Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2016


Stinelin

Anbefalte innlegg

Jeg har også en jente fra før, og har sett for meg to jenter, men har en følelse på at dette er en gutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde jeg var ca 12 uker på vei, var på tidlig ultralyd i går og jeg var... 5 uker!! Noe så skuffende! Fosteret var 3,2 mm stort og hadde ett bankende hjerte <3

Jeg må jo ha testet positivt nesten før det var mulig jeg da. Kan fortsatt ikke skjønne at jeg bare er fem uker på vei.... :P

 

Jeg var også på tidlig UL i dag, vårt lille nurk er 3,1 cm, og jeg fikk beskjed om at jeg er 9+3. Hjertet slo og alt var fryd og gammen :rodmer:  Men litt rart at du fikk beskjed om 5 uker, når spiren var såpass stor? Hvor var du hen (om det er lov å spørre)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på tidlig UL i dag, vårt lille nurk er 3,1 cm, og jeg fikk beskjed om at jeg er 9+3. Hjertet slo og alt var fryd og gammen :rodmer: Men litt rart at du fikk beskjed om 5 uker, når spiren var såpass stor? Hvor var du hen (om det er lov å spørre)?

Var millimeter og ikke centimeter ;-)

Jeg var på det lokale sykehuset og hadde en veldig erfaren gynekolog så stoler på at det stemmer :-)

Men håper jeg er litt lenger på vei da jeg skal på OUL. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også på UL! :laugh: Lurer litt på når jeg skal bestille første legetime, hadde lav blodprosent i forrige svangerskap, så tenker gjerne at det er greit å sjekke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var millimeter og ikke centimeter ;-)

Jeg var på det lokale sykehuset og hadde en veldig erfaren gynekolog så stoler på at det stemmer :-)

Men håper jeg er litt lenger på vei da jeg skal på OUL. :P

Haha :fnise:  Der kan du se, jeg er allerede på vei inn i begynnende stadier av ammetåke. Nei, men da er det jo ikke noe rart at vi var så forskjellig. Utrolig at de klarer å måle så små embryoer med slik nøyaktighet, jeg ble utrolig imponert da vi var på UL i dag også over hva han kunne se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toneee: da er du 6 dager lenger på vei enn meg. Så gøy. Da er vi sannelig nærme i termin :)

Ja, jeg fikk 23. mai :nigo: Jeg er faktisk litt usikker på om appen min teller uker riktig, for i hodet mitt syns jeg han sa 9+5, men appen justerte til 9+3 ut ifra termindato. Han beregnet at jeg hadde en 40-dagers syklus :ler: Ikke rart man blir rar i prøverhodet av det!

Hvilken dato har du fått igjen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som er skikkelig oppblåst? Magen min blir helt ekstremt oppblåst på kveldstid. Ser ut som jeg er gravid i 7 måned 😂😂 Hehe. Men på dagtid er den ganske normal. Har så vidt begynt å få gravidmage. Kan nesten ikke se det men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toneee: ikke fått noe dato enda. Den kommer på ordinær ultralyd for meg. Har sett et lite embryo med bankende hjerte i uke 6 bare. Da er det for tidlig å måle termin.

Riskrem: oppblåst hele tiden jeg da, men verst på kvelden. Mistenker at livmora har kommet over skambeinet og dytter alle innvollene oppover for har også litt mage nå. Den er stein hard på morgenen med full blære. Husker det godt fra sist jeg var gravid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toneee: ikke fått noe dato enda. Den kommer på ordinær ultralyd for meg. Har sett et lite embryo med bankende hjerte i uke 6 bare. Da er det for tidlig å måle termin.

 

Nei, tenkte mer på hvilken dato du selv har regnet deg frem til :)

 

---

 

Jeg bruker en app som heter Pregnancy+, som jeg syns er veldig fin. Dessverre sliter jeg med at den ikke gir riktig termindato eller uketall. Er dette forskjellig fra land til land. Med en 12 dagers forsinket EL og 40-dagers syklus slik gynekologen sa til meg i går, skal jeg med et 282 dagers svangerskap være på 23.mai (det er den datoen legen ga til meg). Det tilsvarer 9+6 i dag. Appen sier, når jeg legger inn 23. mai som termindato, at jeg er 9+4. Det er så merkelig! Noen andre som erfarer det samme? Jeg liker appen godt ellers, men irriterer meg over dette (selv om det er en ubetydelig detalj i det lange løp).. :vetikke:  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apper min sier 12.mai, jordmor sitt snurra-hjul sier 14.mai.

Er også veldig oppblåst og har funnet frem mammabuksene med lavt liv. Deilig!

Blant folk drar jeg inn magen, men ellers får den bare være stor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What to do...? Skal reise til London sammen med mor om fire uker, er da ni uker på vei. Vet at de har endel fine gravidklær på Topshop, så skulle gjerne handlet litt der, men hva gjør jeg med mor? :fnise: Er jo fremdeles hemmelig! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo mulig å f.eks ta en tidlig ultralyd i uke 7/8. Banker hjertet da så er det 95 % sjanse for at det skal gå bra. Samme sjansen som om du har om du passerer 12 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det? Tenker at vi skal ta tidlig UL, men trodde det var best å vente til etter uke 10. Hadde i uke 11 med lille V. Men kanskje vi kan ha to, haha! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det spørs vel litt hva dere vil se etter? Et bankende hjerte ser du jo tidligere, men nesebein, nakkefold osv er vel best å se rundt tolvte uke.

Hadde bare fortalt det jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fortalt mor, og kost meg med shopping sammen med henne :) Tenk så glad hun kommer til å bli for at du deler det med henne litt tidlig! Og skjer det noe, så er det vel godt at man ikke er alene med partner om det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant, men vi har litt lyst at de skal få vite det som en julepresang, ser dere. :laugh: Har en ide om hvordan både mine foreldre og svigers skal få den gode nyheten. Men vi får se, kan nok være at hun gjennomskuer meg uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt vanvittig oppblåst på kvelden. Ser virkelig høygravid ut. Dessuten er buksene mine ubehagelig trange når jeg sitter og utover ettermiddagen. Har bare bukser med høyt liv, fordi jeg alltid har hatt en liten tutemage, uansett hvor slank jeg er. Har alltid følt at jeg ser gravid ut i enkelte antrekk, så er så vanskelig å vite hva som ER gravidmage og hva som er forstoppelse/luft og fett. er 9+6 i dag, og begynte å ta magebilde fra forrige mandag.

Ellers så var jeg på den første litt lengre turen i går siden jeg ble gravid, og jeg ble selvfølgelig skikkelig kvalm etterpå. Trodde det hadde gått over. Nå er jeg litt fortvilet fordi jeg føler meg så tykk og ekkel og kan ikke skjønne at mannen syns jeg er fin. Han er så fin og burde blitt sammen med en som var like fin og slank og trent som han. HATER tankene, men jeg klarer ikke slippe de. Mannen sier selvfølgelig at han syns jeg er fin, men jeg tror ikke på han uansett. Håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...