Illy Skrevet 16. februar 2017 #161 Del Skrevet 16. februar 2017 Det var et veldig vakkert bilde der oppe! Det gir håp å se hvordan de egentlig skal se ut, og kunne drømme seg bort litt! Det må være ganske vanskelig å ikke snakke om dette, regner med at man ikke tenker på så veldig mye annet! Men dere får nyte den lille hemmeligheten enn så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 16. februar 2017 #162 Del Skrevet 16. februar 2017 (endret) 17 timer siden, QBee skrev: Takk for langt svar @Mirabella76 Jeg tror vi skal bestille en ekstra ul i uke 12. Det fikk vi av sykehuset i 2011 da vi ventet mini (fertilitetsavdelingen i Haugesund). Jeg er ikke så bekymret for kromosomfeil (blir 34, var eggene mine var jo bare 32 da de ble befruktet), men jeg synes det er en fin tid å annonsere nyheten på (klarer ikke å vente til oul og synes det er litt for usikkert enda i uke 7) og da vil jeg gjerne være sikker på at alt er OK først! Det var Holst-Larsen som hadde egguttaket. Jeg er fornøyd med legene. Både Arne og Torolf er veldig behagelige synes jeg, Hausken har jeg lest litt diverse om- han er kanskje ikke en typisk "people-person" men det er ikke jeg heller, så jeg liker ham han er jo fryktelig dedikert og flink Arne scwhennicke (?) satt inn egg da vi ble gravid på sykehuset med eldste, Torolf Holst-Larsen ga oss lillesøster (også på sykehuset) og Hausken satt inn dette embryoet så det synes jeg er litt morsomt. Ser bare en kvinnelig lege på nettsiden deres, men hun trodde jeg ikke pendlet. Er det henne? Har isåfall hatt henne på alle kontrollene i Stavanger, og har ikke noen dårlige erfaringer der heldigvis! Gleder meg til å ringe i dag, har liksom lyst til å snakke om dette hele tiden, men skal jo være hemmelig vi har vært VELDIG åpne angående prosessen før, så det er litt uvant å ikke rope det ut med en gang. Men nå har vi så store barn, vil ikke fortelle før det er litt tryggere. Når avslørte dere nyheten? Ja, du har sjølvsagt ein fordel med tanke på alderen, i forhold til meg. Men sjølv om risikoen for kromosomfeil aukar med alderen, så betyr jo ikkje det at unge gravide ikkje kan få barn med kromosomfeil - sjølv om risikoen er lavare. Så eg bestilte time til privat UL i veke 12 i begge mine to forrige svangerskap - sidan eg då ikkje var "gammal" nok til få tilbud om fosterdiagnostikk. Det er rundt veke 12 at nakkefolden best kan målast, og kromosomfeil lettest kan oppdagast. Så eg synst absolutt det var verdt pengane, å betala for ein ekstra UL i veke 12. Tidlig UL i veke 7 har eg også gladelig betalt for, for å få sjekka om hjertet slår. Etter å ha opplevd MA to gangar, så ville eg aldri ha droppa TUL heller. Men det er meg - det er jo også ein del som ventar til OUL, før dei får sin første kikk på babyen. Eg likar også Jon Hausken, sjølv om eg har høyrt andre seia at han kan vera litt spesiell. Arne synst eg også er dyktig. Men eg likar kanskje Torolf aller best, fordi han er pratsom og lett å snakka med, og tar seg tid til å svara ordentlig på det eg spør om. Jon og Arne er mindre pratsomme, og gir kortare svar, sånn at eg etterpå begynner å lura på kva dei egentlig meinte med det dei sa, og føler at eg ikkje heilt fekk svar på det eg lurte på. Iallfall Jon er sånn, sjølv om han samtidig er kunnskapsrik og flink. Den kvinnelige legen er sikkert ho du har sett på nettsida til Klinikk Hausken, men eg skal sjekka det opp for sikkerhets skyld! Det var kun mine foreldre som fekk vita at eg var gravid, før veke 12. Eg fortalte det til dei etter tidlig UL i veke 7, mens mannen min ville venta litt lenger med å fortelja nyheten til mora si. Eg var fast bestemt på å ikkje avsløra nyheten til nokon andre før etter fosterdiagnostikken i veke 12. Ville ikkje risikera å dela nyheten med mange, i tilfelle det skulle visa seg på fosterdiagnostikken at noko var gale. Og eg klarte å halda det hemmelig fram til veke 12, men det var ikkje enkelt! Mange gangar hadde eg lyst til å dela nyheten, spesielt med jentene mine! Men eg visste at viss me fortalte det til dei, så ville ingen av dei ha klart å halda det hemmelig. Dagen etter ville nok heile barnehagen og skulen ha visst det, om me hadde valgt å fortelja det tidligare til jentene våre! Og det var verken eg eller mannen min interesserte i, så jentene våre fekk først vita nyheten samme dag som eg var på fosterdiagnostikk. Då var eg akkurat 12 veker på vei. Og etter at jentene våre fekk vita det, så fortalte me det også til resten av familien, og alle andre.  Endret 16. februar 2017 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 16. februar 2017 #163 Del Skrevet 16. februar 2017 (endret) No har eg sjekka det opp - og ja, det er ho Grete som det er bilde av på nettsida til Klinikk Hausken. Ja ja, bra å høyra at det er andre som har positive erfaringer med henne! Ho var litt hyggeligare andre gangen eg var hos henne. Men første gangen eg var der, fekk eg faktisk skikkelig dårlig inntrykk av henne. Ho virka sur og avvisande, og tok ikkje bekymringane mine på alvor. Eg hadde time hos henne til tidlig UL i veke 7. Etter at ho hadde funne hjertelyden og sagt at alt såg fint ut, spurte eg om ho kunne kjenna på ein kul eg hadde oppdaga nederst i magen på høgre side. Eg sa at eg var bekymra for kva det kunne vera, men ho gadd knapt å kjenna etter i det heile tatt. Ho svarte berre surt at det ikkje var hennar felt, og at ho derfor ikkje kunne hjelpa meg. Når eg tok opp det samme med Torolf etter blødningen litt over ei veke seinare, tok han seg tid til å undersøka meg og kjenna på kulen, og kom med forslag til kva han trudde det kunne vera. Og han var heile tida hyggelig, og tok meg på alvor. Med andre ord, stor forskjell i forhold til korleis ho der Grete oppførte seg! Men forhåpentligvis hadde ho berre ein dårlig dag, og at det ikkje er sånn ho er mot alle. Endret 16. februar 2017 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 17. februar 2017 Forfatter #164 Del Skrevet 17. februar 2017 12 timer siden, Illy skrev: Det var et veldig vakkert bilde der oppe! Det gir håp å se hvordan de egentlig skal se ut, og kunne drømme seg bort litt! Det må være ganske vanskelig å ikke snakke om dette, regner med at man ikke tenker på så veldig mye annet! Men dere får nyte den lille hemmeligheten enn så lenge Jeg er skikkelig dårlig på å nyte hemmeligheter er god på å fortelle ting jeg, haha! Vi har fortalt det til foreldrene mine siden de passet ungene da vi var på innsetting. Det jeg gleder meg mest til er å fortelle det til broren min siden de får et par mnd før oss bare, og ungene våre- spesielt minste siden hun har snakket en del om å bli storesøster, også er hun så glad i babyer ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 17. februar 2017 Forfatter #165 Del Skrevet 17. februar 2017 7 timer siden, Mirabella76 skrev: Ja, du har sjølvsagt ein fordel med tanke på alderen, i forhold til meg. Men sjølv om risikoen for kromosomfeil aukar med alderen, så betyr jo ikkje det at unge gravide ikkje kan få barn med kromosomfeil - sjølv om risikoen er lavare. Så eg bestilte time til privat UL i veke 12 i begge mine to forrige svangerskap - sidan eg då ikkje var "gammal" nok til få tilbud om fosterdiagnostikk. Det er rundt veke 12 at nakkefolden best kan målast, og kromosomfeil lettest kan oppdagast. Så eg synst absolutt det var verdt pengane, å betala for ein ekstra UL i veke 12. Tidlig UL i veke 7 har eg også gladelig betalt for, for å få sjekka om hjertet slår. Etter å ha opplevd MA to gangar, så ville eg aldri ha droppa TUL heller. Men det er meg - det er jo også ein del som ventar til OUL, før dei får sin første kikk på babyen. Eg likar også Jon Hausken, sjølv om eg har høyrt andre seia at han kan vera litt spesiell. Arne synst eg også er dyktig. Men eg likar kanskje Torolf aller best, fordi han er pratsom og lett å snakka med, og tar seg tid til å svara ordentlig på det eg spør om. Jon og Arne er mindre pratsomme, og gir kortare svar, sånn at eg etterpå begynner å lura på kva dei egentlig meinte med det dei sa, og føler at eg ikkje heilt fekk svar på det eg lurte på. Iallfall Jon er sånn, sjølv om han samtidig er kunnskapsrik og flink. Den kvinnelige legen er sikkert ho du har sett på nettsida til Klinikk Hausken, men eg skal sjekka det opp for sikkerhets skyld! Det var kun mine foreldre som fekk vita at eg var gravid, før veke 12. Eg fortalte det til dei etter tidlig UL i veke 7, mens mannen min ville venta litt lenger med å fortelja nyheten til mora si. Eg var fast bestemt på å ikkje avsløra nyheten til nokon andre før etter fosterdiagnostikken i veke 12. Ville ikkje risikera å dela nyheten med mange, i tilfelle det skulle visa seg på fosterdiagnostikken at noko var gale. Og eg klarte å halda det hemmelig fram til veke 12, men det var ikkje enkelt! Mange gangar hadde eg lyst til å dela nyheten, spesielt med jentene mine! Men eg visste at viss me fortalte det til dei, så ville ingen av dei ha klart å halda det hemmelig. Dagen etter ville nok heile barnehagen og skulen ha visst det, om me hadde valgt å fortelja det tidligare til jentene våre! Og det var verken eg eller mannen min interesserte i, så jentene våre fekk først vita nyheten samme dag som eg var på fosterdiagnostikk. Då var eg akkurat 12 veker på vei. Og etter at jentene våre fekk vita det, så fortalte me det også til resten av familien, og alle andre.  Joda, jeg er fullt klar over at man kan oppleve kromosomavvik uansett, men det er ikke først og fremst derfor jeg vil ha den ultralyden. Synes det er en fin tid å fortelle på, men vil gjerne ha sett at det fortsatt er liv før vi slipper nyheten lest litt for mange historier om folk som har vært på ul i uke 7 der alt var fint, for så å oppdage MA noen uker senere! Når det er sagt så bekymrer meg meg bekymringsverdig lite denne gravditeten Iallfall foreløpig. Dette er siste gangen jeg går gravid, og jeg har tenkt å nyte det til fulle! Jeg har pleid å ha lite plager, og da er det virkelig en fantastisk tid ❤️ Det første man tenker på når man våkner og det siste man tenker på når man legger seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 17. februar 2017 Forfatter #166 Del Skrevet 17. februar 2017 7 timer siden, Mirabella76 skrev: No har eg sjekka det opp - og ja, det er ho Grete som det er bilde av på nettsida til Klinikk Hausken. Ja ja, bra å høyra at det er andre som har positive erfaringer med henne! Ho var litt hyggeligare andre gangen eg var hos henne. Men første gangen eg var der, fekk eg faktisk skikkelig dårlig inntrykk av henne. Ho virka sur og avvisande, og tok ikkje bekymringane mine på alvor. Eg hadde time hos henne til tidlig UL i veke 7. Etter at ho hadde funne hjertelyden og sagt at alt såg fint ut, spurte eg om ho kunne kjenna på ein kul eg hadde oppdaga nederst i magen på høgre side. Eg sa at eg var bekymra for kva det kunne vera, men ho gadd knapt å kjenna etter i det heile tatt. Ho svarte berre surt at det ikkje var hennar felt, og at ho derfor ikkje kunne hjelpa meg. Når eg tok opp det samme med Torolf etter blødningen litt over ei veke seinare, tok han seg tid til å undersøka meg og kjenna på kulen, og kom med forslag til kva han trudde det kunne vera. Og han var heile tida hyggelig, og tok meg på alvor. Med andre ord, stor forskjell i forhold til korleis ho der Grete oppførte seg! Men forhåpentligvis hadde ho berre ein dårlig dag, og at det ikkje er sånn ho er mot alle. Det er jo kjipt at du hadde en dårlig opplevelse, sånn skal det jo ikke være. Ikke i det offentlige heller for all del, men her har man jo i tillegg betalt ganske mye penger og er både kunde og "pasient". Litt people-skills må man kunne forvente av leger også, selv om alle kan ha en dårlig dag. Og de burde absolutt ta våre bekrymringer på alvor, selv om det kanskje viser seg å være bagateller. Du var blitt betrygget angående kulen nå i etterkant sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 17. februar 2017 #167 Del Skrevet 17. februar 2017 (endret) 6 timer siden, QBee skrev: Det er jo kjipt at du hadde en dårlig opplevelse, sånn skal det jo ikke være. Ikke i det offentlige heller for all del, men her har man jo i tillegg betalt ganske mye penger og er både kunde og "pasient". Litt people-skills må man kunne forvente av leger også, selv om alle kan ha en dårlig dag. Og de burde absolutt ta våre bekrymringer på alvor, selv om det kanskje viser seg å være bagateller. Du var blitt betrygget angående kulen nå i etterkant sant? Ja, eg er heilt enig! Joda, eg bestilte UL hos privat gynekolog i etterkant av timen på Klinikk Hausken, og det var sannsynligvis høgre eggstokk som fortsatt var forstørra pga overstimulering. Og så hadde eg uvanlig mykje luft i tarmane. Og på høgre side av magen låg tarmen rett under eggstokken, og pressa den oppover. Så det var nok rett og slett eggstokken eg kjente som ein kul på høgre side av magen. No kan eg nesten ikkje kjenna kulen lenger. Men så har også magen blitt større, så det er ikkje like lett som før å kjenna noko. Endret 17. februar 2017 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 17. februar 2017 #168 Del Skrevet 17. februar 2017 (endret) 7 timer siden, QBee skrev: Joda, jeg er fullt klar over at man kan oppleve kromosomavvik uansett, men det er ikke først og fremst derfor jeg vil ha den ultralyden. Synes det er en fin tid å fortelle på, men vil gjerne ha sett at det fortsatt er liv før vi slipper nyheten lest litt for mange historier om folk som har vært på ul i uke 7 der alt var fint, for så å oppdage MA noen uker senere! Når det er sagt så bekymrer meg meg bekymringsverdig lite denne gravditeten Iallfall foreløpig. Dette er siste gangen jeg går gravid, og jeg har tenkt å nyte det til fulle! Jeg har pleid å ha lite plager, og da er det virkelig en fantastisk tid ❤️ Det første man tenker på når man våkner og det siste man tenker på når man legger seg Eg er enig med deg i at det er altfor tidlig å dela nyheten med alle etter tidlig UL i veke 7, sjølv om hjertet slår og alt ser fint ut. Det er såpass vanlig å mista fram til veke 12, at det absolutt føltest tryggast å venta med å fortelja det til etter UL i veke 12. Eg er veldig glad for at me klarte å venta såpass lenge med å dela nyheten med andre. Det at foreldra mine fekk vita det allerede etter UL i veke 7, synst eg derimot var heilt ok, når ingen andre visste det uansett. Eg ville uansett ha fortalt det til foreldra mine om eg hadde mista, så då kunne dei like godt få vita det tidlig. Så deilig det må vera å klara å berre nyta graviditeten, og ikkje bekymra seg! Skulle ønska eg klarte det samme. Men eg har det vel egentlig motsatt av deg. Eg har bekymra meg enda meir denne gangen, enn det eg har gjort i dei to forrige svangerskapa mine. Trur nok det er fleire grunner til akkurat det. Dette er første gangen eg har blitt gravid etter prøverørsforsøk, og det har vore ei stor påkjenning å gå gjennom mange forsøk som alle har enda negativt, før det no endelig klaffa. Eg har ikkje lyst til å gå gjennom fleire forsøk. Og mannen min har også sagt klart frå om at når dei 3 ferskforsøka me betalte for var oppbrukt, så var det ikkje aktuelt å betala for enda fleire forsøk. Og eg er forsåvidt enig i det. For eg trur ikkje det er bra for kroppen å bli proppa full av hormon over lang tid. I tillegg har eg fylt 40, og sjansen for å klara å bli gravid igjen er liten - og uten hjelp bortimot umulig! Så eg ser på dette som vår siste sjanse til å få eit barn til. Og derfor er eg også ekstra redd denne gangen, for at noko skal gå gale. Men eg misunner deg, som klarar å ta det så rolig. Det er jo det aller beste både for deg og babyen, om du greier det! Endret 17. februar 2017 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 18. februar 2017 Forfatter #169 Del Skrevet 18. februar 2017 @Mirabella76 skjønner godt hvorfor du er mer bekymret denne gang når du tenker som du gjør. Jeg vil antageligvis ikke bli gravid igjen jeg heller om vi hadde mistet nå. Jeg vet ikke om jeg ville fått flere forsøk pga AMHen min (men iom at embryoene mine var så bra selv om de var få så ville de nok prøvd en gang til, men så er det økonomien da...), og nå når jeg har fjernet egglederne er det ikke engang en teoretisk mulighet for å klare det selv lenger. Tanken er skremmende selvsagt, men jeg har bare så sterkt på følelsen at det vil gå bra! Og hvis man ser vekk fra den obligatoriske vinglingen i rugetiden så har jeg egentlig følt det fra jeg så egget ligge der på innsettingen det er nok litt fordi jeg aldri har mistet før. Jeg skal nok få bekymre meg senere tenker jeg når den tiden kommer at jeg kan gjøre noe fra eller til (etter uke 24). Mi minste var født uten fostervann, var 45 cm og 2,8 kg med oppbrukt morkake (til termin). Det var aldri noe dramatikk rundt det, først på etterkontrollen hos jordmor skjønte jeg at det burde vært fanget opp og kunne gått virkelig ille om ikke fødselen hadde startet når den gjorde. Så når den tid kommer så kommer jeg nok til å stresse litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 18. februar 2017 Forfatter #170 Del Skrevet 18. februar 2017 Jeg er 4+5 i dag og tiden flyr avgårde. Neida Den gjør jo ikke det. 12 uker føles som en evighet til. Kjenner at jeg har lyst til å kjøpe en g-test med ukesindikator bare for å se at det er framgang har egentlig litt angst for de digitale testene, de er liksom så brutale sammenlignet med strektestene som kan vris på og analyseres og studeres helt til man nesten ser en strek som ikke er der. Får se om jeg kjøper en i dag, er ganske gøy å ta tester når man vet at de vil slå ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 18. februar 2017 Forfatter #171 Del Skrevet 18. februar 2017 Fant forresten denne på babyverden: http://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=01&d=16&y=16 Her står det om abortrisikoen dag for dag tidlig i svangerskapet. Kjekt for alle som er litt bekymret og liker å trøste seg med statistikk for allerede fra det har festet seg så er sjansen størst for at det går bra. Og når man har kommet seg heeeeelt til 4+5, så er det 79,5 % sjans for levende baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 18. februar 2017 #172 Del Skrevet 18. februar 2017 3 minutter siden, QBee skrev: Jeg er 4+5 i dag og tiden flyr avgårde. Neida Den gjør jo ikke det. 12 uker føles som en evighet til. Kjenner at jeg har lyst til å kjøpe en g-test med ukesindikator bare for å se at det er framgang har egentlig litt angst for de digitale testene, de er liksom så brutale sammenlignet med strektestene som kan vris på og analyseres og studeres helt til man nesten ser en strek som ikke er der. Får se om jeg kjøper en i dag, er ganske gøy å ta tester når man vet at de vil slå ut Hihi, ingenting er som å ta tester når man vet de slår ut positivt 😍 Fantastisk følelse!! aldri prøvd de med ukeindikator jeg men...da skal man jo "se"at hcg stiger kos deg med de fine testene, og den gode følelsen <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 18. februar 2017 #173 Del Skrevet 18. februar 2017 Den linken var jeg inne på hver dag de første ukene da jeg var gravid - av og til flere ganger om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 18. februar 2017 Forfatter #174 Del Skrevet 18. februar 2017 11 timer siden, LillyBe skrev: Hihi, ingenting er som å ta tester når man vet de slår ut positivt 😍 Fantastisk følelse!! aldri prøvd de med ukeindikator jeg men...da skal man jo "se"at hcg stiger kos deg med de fine testene, og den gode følelsen <3 Har heller aldri prøvd de, så nå måtte jeg Den viste Gravid 2-3, så da er vel alt i sin skjønneste orden. Nå skal jeg ikke ta flere tester. Får kose meg med de tre jeg har i skuffen på badet heller 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 18. februar 2017 Forfatter #175 Del Skrevet 18. februar 2017 7 timer siden, miore skrev: Den linken var jeg inne på hver dag de første ukene da jeg var gravid - av og til flere ganger om dagen Ikke sant, hvem sier at man er ferdig med å skrulle når testen er tatt! Kjenner at jeg godt kunne funnet på noe annet enn å henge på diverse gravid/prøver/baby-sider på nettet om dagen. Heldigvis skjer det litt jobbgreier neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 18. februar 2017 #176 Del Skrevet 18. februar 2017 13 timer siden, QBee skrev: @Mirabella76 skjønner godt hvorfor du er mer bekymret denne gang når du tenker som du gjør. Jeg vil antageligvis ikke bli gravid igjen jeg heller om vi hadde mistet nå. Jeg vet ikke om jeg ville fått flere forsøk pga AMHen min (men iom at embryoene mine var så bra selv om de var få så ville de nok prøvd en gang til, men så er det økonomien da...), og nå når jeg har fjernet egglederne er det ikke engang en teoretisk mulighet for å klare det selv lenger. Tanken er skremmende selvsagt, men jeg har bare så sterkt på følelsen at det vil gå bra! Og hvis man ser vekk fra den obligatoriske vinglingen i rugetiden så har jeg egentlig følt det fra jeg så egget ligge der på innsettingen det er nok litt fordi jeg aldri har mistet før. Jeg skal nok få bekymre meg senere tenker jeg når den tiden kommer at jeg kan gjøre noe fra eller til (etter uke 24). Mi minste var født uten fostervann, var 45 cm og 2,8 kg med oppbrukt morkake (til termin). Det var aldri noe dramatikk rundt det, først på etterkontrollen hos jordmor skjønte jeg at det burde vært fanget opp og kunne gått virkelig ille om ikke fødselen hadde startet når den gjorde. Så når den tid kommer så kommer jeg nok til å stresse litt. Ja, eg føler jo at det ikkje er uten grunn at eg bekymrar meg meir denne gangen. Men det går uansett mykje bedre no en heilt i starten av svangerskapet. Og enda bedre blir det forhåpentligvis når eg begynnar å kjenna liv! Det høyrest ut som om det kanskje ikkje blir så enkelt for deg å bli gravid igjen heller, viss det hadde blitt aktuelt. Så då er eg berre enda meir imponert over at du klarar å ta det så rolig, og ikkje bekymra deg! For om du ikkje lenger har mulighet til å bli gravid naturlig, så vil du jo vera heilt avhengig av prøverørsforsøk. Og som du seier, det kostar pengar! Og viss du i tillegg har veldig lav amh, så er vel sjansen stor for at du snart er heilt tom for egg. Kva er forresten grunnen til det, når du er såpass ung? Bra at dei få egga som er igjen er av bra kvalitet i alle fall. Eg har vel egentlig motsatt problem av deg, når det gjeld egga mine. Eg har nok av egg igjen, og har større eggreservar enn det som er normalt for alderen min. Problemet er berre at egga ser ut til å vera av dårlig kvalitet. Omtrent alle egga har blitt befrukta etter egguttaka mine, men nesten alle fell frå i løpet av dei første dagane. Det kan sjølvsagt også ha noko å seia at mannen min har dårlig sædkvalitet. Sannsynligvis er det ein kombinasjon av dårlige/gamle egg hos meg, og dårlig sædkvalitet hos mannen min. Huff, så skummelt at minstejenta di vart født uten fostervatn og med oppbrukt morkake. Det kunne fort ha gått skikkelig gale, så jammen bra at du ikkje gjekk på overtid! Hadde du ikkje merka at det rann ut fostervatn før fødselen starta? Og var det lenge sidan du hadde vore på UL, sidan det ikkje vart oppdaga? Du får vel ekstra oppfølging siste del av svangerskapet denne gangen då, i tilfelle det samme skjer igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 19. februar 2017 Forfatter #177 Del Skrevet 19. februar 2017 Får håpe det er en ordentlig aktiv krabat du har i magen @Mirabella76 sånn at det blir helt slutt på bekymringer når du begynner å kjenne liv Jeg var ganske overrasket over at amhen min var så lav, men når jeg fikk det forklart så er det logisk. Jeg har vært diagnostisert med endometriose (og mye av det) siden jeg var 21, så cyster, arrvev og flere operasjoner har "spist" av eggstokkene mine i ganske mange år og etterlatt seg mindre og mindre plass til friskt eggstokkvev. Men selv om det er litt deprimerende å få ut få egg så er det nok verre med motsatt problem som hos deg, for man trenger bare et godt egg- det er jo jeg et levende bevis på med dette forsøket. Nå ser det heldigvis lovende ut for oss begge da Jeg har ingen avtale om ekstra oppfølging, det var først hos min privatpraktiserende jordmor på seksukerskontrollen dette ble tatt opp. Men jeg kommer såklart til å forlange ekstra ultralyder på slutten og regner ikke med at det blir et problem. Hadde ingen ul i siste halvdel av svangerskapet sist, og merket heller ikke noe til en eventuell gradvis vannavgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 19. februar 2017 Forfatter #178 Del Skrevet 19. februar 2017 Denna lutinusen altså Altså, jeg er gravid og vil helst ikke klage men hvorfor dette griseriet når det finnes bedre alternativer? TMI: det renner konstant og klør og svir, er et spørsmål om kort tid før jeg pådrar meg en soppinfeksjon garantert! Og det er fortsatt 5 uker igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 19. februar 2017 #179 Del Skrevet 19. februar 2017 DET ER SÅ GYSELIG Dag 6 med Lutinus for denne gang, og jeg er drittlei griseri og kløe allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 19. februar 2017 Forfatter #180 Del Skrevet 19. februar 2017 8 timer siden, miore skrev: DET ER SÅ GYSELIG Dag 6 med Lutinus for denne gang, og jeg er drittlei griseri og kløe allerede! Dag 18 her, imagine how I feel Kroppen min har virkelig den verste timingen ever. Er småkvalm og trøtt og nå har jeg fått feber Altså jeg KAN ikke, ikke under noen omstendigheter, være borte fra jobb neste uke. Har et event på fredag som jeg leder planleggingen av og det er bare no way at jeg kan skippe så mye som en time neste uke- tvert i mot må jeg nok belage meg på overtid. Jeg kjenner at det er slitsomt nok med hormontrøttheten som kommer snikende mer og mer, om jeg ikke skal være syk i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå