Gå til innhold

Flyktningene VIL IKKE...

Fremhevede innlegg

Skrevet

I denne artikkelen står det at de ikke vil i flyktingeleir, men heller inn til Tyskland. Derfor nekter de å forlate toget.

Er det noe jeg har gått glipp av her? Er ikke det viktigste at de faktisk er i trygghet, ikke hva landet de er trygge i heter?

De skulle jo vært overlykkelige over å endelig ha klart å komme seg bort fra krigen! Da skulle man tro det ikke heter at man VIL IKKE!

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/flyktningkrisen-i-europa/eu-topp-det-vi-ser-er-egoisme-og-ikke-europeisk-sunn-fornuft/a/23518010/

Anonymous poster hash: 57ffc...2d8
  • Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye vil ha mer, eller noe sånt...

• Liker 9
Skrevet

Ser på TV2Nyhetskanalen nå - dobbelt så mange asylsøkere som i fjor i august og en dame i hijab som mener at det å ikke la henne reise videre til hvilket land hun vil er brudd på menneskerettighetene.  :skratte: Noen forklare henne at det er ingen menneskerett å bo i Tyskland eller Norden?

Flyktninger? Det tror jeg ikke.

• Liker 26
Skrevet

Jeg blir lei meg når jeg leser sånt. Her drukner deres landsmenn før de engang rekker å komme seg så langt som dem. Folk som mister hele familien sin og her sutrer de fordi de ikke kan velge land.

Kan jo begynne å lure.

• Liker 22
Skrevet

Absolutt alle de flyktningene som prøver å komme seg gjennom Europa og til Tyskland er økonomiske lykkejegere.

Hvorfor det?

Fordi de har det godt og trygt i flyktningleirene i Tyrkia. Men for mange er ikke trygghet, mat og husly godt nok, så de reiser gjennom Europa i retning "the promised land" (Tyskland) hvor de har fått høre gjennom jungeltelegrafen at de får hus, penger og luksusartikler av staten.

Og før dere påstår at de flykter fra umenneskelige forhold i tyrkiske flyktningleire (noe som kunne vært sant), husk at de nekter å nekter å bli bosatt i flyktningleire i land som Ungarn og Østerrike (!) også. Alt som er i hodet på dem er å komme seg til Tyskland og karre til seg euro.

Anonymous poster hash: 9eb83...39e
  • Liker 24
Skrevet

Nå hører jeg at de nekter å bli registrert i Ungarn og sultestreiker fordi de ikke slippes videre. 

Null respekt. Hvordan kalles de fortsatt for flyktninger? 

• Liker 25
Skrevet

Det er sikkert veldig  rasistisk å kalle dem for noe annet enn "flyktninger"

Anonymous poster hash: 265d8...770
  • Liker 3
Skrevet

Jeg blir lei meg når jeg leser sånt. Her drukner deres landsmenn før de engang rekker å komme seg så langt som dem. Folk som mister hele familien sin og her sutrer de fordi de ikke kan velge land.

De som drukner er også på vei til Tyskland eller Sverige, de er alt i et land der det er fred før de må krysse noen sjøstrekning.

Anonymous poster hash: a2890...31a

• Liker 8
Gjest Herr Heftig
Skrevet

De med best forutsetninger for å komme seg til Tyskland og Norden er de som har minst behov for det.

Skrevet

Blir kvalm av å lese det dere skriver.

Anonymous poster hash: 83d38...5f0
  • Liker 22
Skrevet

Man ser kun ''enslige mindreårige menn'' på nyhetskanalen. Mer enn fordobling av asylsøkere i august og den høyeste enkeltmåned siden Bosnia, ifølge UDIs direktør. Stor belastning på asylsystemet i Norge og hele Europa. 

Bildene fra Ungarn er oppsiktsvekkende - unge friske menn som roper at de ikke vil til mottak og ikke vil ha mat. Hareide misfornøyd igjen, så ikke noe nytt på den fronten. 

Anonymous poster hash: 4363a...528
  • Liker 11
Skrevet

Ikke les da. Skjønner at ikke alle tåler møtet med sannheten.

• Liker 25
Skrevet

Kan du forklare det da? Hvorfor er de ikke fornøyde?

• Liker 13
Skrevet

Nå hører jeg at de nekter å bli registrert i Ungarn og sultestreiker fordi de ikke slippes videre. 

Og for hver eneste en av disse som kommer inn så klapper venstresiden seg fornøyd på skulderen.

Jeg lurer på hva de prioriterer høyest; å få flest mulig inn eller å hjelpe flest mulig med å redde livet?

Anonymous poster hash: 3bd77...9b4

• Liker 5
Skrevet

Og for hver eneste en av disse som kommer inn så klapper venstresiden seg fornøyd på skulderen.

Jeg lurer på hva de prioriterer høyest; å få flest mulig inn eller å hjelpe flest mulig med å redde livet?

Anonymous poster hash: 3bd77...9b4

Å ødelegge Norge raskest mulig, helt klart.

• Liker 12
Skrevet

I denne artikkelen står det at de ikke vil i flyktingeleir, men heller inn til Tyskland. Derfor nekter de å forlate toget.

Er det noe jeg har gått glipp av her? Er ikke det viktigste at de faktisk er i trygghet, ikke hva landet de er trygge i heter?

De skulle jo vært overlykkelige over å endelig ha klart å komme seg bort fra krigen! Da skulle man tro det ikke heter at man VIL IKKE!

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/flyktningkrisen-i-europa/eu-topp-det-vi-ser-er-egoisme-og-ikke-europeisk-sunn-fornuft/a/23518010/

De fleste anser ikke flykningeleire som trygge.  Det er flere grunner til dette. Akkurat i Syriasituasjonen er det faktisk ett ekstra risikopoeng. 

Så ja, hadde jeg vært disse, hadde jeg kjempet like mye for å unngått flykningeleire som å komme vekk fra krigen. 

Syria konflikten har sånn sett visse likheter med balkankrigen, selv om her er de geografiske skillelinjene enda mer difuse.  

• Liker 6
Skrevet

Selvsagt er det ikke noe som heter, vil ikke når man er på flukt og søker hjelp hos andre. Da tar man det man får og er ydmyk og takknemlig for det. Etter min mening burde alle som nekter, straks bli sendt ut av Europa. Disse ønsker ikke den hjelpen vi kan tilby, så de får gå et annet sted. Mulig Kina, Japan, Russland vil gi dem det dem ønsker seg. Men her lyder dem ikke hva vi i Europa kan tilby og oppfører seg på en måte vi ikke ønsker. Send dem vekk, bruk makt, jo hardere jo bedre på slike utakknemlige mennesker. Ingen sympati med disse.

• Liker 11
Skrevet

De fleste anser ikke flykningeleire som trygge.  Det er flere grunner til dette. Akkurat i Syriasituasjonen er det faktisk ett ekstra risikopoeng. 

Så ja, hadde jeg vært disse, hadde jeg kjempet like mye for å unngått flykningeleire som å komme vekk fra krigen. 

Syria konflikten har sånn sett visse likheter med balkankrigen, selv om her er de geografiske skillelinjene enda mer difuse.  

Men her er det asylmottak/leir i Ungarn, ikke et land i 3.verden.

• Liker 8
Skrevet

La dem sultestreike til dem kreperer. Hva har det med oss å gjøre liksom? De straffer seg selv ikke oss. Livet vårt går da videre selv om noen utakknemlige tullinger på jakt etter lykke sulter seg til døde.

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...