Gå til innhold

Favolisheimen

Favole

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ønske vi var to hjemme i forbindelse med bleieslutt, sånn med tanke på baby. For jeg vet han kommer til å rampe så mye som mulig når jeg er opptatt med henne, inkl å la være å si ifra at han må på do. Men får kanskje ta han fri fra barnehagen torsdag og fredag neste uke og bruke hele helga på det. Foreløpig går det to sekunder fra "jeg må tisse" til tiss på gulvet/sofa/stol :P Jaja, jeg skal vel få til dette også! 

I morgen skal det handles, bakes og pyntes til dåpen på søndag. Ugh. Klær til unger og mann er i orden, håper jeg finner noe ræl i skapet å ha på meg. Tror ikke det er noe i garderoben jeg faktisk liker. Jeg trenger shopping (og en dæsj mindre kropp å kle, men det er noe annet).

Hylorama fra rommet til J, mannen er ute, så jeg ble vel den heldige vinneren i kveld igjen ✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fjott
8 timer siden, Favole skrev:

Nei virker ikke som han gjør det bare for å gjøre det, eller at det skjer ubevisst. Han har lenge sagt "åh, no må eg tiss!", så går det et lite øyeblikk før han sier "no tiss eg!". Hadde vi vært to hjemme med ungene i ferien hans hadde jeg skippa bleiebruken. 

Tror ikke det blir noen merker her heller, men mener å ha lest flere som anbefaler det. Jeg snakka om lastebiltruser og kaptein sabeltanntruser, det ville han visst ha :fnise: 

I morges var det første han sa til meg "eg vil ikke tiss i hagen mamma, ikke i dag". Jaja.

:hoho:Herregud, den ungen din er hysterisk morsom og nydelig. Hahahahaha!!!!!!!!!!!!!

I babyboka med ungen som doer seg på potta(asså: do) så er den ene siden full av truser babyen kan velge :P Må bare finne sånne truser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Fjott skrev:

:hoho:Herregud, den ungen din er hysterisk morsom og nydelig. Hahahahaha!!!!!!!!!!!!!

I babyboka med ungen som doer seg på potta(asså: do) så er den ene siden full av truser babyen kan velge :P Må bare finne sånne truser.

Han er rimelig skjønnas :fnise: På vei fra barnehagen i dag spurte jeg hva han ville ha til middag. "Is!", sa vi ikke kunne ha is til middag. "Vil ikke ha middag idag, bære is. Kan ha middag imårra. De e sol, da spis vi is". :rolleyes: 

Og litt mer tisseprat. Etter middag skulle han rett i dusjen, fyren var full av tomatsaus (blir sånn når man eter naken...), fyren løfter setet på toalettet, strekker seg så lang han er og prøver å tisse i do :laugh: De er søte disse små guttene altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjott

:ler:

Min hater å dusje og setter på SIRENE. 

Sitter i sandkassa og bare "ikke dusje nå, ikke inn"- klint full av svette, sand og solkrem 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh. Vi hadde en periode hvor han nekta dusjen. Han ble livredd, skalv og protesterte høylytt. Vi skjønte ingenting av det. Men han var visst "bare" blitt redd sluken. Løsning: balje på gulvet som vi kalte sjørøverskip. Tok noen uker, men nå liker han dusjen igjen og kan også dusje alene (vi er på badet da). Sjørøverskip på badegulvet ble liksom litt... Vått. Overalt. 

Sjørøvere er det nye store. Hele dagen hører vi "katein sabeltann, fali mann, hiiiiiv o hoi!! Nart'e gatten vååår, seile hundre år!", mens han løper rundt med 17.mai flagget sitt :ler: 

Og sin egen variant av brannmann sam "kjenne noen *hele navnet sitt*, de va han som datt i do". Han har mannens etternavn, som rimer på do, så han får god opplæring i litt av hvert :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tillykke med dåpsdagen :strix:

Håper den går fint for seg og at du fant noe "ræl" å ha på deg. Tipper du er flott :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :hjerte: 

For en fin dag vi har hatt, og for en fin familie vi har. I dag har jeg virkelig kjent på savnet etter mormor. Det føltes ekstra fint å ha gitt E navnet hun har fått, og jeg er så glad for at vi enda en gang har fått bruke dåpskjolen laget av mormor. Hun var vel med oss på sitt vis.

Dagen startet litt brutalt med at reiseveien til hele min familie og tre av fire gudforeldre ble stengt grunnet en ulykke og grunnet stor omvei ikke rakk seremonien i kirka. Veldig leit, men ingen ting vi kunne gjøre noe med. Presten var et skikkelig surrehue, men hun fleipet det bort så godt hun kunne :fnise: Jaja. 

Resten av dagen ble nydelig. Godt selskap, utrolig god mat og enda bedre kaker, og E har fått så mange fine gaver. J har vært eksemplarisk og i storform i hele dag. Skikkelig stolt mamma til to nydelige små! Nå sover begge og jeg skal innvilge meg litt mer peanøttkake før restene sendes med mannen på jobb imårra ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :klemmer: 

Fy så vondt å levere eldste i barnehagen i dag, han ville bare sitte i fanget og ble veldig lei seg når jeg dro. Jeg vet det går fort over når jeg drar, men det føles likevel fælt. Han skal få en dag eller to hjemme denne uka tenkte jeg, mot helga, men akkurat nå har jeg mest lyst til å hente ham med en gang for å kose på den lille fyren. 

Det som holder meg igjen er at minste ser ut til å være ganske sliten etter i går, så hun vil nok kreve mye soving tett inntil og mye kroppskontakt når hun er våken også. Det blir ihvertfall kjipt for J sin del og da blir barnehagen bedre. 

:sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjott

Åh, jeg hater barnehagelevering.........................det er derfor jeg har outsourcet det til mannen og tar meg av hentingen selv - da får jeg liksom bare gjensynsgleden :P

Han er aldri lei seg når mannen leverer, bare avogtil om jeg gjør det. *mammadalt*

Den fine lille dama, og DEN fine dåpskjolen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å gå ganske fint, men nå etter ferien har det vært noen dager hvor han har blitt litt trist. Han vet jo at jeg ikke er på jobb liksom. Hadde mannen begynt litt senere på jobb hadde jeg gitt leveringa til ham, men han begynner 07 så det er uaktuelt.

Takk :hjerte: Hun er megasøt, og elsker kjolen! Dama er et skikkelig klistremerke og klikka bare jeg tenkte på å legge henne ned ;) Får litt angst for at hun i likhet med broren skal kødde til all dagsoving nå når hun bikker fire måneder. Men helga har vært travel, mye inntrykk osv for en liten skrott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :klemmer: 

Innser at lille dama faktisk blir fire måneder til helga, og tror vi skal begynne med litt smaksprøver. Husker jo ikke fra sist hva som egner seg til frysing og ikke, men søtpotet og de fleste grønnsaker minus potet er vel brukbart? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Oi oi, gøy! :jepp:

Eple, sviske, pære, pastinakk, søtpotet, avokado, banan, gulrot og aprikos er det jeg kommer på i forbifarten. Vi kjøpte de nøytrale hirsegrøtene fra Holle(?) på helsekost og blandet i fruktmos selv for å variere litt fra havre og ris, det fungerte bra for oss :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mat er stas! Håper bare hun er litt lettere å tilvenne enn broren :laugh: Men det blir som det blir! 

Prøver sikkert Holle når vi en gang begynner med grøt, men husker J hatet den. Eneste grøten han likte noe særlig var risgrøten til Hipp :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghh... Akkurat nå frister det mer å stikke noen strikkepinner inn i ørene enn å høre "mammaaa!!!!!!!!" Og "uæææææuææææ" eeeen gang til i dag :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Grastusta skrev:

Noen la ut denne i dag... :) 

image.png

:hoho:

Den susinga i ørene kan jo begynne å gi seg snart. Ugh. Egentlig er det ikke synd i meg. Det er mer synd i ungene som har måtte holde ut med ei suremamma fra helvete i kveld.

Mannen kan å velge hvilke kvelder han ikke er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...