Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2016

Stinelin

Anbefalte innlegg

Så rart, hvor lenge er det siden du testet positivt?

Men så bra at du fikk se et bankende hjerte! :hjerte: Det kan jo hende at de setter deg fram igjen neste gang. Som A4-livet sier så er det vel ikke så enkelt å måle riktig så tidlig. :)

Testet posetivt den 10 oktober, noe som gjør det enda mer merkelig :s legen sa at siden jeg hadde hatt så rare sykluser etter pille slutt så var det ingenting å være bekymret for, så får stole på det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var til tidlig UL var gyn veldig påståelig med at han kunne se akkurat hvor langt jeg var på vei, han sa han kunne se forskjell fra dag til dag.. Men det er kanskje litt forskjell på kunnskapen hos dem også, og kanskje litt forskjell i selvsikkerheten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gal snart! Har to små på ni og en halv måned og jeg kan ikke skifte en eneste bleie uten å kaste opp. Det blir laaaange dager siden mannen jobber rundt 13-14 timer om dagen mandag-torsdag:bond:

Hvordan skal jeg holde ut dette helt frem til mai? Håper virkelig på bedre tider snart. 

*måtte bare syte litt* 

Huff, du har min dypeste medfølelse! 

Forferdelig det der, jeg har også to bleiebarn, men de går i barnehage, og mannen er hjemme med oss på morgen og ettermiddag, så det er ikke synd på meg.

Kvalmen min ga seg omtrent i uke 11, håper du snart blir bedre også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere gått noe særlig opp i vekt enda? Jeg har gått opp 1,5 kilo bare. Men spiser som en hest så det er litt rart at ikke alt er blitt til fett hehe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere gått noe særlig opp i vekt enda? Jeg har gått opp 1,5 kilo bare. Men spiser som en hest så det er litt rart at ikke alt er blitt til fett hehe :) 

Jeg har vel gått opp 0,7 siden uke 4 da jeg veide meg for første gang. Har også spist veldig mye.. Tenker at jeg har mistet litt muskulatur og derfor ikke gått opp noe særlig totalt sett, selv om jeg har lagt på meg litt fett og mage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plutselig ble det så mye mer virkelig da jeg fikk se knøttet vårt (som nå faktisk ligner en baby) på UL. Herreeeguud, så lykkelig og takknemelig jeg er for at alt så fint ut :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra Grønneglede!! :hoppendeglad:

Her blir jeg 12 uker i helgen og har ul på mandag. Hørte hjertelyd i går, så begynner å øyne et håp at dette skal gå bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går bare ned for tiden - 6 kilo så langt. Legen sier hyperemesis, så jeg går hjemme i sykmelding. Har vært innlagt en liten stund også, for å få i meg litt intravenøs væske. Krysser fingrene for at det går over snart - det er et lite mareritt!

Det fine er at vi skal på UL neste lørdag. Spennende! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dessverre melde meg ut, fikk påvist MA på ultralyd i dag.

Uff, så leit å høre. :tristbla: Hvordan går det med deg?

Varme, gode tanker sendes din vei. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så leit å høre. :tristbla: Hvordan går det med deg?

Varme, gode tanker sendes din vei. :klem: 

takk! Jo, det går greit egentlig. Var jo litt forberedt siden forrige ul ikke viste noe. Men det hun gynekologen mente hun så et fosterlegme, det var bare plommesekken. Skal ikke til henne noe mer hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk! Jo, det går greit egentlig. Var jo litt forberedt siden forrige ul ikke viste noe. Men det hun gynekologen mente hun så et fosterlegme, det var bare plommesekken. Skal ikke til henne noe mer hvertfall...

Kan godt skjønne at det ikke akkurat vekker tillit. Det er kanskje en god forklaring på hvordan man kan ta feil, men hvis du har en annen gynekolog som du stoler mer på så er det sikkert like greit. 

Godt å høre at det går greit med deg. Sender deg en god :klem: og de aller beste ønsker videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er formen deres? Jeg er 15+2 og føler meg skikkelig "dritt" rett og slett. Utrolig slapp og blir svimmel veldig fort. Blir kjempesvimmel hvis jeg går i 5-10 minutter. Og kvalmen har kommet tilbake også. Blir nesten litt bekymra! Fortsatt ikke mulig å se at jeg er gravid, men merker likevel at alle skjørtene mine er blitt for stramme rundt livet så de må jeg bare pakke bort :fnise:

På den positive siden er jeg nesten helt sikker på at jeg kjenner minien sparke :) Har kjent sånne små dytt nederst i magen i ca en uke nå. Nesten som lemus. Jeg tror ikke det er luft og kommer hvis jeg sitter eller ligger stille :) 

Kjenner dere noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare snart 10 uker og føler meg også dritt 😜 Gleder meg så utrolig mye til å komme over den magiske grensa!! Slitsomt og holde det for seg selv.. Dere som er under uke 12, hvem gleder dere det mest å si det til? Jeg gleder meg til å se ansiktet på 4 åringen da jeg forteller at mamma har en baby i magen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig sliten, men har et barn fra før av så tror det spiller inn. Sist gang følte jeg meg mye bedre når jeg rundet 12-13 uker, så går og venter på den berømmelige energien. Forøvrig ble jeg kjempekvalm i uke 16-19 sist, som forøvrig var midt i jula. Eneste jula jeg har gått ned i vekt for å si det sånn :ler:

Her er magen stor (det er i grunnen rimelig flaut siden jeg er kun er 3 mnd på vei), men kjenner lite eller ingenting. Har lurt et par ganger, men tror egentlig det bare er luft. Har jeg morkaka foran som sist så er det enda flere uker til jeg kjenner noe av erfaring. Da begynte jeg å kjenne i uke 18-19, men tok to uker før jeg var helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt trist å si det, men det er betryggende at det ikke er bare meg som føler meg ille. Jeg er fortsatt sykmeldt med hyperemesis, og får ikke gjort noen verdens ting. Alt er kjempeslitsomt. Jeg klarer ikke tenke ordentlig, noe som er uvandt for meg, og jeg gleder meg til at det går over. Et mareritt, rett og slett.

Siden jeg har gått en del ned, er magen ganske synlig. Jeg er ca 3 måneder på vei nå, og det er en tydelig bul på et sted det aldri før har vært en bul. Min mamma har også kommentert på at den synes, og mannen har også sett den. Vi var på ultralyd sammen på lørdag, som var fantastisk og surrealistisk på en gang - h*n rører på seg, har armer og bein, og snur seg bort fra ultralydpinnen som best h*n kan. Alt ble mer virkelig - jeg er ikke bare syk, jeg skal faktisk bli mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...