Gå til innhold

En ansatt i barnehagen klikket på meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idag hentet jeg niesen min i barnehagen for første gang, vi satt og småpratet om dagen hennes mens jeg kledde på henne. Jeg spurte henne ut om dagen hennes og jeg spurte hva hun, de andre barna og barnehagetantene hadde gjort på. Da kom en av de ansatte rett bort til oss, hun gav meg den leksa om at hun ville ha seg frabedt om å bli kalt slike nedverdigende ting. Jeg forsto i starten ikke helt hva hun mente, men hun kjeftet i vei om at hun skulle tittuleres som pedagogisk leder. Hun var skikkelig sint og hevet stemmen, jeg fikk bare mumler et lite ja tilbake.

Hele situasjonen var kjempe ubehagelig, og jeg hadde null peiling på hva "tittelen" hennes var, jeg har da aldri vært i en barnehage siden jeg var liten selv. Er dette vanlig, eller? Syns ikke det var greit av henne å "klikke" på den måten. Gruer meg til i morgen, har lovet søsteren min å hente niesen min da også, har ikke lyst å møte denne sinte dama igjen :(

Anonymous poster hash: 6a5af...c54

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er liksom "det nye" det. Har sett det her på forumet også at mange ansatte i barnehager reagerer på at de blir kalt barnehagetante. Det er fy-fy. Vi er dessverre ikke på 90-tallet mer. Hun kunne likevel reagert på en bedre måte, så akkurat det kan du absolutt ta opp med styreren i barnehagen. En som jobber i barnehage MÅ ha en stor dose med tålmodighet i ulike situasjoner!



Anonymous poster hash: 8cbfe...614
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun overreagerte, men du brukte et nedsettende uttrykk og bør ikke gjøre det igjen.

Anonymous poster hash: 38d65...10d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er riktig uttrykk da? Jeg hadde ikke sagt til et barn hva har du og pedagogisk leder gjort i dag. Hadde jeg kjent til ansatte med navn ville jeg brukt det. men vis jeg bare er tante eller lignende så kjenner man mest sannsynlig ikke navn på alle som jobber der. 



Anonymous poster hash: b7bda...d3f
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette hørtes voldsomt ut TS. Greit nok at man kanskje ikke kaller dem tante lenger, men vil nå si at du gjorde en ganske ubetydelig feil. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha høres ut som en skikkelig profesjonell ansatt dette her. Du burde ta kontakt med barnehagen og kreve en unnskyldning. Det forventes yrkesprofesjonalitet i offentlig og privat sektor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pedagogisk leder i barnehage, og liker best at folk kaller meg ved navn. Jeg er ikke tanta til noen der, og ingen går med noe skilt på seg hvor det står yrkestittel. En tante vet som regel ikke hva de ansatte heter heller, da, men da går det da an å si "den voksne" eller noe liknende. Hvem går rundt og kaller barnehagepersonale for tante lenger, egentlig? Det er gammeldags, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun overreagerte, men du brukte et nedsettende uttrykk og bør ikke gjøre det igjen. Anonymous poster hash: 38d65...10d

Jeg kommer _aldri_ til gjøre det igjen! Jeg kommer ikke til å bevege meg i nærheten av den barnehagen (og sikkert ikke andre barnehager på minst 10 år!) igjen, etter imorgen, mamma får ta seg av henting hvis det trengst flere ganger.

Jeg hadde null peiling på at dette var så nedsettende, er dette noe alle bare går rundt "å bare vet om"?

Anonymous poster hash: 6a5af...c54

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun burde ikke klikket, men sagt ifra på en ordentlig måte.

 

Men det er ganske teit å kalle en som jobber i barnehage for barnehagetante, skjønte niesen din i det hele tatt hvem du mente?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er barnehagetante, det er de andre i barnehagen også....



Anonymous poster hash: f16e7...f08
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kommer _aldri_ til gjøre det igjen! Jeg kommer ikke til å bevege meg i nærheten av den barnehagen (og sikkert ikke andre barnehager på minst 10 år!) igjen, etter imorgen, mamma får ta seg av henting hvis det trengst flere ganger.

Jeg hadde null peiling på at dette var så nedsettende, er dette noe alle bare går rundt "å bare vet om"?

Anonymous poster hash: 6a5af...c54

 

Du har ingenting å skamme deg over, det er det hun som skal gjøre. Greit at du ikke trenger å si barnehagetante flere ganger, men ikke ta det så tungt. Hun hadde en helt tullete reaksjon, langt over hva som er OK.

Anonymous poster hash: 036da...5f3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av foreldregruppen hos oss kaller oss tanter. Vi sier ingenting til dette, men hater å høre det!

Kall oss den voksne eller ved navn. Tanter er fra gamle dager. Og tilhører privat familie. Vi er faktisk i 2015!

Anonymous poster hash: 32e63...fe9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun overreagerte, men du brukte et nedsettende uttrykk og bør ikke gjøre det igjen.

Anonymous poster hash: 38d65...10d

Nedsettende er det vel ikke. Synes det er koselig å bli kalt barnehagetante jeg

Anonymous poster hash: 9efc4...500

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med "barnehagetante"? Jeg skjønner ikke hvorfor det er nedsettende. Alt småpirk enkelte skal henge seg opp i :rolleyes:

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...