jabx Skrevet 5. september 2015 #141 Skrevet 5. september 2015 Kobani, he added, the family’s original hometown on Syria’s border with Turkey where Islamic State insurgents engaged in fierce fighting with Kurdish forces earlier this year. Ville du heller bodd her? Enn under ditt trygge norske tak du har fått utdelt i verdens lotteri? Det er ingenting spesielt med deg fordi du bor i Norge. Du har bare vært heldig. Og dessverre er du likevel ikle blitt er bra menneske som vil dele sin heldige vinst og sin trygghet med andre. Grådighet.Anonymous poster hash: a3c7d...b1b Selvsagt ville jeg ikke heller bodd der, men så er jeg ikke født der heller. Det er noe "spesielt" med meg og andre som er født i Norge, fordi jeg har arvet landet etter de som kom før meg og bygget det med blod, svette, tårer og enorme ofre. Jeg har ikke vært heldig, for jeg kunne ikke vært født noe annet sted siden sammensetningen av gener ikke kunne oppstått noe annet sted. Hadde "jeg" vært født et annet sted ville det ikke ha vært meg. Men alt dette er irrelevant. Du argumenterer tydeligvis for at vi skal åpne landegrensene og hente alle flyktnigene hit (hvorfor bare de få som er heldige nok til å klare å komme seg hit?)! Lykke til. 5
jabx Skrevet 5. september 2015 #142 Skrevet 5. september 2015 At vi antagelig ikke vet så mye om hvordan situasjonen er for syriske kurdere i Tyrkia, men at det antagelig er vanskelig å bruke ord som trygghet om det? Hva mener du, og hva baserer du dette på? 1
jabx Skrevet 5. september 2015 #143 Skrevet 5. september 2015 Så alle land i verden kan ta imot folk i nød utenom Norge? Sverige tar imot mengder Norge ikke kan sammenligne seg med, Engaland ønsker å ta imot, i Island er det titusener av frivillige hjem som tar i mot, Tyskland ønsker dem velkommen.. Ingen europeiske land bør slippe dem inn. Det sier seg selv. At Tyskland og Sverige er såpass selvdestruktive er trist. 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #144 Skrevet 5. september 2015 Tyrkia har over halvparten av alle flyktninger. Hva har ditt land gjort? Nyhetsopplag i Norge; 2000 flyktninger tatt i mot... Tror det er mer ressurs i de som vil hit, enn dere som skriver slike tråder her inne. Er det det dere er redd for? Anonymous poster hash: a3c7d...b1b Siden du bruker begrepet "ditt land", så går jeg ut fra at du ikke regner deg selv som norsk. Ikke rart du ønsker en invasjon av migranter hit.Anonymous poster hash: c1d02...502 4
jabx Skrevet 5. september 2015 #145 Skrevet 5. september 2015 De fleste av de drøyt syv millionene som trenger å reddes, reddes internt i Syria, eller i nabolandene. Da må alle få komme hit!
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #146 Skrevet 6. september 2015 Virkelig? Hva tror du egentlig om disse menneskene? De er ute etter et verdig liv med en framtid for familien sin og seg selv. Selvsagt leter de etter muligheter! De ønsker det samme som du og jeg tar forgitt. At vi har noe de fleste ikke kan få, gjør at vi har en plikt til å dele. Dessuten, å se på andre mennesker som en byrde, er helt usmakelig! Med gode holdninger, er andre mennesker en ressurs for samfunnet. Menneskeheten vil dø ut om det ikke hadde vært for - hold deg fast - mennesker! Kan jeg flytte inn hos deg? Du vil aldri noensinne se på meg som en byrde? Fantastisk! Anonymous poster hash: 020d4...984 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #147 Skrevet 6. september 2015 (endret) Da må alle få komme hit! Ja, hvorfor ikke. Innlegg ryddet for persondebatt Nordvesta, mod. Anonymous poster hash: 020d4...984 Endret 6. september 2015 av Nordvesta 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #148 Skrevet 6. september 2015 Selvsagt ville jeg ikke heller bodd der, men så er jeg ikke født der heller. Det er noe "spesielt" med meg og andre som er født i Norge, fordi jeg har arvet landet etter de som kom før meg og bygget det med blod, svette, tårer og enorme ofre. Jeg har ikke vært heldig, for jeg kunne ikke vært født noe annet sted siden sammensetningen av gener ikke kunne oppstått noe annet sted. Hadde "jeg" vært født et annet sted ville det ikke ha vært meg. Men alt dette er irrelevant. Du argumenterer tydeligvis for at vi skal åpne landegrensene og hente alle flyktnigene hit (hvorfor bare de få som er heldige nok til å klare å komme seg hit?)! Lykke til. Hahahaha! Bygd opp landet? Å treffe alle rette på oljelotteriet er ikke å bygge opp en dritt. Men det passer vel ikke med propagandaen dere fører her inne.Anonymous poster hash: ffe1a...bc7 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #149 Skrevet 6. september 2015 Hahahaha! Bygd opp landet? Å treffe alle rette på oljelotteriet er ikke å bygge opp en dritt. Men det passer vel ikke med propagandaen dere fører her inne.Anonymous poster hash: ffe1a...bc7 Du burde lese historien bedre. Dersom Norge hadde vært som du beskriver, så hadde Norge vært som Saudi Arabia i dag. De traff oljelotteriet, men de har ikke bygget opp en dritt og det er et jævlig land med kvinneforakt og menneskeforakt av en annen verden. Norge har blitt bygget opp gjennom århundrer, som gjør at landet har høy grad av tillitt mellom mennesker, veldig lite korrupsjon/mye ærlighet, kvinner og menn jobber i motsetning til andre land hvor kvinnene knapt får gå ut døra, og hvor folk flest ikke lenger tror på eventyr og sløser massevis av tid og ressurser på dette, slik som i det aller meste av resten av verden. Anonymous poster hash: 2bcf6...48a 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #150 Skrevet 6. september 2015 Du burde lese historien bedre. Dersom Norge hadde vært som du beskriver, så hadde Norge vært som Saudi Arabia i dag. De traff oljelotteriet, men de har ikke bygget opp en dritt og det er et jævlig land med kvinneforakt og menneskeforakt av en annen verden. Norge har blitt bygget opp gjennom århundrer, som gjør at landet har høy grad av tillitt mellom mennesker, veldig lite korrupsjon/mye ærlighet, kvinner og menn jobber i motsetning til andre land hvor kvinnene knapt får gå ut døra, og hvor folk flest ikke lenger tror på eventyr og sløser massevis av tid og ressurser på dette, slik som i det aller meste av resten av verden.Anonymous poster hash: 2bcf6...48a Du burde holde deg til et poeng før du hopper over til neste. Hva har verdier og det som er vanlig i den spesifikke kulturen med å "bygge opp landet med blod, svette & tårer"? Enhver peker på et lands økonomisk styrke når man babler om å bygge opp et land. Men det skjønner vel ikke du. Jeg skal gå på do nå. Jeg har tilegnet meg gode rutiner på det. Tro om det er noe min forfedre anså som å bygge opp et land Anonymous poster hash: ffe1a...bc7 1
Gjest Captain Hook Skrevet 6. september 2015 #151 Skrevet 6. september 2015 Jeg blir så forbanna! Kan de ikke holde seg i sitt eget land? Eller gå til landa rundt omkring i Asia. Europa kan ikke ta inn alt. Europa er så dumme at de tror så godt om alle flyktninger. Det er på tusenvis av kriminelle. Så bruker de barna sine for å komme seg inn!
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #152 Skrevet 6. september 2015 Jeg blir så forbanna! Kan de ikke holde seg i sitt eget land? Eller gå til landa rundt omkring i Asia. Europa kan ikke ta inn alt. Europa er så dumme at de tror så godt om alle flyktninger. Det er på tusenvis av kriminelle. Så bruker de barna sine for å komme seg inn! VIKING POWER! WohoAnonymous poster hash: ffe1a...bc7 1
Gjest Captain Hook Skrevet 6. september 2015 #153 Skrevet 6. september 2015 VIKING POWER! WohoAnonymous poster hash: ffe1a...bc7 Jeg er ikke norsk selv en gang, men jeg er ikke flykting. Jeg har bodd her siden jeg var 1 år.
Druid Skrevet 8. september 2015 #154 Skrevet 8. september 2015 Hva mener du, og hva baserer du dette på? Det finnes to scenarioer for problemet, en er at han er en grisk lykkejeger som ofrer alt for sine egne behov, en annen er at han ikke var så trygg og hadde så mange andre løsninger som du ser ut til å tro. Du skisserte den ene, jeg komplimenterte med den andre. Gitt hva jeg vet om det tyrkiske klimaet rundt kurdere for tiden, tipper jeg sannheten ligger noe i mellom. 2
Mann 42 Skrevet 8. september 2015 #155 Skrevet 8. september 2015 Det finnes to scenarioer for problemet, en er at han er en grisk lykkejeger som ofrer alt for sine egne behov, en annen er at han ikke var så trygg og hadde så mange andre løsninger som du ser ut til å tro. Du skisserte den ene, jeg komplimenterte med den andre. Gitt hva jeg vet om det tyrkiske klimaet rundt kurdere for tiden, tipper jeg sannheten ligger noe i mellom. Ja, tyrkerne har jo et noe anstrengt forhold til kurdere etter å ha undertrykket dem og ført krig mot dem i flere tiår.
Jolene Skrevet 8. september 2015 #156 Skrevet 8. september 2015 Kan ikke si jeg er overrasket. Og disse vil venstresiden ha INN i Norge?! 2
Minimia Skrevet 29. september 2015 #157 Skrevet 29. september 2015 Kan jeg flytte inn hos deg? Du vil aldri noensinne se på meg som en byrde? Fantastisk!Anonymous poster hash: 020d4...984 Om det er siste utvei før du havnet på gata, er du hjertelig velkommen😊
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #158 Skrevet 29. september 2015 Du burde holde deg til et poeng før du hopper over til neste. Hva har verdier og det som er vanlig i den spesifikke kulturen med å "bygge opp landet med blod, svette & tårer"? Enhver peker på et lands økonomisk styrke når man babler om å bygge opp et land. Men det skjønner vel ikke du. Jeg skal gå på do nå. Jeg har tilegnet meg gode rutiner på det. Tro om det er noe min forfedre anså som å bygge opp et land Anonymous poster hash: ffe1a...bc7 http://www.aftenposten.no/meninger/Hvorfor-er-vi-sa-rike-7261183.htmlAnonymous poster hash: 20636...83c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå