Gå til innhold

En ansatt i barnehagen klikket på meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herrefred. Så da blir det sånn:

"Hva gjorde du med førskolelærer, eh unnskyld, barnehagelærer, pedagogisk leder, barne og ungdomsarbeider og assistentene i barnehagen i dag da?"

Anonymous poster hash: c51fe...a66

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herrefred. Så da blir det sånn:

"Hva gjorde du med førskolelærer, eh unnskyld, barnehagelærer, pedagogisk leder, barne og ungdomsarbeider og assistentene i barnehagen i dag da?"

Anonymous poster hash: c51fe...a66

:skratte:

Anonymous poster hash: 9c629...d27

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt utdanning i 3 år for å bli kalt en jævla "tante"!

Utdanningen er forskjellen på 2025 og 90-tallet. Da krevde det ingen spesiell utdanning for å jobbe i barnehage som leder

Anonymous poster hash: 0021c...042

Slutt å være så hårsår, det er jo bare et søtt kallenavn.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred. Så da blir det sånn:

"Hva gjorde du med førskolelærer, eh unnskyld, barnehagelærer, pedagogisk leder, barne og ungdomsarbeider og assistentene i barnehagen i dag da?"Anonymous poster hash: c51fe...a66

voksne fungerer
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeez. Glad jeg ikke har barn i barnehage lenger hvis det skal være så ille...

For meg er "barnehagetanter/onkler" en betegnelse som signaliserer tilhørighet for barnet, noe "de voksne" ikke gjør på samme måte. Vi foreldre er fullstendig klar over at de barnehageansatte (for å bruke et samlebegrep...) er fagutdannete, noen fra høyskole. 

 

 



Anonymous poster hash: 494f8...626
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herrefred. Så da blir det sånn:

"Hva gjorde du med førskolelærer, eh unnskyld, barnehagelærer, pedagogisk leder, barne og ungdomsarbeider og assistentene i barnehagen i dag da?"

Anonymous poster hash: c51fe...a66

Eller hva med hva gjorde DERE i barnehagen i dag? Det inkluderer både voksne og barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen hever du stemmen enda litt når du snakker med niesen din og pass på å få med ordet maaaaange ganger.

Haha, kunne jo vært rett morsomt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kunne jo vært rett morsomt!

Ja, det her høres jo for dumt ut. Det var jo BARNEHAGETANTEN som var frekk, hun avbrøt en samtale.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred. Så da blir det sånn:

"Hva gjorde du med førskolelærer, eh unnskyld, barnehagelærer, pedagogisk leder, barne og ungdomsarbeider og assistentene i barnehagen i dag da?"

Anonymous poster hash: c51fe...a66

Man kan vel bare kalle alle barnehageansatte.

Anonymous poster hash: b0041...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt utdanning i 3 år for å bli kalt en jævla "tante"!

Utdanningen er forskjellen på 2025 og 90-tallet. Da krevde det ingen spesiell utdanning for å jobbe i barnehage som leder

Anonymous poster hash: 0021c...042

Okey tante Sofie

Anonymous poster hash: da7a5...660

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang noen kaller meg lærer skal jeg faen meg gi dem inn og forlange å bli titulert med lektor med opprykk, om jeg må be! Anonymous poster hash: 34c4c...16a

Enig! enhver elev som sier jeg er deres favorittlærer får sitte inne i friminuttet. Favorittadjunkt takk!

Anonymous poster hash: 3668b...977

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mann som jobber i barnehage. Jeg har ikke så mye i mot å bli kalt hverken tante  :fnise:

 

Det du har opplevd skulle ikke forekommet, vedkommende lyttet faktisk til en privat samtale og oppførte seg uprofesjonelt ovenfor deg og barnet. 

 

Når det er sagt så er vi hverken tanter eller onkler... vi er Roger, Mette, Lise og hva vi nå heter, akkurat det samme som på din jobb - vi har alle navn, og normalen er at de blir brukt.  Uansett, det er ihvertfall ingen grunn til å gi deg en slik skjennepreken. 

 

Ta det opp med styrer, på en saklig og grei måte, så får den sinte "tanten" en påminnelse om at vi oppfører oss profesjonelt når vi er på jobb. 

 

Hilsen mann i barnehage.



Anonymous poster hash: 6c2fa...b32
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frekt å kalle folk for barnehagetante, men hun overreagerte selvsagt... Tenk deg om neste gang! Det er lenge siden barnehagetante var greit å si.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kommer _aldri_ til gjøre det igjen! Jeg kommer ikke til å bevege meg i nærheten av den barnehagen (og sikkert ikke andre barnehager på minst 10 år!) igjen, etter imorgen, mamma får ta seg av henting hvis det trengst flere ganger.

Jeg hadde null peiling på at dette var så nedsettende, er dette noe alle bare går rundt "å bare vet om"?

Anonymous poster hash: 6a5af...c54

Da kunne du besøkt vår barnehage. Her får du kaffe, prat og en vits om du trenger det. Ikke gre alle over samme kam. :)

Anonymous poster hash: 6c2fa...b32

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt utdanning i 3 år for å bli kalt en jævla "tante"!

Utdanningen er forskjellen på 2025 og 90-tallet. Da krevde det ingen spesiell utdanning for å jobbe i barnehage som leder

Anonymous poster hash: 0021c...042

Ta deg en ny utdanning da. Ellers så får du tåle det. Du kommer uansett til å få sparken hvis du klikker på noen som kaller deg barnehage tante. 

 

10 år til vi er i 2025 enda ;) Omg da er jeg 35 år :O

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ikke sant. Jeg ser virkelig ikke problemet med det ordet. Det er jo et positivt ladet ord :P

 

Det er det jeg også mener! Ingenting som er koseligere enn å ha en ekstra tante eller onkel i barnehagen. "De voksne" blir for meg mer som "The others", noe fremmed.

 

Jeg har ikke tatt utdanning i 3 år for å bli kalt en jævla "tante"!

Utdanningen er forskjellen på 2025 og 90-tallet. Da krevde det ingen spesiell utdanning for å jobbe i barnehage som leder

Anonymous poster hash: 0021c...042

 

Men hvorfor mener du at ordet tante&onkel henger sammen med om man har utdannelse eller ei?

 

 

Jeg er også sykepleier og liker ikke å bli kalt søster. Søster henspiller på søster i kristus og søster i samme religiøse fellesskap, og der hører ikke jeg hjemme. Jeg er kun søster for min familiære bror/søster, ingen andre. Jeg korrigerer pasienter som kaller meg det, og fortsetter de så responderer jeg ikke. Forstår godt den ansatte i barnehagen! 

Anonymous poster hash: e1f50...63f

 

 

Hva med helsesøster og jordmor da? Det er (som regel) ikke søstre eller mødre til pasientene sine de heller.

Anonymous poster hash: 036da...5f3

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...