Gå til innhold

Flyktningene VIL IKKE...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter tre år får de permanent oppholdstillatelse. Altså, hvis det ikke har blitt fred i deres eget land innen tre år, så blir de boende i Norge. 

Anonymous poster hash: 9653d...085

Det er jeg helt i mot og håper og forventer at politikerne gjør noe med slikt. Om man da ikke ønsker å skape opptøyer i samfunnet. Det er et valg man tar.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har og kommer aldri til å forstå sultestreik. En slik streik rammer jo kun en selv.  Hvorfor skal folk få viljen sin om dem skader seg selv? Skal vi alle sette oss ned og sulte oss for og tvinge andre til og gi oss det vi vil ha? Dette er så egoistisk at man blir kvalm.

For all del - hvis de vil sulte, la dem gjøre det. Jeg er kritisk kun til sultestreik hvor barn nektes mat av sine foreldre. Da bør barna bli tatt fra foreldrene og sikret trygg oppvekst i et annet miljø.

• Liker 7
Skrevet

Post en troverdig link hvor ungarske myndigheter sier at alle flytninger skal ut av landet innen 15 sep.! Du er klar over at Ungarn er med i EU og plikter til å ta i mot flyktninger, så hvor står det at ALLE flykninger skal ut av landet? De flykter fra krig og uverdige forhold, på disse flyktningsleire får de mat, vann, etc., hva mer kan de be om i en slik situasjon de er i? Det er ikke slik at de blir innlosjert på hotell hvis de kommer seg til Tyskland.  Anonymous poster hash: 9653d...085

Jeg har postet linken til deg.

Så hva har det å si om de blir flyttet til leire som er overbelastet under uverdige forhold? De er ikke trygge, nei!

Anonymous poster hash: a3c7d...b1b

Skrevet

For all del - hvis de vil sulte, la dem gjøre det. Jeg er kritisk kun til sultestreik hvor barn nektes mat av sine foreldre. Da bør barna bli tatt fra foreldrene og sikret trygg oppvekst i et annet miljø.

Helt enig. Barn skal aldri brukes i noen streiker eller demonstrasjoner. Det er misbruk av barn. Dem forstår ikke hva dem blir dradd med på.

• Liker 2
Skrevet

Mye vil ha mer, eller noe sånt...

Ja, tenke seg til å ville eksistere utenfor en overbefolka flyktningleir. Noe så ufattelig utakknemlig og grådig. Hva med oss stakkar som går glipp av stadige økende lønnsoppgjør. 

Anonymous poster hash: 8a2fa...dd1

• Liker 5
Skrevet

Så alle land i verden kan ta imot folk i nød utenom Norge?

Sverige tar imot mengder Norge ikke kan sammenligne seg med, Engaland ønsker å ta imot, i Island er det titusener av frivillige hjem som tar i mot, Tyskland ønsker dem velkommen..

Hvorfor tror du at du er så spesiell?

Det er et lotteri at du har blitt født i det landet du har. Det er en jord vi deler, og folk har beveget og forflyttet seg over den alltid, og du sitter her og diskuterer som om du tror det er egenhendig ditt. Norge var en del av Sverige en gang vet du. Å være norsk er relativt, og du fortjener det ikke mer enn andre fordi du var så heldig å trekke et lodd på å bli født her.

Jeg har ikke sagt at Norge ikke skal ta i mot, men å sammenligne Norge med land som Tyrkia, er direkte idiotisk. Norge bør ikke ta inn for mange, det er ikke slik at Norge kan redde verden. Og dessuten burde vi tenke på de politiske og økonomiske utfordringene vi står overfor. Jeg skulle gjerne hjulpet alle, men faktum er at jeg ikke kan det, og en bør tenke på utfordringene med å ta inn flykninger som har et så annerledes syns på viktige ting som omhandler likestilling, menneskesyn, ytringsfrihet, etc. At du ikke evner å tenke på dette, er ikke noe jeg kan gjøre noe med. 

"Hvorfor tror du at du er så spesiell?" - det er svært vanskelig å ta deg seriøst, når du debatterer som en tenåring som ikke er tørr bak øra. 

• Liker 4
Skrevet

Så alle land i verden kan ta imot folk i nød utenom Norge?

Sverige tar imot mengder Norge ikke kan sammenligne seg med, Engaland ønsker å ta imot, i Island er det titusener av frivillige hjem som tar i mot, Tyskland ønsker dem velkommen..

Hvorfor tror du at du er så spesiell?

Det er et lotteri at du har blitt født i det landet du har. Det er en jord vi deler, og folk har beveget og forflyttet seg over den alltid, og du sitter her og diskuterer som om du tror det er egenhendig ditt. Norge var en del av Sverige en gang vet du. Å være norsk er relativt, og du fortjener det ikke mer enn andre fordi du var så heldig å trekke et lodd på å bli født her.

1. Vi tar imot folk i nød. Bare i år, skal vi antagelig ta i mot 10 000. Det er flere enn mange norske tettsteder, det er 1/2 av min kommune. Pr innbygger( hvilket bestemmer hva det vil kreve av hver av oss) tar vi imot flere enn mange andre land.

2. Stort sett alle store folkevandringer har endt i tunge konfrontasjoner og store samfunnsveltninger. Har du det bra, finnes det ingen rasjonell grunn til å verdsette risikoen.

1. "jeg" er ikke bare jeg, jeg er en generasjon av ett samfunn som har tilpasset seg de fysiske rammeverket av dette landet over mer enn 1000 år. En av våre særpreg er at individualistisk tenking som "jeg er jeg, en lottovinner i universet", faktisk ikke er relevant. VI står på skuldrene til giganter.

• Liker 6
Skrevet

Da er det fint å kunne betrygge deg og si at jeg er her, og alt jeg ser er barnefamilier , kvinner som menn og også babyer , og barn overalt.

Du kan gjerne si det, men se på statistikkene, du! Det virker ikke som det er annerledes her heller, for jeg har sett svært mange sendinger og bilder fra ulike nyhetsbyråer fra hele verden, og det er ikke til å stikke under en stol at det nesten bare er menn som har kommet seg til Europa. 

• Liker 4
Skrevet

Virkelig? Hva tror du egentlig om disse menneskene? De er ute etter et verdig liv med en framtid for familien sin og seg selv. Selvsagt leter de etter muligheter! De ønsker det samme som du og jeg tar forgitt. At vi har noe de fleste ikke kan få, gjør at vi har en plikt til å dele. Dessuten, å se på andre mennesker som en byrde, er helt usmakelig! Med gode holdninger, er andre mennesker en ressurs for samfunnet. Menneskeheten vil dø ut om det ikke hadde vært for - hold deg fast - mennesker!

Og hva tror du? Du vet ikke bedre enn meg, du driver med synsing. De flykter fra krig og ønsker å overleve, hvorfor er de da så misfornøyde nå som de har overlevd og får hjelp? Hva mer forventer de i en slik situasjon, å få bo på hotell? 

• Liker 5
Skrevet

Du kan gjerne si det, men se på statistikkene, du! Det virker ikke som det er annerledes her heller, for jeg har sett svært mange sendinger og bilder fra ulike nyhetsbyråer fra hele verden, og det er ikke til å stikke under en stol at det nesten bare er menn som har kommet seg til Europa.  Anonymous poster hash: 9653d...085

Hvilke statistikker? De er ikke registrert inn i noen statistikk , og du selv forteller om ting du ser på tv?!

Hvorfor skal ikke jeg da nevne hva jeg ser i virkeligheten?

At bare menn har kommet seg inn i Europa, eller sikker seg mer frem enn kvinner , betyr ikke at det bare er menn på flukt, det er en påstand uten like, kvinner og barn er overalt.

• Liker 2
Skrevet

* stikker seg frem

Skrevet

Nå har jeg sett på flere livesendinger og bilder fra flere nettsider, og jeg kan ikke unngå å legge merke til at det er SVÆRT, SVÆRT får kvinner og barn, det er nesten bare menn som har kommet seg til Europa!

Eh ja, fordi det blant annet er dem som har en reell grunn til å flykte. Det er de som har som alternativ å bli kanonføde eller drept og torturert av is. I tillegg er det lettere å flykte når du ikke har en stor familie på slep. Kvinner og barn blir også tilbudt mer hjelp i flytkningsleirene enn det menn blir, slik det alltid er under bistand. Det er kvinnene som får tildelt mat til familiene sine osv, ikke mennene. I tillegg er knappheten på mat nok til å forsyne kvinner og barn, men ikke nødvendigvis nok til mennene. Men her sitter vi i overflod og dømmer mennesker på flukt som kjeltringer som ikke er  verdt noe fordi de er menn? 

• Liker 2
Skrevet

http://www.dagbladet.no/2015/09/03/nyheter/politikk/utenriks/ungarn/flyktninger/40944071/

Ungarn er styrt av en sterkt høyreorientert innvandringsfiendtlig regjering. De har lovet at landet skal være fritt for flyktninger innen 15. september.

Du postet til en artikkel på DB, flott gjort! Det står at de har lovet at det skal være fritt for innvandrere, men uttalelsen og løftet fra regjeringen står det svært lite om, hva var innholdet i dette løftet? Gjelder det flyktninger som skal videre? Mest sannsynlig gjør det det, og hvis det handler om det, er det positivt at de får kommet seg videre, istedenfor å oppholde seg i slike kaotiske tilstander. Når det er sagt, er det flyktningene selv som forsinker prosessen ved å nekte å forlate togene, nekter å registerer seg, noe alle flyktninger må gjøre. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan gjerne si det, men se på statistikkene, du! Det virker ikke som det er annerledes her heller, for jeg har sett svært mange sendinger og bilder fra ulike nyhetsbyråer fra hele verden, og det er ikke til å stikke under en stol at det nesten bare er menn som har kommet seg til Europa. 

Kan du vise til disse statistikkene? 

• Liker 1
Skrevet

Her er historien bak gutten som druknet,

før noen kritiserer at det er en youtube-link og vil ha andre kilder så er det et opptak fra en nyhetskanal som har intervjuet tanten. For de som ikke orker se hele så er historien denne.

Tanten til gutten ønsket å få hele familien til Canada så hun samlet inn penger privat for å få de over, men guttens far har ingen tenner og det ville blitt for dyrt for tanten å gi ham nye tenner i Canada, derfor prøvde de på å komme seg til Sverige så faren kunne få gratis tannhjelp der.

Anonymous poster hash: 513ee...324
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke sagt at Norge ikke skal ta i mot, men å sammenligne Norge med land som Tyrkia, er direkte idiotisk. Norge bør ikke ta inn for mange, det er ikke slik at Norge kan redde verden. Og dessuten burde vi tenke på de politiske og økonomiske utfordringene vi står overfor. Jeg skulle gjerne hjulpet alle, men faktum er at jeg ikke kan det, og en bør tenke på utfordringene med å ta inn flykninger som har et så annerledes syns på viktige ting som omhandler likestilling, menneskesyn, ytringsfrihet, etc. At du ikke evner å tenke på dette, er ikke noe jeg kan gjøre noe med.  "Hvorfor tror du at du er så spesiell?" - det er svært vanskelig å ta deg seriøst, når du debatterer som en tenåring som ikke er tørr bak øra.  Anonymous poster hash: 9653d...085

Jeg sammenlignet også med Island men det valgte du glatt å overse?

Vet du hvor få som bor i Island sammenlignet med Norge? Og som tar imot minst like mange?

Og jeg sammenlignet med Sverige , som kabskje er med å redde denne krisen i forhold til Norge. " det er ikke slik at Norge kan redde verden"

Tenk så mange som kan si fra seg ansvaret på denne måten.

Likevel finnes det heldigvis land som tar sin del og gjør noe.

" jeg skulle gjerne reddet alle men faktum er at jeg ikke kan det"

Hvorfor ikke? Det er hundretusener av mennesker som hjelper til akuratt noe og dem er ikke mer skikket enn deg, de er bare villige.

• Liker 1
Skrevet

Hvilke statistikker? De er ikke registrert inn i noen statistikk , og du selv forteller om ting du ser på tv?!

Hvorfor skal ikke jeg da nevne hva jeg ser i virkeligheten?

At bare menn har kommet seg inn i Europa, eller sikker seg mer frem enn kvinner , betyr ikke at det bare er menn på flukt, det er en påstand uten like, kvinner og barn er overalt.

Må du ha alt inn med teskje? Statistikker over asylsøkere- og flytkninger som har kommet seg til Europa gjennom årene. Statstikk over flyktninger fra Syria, har jeg ikke sett, men når dette kommer fram, kan du være rimelig sikker på hvilket kjønn som er i flertall. 

Hva du ser på den plassen du er på, er ikke relevant, jeg har sett bilder og sendinger fra nettsteder og fra flere land, det er flere mer som har kommet seg til Europa. Det er nok mer relevant enn hva du ser rundt deg.

Jeg sier heller ikke at det er bare er menn som har kommet seg til EU, men at de er i flertall, er det jo INGEN tvil om. 

Skrevet

Kvinner og barn blir etterlatt så fort det blir vanskelig å ta de med på turen.

Syns jeg ser den samme type argumentasjon når det kommer til kvinnelig arbeidsdeltagelse og representasjon i prestisjestillinger også. face it, menn har bedre forutsetninger for å forflytte seg Single menn har bedre forutsetninger for å forflytte seg enn menn med familie. det er naturlig at det vil være flest menn, spesielt i en verden der kun ressursterke menn får koner. Skal du også tvangsskattelegge single menn den dagen de viser seg at de stor sett har bedre helse og er bedre ernært enn familiemenn og familiemødre, fordi de bare har seg selv å ta vare på? Det er jo lignende argumentasjon som er brukt for å diskriminere menn i alle år.  Så fort vi utkonkurrerer kvinner så skal vi straffes for det.

Skrevet

Eh ja, fordi det blant annet er dem som har en reell grunn til å flykte. Det er de som har som alternativ å bli kanonføde eller drept og torturert av is. I tillegg er det lettere å flykte når du ikke har en stor familie på slep. Kvinner og barn blir også tilbudt mer hjelp i flytkningsleirene enn det menn blir, slik det alltid er under bistand. Det er kvinnene som får tildelt mat til familiene sine osv, ikke mennene. I tillegg er knappheten på mat nok til å forsyne kvinner og barn, men ikke nødvendigvis nok til mennene. Men her sitter vi i overflod og dømmer mennesker på flukt som kjeltringer som ikke er  verdt noe fordi de er menn? 

Jeg har aldri skrevet at flyktninger som er menn ikke er verdt noe, hvor smålig går det an å bli? Det jeg skriver, er at mitt inntrykk er at menn er i overlegent flertall. Det snakkes om kvinner og barn, men disse ser en lite til. 

• Liker 4
Skrevet

Her er historien bak gutten som druknet,

før noen kritiserer at det er en youtube-link og vil ha andre kilder så er det et opptak fra en nyhetskanal som har intervjuet tanten. For de som ikke orker se hele så er historien denne.

Tanten til gutten ønsket å få hele familien til Canada så hun samlet inn penger privat for å få de over, men guttens far har ingen tenner og det ville blitt for dyrt for tanten å gi ham nye tenner i Canada, derfor prøvde de på å komme seg til Sverige så faren kunne få gratis tannhjelp der.

Anonymous poster hash: 513ee...324

Interessant historie. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...