb i dag, men å hvile i fred er bare å glemme. Eller jo, jeg fikk 10 min under teppet mens barna så på Fantorangen før jobb i dag, sånn ca 06.45., etter å ha vært oppe en time med dem. Det blir nok flott med en til skal du se! :rolleyes:

Mine er 2,5 og 5,5, og heldigvis må dei vekkast på morgonen. (Minsten riktignok i mi seng, men han har heldigvis ikkje lange oppvåkningane på nettene.) Eg trur nok det hadde vore langt travlare om dei var tettare i alder, som dine. :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal vi på OUL :hoppendeglad:

Er veldig spent på føden og hvordan det er der. Vurderer fortsatt å sende en søknad til ABC og høre om de har plass til meg.. Jeg vil så gjerne ha vannfødsel! Tror dere det er noen sjanse for plass der nå, eller er løpet kjørt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal vi på OUL :hoppendeglad:

Er veldig spent på føden og hvordan det er der. Vurderer fortsatt å sende en søknad til ABC og høre om de har plass til meg.. Jeg vil så gjerne ha vannfødsel! Tror dere det er noen sjanse for plass der nå, eller er løpet kjørt?

Jeg søkte ABC veldig tidlig, men aner ikke om de fortsatt kan ha plass lengre ut i svangerskapet. Ta en telefon og forhør deg? Du kan nemlig sende søknaden selv, legen trenger ikke gjøre det for deg. Når det er sagt så skulle jeg altså føde der, men fikk ikke sjansen og fødte på ordinær (tror jordmor sa at omtrent 50% av førstegangsfødende føder på ordinær, og de foretrekker helst å ta inn andregangsfødende med enkel førstefødsel). Jeg fikk tilbud om badekar på ordinær, men kastet bare opp så fort jeg kom i vann (!), så drømmen om vannfødsel fikk seg en alvorlig brist :ler:

Lykke til på OUL :strix: Jeg tror du har jente i magen :Nikke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal vi på OUL :hoppendeglad:

Er veldig spent på føden og hvordan det er der. Vurderer fortsatt å sende en søknad til ABC og høre om de har plass til meg.. Jeg vil så gjerne ha vannfødsel! Tror dere det er noen sjanse for plass der nå, eller er løpet kjørt?

Lykke til på OUL! :hoppe: Gi oss en rapport etterpå da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...