debattanten Skrevet 4. september 2015 #121 Skrevet 4. september 2015 En så lenge trygge i Tyskland. Men nazismen vokser sammen med andre ekstreme grupper. Dette kan gå fort om det fortsetter og strømme på med «flyktninger». Da er dem ikke så trygge lengre. Vi vil garantert se mer vold og opptøyer mot flyktninger og asylsøkere. Ja det må vi nesten forvente, det er helt naturlig. I naturen så finnes det alltid en motvekt, summen blir null. Så det vil bli polarisering og ekstremisme på begge sider. 4
Gothminister Skrevet 4. september 2015 #122 Skrevet 4. september 2015 Personlig blåser du i sikkert i det. Kanskje fordi vi har alltid former å uttrykke oss i, gjennom sosiale media, og et fullt støttesystem rundt oss. Disse menneskene sitter fast på et tog i ingenmannsland, omringet av politi, og media blir hysjet bort slik at verden ikke skal få se mer av hva som skjer. At de sultestreiker er kanskje deres siste utrykksform de har igjen, utenom vold. Så de sitter i stillhetet og håper verden kan se hvor viktig dette er for dem og hjelper dem å komme i trygghet.Anonymous poster hash: a3c7d...b1b Ja fysj. La dem få sin vilje så fort som mulig. Det er like godt at opptøyene og volden kan starte i Europa. Vi må jo ikke vente så lenge. 2
Gothminister Skrevet 4. september 2015 #123 Skrevet 4. september 2015 Ja det må vi nesten forvente, det er helt naturlig. I naturen så finnes det alltid en motvekt, summen blir null. Så det vil bli polarisering og ekstremisme på begge sider. Selvsagt kommer det til og smelle voldsomt. Se bare til vårt naboland der SD vokser voldsomt. Jeg frykter det selvsagt ikke. Det vil jo ikke ramme oss. Men jeg tenker faktisk på alle de innvandrerne som lever fredelig i Norge og Europa i dag og som har gjort det i mange år. Mange har lagt i fra seg sin primitive kultur og religion og blitt vestlig, jeg kjenner personlig mange flotte mennesker. Disse kan bli lidende pga. denne galskap som vil eksplodere. 5
Minimia Skrevet 4. september 2015 #124 Skrevet 4. september 2015 Og hva tror du? Du vet ikke bedre enn meg, du driver med synsing. De flykter fra krig og ønsker å overleve, hvorfor er de da så misfornøyde nå som de har overlevd og får hjelp? Hva mer forventer de i en slik situasjon, å få bo på hotell? Anonymous poster hash: 9653d...085 Jeg kjenner en del flyktninger som har fått opphold. De forteller at de vil glemme det vonde. Glemme at huset med alle minnene ble raidet. Glemme at far i familien ble drept. Glemme hvordan det er å leve uten frihet til å ha meninger. Så de har klart å flykte. Noen har kommet rett fra den elendigheten og direkte fått opphold. Andre har vært i flyktningeleir. Tror du en flyktningeleir er et sted som gir deg mulighet til noe som helst, annet enn å overleve? Jeg ville ikke oppholdt meg der med mine barn. Jeg ville gjort alt jeg hadde kunnet for å gi dem et verdig liv. Å bo i en flyktningeleir uten framtidsutsikter er ikke noe liv. Tiden går fort, og man må gjøre det man kan for å få noe ut av livet. Dette er ikke synsing. Det er realiteten. 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #125 Skrevet 4. september 2015 Så alle land i verden kan ta imot folk i nød utenom Norge? Sverige tar imot mengder Norge ikke kan sammenligne seg med, Engaland ønsker å ta imot, i Island er det titusener av frivillige hjem som tar i mot, Tyskland ønsker dem velkommen.. Hvorfor tror du at du er så spesiell? Det er et lotteri at du har blitt født i det landet du har. Det er en jord vi deler, og folk har beveget og forflyttet seg over den alltid, og du sitter her og diskuterer som om du tror det er egenhendig ditt. Norge var en del av Sverige en gang vet du. Å være norsk er relativt, og du fortjener det ikke mer enn andre fordi du var så heldig å trekke et lodd på å bli født her.Anonymous poster hash: a3c7d...b1b Ja, Sverige tar imot store mengder. Og der er skyting på åpen gate en vanlig foreteelse i enkelte områder. Det skjer flere ganger i uka. Jeg var litt nysgjerrig på hvor ille det egentlig har blitt i Sverige, så jeg begynte å følge svensk media på twitter. Skyting flere ganger i uka. Er det sånn vi vil ha det? Anonymous poster hash: 362c1...77b 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #126 Skrevet 4. september 2015 Jeg kjenner en del flyktninger som har fått opphold. De forteller at de vil glemme det vonde. Glemme at huset med alle minnene ble raidet. Glemme at far i familien ble drept. Glemme hvordan det er å leve uten frihet til å ha meninger. Så de har klart å flykte. Noen har kommet rett fra den elendigheten og direkte fått opphold. Andre har vært i flyktningeleir. Tror du en flyktningeleir er et sted som gir deg mulighet til noe som helst, annet enn å overleve? Jeg ville ikke oppholdt meg der med mine barn. Jeg ville gjort alt jeg hadde kunnet for å gi dem et verdig liv. Å bo i en flyktningeleir uten framtidsutsikter er ikke noe liv. Tiden går fort, og man må gjøre det man kan for å få noe ut av livet. Dette er ikke synsing. Det er realiteten. Hva med de store gruppene av syriske flyktninger som sultestreiker, nekter å registerer seg og kaster mat? Hva med de, virker de takknemlige og glade for å at de har overlevd og får mat og tak over hodet? Dette er heller ikke snakk om smågrupper og «folk jeg kjenner», men store grupper av flyktninger som er misfornøyde selv om de får den hjelpen de nå trenger. Og nei, det er ingen som ønsker å bo i flyktningleir, men i slike situasjoner som dette, er det nødvendig. Hva ellers mener du burde bli gjort? Anonymous poster hash: 9653d...085 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #127 Skrevet 4. september 2015 Man er neppe velkommen hvis man skaper problemer, uro og drama fra dag en. Da blir folk irritert. En til som mangler argumenter og tyr til hetsing og personangrep istedet. Huff, dere blir aldri lei Det er forskjell på å anklage noen for å være rasist og det å spørre om en person er det. Spør du meg så har alle sammen et ansvar om å stå i mot rasisme når man finner det på internett eller ellers i livet. Ingen politisk parti i Norge er rasisme, men jeg vet at mange rasister selvfølelig vil ha asylsøkere ut av landet pga hudfarge og fremmedfrykt, ikke pga politiske meninger. Innvandrere og asylsøkere får vi til Norge uansett politisk parti, det er ingen som mener at vi ikke skal ta i mot disse, det er bare forskjellige meninger om hvordan vi skal gjøre det. - Men så ser du de som går på personangrep og gjør narr av flykningene, "fordi man ikke kan fordra dem". Det lyser gjennom. Anonymous poster hash: 06a2b...1b3 4
Nordvesta Skrevet 4. september 2015 #128 Skrevet 4. september 2015 Tråden ryddet for persondebatt og spekulasjoner, samt samtlige svar til dette Nordvesta, mod. 1
Gjest Trollkarlen Skrevet 4. september 2015 #129 Skrevet 4. september 2015 GØTEBORG (VG) Denne syriske familien har nettopp ankommet jernbanestasjonen i Gøteborg etter én måned på flukt gjennom syv land. På flukt gjennom 7 land? Beklager, men hva flyktet de fra? Manglende trygd?
Lutetium 71 Skrevet 4. september 2015 #130 Skrevet 4. september 2015 Det er kanskje litt forskjell på 50 og 10 000? Eller har du andre tall? http://www.tv2.no/a/7323193 2
Apis Skrevet 4. september 2015 #131 Skrevet 4. september 2015 Godt å bo i et land folk vil flykte til og ikke flykte fra 2
yxnyx Skrevet 4. september 2015 #132 Skrevet 4. september 2015 I følge Amnesty er 4 millioner syrere på flukt. Skal alle disse få komme til Europa? Hvis nei, hvordan skal man velge ut hvem som får komme? Skal man ha det som i dag, der det er de mest ressurssterke som kommer, eller skal man gjøre det mye mer rettferdig, og bruke loddtrekning? Og disse barna som dør, det er flott at dere gråter over dem. De fortjener å bli husket, akkurat som Christoffer fra Andebu fortjener å bli husket: Uskyldige barn, drept av foreldrene.
Mann 42 Skrevet 4. september 2015 #133 Skrevet 4. september 2015 Det er opp til Ungarn selv å bestemme hvordan dem behandler flyktninger som tar seg inn i deres land. Dette har ikke vi noe med. Gothminister og Sønner av Norge synger Arnulf Øverland: Du skal tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv. 3
Mann 42 Skrevet 4. september 2015 #134 Skrevet 4. september 2015 Kvinner og barn blir etterlatt så fort det blir vanskelig å ta de med på turen. Det gir god mening, siden de som etterlater en familie vet at om de får asyl, så kan familien komme etter. Det ville jeg gjort også. 3
Drizzt Skrevet 4. september 2015 #135 Skrevet 4. september 2015 GØTEBORG (VG) Denne syriske familien har nettopp ankommet jernbanestasjonen i Gøteborg etter én måned på flukt gjennom syv land. På flukt gjennom 7 land? Beklager, men hva flyktet de fra? Manglende trygd? Ja! 2
Mann 42 Skrevet 4. september 2015 #136 Skrevet 4. september 2015 Så alle land i verden kan ta imot folk i nød utenom Norge? Sverige tar imot mengder Norge ikke kan sammenligne seg med, Engaland ønsker å ta imot, i Island er det titusener av frivillige hjem som tar i mot, Tyskland ønsker dem velkommen.. Hvorfor tror du at du er så spesiell? Det er et lotteri at du har blitt født i det landet du har. Det er en jord vi deler, og folk har beveget og forflyttet seg over den alltid, og du sitter her og diskuterer som om du tror det er egenhendig ditt. Norge var en del av Sverige en gang vet du. Å være norsk er relativt, og du fortjener det ikke mer enn andre fordi du var så heldig å trekke et lodd på å bli født her.Anonymous poster hash: a3c7d...b1b Ja, jeg tror du har skjønt det. Den generelle holdningen er at hvem som helst utenom oss bør ta seg av flyktningene. Om det er millioner i nabolandene (og det er det), hundretusener i resten av Europa, (og det er det også), så er det skitt det samme, bare det ikke kommer noen hit. For det kommer til å ødelegge vår unike og svært sårbare kultur. Vi har snart ikke langeleikspillere og hallingkastere igjen. De formerer seg ikke i fangenskap, heller, så man må beskytte biotopen deres. 3
Mann 42 Skrevet 4. september 2015 #137 Skrevet 4. september 2015 1. Vi tar imot folk i nød. Bare i år, skal vi antagelig ta i mot 10 000. Det er flere enn mange norske tettsteder, det er 1/2 av min kommune. Pr innbygger( hvilket bestemmer hva det vil kreve av hver av oss) tar vi imot flere enn mange andre land. 2. Stort sett alle store folkevandringer har endt i tunge konfrontasjoner og store samfunnsveltninger. Har du det bra, finnes det ingen rasjonell grunn til å verdsette risikoen. 1. "jeg" er ikke bare jeg, jeg er en generasjon av ett samfunn som har tilpasset seg de fysiske rammeverket av dette landet over mer enn 1000 år. En av våre særpreg er at individualistisk tenking som "jeg er jeg, en lottovinner i universet", faktisk ikke er relevant. VI står på skuldrene til giganter. Ikke alle. Noen står på skuldrene til smålige drittsekker, og perspektivet blir deretter. 1
Mann 42 Skrevet 4. september 2015 #138 Skrevet 4. september 2015 Og hva tror du? Du vet ikke bedre enn meg, du driver med synsing. De flykter fra krig og ønsker å overleve, hvorfor er de da så misfornøyde nå som de har overlevd og får hjelp? Hva mer forventer de i en slik situasjon, å få bo på hotell? Anonymous poster hash: 9653d...085 Kanskje de ønsker seg det vi andre kaller et verdig liv? 3
Mann 42 Skrevet 4. september 2015 #139 Skrevet 4. september 2015 Må du ha alt inn med teskje? Statistikker over asylsøkere- og flytkninger som har kommet seg til Europa gjennom årene. Statstikk over flyktninger fra Syria, har jeg ikke sett, men når dette kommer fram, kan du være rimelig sikker på hvilket kjønn som er i flertall. Hva du ser på den plassen du er på, er ikke relevant, jeg har sett bilder og sendinger fra nettsteder og fra flere land, det er flere mer som har kommet seg til Europa. Det er nok mer relevant enn hva du ser rundt deg. Jeg sier heller ikke at det er bare er menn som har kommet seg til EU, men at de er i flertall, er det jo INGEN tvil om. Anonymous poster hash: 9653d...085 Du har ikke sett noen statistikker over flyktninger fra Syria, men du har sterke meninger om hvem de er, likevel? Forstod jeg det rett? Fordi sånn var det med noen andre flyktninger "gjennom årene". Og fordi du har sett noen bilder på nettet? Det er lovlig tynt. 3
Mann 42 Skrevet 4. september 2015 #140 Skrevet 4. september 2015 Du skrev at norge kun tar inn 2000! Følger du ikke med på nyhetene, når du lirer av deg slike løgner? Dessuten, kan ikke lille Norge (Eller hele Europa, for den saks skyld) redde hele den syriske befolkningen. Joda, alle vil hjelpe, men det er ikke slik at Europa kan redde alle som har behov for å reddes. Å ukritisk ta inn store mengder flyktninger uten å tenke på konsekvensene, er ren idioti.Anonymous poster hash: 9653d...085 Innlegg ryddet for personangrep Nordvesta, mod. De fleste av de drøyt syv millionene som trenger å reddes, reddes internt i Syria, eller i nabolandene. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå