Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2016


Stinelin

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er forbi 12 uker og føler meg så mye tryggere nå. Kvalmen er fortsatt der en gang i blant, men langt fra så ille som det var. Magen vokser sakte, men sikkert og folk på jobb har begynt å spørre og hinte litt ;) Men jeg har lyst til å vente litt til med å fortelle noe. Skal på ny privat ultralyd på mandag etter eget ønske og gleder meg til å se hvor mye den lille har vokst. Krysser fingrene for at alt ser bra ut. Tror det ikke før jeg får se det, liksom.

Jeg tok også influensavaksine denne uka. Tenkte at det var smart å gjøre i år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nok over den verste kneika med kvalme, men er så utrolig sliten! Ble delvis sykemeldt i dag, så nå har jeg to fridager i uka. Tilværelsen er helt full, og jeg klarer aldri å ta meg inn igjen... Jobb, hus, to små barn og gård tar nesten knekken på meg, gleder meg veldig til å få en dag som er bare min! :)

Var hos jordmor i går, hun var imponert over magen, haha... Er vel slik når livmora har gjort det noen ganger før. Knøttet ligger som en tydelig "håndball" i navlehøyde når jeg ligger på ryggen, artig å kjenne på. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også bare 7 uker på vei 😝 

Kvalmen er helt forferdelig!! Sist var jeg kvalm til uke 20.. Ugh.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8 uker i dag og får noen kvalmebølger med jevne mellomrom, men merker ellers lite. Ble skremt av blødning etter en spinningtime tidlig i uka, så jeg håper alt står bra til inni der. :) Koselig å lese om dere som er over/nærmer seg den magiske grensa. :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på ultralyd på onsdag, men kunne ikke se hjerteslag så har vært og tatt hcg og får svaret på mandag. Skulle være 7+0 da jeg tok ultralyden, men antakelig er jeg noen dager mindre sånn at det bare var derfor hun ikke kunne se hjerteslagene (så at det var at fosterlegme der). Føler meg ikke gravid, men enn så lenge velger jeg å tro at det går fint. Blir spennende på mandag hvertfall... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet meg til uke 11 nå. Har vært på ul og sett hjerteslag, og at den lille sprellet med armer og bein.

så begynner å tro litt på at det kan gå bra denne gangen :)

 

Men jeg spyr, spyr og spyr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du fått svar A4-livet? Håper alt er i skjønneste orden :) 

Det må være en utrolig fin følelse Frk.34 :rodmer: Skal selv på ul på onsdag, kjenner at jeg grugleder meg. Håper så inderlig at alt er i orden med den lille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hcg hadde steget fra 13000 til 18000 på to dager så ser ut som om dette går bra. Foreløpig hvertfall :fnise: Bestiller nok en ny ul når jeg snakker med gynekologen på onsdag, blir vel om en uke eller noe kanskje 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på første UL imorgen, gruer meg mer enn jeg gleder meg :dry: har opplevd noen små blødninger de siste ukene og er livredd for MA. Var hos legen forrige uke og han trodde ikke dette var noe å bekymre meg for, men klarer ikke å slappe av! Er 9+2 idag, føler jeg har kommet så langt og er så nærme den magiske grensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guuuud nå er jeg så lettet! Er 13+3 i dag og var på privat ultralyd i kveld for å sjekke at alt stod bra til. Jeg har hatt en del brun utflod på lørdag og i dag, og vært livredd for SA eller MA. Virkelig redd. Så liksom for meg det verste. Men UL viste at alt var i skjønneste orden. Gynekologen sa at det slettes ikke er uvanlig med blødninger eller brun utflod.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12+3 i dag. Nå er det snart bare en månede til OUL for oss, og jeg gleder meg så veldig! Vi tror vi har bestemt oss for at vi vil vite kjønn, vi er veldig nysgjerrige på hvem som er inni der nå :fnise: Vi fikk vogn i helgen, vi bestilte da Barnas Hus hadde kampanje nå for noen uker siden og fikk med et gavekort på 2000 kr. En fin måte å rettferdiggjøre at vi gikk for Bugaboo Buffalo :nigo: HER-RE-GUD den vognen er helt magisk fin! Nå må den stå på barnerommet og vente i 6 mnd ... Vi fikk beskjed om at det ville ta en 8 uker før vognen kom, men det tok kun 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på første UL imorgen, gruer meg mer enn jeg gleder meg :dry: har opplevd noen små blødninger de siste ukene og er livredd for MA. Var hos legen forrige uke og han trodde ikke dette var noe å bekymre meg for, men klarer ikke å slappe av! Er 9+2 idag, føler jeg har kommet så langt og er så nærme den magiske grensen!

Lykle til! Gi oss en oppdatering på hvordan det gikk i dag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gal snart! Har to små på ni og en halv måned og jeg kan ikke skifte en eneste bleie uten å kaste opp. Det blir laaaange dager siden mannen jobber rundt 13-14 timer om dagen mandag-torsdag:bond:

Hvordan skal jeg holde ut dette helt frem til mai? Håper virkelig på bedre tider snart. 

*måtte bare syte litt* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tilbake fra UL! Et lite bankende hjerte, en stor lettelse! Men jeg ble satt tilbake hele 3 uker, så er plutselig bare 6 uker på vei. Skjønner faktisk ikke hvordan det er mulig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig vanskelig å måle riktig på tidlig ul. Hvor stor målte de den til? Da jeg var på ul forrige gang (8+3) var fosteret 16mm (tror jeg det var) og så kunne vi se en hånd, men veldig vanskelig å se noe mer enn det. Ville forholdt meg til egen termin foreløpig hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig vanskelig å måle riktig på tidlig ul. Hvor stor målte de den til? Da jeg var på ul forrige gang (8+3) var fosteret 16mm (tror jeg det var) og så kunne vi se en hånd, men veldig vanskelig å se noe mer enn det. Ville forholdt meg til egen termin foreløpig hvertfall.

 Fosteret var 6,5 mm. Kjenner jeg får litt panikk over at den kanskje ikke utvikler seg normalt, men vi fikk jo høre hjertelyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra UL! Et lite bankende hjerte, en stor lettelse! Men jeg ble satt tilbake hele 3 uker, så er plutselig bare 6 uker på vei. Skjønner faktisk ikke hvordan det er mulig.. 

Så rart, hvor lenge er det siden du testet positivt?

Men så bra at du fikk se et bankende hjerte! :hjerte: Det kan jo hende at de setter deg fram igjen neste gang. Som A4-livet sier så er det vel ikke så enkelt å måle riktig så tidlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...