Gå til innhold

En ansatt i barnehagen klikket på meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Neste gang noen kaller meg lærer skal jeg faen meg gi dem inn og forlange å bli titulert med lektor med opprykk, om jeg må be!

Anonymous poster hash: 34c4c...16a

 

Samme her!!! :fnise: :fnise: :fnise:  Jeg er da fader meg adjunkt med opprykk! :fnise: :fnise:

Anonymous poster hash: 89e18...e64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er galt med "barnehagetante"? Jeg skjønner ikke hvorfor det er nedsettende. Alt småpirk enkelte skal henge seg opp i :rolleyes:

Tror du må rette spørsmålet mot Kvinnegruppa Ottar, ordet tante er vel nedverdigende for en kvinne tenker jeg... :P

Anonymous poster hash: 89e18...e64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pedagogisk leder i barnehage, og liker best at folk kaller meg ved navn. Jeg er ikke tanta til noen der, og ingen går med noe skilt på seg hvor det står yrkestittel. En tante vet som regel ikke hva de ansatte heter heller, da, men da går det da an å si "den voksne" eller noe liknende. Hvem går rundt og kaller barnehagepersonale for tante lenger, egentlig? Det er gammeldags, det.

Jeg er oppvokst på 90-tallet. Da var det helt vanlig å kalle de voksne som jobbet i barnehagen for barnehagetanter og onkler Jeg har ikke barn, så har faktisk ikke fått med meg at det ikke var "lov" å kalle de som jobbet i barnehage for det mer. 

Endret av IglePigle
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagetante er for meg et positivt ladet ord, men jeg har fått med meg at de som jobber i barnehage ikke liker å bli kalt dette.

Vaskedame, derimot, er vel ikke så positivt ladet, og jeg blir flau hver gang jeg hører kollegaene mine kalle de som vasker lokalene for dette.

Anonymous poster hash: 63f7e...538

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, ikke rart hun reagerte! Du må da skjønne at du skulle sagt "hva har du, de andre barna, barnehageassistentene og pedagogisk leder, gjort idag?" Du må da skjønne at i 2015 sier vi ikke barnehagetanter!

Anonymous poster hash: fcae8...e1a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Tror du må rette spørsmålet mot Kvinnegruppa Ottar, ordet tante er vel nedverdigende for en kvinne tenker jeg... :P

Anonymous poster hash: 89e18...e64

 

Haha, ikke sant. Jeg ser virkelig ikke problemet med det ordet. Det er jo et positivt ladet ord :P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, ikke rart hun reagerte! Du må da skjønne at du skulle sagt "hva har du, de andre barna, barnehageassistentene og pedagogisk leder, gjort idag?"

Anonymous poster hash: fcae8...e1a

 

Eller bare "barnehageansatte" - det er jo det de er, ansatte i barnehagen.

Anonymous poster hash: 3fd2b...5fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst på 90-tallet. Da var det helt vanlig å kalle de voksne som jobbet i barnehagen for barnehagetanter og onkler Jeg har ikke barn, så har faktisk ikke fått med meg at det ikke var "lov" å kalle de som jobbet i barnehage for det mer. 

 

Ingen som ikke sier det ikke er lov, men bare at det er utdatert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare "barnehageansatte" - det er jo det de er, ansatte i barnehagen.

Anonymous poster hash: 3fd2b...5fa

Men ifølge TS ba denne damen om å bli titulert som pedagogisk leder. Så derfor slang jeg med det. For hun blir det vell galt å bli kalt barnehageansatt også.

Jeg er forresten ikke kassadame, jeg er butikkmedarbeider med fagbrev. Nei vet du hva, om folk kaller meg "hu i kassa" "kassadama" eller "hu på butikken" bryr meg et vist sted. Godt en ikke har større bekymringer.

Anonymous poster hash: fcae8...e1a

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er nedverdigende å bli kalt tante egentlig?Det er jo bare koselig. Er vi alle blitt så opptatt av viktige titler at vi synes koselige ord er nedverdigende?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Neste gang noen kaller meg lærer skal jeg faen meg gi dem inn og forlange å bli titulert med lektor med opprykk, om jeg må be!

Anonymous poster hash: 34c4c...16a

 

 

Det sammenlignbare er vel om du ble kalt "frøken".

Anonymous poster hash: 2c4c7...ea0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

TS, ikke rart hun reagerte! Du må da skjønne at du skulle sagt "hva har du, de andre barna, barnehageassistentene og pedagogisk leder, gjort idag?" Du må da skjønne at i 2015 sier vi ikke barnehagetanter!

Anonymous poster hash: fcae8...e1a

Ååå giiiiiiiiiiiiid! Jeg kaller de ihvertfall akkurat hva jeg vil så kan de bli så sur de bare vil. Får jeg meg bare en god latter da. Jeg har også nieser og nevøer jeg av og til henter i barnehagen, neste gang skal jeg si ordet barnehagetante om de som jobber der. Se om de reagerer xD

Endret av Captain Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet i det hele tatt barna hva en pedagogisk leder er? Kan de i det hele tatt ordene?



Anonymous poster hash: 365c6...07e
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg forstår ikke helt det der. Jeg er sykepleier, og dersom eldre pasienter kaller meg søster syns jeg det bare er kjempekoselig, selvom det ikke er riktig lengre at man er sykesøster. Skulle jo tro det var koselig å bli kalt for tante når man jobber i barnehage :)

Anonymous poster hash: b7847...011

 

Jeg er også sykepleier og liker ikke å bli kalt søster. Søster henspiller på søster i kristus og søster i samme religiøse fellesskap, og der hører ikke jeg hjemme. Jeg er kun søster for min familiære bror/søster, ingen andre. Jeg korrigerer pasienter som kaller meg det, og fortsetter de så responderer jeg ikke. Forstår godt den ansatte i barnehagen! 

Anonymous poster hash: e1f50...63f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ikke sant. Jeg ser virkelig ikke problemet med det ordet. Det er jo et positivt ladet ord :P

Jeg har ikke tatt utdanning i 3 år for å bli kalt en jævla "tante"!

Utdanningen er forskjellen på 2025 og 90-tallet. Da krevde det ingen spesiell utdanning for å jobbe i barnehage som leder

Anonymous poster hash: 0021c...042

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå giiiiiiiiiiiiid! Jeg kaller de ihvertfall akkurat hva jeg vil så kan de bli så sur de bare vil. Får jeg meg bare en god latter da. Jeg har også nieser og nevøer jeg av og til henter i barnehagen, neste gang skal jeg si ordet barnehagetante om de som jobber der. Se om de reagerer xD

Det var ment som ironi fra min side, altså :P

Anonymous poster hash: fcae8...e1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

Det var ment som ironi fra min side, altså :P

Anonymous poster hash: fcae8...e1a

Åja, sorry xD Men sikkert noen som mener det seriøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok ei mensensyk fitte, bare å overse.

Anonymous poster hash: da7a5...660

 

Denne.

 

Møt opp i morgen og tiltal henne som Tante Rød og se hvordan hun reagerer.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...