Gå til innhold

Flyktningene VIL IKKE...

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nok med det, de fleste kommer fra trygge land som Tyrkia og Jordan. Ikke samme levestandard som her, men likevel de var trygge der de var. Ikke regn med at norsk media tar opp dette.

Anonymous poster hash: c9e0c...81e
  • Liker 8
Skrevet

Hør her ! det er sikkert mange grunner til at de drar videre fra Ungarn ! og en av grunnene er at de vil bo i et trygt land der flyktningene føler seg velkommen !

Anonymous poster hash: 276a5...d85

Hva disse så kalte flyktninger vil, er faktisk ikke viktig. Dem skal ta i mot med takknemlighet og ydmykhet det Europa tilbyr dem. Om det kun er et lite telt og nødvendig mat. Så burde dem vise stor takknemlighet. Vi redder tross alt deres liv.

• Liker 7
Skrevet

Hva synes du om denne familiefaren som bodde i trygghet i Tyrkia med sin familie i tre år før han bestemte seg for å risikere livene deres?

http://www.theguardian.com/world/2015/sep/03/refugee-crisis-friends-and-family-fill-in-gaps-behind-harrowing-images

Kobani, he added, the family’s original hometown on Syria’s border with Turkey where Islamic State insurgents engaged in fierce fighting with Kurdish forces earlier this year.

Ville du heller bodd her? Enn under ditt trygge norske tak du har fått utdelt i verdens lotteri?

Det er ingenting spesielt med deg fordi du bor i Norge. Du har bare vært heldig. Og dessverre er du likevel ikle blitt er bra menneske som vil dele sin heldige vinst og sin trygghet med andre. Grådighet.

Anonymous poster hash: a3c7d...b1b

• Liker 9
Skrevet

Lest avisen? Ungarn har gått ut og sagt at de vil ha alle flyktninger borte til 15 september. Tyskland har ønsket de velkommen. De er i et mellomland de ikke kan bli i, og vil frem til trygge omgivelser.

De kalles flyktninger fordi de er på flukt.

Du får håpe du og dine slekninger aldri må gå gjebnom det samme.

Nettopp. Selvfølgelig vil man ikke bli ett land der man så tydelig ikke er velkommen. Blir forøvrig helt matt av å lese oppgulpet mange av dere kommer med i tråder som denne. Skammelig.

Anonymous poster hash: 9d8d1...8c6

• Liker 6
Skrevet

Nettopp. Selvfølgelig vil man ikke bli ett land der man så tydelig ikke er velkommen. Blir forøvrig helt matt av å lese oppgulpet mange av dere kommer med i tråder som denne. Skammelig.

Anonymous poster hash: 9d8d1...8c6

Ja for når man kjemper for livet. Da er selvsagt luksus det man først tenker på, alt annet takker man nei til. Fin måte og tenke på for hjernevaskede mennesker.

• Liker 9
Skrevet

Ja for når man kjemper for livet. Da er selvsagt luksus det man først tenker på, alt annet takker man nei til. Fin måte og tenke på for hjernevaskede mennesker.

Hvem snakker om luksus her ? Jeg har skrevet svart på hvitt at ungarske myndigheter sier de vil renske for flyktninger innen 15 september. Hva har det med luksus å gjøre?

• Liker 5
Skrevet

Hvem snakker om luksus her ? Jeg har skrevet svart på hvitt at ungarske myndigheter sier de vil renske for flyktninger innen 15 september. Hva har det med luksus å gjøre?

Høres fornuftig ut å få sendt disse lykkejegerne tilbake så fort som mulig.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hva synes du om denne familiefaren som bodde i trygghet i Tyrkia med sin familie i tre år før han bestemte seg for å risikere livene deres?

http://www.theguardian.com/world/2015/sep/03/refugee-crisis-friends-and-family-fill-in-gaps-behind-harrowing-images

At vi antagelig ikke vet så mye om hvordan situasjonen er for syriske kurdere  i Tyrkia, men at det antagelig er vanskelig å bruke ord som  trygghet om det?

Jeg tror nok jeg hadde gjordt en annen risikovurdering. På den annen side har jeg ikke flyktet ut av en krigssone, så mine risikovurderinger hadde antagelig fått meg drept mye tidligere. 
Endret av Druid
  • Liker 3
Skrevet

Høres fornuftig ut å få sendt disse lykkejegerne tilbake så fort som mulig.

Så nå er Ungarn også en velferdsstat av luksus? Synes du roter deg litt bort her og håper alle som er innom denne tråden også ser det og så sier jeg meg ferdig for denne gang. ;)

• Liker 7
Skrevet

Så nå er Ungarn også en velferdsstat av luksus? Anonymous poster hash: a3c7d...b1b

Synes du det? Uansett er disse så kalte flyktninger trygge der. Så er det opp til Ungarn å avgjøre deres skjebne. Ikke noe vi skal sture over.

• Liker 5
Skrevet

Synes du det? Uansett er disse så kalte flyktninger trygge der. Så er det opp til Ungarn å avgjøre deres skjebne. Ikke noe vi skal sture over.

Hva vet du om Ungarn? Staten Ungarn har ikke gitt flyktningene mat, ikke vann , ikke et tak over hodet, ikke noen begrunnelse om at de får bli eller noen forsikring om at de er trygge!

All mat, vann, klær , hjelp kommer fra ungarske privatpersoner, og er ren veldedighet.. Fordi det heldigvis finnes gode mennesker i verden enda.

Om du vil ta en kikk, se på siden Budapest Seen på Facebook. Eller Migration Aid. Der ser du hva disse menneskene fremdeles mangler, og når det fremdeles er snakk om at de mangle vann, brød, og et tak i form av plastikk trekk, da kan du prøve å forstår hvor trygge de egentlig er..

Takk for meg

• Liker 6
Skrevet

La dem sultestreike til dem kreperer. Hva har det med oss å gjøre liksom? De straffer seg selv ikke oss. Livet vårt går da videre selv om noen utakknemlige tullinger på jakt etter lykke sulter seg til døde.

Sjarmerende type du, som sitter god og varm i sofaen din i et av verdens tryggeste land og mener noe om hvordan andre er "tullinger på jakt etter lykke". Som om ikke du jakter lykken? Som at ikke vi alle gjør det? Forskjellen er at du gjør det på andre arenaer, vel vitende om at livet ditt er helt ok selv om du ikke skulle oppnå akkurat det du jakter på der og da.

(selv om navnet "Gothminister" kan tyde på at du er en av de superdustene som gjør sport i å ha det kjipest mulig.)

• Liker 8
Skrevet (endret)

Ser på TV2Nyhetskanalen nå - dobbelt så mange asylsøkere som i fjor i august og en dame i hijab som mener at det å ikke la henne reise videre til hvilket land hun vil er brudd på menneskerettighetene. :skratte: Noen forklare henne at det er ingen menneskerett å bo i Tyskland eller Norden?

Flyktninger? Det tror jeg ikke.

Jeg har faktisk aldri anklaget noen for å være rasist, men jeg begynner å lure på hva du egentlig står for, Drizzt. Er du i mot innvandrere av politiske og økonomiske årsaker, eller pga fremmedfrykt?

Anonymous poster hash: 2434c...f45

Innlegg ryddet for krenkende utsagn

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 5
Skrevet

Ser på TV2Nyhetskanalen nå - dobbelt så mange asylsøkere som i fjor i august og en dame i hijab som mener at det å ikke la henne reise videre til hvilket land hun vil er brudd på menneskerettighetene.  :skratte: Noen forklare henne at det er ingen menneskerett å bo i Tyskland eller Norden?

Flyktninger? Det tror jeg ikke.

Strengt tatt har hun rett. 

Der hun bommer, er at i forhold til asyl, er EU ETT land, og hun må forholde seg til å søke asyl der hun kommer inn. 

Siden Tyskland nå offisielt har varslet de ikke kommer til å håndheve dette, kan det likevel settes spørsmål til om hun bør få rett til å reise.

• Liker 2
Skrevet

Hva vet du om Ungarn? Staten Ungarn har ikke gitt flyktningene mat, ikke vann , ikke et tak over hodet, ikke noen begrunnelse om at de får bli eller noen forsikring om at de er trygge!

Det er opp til Ungarn selv å bestemme hvordan dem behandler flyktninger som tar seg inn i deres land. Dette har ikke vi noe med.

• Liker 4
Skrevet

Sjarmerende type du, som sitter god og varm i sofaen din i et av verdens tryggeste land og mener noe om hvordan andre er "tullinger på jakt etter lykke". Som om ikke du jakter lykken? Som at ikke vi alle gjør det? Forskjellen er at du gjør det på andre arenaer, vel vitende om at livet ditt er helt ok selv om du ikke skulle oppnå akkurat det du jakter på der og da.

(selv om navnet "Gothminister" kan tyde på at du er en av de superdustene som gjør sport i å ha det kjipest mulig.)

Takk for det. Ja jeg er jo en sjarmerende flott type og selvsagt koser jeg meg. Livskvalitet setter jeg høyt og vi lever kun en gang vet du, da må man nyte livet. Om du ellers ønsker å diskutere Gothminister så kan du lage en tråd om han. I denne tråden diskuteres utakknemlige lykkejegere som enkelte kaller flyktninger.

• Liker 4
Skrevet

Takk for det. Ja jeg er jo en sjarmerende flott type og selvsagt koser jeg meg. Livskvalitet setter jeg høyt og vi lever kun en gang vet du, da må man nyte livet. Om du ellers ønsker å diskutere Gothminister så kan du lage en tråd om han. I denne tråden diskuteres utakknemlige lykkejegere som enkelte kaller flyktninger.

Ja, ikke sant. Jeg skjønner ikke hvorfor så mange skal tolke dette til at vi mener alle flyktninger og muslimer liksom? HALLO I LUKEN. 

• Liker 2
Skrevet

Nå har jeg sett på flere livesendinger og bilder fra flere nettsider, og jeg kan ikke unngå å legge merke til at det er SVÆRT, SVÆRT får kvinner og barn, det er nesten bare menn som har kommet seg til Europa!

Anonymous poster hash: 9653d...085
  • Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...