AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #101 Skrevet 4. september 2015 Du postet til en artikkel på DB, flott gjort! Det står at de har lovet at det skal være fritt for innvandrere, men uttalelsen og løftet fra regjeringen står det svært lite om, hva var innholdet i dette løftet? Gjelder det flyktninger som skal videre? Mest sannsynlig gjør det det, og hvis det handler om det, er det positivt at de får kommet seg videre, istedenfor å oppholde seg i slike kaotiske tilstander. Når det er sagt, er det flyktningene selv som forsinker prosessen ved å nekte å forlate togene, nekter å registerer seg, noe alle flyktninger må gjøre. Anonymous poster hash: 9653d...085 [/quote Så stoler du ikke på en av de største avisene i ditt eget land? Hva skal vi da stole på her borte, vi har ikke mange nyhetskilder å velge i. Men det er vel en lett hersketenknikk å bruke da jeg faktisk hadde bevis for min uttalelse. Resten av det du skriver er ren synsing. De har uttalt at flyktningene skal bort innen en viss tid, dermed er de ikle trygge hvor de er, de blir heller ikke bosatt. Hva de ungarske myndighetene har tenkt å gjøre utenom dette står det ikke, om det er å sende dem videre enn noen annen måte å " rense" landet står ikke.. Det ene eller det andre blir synsing.. Hvor trygg hadde du følt deg? Anonymous poster hash: a3c7d...b1b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #102 Skrevet 4. september 2015 En til som mangler argumenter og tyr til hetsing og personangrep istedet. Huff, dere blir aldri lei Det forbauser meg hvor flink du er til å tale i mot deg selv, hehe. Det er jo som regel du som tyr til personangrep på folk du diskuterer med på forumet Bare å ta seg en liten tur inn i trådene dine så ser man på svart og hvit at du snakker i mot deg selv for øyeblikket. Men kanskje du ikke har selvrefleksjon til å se det? Uansett. Så du mangler lesebriller til å se hva jeg skrev til deg og hvorfor jeg skrev til deg? Jeg klarer ikke å forstå hva du mener med mangel på argument, da jeg faktisk skrev et argument klart og tydelig. Hetsing: Nei det var ikke hetsing, for jeg sa ikke at du var rasist jeg sa at det du skrev fikk meg til å undre på om du var rasist. Jeg beskrev også hvorfor. Så, har du et svar? Anonymous poster hash: 2434c...f45 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #103 Skrevet 4. september 2015 Det slår deg ikke at dyp fortvilelse kan lede en til å gjøre nesten hva som helst? Siden du sier "nesten hva som helst", innebefatter det feks voldtekt, ran og drap? Er dette med andre ord helt ok om man lider av dyp fortvilelse? Går grensen ved å motsette seg politiets ordre? Med å ofre sine egne barn i jakten på rikdom? Hvor går denne imaginære grensen din om hva som er lov og ikke grunnet fortvilelse? Anonymous poster hash: ee618...fad 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #104 Skrevet 4. september 2015 (endret) Jeg sammenlignet også med Island men det valgte du glatt å overse? Vet du hvor få som bor i Island sammenlignet med Norge? Og som tar imot minst like mange? Og jeg sammenlignet med Sverige , som kabskje er med å redde denne krisen i forhold til Norge. " det er ikke slik at Norge kan redde verden" Tenk så mange som kan si fra seg ansvaret på denne måten. Likevel finnes det heldigvis land som tar sin del og gjør noe. " jeg skulle gjerne reddet alle men faktum er at jeg ikke kan det" Hvorfor ikke? Det er hundretusener av mennesker som hjelper til akuratt noe og dem er ikke mer skikket enn deg, de er bare villige.Anonymous poster hash: a3c7d...b1b Du skrev at norge kun tar inn 2000! Følger du ikke med på nyhetene, når du lirer av deg slike løgner? Dessuten, kan ikke lille Norge (Eller hele Europa, for den saks skyld) redde hele den syriske befolkningen. Joda, alle vil hjelpe, men det er ikke slik at Europa kan redde alle som har behov for å reddes. Å ukritisk ta inn store mengder flyktninger uten å tenke på konsekvensene, er ren idioti. Anonymous poster hash: 9653d...085 Innlegg ryddet for personangrep Nordvesta, mod. Endret 4. september 2015 av Nordvesta 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #105 Skrevet 4. september 2015 Så alle land i verden kan ta imot folk i nød utenom Norge? Sverige tar imot mengder Norge ikke kan sammenligne seg med, Engaland ønsker å ta imot, i Island er det titusener av frivillige hjem som tar i mot, Tyskland ønsker dem velkommen.. Hvorfor tror du at du er så spesiell? Det er et lotteri at du har blitt født i det landet du har. Det er en jord vi deler, og folk har beveget og forflyttet seg over den alltid, og du sitter her og diskuterer som om du tror det er egenhendig ditt. Norge var en del av Sverige en gang vet du. Å være norsk er relativt, og du fortjener det ikke mer enn andre fordi du var så heldig å trekke et lodd på å bli født her.Anonymous poster hash: a3c7d...b1b Ja, n må du slappe av litt da. Jeg er enig i at det er patetisk å se retorikken og argumentene til en del av disse anti-flyktningene, men det er ikke kun et lotteri hvor vi har endt opp. Det er våre foreldre, besteforeldre, oldeforeldre sin jord vi har arvet. Det er ikke fritt frem for alle å ta del i alt vi har bare fordi det er et genetisk lotteri hvor vi ender opp. Hvis jeg arver vekk noe til mine barn så er det ikke fritt frem for noen andre å komme å ta det fra dem fordi de bare har fått det fordi de ble født som mine arvtagere. Resten av verden har ikke rett til å komme hit i Norge å bosette seg helt ubetinget så lenge det går på bekostning av oss som alt bor her. Vi må ta inn noen å prøve å vise solidaritet å hjelpe, men ingen skal komme hit med holdningen om at de har like mye krav på å bosette seg her som de som er født her og har familie langt tilbake i dette landet. Anonymous poster hash: 8a2fa...dd1 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #106 Skrevet 4. september 2015 Du er jo helt fjern. Du skrev at norge kun tar inn 2000! Følger du ikke med på nyhetene, når du lirer av deg slike løgner? Dessuten, kan ikke lille Norge (Eller hele Europa, for den saks skyld) redde hele den syriske befolkningen. Joda, alle vil hjelpe, men det er ikke slik at Europa kan redde alle som har behov for å reddes. Å ukritisk ta inn store mengder flyktninger uten å tenke på konsekvensene, er ren idioti. Anonymous poster hash: 9653d...085 2000 i august ja. 8000 ca totalt. I et av verdens rikeste land. Jo, Europa kan hjelpe å redde dem, for vi er alle mennesker, det er derfor det pågår slike diskusjoner nå, fordi det er et behov for å redde dem og det skal Europa. Hva tenkte du ellers var alternativet? Anonymous poster hash: a3c7d...b1b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #107 Skrevet 4. september 2015 Ja, n må du slappe av litt da. Jeg er enig i at det er patetisk å se retorikken og argumentene til en del av disse anti-flyktningene, men det er ikke kun et lotteri hvor vi har endt opp. Det er våre foreldre, besteforeldre, oldeforeldre sin jord vi har arvet. Det er ikke fritt frem for alle å ta del i alt vi har bare fordi det er et genetisk lotteri hvor vi ender opp. Hvis jeg arver vekk noe til mine barn så er det ikke fritt frem for noen andre å komme å ta det fra dem fordi de bare har fått det fordi de ble født som mine arvtagere. Resten av verden har ikke rett til å komme hit i Norge å bosette seg helt ubetinget så lenge det går på bekostning av oss som alt bor her. Vi må ta inn noen å prøve å vise solidaritet å hjelpe, men ingen skal komme hit med holdningen om at de har like mye krav på å bosette seg her som de som er født her og har familie langt tilbake i dette landet. Anonymous poster hash: 8a2fa...dd1 [/quoti Ingen kommer hit for å stjele fra dine barn, men for å bosette seg, jobbe og betale skatt og være en del av samfunnet som du. Du har ingen garanti at naboen din sine forfedre går tilbake til starten av Norge og heller ikke dine egne. Ikke alle nordmenn eier norsk jord. Anonymous poster hash: a3c7d...b1b 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #108 Skrevet 4. september 2015 Ja, n må du slappe av litt da. Jeg er enig i at det er patetisk å se retorikken og argumentene til en del av disse anti-flyktningene, men det er ikke kun et lotteri hvor vi har endt opp. Det er våre foreldre, besteforeldre, oldeforeldre sin jord vi har arvet. Det er ikke fritt frem for alle å ta del i alt vi har bare fordi det er et genetisk lotteri hvor vi ender opp. Hvis jeg arver vekk noe til mine barn så er det ikke fritt frem for noen andre å komme å ta det fra dem fordi de bare har fått det fordi de ble født som mine arvtagere. Resten av verden har ikke rett til å komme hit i Norge å bosette seg helt ubetinget så lenge det går på bekostning av oss som alt bor her. Vi må ta inn noen å prøve å vise solidaritet å hjelpe, men ingen skal komme hit med holdningen om at de har like mye krav på å bosette seg her som de som er født her og har familie langt tilbake i dette landet. Anonymous poster hash: 8a2fa...dd1 Hvis du sikter til meg, er jeg ikke en såkalt «antiflyktning», for jeg mener at vi bør stille opp, men at vi må kunne være realitiske og bruke hodet, er ikke å forvente for mye. Vi i dette landet kan ikke ta inn flyktninger helt ukritisk og ta inn alle som har behov for det. Flere av de som argumenter her, er jo for å ta inn alle som trenger det, og tenker ikke lenger enn nesen rekker. Er det ingen som tenker på de politiske og økonomiske sidene? Alt handler om følelser her. Er for øvrig enig med deg. Anonymous poster hash: 9653d...085 2
Rumle Skrevet 4. september 2015 #109 Skrevet 4. september 2015 Siden du sier "nesten hva som helst", innebefatter det feks voldtekt, ran og drap? Er dette med andre ord helt ok om man lider av dyp fortvilelse? Går grensen ved å motsette seg politiets ordre? Med å ofre sine egne barn i jakten på rikdom? Hvor går denne imaginære grensen din om hva som er lov og ikke grunnet fortvilelse? Anonymous poster hash: ee618...fad At jeg sier at fortvilelse kan drive folk til å gjøre hva som helst, er ikke det samme som at jeg mener det er det er helt ok. Jeg svarte på Gothministers uttalelse om at han aldri kommer til å forstå hva som kan få noen til å gjennomføre en sultestreik. Det er mye irrasjonelt som kan komme til overflaten når mennesket presses til yttergrensen for hva det kan tåle. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #110 Skrevet 4. september 2015 2000 i august ja. 8000 ca totalt. I et av verdens rikeste land. Jo, Europa kan hjelpe å redde dem, for vi er alle mennesker, det er derfor det pågår slike diskusjoner nå, fordi det er et behov for å redde dem og det skal Europa. Hva tenkte du ellers var alternativet?Anonymous poster hash: a3c7d...b1b Vi kan absolutt ikke redde alle, og å ikke bruke hodet sitt på å tenke på konsekvensene av dette, er jo som sagt ren idioti. Du sammenlignet Norge med Island, ved å skrive at Norge bare har tatt inn 2000 flyktninger, men unngikk (bevisst) å nevne at dette gjaldt i aug-måned. Føleri og svada er det du serverer her, men logikk og konsekvenser, er fremmedord for deg. Anonymous poster hash: 9653d...085 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #111 Skrevet 4. september 2015 At jeg sier at fortvilelse kan drive folk til å gjøre hva som helst, er ikke det samme som at jeg mener det er det er helt ok. Jeg svarte på Gothministers uttalelse om at han aldri kommer til å forstå hva som kan få noen til å gjennomføre en sultestreik. Det er mye irrasjonelt som kan komme til overflaten når mennesket presses til yttergrensen for hva det kan tåle. [/quoteSynes Eller når man har ingen annen måte å protestere på? Det er en måte å vise sin protest uten å skade andre. Det er en verdig form for protest når man ikke har flere valg igjen. Anonymous poster hash: a3c7d...b1b 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #112 Skrevet 4. september 2015 Vi kan absolutt ikke redde alle, og å ikke bruke hodet sitt på å tenke på konsekvensene av dette, er jo som sagt ren idioti. Du sammenlignet Norge med Island, ved å skrive at Norge bare har tatt inn 2000 flyktninger, men unngikk (bevisst) å nevne at dette gjaldt i aug-måned. Føleri og svada er det du serverer her, men logikk og konsekvenser, er fremmedord for deg. Anonymous poster hash: 9653d...085 Jeg vil tro at Europa går inn for å redde så mange som mulig, jeg har sett flere land som har åpnet grensen for flere, og de viser at har kapasitet for dette. Hvordan er din argumentasjon bedre? Kalle det idioti? Jeg spurte deg hva alternativet var, det klarte du ikke å svare på. Anonymous poster hash: a3c7d...b1b
Gothminister Skrevet 4. september 2015 #113 Skrevet 4. september 2015 Eller når man har ingen annen måte å protestere på? Det er en måte å vise sin protest uten å skade andre. Det er en verdig form for protest når man ikke har flere valg igjen.Anonymous poster hash: a3c7d...b1b Det er da ingen verdig måte og streike på ved og sultestreike. Personlig blåser jeg fullstendig i om noen velger og sulte seg. Vi har alle et ansvar for eget liv. At vi i det hele tatt vurderer å gi etter for en egoist som velger en slik måte, finner jeg mer interessant en den som sultestreiker. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #114 Skrevet 4. september 2015 Jeg har aldri skrevet at flyktninger som er menn ikke er verdt noe, hvor smålig går det an å bli? Det jeg skriver, er at mitt inntrykk er at menn er i overlegent flertall. Det snakkes om kvinner og barn, men disse ser en lite til. Anonymous poster hash: 9653d...085 Ærlig talt.Du er vel typen som kaller det rasisme om vi nekter nordmenn å bruke surrogatmødre fra 3. verden (shout out til hege schøyen!) Slutt og skap deg. Selvfølgelig ser du lite til kvinner og barn når media filmer opprør og demonstrasjoner for å komme seg videre, noe kvinner og barn gjerne blir beskyttet fra å delta i. Utrolig hvordan dere vrir ting om til å passe deres eget forutinntatte og inhumane verdensbilde. Anonymous poster hash: 8a2fa...dd1 1
Druid Skrevet 4. september 2015 #115 Skrevet 4. september 2015 Ingen kommer hit for å stjele fra dine barn, men for å bosette seg, jobbe og betale skatt og være en del av samfunnet som du. Du har ingen garanti at naboen din sine forfedre går tilbake til starten av Norge og heller ikke dine egne. Ikke alle nordmenn eier norsk jord.Anonymous poster hash: a3c7d...b1b Dette forutsetter at vi har ett bosted til dem (noe vi i dag mangler til minst 5 000 bare for de som allerede er her), jobb til dem (noe vi allerede mangler til 4,5% av innbyggerene der innvandrere som allerede er her er overrepresentert ) og hvis de virkelig VIL være en del av samfunnet ( der vi allerede har store problemer med kvinner som trakker rundt i laken og folk som krakilske i forhold til mat pga ett forhold til sin religion samfunnet vårt ikke er designet for å takle. ) Mye her er løsbart, og jeg er ikke fremmed for å hjelpe, men vi skal huske at vi fortsatt sliter med mange som kom fra rest-jugoslavia, mye av den somaliske innvandringen er så problematisk at vi ikke engang vet hvordan det skal løses, og vårt forsøk på å tenke nytt med afghanerene stort sett falt sammen i politiske flammer. Så en litt større grad av erkjennelse på utfordringen enn hjelpekapasiteten hadde vært betryggende. 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #116 Skrevet 4. september 2015 Slapp av, politkerne passer på trygda deres! Anonymous poster hash: 83d38...5f0 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #117 Skrevet 4. september 2015 I denne artikkelen står det at de ikke vil i flyktingeleir, men heller inn til Tyskland. Derfor nekter de å forlate toget. Er det noe jeg har gått glipp av her? Er ikke det viktigste at de faktisk er i trygghet, ikke hva landet de er trygge i heter? De skulle jo vært overlykkelige over å endelig ha klart å komme seg bort fra krigen! Da skulle man tro det ikke heter at man VIL IKKE! Anonymous poster hash: 57ffc...2d8 De ønsker selvfølgelig å være trygge. I Tyskland er de trygge - på at de ikke plutselig blir kastet ut og sendt med første fly/tog tilbake til Syria igjen, til krigen og lidelsene. Det er ingen andre land som har gitt dem den samme tryggheten så langt. Hadde jeg vært blant dem ville jeg også dratt til Tyskland. Ikke bare for å komme bort fra krigen men også for å være sikker på å ikke bli sendt tilbake til krigen. Anonymous poster hash: a763a...54b 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #118 Skrevet 4. september 2015 Ærlig talt.Du er vel typen som kaller det rasisme om vi nekter nordmenn å bruke surrogatmødre fra 3. verden (shout out til hege schøyen!) Slutt og skap deg. Selvfølgelig ser du lite til kvinner og barn når media filmer opprør og demonstrasjoner for å komme seg videre, noe kvinner og barn gjerne blir beskyttet fra å delta i. Utrolig hvordan dere vrir ting om til å passe deres eget forutinntatte og inhumane verdensbilde. Anonymous poster hash: 8a2fa...dd1 Jeg klarer bare ikke å deg seriøst. Du er full av personangrep, føleri og irrasjonell tankegang. Anonymous poster hash: 9653d...085 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #119 Skrevet 4. september 2015 Det er da ingen verdig måte og streike på ved og sultestreike. Personlig blåser jeg fullstendig i om noen velger og sulte seg. Vi har alle et ansvar for eget liv. At vi i det hele tatt vurderer å gi etter for en egoist som velger en slik måte, finner jeg mer interessant en den som sultestreiker. Personlig blåser du i sikkert i det. Kanskje fordi vi har alltid former å uttrykke oss i, gjennom sosiale media, og et fullt støttesystem rundt oss. Disse menneskene sitter fast på et tog i ingenmannsland, omringet av politi, og media blir hysjet bort slik at verden ikke skal få se mer av hva som skjer. At de sultestreiker er kanskje deres siste utrykksform de har igjen, utenom vold. Så de sitter i stillhetet og håper verden kan se hvor viktig dette er for dem og hjelper dem å komme i trygghet. Anonymous poster hash: a3c7d...b1b 3
Gothminister Skrevet 4. september 2015 #120 Skrevet 4. september 2015 De ønsker selvfølgelig å være trygge. I Tyskland er de trygge - på at de ikke plutselig blir kastet ut og sendt med første fly/tog tilbake til Syria igjen, til krigen og lidelsene. Det er ingen andre land som har gitt dem den samme tryggheten så langt. Anonymous poster hash: a763a...54b En så lenge trygge i Tyskland. Men nazismen vokser sammen med andre ekstreme grupper. Dette kan gå fort om det fortsetter og strømme på med «flyktninger». Da er dem ikke så trygge lengre. Vi vil garantert se mer vold og opptøyer mot flyktninger og asylsøkere. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå