LillyBe Skrevet 10. mars 2017 #241 Del Skrevet 10. mars 2017 Kjedelig med blødninger...men det er jo helt normalt, og da har du jo også hatt det i tidligere svangerskap dog slitsomt såklart... hmm, hvordan endte forrige graviditet? Det har jeg ikke fått med meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 11. mars 2017 Forfatter #242 Del Skrevet 11. mars 2017 20 timer siden, LillyBe skrev: Kjedelig med blødninger...men det er jo helt normalt, og da har du jo også hatt det i tidligere svangerskap dog slitsomt såklart... hmm, hvordan endte forrige graviditet? Det har jeg ikke fått med meg! Det endte jo bra heldigvis, men fødselen startet i grevens tid. Hun ble født fire dager før termin, og var da under 2,8 kg, morkaken var oppbrukt og det var ikke fostervann. Sånn jeg forstod det så kunne det gått dårlig hvis jeg hadde endt opp på overtid. Derfor vil jeg ha en ekstra ultralyd sent i dette svangerskapet, i tilfelle det samme skulle skje igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 11. mars 2017 #243 Del Skrevet 11. mars 2017 7 timer siden, QBee skrev: Det endte jo bra heldigvis, men fødselen startet i grevens tid. Hun ble født fire dager før termin, og var da under 2,8 kg, morkaken var oppbrukt og det var ikke fostervann. Sånn jeg forstod det så kunne det gått dårlig hvis jeg hadde endt opp på overtid. Derfor vil jeg ha en ekstra ultralyd sent i dette svangerskapet, i tilfelle det samme skulle skje igjen. Herregud så forferdelig! Må ha vært en fæl opplevelse...enda godt alt endte bra. Skjønner godt du vil ha en ekstra UL sent da ja. Håper formen din er fin i dag, og at du har en herlig lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 13. mars 2017 Forfatter #244 Del Skrevet 13. mars 2017 På 11.3.2017 den 15.43, LillyBe skrev: Herregud så forferdelig! Må ha vært en fæl opplevelse...enda godt alt endte bra. Skjønner godt du vil ha en ekstra UL sent da ja. Håper formen din er fin i dag, og at du har en herlig lørdag Neida, det var egentlig ikke noen dramatikk rundt det, først på jordmorkontrollen etter seks uker skjønte jeg at det kunne ha endt dårlig. For fødselen begynte jo av seg selv når den skulle og hun var frisk når hun kom. Men har begynt å tenke litt på det nå som det er en ny spire på vei. Håper du også hadde en fin helg blir vel innsetting denne uken?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 13. mars 2017 Forfatter #245 Del Skrevet 13. mars 2017 Usj, jeg er offisielt bekymra. Blødningene mine bare øker på istedenfor å gi seg. Det er fortsatt ikke noe som kan forveksles med en komplett SA altså, men blodet blir mørkere og kommer tettere. Selv om det fortsatt kan gå mange timer mellom hver gang. I dag blir det sengeleie og time hos fastlegen. Om det hjelper eller ikke bryr jeg meg ikke så mye om, det hjelper på psyken iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 13. mars 2017 Forfatter #246 Del Skrevet 13. mars 2017 8 uker i dag forresten, men føler ikke det er noe å feire akkurat nå, er for usikker. Det positive er at det kun er to uker igjen på medisiner. Jeg klamrer meg litt fast i at blødningen skyldes medisinene, siden de stoppet samtidig med at jeg sluttet i forrige svangerskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 13. mars 2017 #247 Del Skrevet 13. mars 2017 6 minutter siden, QBee skrev: Neida, det var egentlig ikke noen dramatikk rundt det, først på jordmorkontrollen etter seks uker skjønte jeg at det kunne ha endt dårlig. For fødselen begynte jo av seg selv når den skulle og hun var frisk når hun kom. Men har begynt å tenke litt på det nå som det er en ny spire på vei. Håper du også hadde en fin helg blir vel innsetting denne uken?? Godt du først skjønte det i etterkant, sånn egentlig! Ja, forhåpentligvis i morgen, hjelp!! Skjønner så utrolig godt at du er bekymra. Blødninger er jo aldri gøy, uansett Bra å få en time hos fastlegen, og noen timer i senga. Som du sier, det er iallfall godt for psyken! Åssen er blødningene nå sammenlignet med sist da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 13. mars 2017 Forfatter #248 Del Skrevet 13. mars 2017 7 minutter siden, LillyBe skrev: Godt du først skjønte det i etterkant, sånn egentlig! Ja, forhåpentligvis i morgen, hjelp!! Skjønner så utrolig godt at du er bekymra. Blødninger er jo aldri gøy, uansett Bra å få en time hos fastlegen, og noen timer i senga. Som du sier, det er iallfall godt for psyken! Åssen er blødningene nå sammenlignet med sist da? Det blir bra det, krysser fingre og tær for at lille blasto overlever tining! Jeg tror jeg blør mer nå Men kan huske feil, det er seks år siden. Det pågikk over lang tid da også, og jeg hadde menssmerter og til og med en ganske stor styrtblødning i uke 10. Så jeg VET jo at det kan gå helt fint. Men er så stressende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 13. mars 2017 #249 Del Skrevet 13. mars 2017 Det høres veldig stressende ut Er det mulig å ringe klinikken? Kanskje de har mulighet til å gi deg en UL så du får sjekket ståa? Fastlegen høres uansett ut som en god idé! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 13. mars 2017 #250 Del Skrevet 13. mars 2017 Usj, det høres ordentlig stressende ut! Det er godt du har erfaringen fra tidligere, og vet at det ikke trenger å være farlig, men det må like fullt være fryktelig skummelt med blod. Syns det høres lurt ut som Miore sier, å sjekke om du kan få en UL. Kanskje det kan lette stresset litt om du får se svart på hvitt at alt er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 13. mars 2017 Forfatter #251 Del Skrevet 13. mars 2017 4 timer siden, miore skrev: Det høres veldig stressende ut Er det mulig å ringe klinikken? Kanskje de har mulighet til å gi deg en UL så du får sjekket ståa? Fastlegen høres uansett ut som en god idé! 30 minutter siden, Illy skrev: Usj, det høres ordentlig stressende ut! Det er godt du har erfaringen fra tidligere, og vet at det ikke trenger å være farlig, men det må like fullt være fryktelig skummelt med blod. Syns det høres lurt ut som Miore sier, å sjekke om du kan få en UL. Kanskje det kan lette stresset litt om du får se svart på hvitt at alt er bra. Jeg kjenner at jeg er ordentlig redd for en ul til, faktisk. Vet ikke om det kanskje hadde vært bedre om en evt SA bare hadde gått sin gang og håpet gradvis fikk gå over? Men ul hadde vært fint og beroligende om alt er i orden selvsagt. Jeg venter hos fastlegen nå, ventet i 50 min får sikkert henvisning til ul om jeg ønsker, så slipper jeg å betale 1200,- ekstra for det. Ca like langt til sykehuset og klinikken er det også. Egentlig synes jeg det er rart om dette får galt. Jeg fikk første blødningen på søndag og hadde brun utflod til onsdag, da viste ul at alt var OK. Det tyder vel på at blodet kommer fra et annet sted? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 13. mars 2017 #252 Del Skrevet 13. mars 2017 Ikke gøyal lesing nå altså Så unødvendig av kroppen å drive å blø sånn! Håper at det går fint hos legen og at du får en ul for å sjekke ståa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 13. mars 2017 #253 Del Skrevet 13. mars 2017 1 time siden, QBee skrev: Jeg kjenner at jeg er ordentlig redd for en ul til, faktisk. Vet ikke om det kanskje hadde vært bedre om en evt SA bare hadde gått sin gang og håpet gradvis fikk gå over? Men ul hadde vært fint og beroligende om alt er i orden selvsagt. Jeg venter hos fastlegen nå, ventet i 50 min får sikkert henvisning til ul om jeg ønsker, så slipper jeg å betale 1200,- ekstra for det. Ca like langt til sykehuset og klinikken er det også. Egentlig synes jeg det er rart om dette får galt. Jeg fikk første blødningen på søndag og hadde brun utflod til onsdag, da viste ul at alt var OK. Det tyder vel på at blodet kommer fra et annet sted? Det høres plausibelt ut, for de kan så vidt jeg vet se på UL om det er blødning fra livmoren (men er ikke sikker på hvordan det forholder seg i graviditet). Etter at man har sett hjerteslag i uke 7 er det jo veldig lite sannsynlig at det skal gå galt, så jeg er enig i at du har all grunn til å holde motet oppe Kom på en ting: Kan det ha vært den cysten som har sprukket og laget blødningen? Jeg hadde en blodfylt cyste en gang i alle fall (jeg vet det fordi den var der under uttak, og legene plutselig sugde masse blod ut fra det de trodde var en follikkel). Hvordan gikk det på legetimen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 13. mars 2017 #254 Del Skrevet 13. mars 2017 Kjedelig med venting. Håper du får noen svar? En UL er nok på sin plass. Som @miore sier, kanskje det er cysten?! Huff, føler med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 13. mars 2017 #255 Del Skrevet 13. mars 2017 Ikkje kjekt med blødningar. Håpar alt gjekk fint hos legen i dag, og at blødningen er heilt ufarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 14. mars 2017 Forfatter #256 Del Skrevet 14. mars 2017 18 timer siden, tr.heimspia83 skrev: Ikke gøyal lesing nå altså Så unødvendig av kroppen å drive å blø sånn! Håper at det går fint hos legen og at du får en ul for å sjekke ståa Jepp, teite kropp det var så fint de første ukene, hadde liksom bestemt meg for å nyyte denne siste graviditeten. Men går ikke det nå. Eller, satser jo på det kommer seg om et par uker 16 timer siden, miore skrev: Det høres plausibelt ut, for de kan så vidt jeg vet se på UL om det er blødning fra livmoren (men er ikke sikker på hvordan det forholder seg i graviditet). Etter at man har sett hjerteslag i uke 7 er det jo veldig lite sannsynlig at det skal gå galt, så jeg er enig i at du har all grunn til å holde motet oppe Kom på en ting: Kan det ha vært den cysten som har sprukket og laget blødningen? Jeg hadde en blodfylt cyste en gang i alle fall (jeg vet det fordi den var der under uttak, og legene plutselig sugde masse blod ut fra det de trodde var en follikkel). Hvordan gikk det på legetimen? Det var en vanncyste sa hun, men de er kanskje litt blodfylte (blodcyster forbinder jeg med endo, og de cystene kan ikke sprekke)? Ikke helt utenkelig kanskje, men ville trodd at det gjorde vondt da og at det kom enda mer blod på en gang? 16 timer siden, LillyBe skrev: Kjedelig med venting. Håper du får noen svar? En UL er nok på sin plass. Som @miore sier, kanskje det er cysten?! Huff, føler med deg! 10 timer siden, Mirabella76 skrev: Ikkje kjekt med blødningar. Håpar alt gjekk fint hos legen i dag, og at blødningen er heilt ufarlig. Det gikk greit hos legen. Fikk det jeg ville ha (sykemelding). Ellers så er Google omtrent like nyttig som fastleger når det kommer til graviditet, inkl temaet blødninger/mulig SA- jeg tror ikke han kunne fortalt meg noe jeg ikke visste fra før. Mest sannsynlig en ufarlig blødning, men sikker kan man aldri være. Avventer litt med ul. Men har ikke blødd en dråpe siden i går ettermiddag, så det er bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 14. mars 2017 #257 Del Skrevet 14. mars 2017 Hurra for null blod! Jeg har fint lite peiling på cyster, for jeg har verken endo eller pcos - så vidt meg bekjent har jeg bare hatt den ene, og den merket jeg heller ikke noe til. Så lenge du nettopp har sett hjerteslag (selv etter blødning) og i tillegg ikke har noen smerter er det vel lite sannsynlig at det er SA? Når du er såpass langt på vei innbiller jeg meg at det hadde vært fryktelig vondt fysisk om du hadde vært midt i en SA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 14. mars 2017 #258 Del Skrevet 14. mars 2017 Hipp hurra for null blod Jeg har stor tro på at dette ordner seg. Sikkert fint for deg med sykemld, og noen rolige dager hjemme...nå krysser jeg fingre for at blødningene holder seg unna en liten stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 14. mars 2017 #259 Del Skrevet 14. mars 2017 Så godt at blodet har stoppet Håper virkelig det forsetter sånn, så du kan nyte tida framover. Bra du har fått sykemelding, og kan slappe av med tanke på jobb i det minste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 14. mars 2017 Forfatter #260 Del Skrevet 14. mars 2017 5 timer siden, miore skrev: Hurra for null blod! Jeg har fint lite peiling på cyster, for jeg har verken endo eller pcos - så vidt meg bekjent har jeg bare hatt den ene, og den merket jeg heller ikke noe til. Så lenge du nettopp har sett hjerteslag (selv etter blødning) og i tillegg ikke har noen smerter er det vel lite sannsynlig at det er SA? Når du er såpass langt på vei innbiller jeg meg at det hadde vært fryktelig vondt fysisk om du hadde vært midt i en SA. Ikke så mye peiling på cyster selv. Men væsken fra en vanncyste er sikkert iblandet litt blod, skal ikke så mye til før det blir rødfarget. Jeg tror nok du har rett ang SA. Jeg har trodd at dette i verste fall var en litt treg start på en SA, for det er lite blod og smerter. Men nå som det ser ut til å stoppe opp får jeg litt troen tilbake. 5 timer siden, LillyBe skrev: Hipp hurra for null blod Jeg har stor tro på at dette ordner seg. Sikkert fint for deg med sykemld, og noen rolige dager hjemme...nå krysser jeg fingre for at blødningene holder seg unna en liten stund. Ja har vært godt å få slappet ordentlig av. selv om man fort plages av dårlig samvittighet over å bare ligge der 4 timer siden, Illy skrev: Så godt at blodet har stoppet Håper virkelig det forsetter sånn, så du kan nyte tida framover. Bra du har fått sykemelding, og kan slappe av med tanke på jobb i det minste. Håper det holder seg borte jeg også, men tenker sånn realistisk sett at jeg nok kommer til å blø litt til jeg slutter på medisinene. Siden dette har forløpt så likt som ved forrige forsøk og graviditet så tror jeg det må ha sammenheng med at det er fryseforsøk. Så får bare prøve å ikke gå så i kjelleren av det, tenke positivt Hurra for helt hvite lutinusrester da, det er over en uke siden sist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå