Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️

QBee

Anbefalte innlegg

I natt drømte jeg at vi fikk en gutt. Husker at jeg var veldig lei meg etterpå, for jeg fikk ikke bli med på fødselen (???). Også hadde vi ikke kjøpt inn noen ting, så vi hadde ikke klær å ta på han. Heldigvis fant jeg babyklær rundt i alle skapene i huset, et plagg her og et plagg der liksom. Til slutt bestemte jeg meg for en blomstrete sparkebukse, som var altfor jentete, men bedre enn ingenting liksom :P Mens jeg hadde leita etter klær så hadde babyen imidlertid vokst og blitt ganske stor, og jeg var sååå skuffet fordi jeg hadde gått glipp av hele babytiden, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, jeg er 17 uker i dag :nori:

Akkurat nå ser jeg bare frem mot jordmorkontroll og ul, Rart å tenke på at når det er overstått er jeg plutselig halvveis! Blir gøy å kunne begynne å kjøpe litt klær og sånt.

Kjenner litt på at det begynner å bli vanskelig å fungere 100% på jobb nå. Ikke fordi jeg er dårlig eller noe, men vanskelig å finne motivasjon og fokus. Føler jeg har så mange oppgaver som kun hviler på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille eskimo er nå så stor: 

Syns det er litt rart at h*n får plass inni magen og kan bevege seg der inni uten at det kjennes mesteparten av tiden. Samtidig føler jeg at magen er mye større denne gangen her. Hjalp sikkert at startvekta var litt høyere nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2017 den 7.38, miore skrev:

Veldig søt også :ler: 

Antagelig hakket søtere enn baby på dette tidspunktet, Hehe. 

....

Våknet opp med vond hals og bomull i hodet i dag. Har i det minste fått sovet leeeenge. Er en utrolig dårlig kjæreste for tiden, og sovner på sofaen så og si hver eneste kveld.

Nå blir det egg og rundstykker til frokost :) og jeg skal unne meg en kopp med kaffe også 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske utrolig at det er plass til et helt lite "ekorn" i magen, og han eller hun skal bare bli større! Jeg syns det høres veldig naturlig ut å bli trøtt og sovne på sofaen med et helt ekorn i magen også. Spennende om det er en han eller hun. Alle IVF-barn jeg vet om i real life er jenter, og det virker det egentlig som ca. alle IVF-barn på KG er også. Så jeg tror, på et høyst spekulativt grunnlag, at det MÅ være ei jente.

Håper det ble en rolig og behagelig frokost, og at formen har kommet seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Det er ganske utrolig at det er plass til et helt lite "ekorn" i magen, og han eller hun skal bare bli større! Jeg syns det høres veldig naturlig ut å bli trøtt og sovne på sofaen med et helt ekorn i magen også. Spennende om det er en han eller hun. Alle IVF-barn jeg vet om i real life er jenter, og det virker det egentlig som ca. alle IVF-barn på KG er også. Så jeg tror, på et høyst spekulativt grunnlag, at det MÅ være ei jente.

Håper det ble en rolig og behagelig frokost, og at formen har kommet seg :)

Formen er stadig synkende, definitivt en forkjølelse på gang. 

Du sier faktisk noe der, av de jeg kjenner til er IVF-jentene i klart flertall. Også har man visst 54% sjans for å få en jente til når man har to fra før. Kanskje det er det de gjør feil når man tester negativt- setter inn gutteegg liksom :P Med hånden på hjertet så bryr jeg meg ikke om kjønn, men jeg vet at mannen blir ekstra glad hvis det er en gutt denne gang, når man teller med dyrene våre så er vi 8 hunnkjønn i huset og han stakkars er helt alene ;)

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎05‎.‎2017 den 6.51, LillyBe skrev:

Å nei!!! Masse god bedring. Ta vare på deg selv ❤

Tusen takk :smilyblomst:

På ‎21‎.‎05‎.‎2017 den 9.37, Sisti skrev:

Jeg har ivf-gutt! :nigo:

God bedring! 

Ja det stemmer :) One of a kind han ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny graviditetsuke, og feirer med min første ukesoppdatering:

Termin:  25.10.2017

På vei: 18 uker.

Igjen til termin: 22 uker

Kjønn: All magefølelse er forsvunnet og jeg har ingen aning.

Neste kontroll: Om to dager, første jordmorkontroll.

Ultralyd: Ordinær ul 30 mai. 

Liv i magen: Skulle gjerne kjent mye mer. Mistenker morkake foran denne gangen også, kjenner kun litt helt nederst i magen.

Vektøkning: 6 kg ved forrige kontroll, veier meg ikke hjemme.

Plager: Nei

Cravings: Sun Lollies :hjertesmil:

Søvn: Jada, maaaaasse søvn :fnise:

Humør: Er mitt vanlige selv, fornøyd men litt smågretten innimellom :P

Utålmodig: Nei, dette går fort nok. 

Innkjøp: Vogn, og brukt bilsete av en venninne. 

Barnerom: Har plukket ut farger til veggene, og er bestemt på kjønnsnøytralt rom, men får se hvor hardt det holder hvis vi får vite kjønn på ul. Gleder meg veldig til å lage til babyrommet, med de andre to bodde vi slik at vi alltid hadde et rom for lite så ingen av dem fikk eget rom før de var 2-3.

Sykehusbagen: Ehm, tror jeg skal klare å ha den klar før termindato.

Tanker om fødselen: Ja, masse. Jeg har tenkt litt mer på redselen min og kommet frem til at smertene ikke er hovedproblemet, tenker at jeg klarer å stå i det når vi kommer dit. Det jeg imidlertid har funnet ut er at jeg trenger å mentalt forberede meg på at det blir bilfødsel/uplanlagt hjemmefødsel, slik at jeg vet sånn noenlunde hvordan jeg skal håndtere det hvis det skulle skje. Mest sannsynlig når vi sykehuset, men jeg tenker (litt for mye) på hvordan det blir hvis vi ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese oppdatering :) 

Hvor langt har dere til sykehuset da?

Håper formen din er bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, LillyBe skrev:

Så gøy å lese oppdatering :) 

Hvor langt har dere til sykehuset da?

Håper formen din er bedre! 

Nei altså det er bare en halvtime så sant trafikken er fin. Men gikk 35 min fra 3 cm til full åpning sist, sååå. Ved begge fødslene har vi ankommet sykehuset 45 min før baby var ute :PMen ventet lenger hjemme første gang da, forventet jo ikke at det skulle gå såpass kjapt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, QBee skrev:

Nei altså det er bare en halvtime så sant trafikken er fin. Men gikk 35 min fra 3 cm til full åpning sist, sååå. Ved begge fødslene har vi ankommet sykehuset 45 min før baby var ute :PMen ventet lenger hjemme første gang da, forventet jo ikke at det skulle gå såpass kjapt :) 

Haha, sykt!! Ei venninne gjorde det samme med nr 1...gutten hennes ble født 10 min etterat de ankom Riksen :P å vannet gikk vel 30 min før det...da blir min (i utgangspkt) normale fødsel meget lang! Men her gikk vannet midt på natta, men riene startet ikke før kl 8 dagen etter...å lillesnupp født kl 17 ;) så jeg har nok ingen hast med å komme meg til sykehuset neste gang heller 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet til nyheten om terrorangrep på Ariana Grande konsert. For første gang i forbindelse med disse angrepene som stadig kommer så dukket tanken om at "det der kunne jeg faktisk tatt med datteren min på" :( Fysj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, LillyBe skrev:

Haha, sykt!! Ei venninne gjorde det samme med nr 1...gutten hennes ble født 10 min etterat de ankom Riksen :P å vannet gikk vel 30 min før det...da blir min (i utgangspkt) normale fødsel meget lang! Men her gikk vannet midt på natta, men riene startet ikke før kl 8 dagen etter...å lillesnupp født kl 17 ;) så jeg har nok ingen hast med å komme meg til sykehuset neste gang heller 😂

Det er ganske godt å være fort ferdig, men hadde heller tatt en litt mer langtrukken fødsel så sant de fleste timene var med håndterbare rier. 

Men du kan godt føde raskere andre gang! To av mine venninner hadde lange/normale førstegangsfødsler, hun ene fødte nesten i ambulansen andre gang og hun andre i gangen på sykehuset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg hører om så mange raske fødsler jeg, så synes det er rart at helsepersonell virker så uforberedt noen ganger. Selv med min raske førstegang, så ville de jo sende meg hjem 40 min før minstejenta var født :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, QBee skrev:

Det er ganske godt å være fort ferdig, men hadde heller tatt en litt mer langtrukken fødsel så sant de fleste timene var med håndterbare rier. 

Men du kan godt føde raskere andre gang! To av mine venninner hadde lange/normale førstegangsfødsler, hun ene fødte nesten i ambulansen andre gang og hun andre i gangen på sykehuset :P

Haha, såpass ja...da kan det jo kanskje gå litt raskere her også da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en unge inn i senga rundt 4 i natt og klarte ikke sove noe særlig etter det, så oppe halv 5 :sFun_sleeping: Er en av få (?) som synes det er koselig når en liten kropp en sjelden gang kommer luskende inn og legger seg tett inntil under dyna, så det gjør ikke noe. Litt deilig å ha så god tid om morgenen også :) 

I dag er det endelig kontroll hos jordmor. Håper kjemien er bra for da fortsetter jeg nok bare å gå til henne til jeg evt trenger sykemelding. 18+2, da må man vel få høre hjerteslagene eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...