Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Å holde en fyr på 2,5 år i ro må være noe av det verste jeg har vært med på :ler: Han er rastløs til tusen og vil ut på tur, på lekeplass, sykle i gata... Før klokka var ni ble han plassert på ryggen i ergoen og ut på tur, med lillesøster i vogna ;) 5,5 km senere var han litt mer fornøyd med tingenes tilstand! Og mor litt sliten :Gjesp: 

Jeg synes egentlig åpen barnehage når ungen har ferie fra sin vanlige barnehage er litt tullete, men det spørs bare om vi ikke må ta noen turer dit i sommer :P

Nå er det iPad og rosiner på største og en dupp igjen på minste. Får se om vi kanskje får tatt oss en tur ut på besøk til noen etterpå. Litt for å unngå hylorama, mest for å unngå at mor sovner. Er så trøtt at hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg mistenkt graviditet :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har virkelig vært dagen med stor D.:ler: Våkner skikkelig forkjøla, fullpakket av allergi, sliter med å puste. E er snørrete som fy og har lett feber. Og en toåring som lukter dette før han kommer ut av rommet sitt. 

Han største fyren bør helst ta det litt rolig disse første par dagene pga stingene på leggen, men han vil jo uuuuut. Løsningen ble som i går; pakke E i vogna og stroppe J fast i ergoen. Fire km med åndenød senere er fyren fornøyd, jeg stjeler en allergitablett fra mannen og håper minste sjuklingen sover seg gjennom lunsjen til storebror. Menne, nei. Ostesmørbrød, ketchup og melk endte opp de fleste andre steder enn i magen til ungen. Bikkja stjal mitt ostesmørbrød mens jeg fikset mat til E. Kaster ungene i bilen og kjører til svigermor for å få en minipause. J leker og koser seg, får is og er beyond fornøyd. Minste setter i gang med et hylorama uten like, tror ikke hun har hylt så mye sammenlagt disse tre månedene. :overrasket:

I løpet av ettermiddagen har største atter en gang forsøkt å demontere leiligheten. Seriøst, han ender opp innen et yrke hvor å skru ting sammen og fra hverandre igjen er greia. Og etter å ha stelt ham ser jeg meg sjøl i speilet og innser at three months after birth sveisen er på plass, helgas tantebesøk har etterlatt ei kvise på str med en gjennomsnittlig vannmelon og jeg har mascara på ett øye (og skjønte med ett hvorfor kassadama på rema sendte meg sympatimammablikket).

For å feire dagen løp jeg ut døra i det sekundet ungene var sovna, dro på butikken og kjøpte havregryn, polarbrød og is. Isen spiste jeg i bilen. Alenetid :hjerte: 

I morgen kan det faktisk bare bli bedre :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dejezez. Ble svett bare av å lese. Håper ungene er frisk i morgen.

Ps: ta allergitabletter om kvelden hver dag rett før du går og legger deg = sovemedisin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke trøtt av allergitabletter, ihvertfall ikke denne typen. Dessuten er det ganske ugunstig med tanke på ungene om jeg sover veldig tungt. Vet ikke om jeg ville anbefalt noen å ta det hver dag om ikke behovet er der. 

Denne dagen har vært sjukt mye bedre, men det skulle ikke mye til :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hver dag i sesongen. Jeg overlever ikke uten, pottetett og kløøøø i øynene hvis jeg ikke tar fra april til august. Vet dette fordi jeg kom veldig sent i gang/glemte å begynne på dem i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phu!! Jeg blir alltid litt fylt av ærefrykt når jeg leser her inne :fnise: Håper dere får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bare le :hoho:Men gårdagen og i dag har vært veldig fine :Nikke: 

Møtte ei venninne og sønnen hennes i dag, dro til ei strand og lot gutta gjøre litt som de ville. J kasta stener, gravde litt i sanda, men mest av alt fisket han med en pinne ;) Han fikk stoooore fisker og enorme mengder tang :fnise: Gikk en liten runde i skogen like ved, kikket etter edderkopper og marihøner, spiste lunsj mens vi gikk - fyren kan jo ikke sitte stille :P

Kom hjem, fikk litt mat i E og la henne. Dama sov i 2,5 time (!!), J var særdeles fornøyd med litt alenetid :hjerte: Jeg også for den del, godt å ha ordentlig tid til ham, snakke, kose, leke, tegne osv. Når mannen var ferdig på jobb hentet han bare J og dro tilbake, J har hatt såå lyst til å kjøre lastebil og i dag fikk han sitte på en liten runde inne på området. Herregud som han hadde kosa seg! 

Tok legging av hver vår unge, har spist pulled pork og sett en serie. Finfin fredag! Og, jeg har kald øl. Og smågodt. Finfin+ tror jeg vi sier! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper helgen blir kjempefin!! Det både høres ut som og så ut som at dere hadde en herlig dag og tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det veldig lenge siden jeg har vært innom her altså! Hyggelig å lese dagbøker igjen. Har endelig fått en laptop så da er det mye enklere å hoppe innom. Er litt mer slit med telefonen. Og ipaden er klikk.

Hørtes virkelig ut som en flott fredag der der altså. Sånne dager er virkelig gull verdt!! Håper dere har en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ara så koselig å se deg her :klemmer: Håper du har det bra!

Helgen har vært veldig fin, mannen og J har fått masse tid sammen. Han er helt desperat etter å få vært alene med pappaen, så jeg er veldig glad for at han har tatt ham med ut på små turer alene både i går og i dag.

Helga fikk ei perfekt avslutning når jeg skulle legge J, jeg sier "natta, gla i deg" og han svarer "natta mamma, gla i deg" og gir meg en megakos :hjerte: Nå kan ei heftig uke bare komme, blir nok 12-14 timer jobb på mannen i morgen + kveld resten av uka. Det positive er; vi får vært sammen hele gjengen noen timer hver formiddag 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie uke to er i gang, foreløpig ligger vi godt an ;) I går tok vi oss en innekosedag i regnværet, egentlig ganske godt. Var redd fyren kom til å tilte, men vi overlevde alle sammen uten sammenbrudd :P I dag var været noe bedre så jeg pakket ungene i bilen og stakk på fjellet (det at jeg glemte bikkja hjemme og ikke oppdaget det før jeg skulle ta henne ut av bilturer snakker vi ikke om). Det ble ingen lang tur, men en veldig fin en. Og med 14 kg unge på ryggen og seks kg unge på magen fikk jeg kanskje litt trening utav det likevel! Vi så røyskatt (tror jeg, det lignet ihvertfall veldig), fugler, en million insekt som måtte studeres nøye, hørte på fuglesang, sang litt vi også... J klatret og lekte bukkene bruse, spiste lunsj og sjarmerte meg om mulig enda mer i senk enn hva han pleier. "Det e så fint å vær i skogen, mamma! Det e så fint å vær i skogen lamme deg!", før han lente seg frem og ga meg en kos før han begynte med hodebunnsmassasje fra bæremeisen ;):hjerte: Fining! E kosa seg i sjalet såvidt jeg vet, hun sov det meste av veien :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var nok en flott sommer-tur :sol: Stakkars bikkja som ble glemt igjen hjemme da :ohmy: Den blir nok ikke glemt neste gang :P;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke første gangen, og sikkert ikke siste, det har skjedd. :sjenert::ler: Enn at det skal være så vanskelig, når jeg hadde tre hunder ble aldri noen igjen hjemme, men så snart det ble unger involvert glemmes hun stadig vekk. Greit at hun egentlig bør ta det med ro, men likevel.. Bad owner, bad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som vet noe om hvor mange voksne de minimum skal være i forhold til antall barn i barnehage, og om det følger alder eller type avdeling? J skal over på storbarn, og gruppa barn er jo en del større enn på småbarn. Angst totalis for at han skal forsvinne litt i mengden siden han blant andre ikke er den som roper høyest for å få frem sine behov.... 12 unger, en pedagog, en barne og ungdomsarbeider og en lærling. Han er den eneste -14 ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Shit! Det hørtes ut som få kvalifserte voksne...! Får håpe de blir ekstra obs på J når han er den yngste da, om ikke annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...