Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Gjest Fjott

Så bra at dere fikk en koselig dag idag på tur :nigo:

Det ser jo skikkelig koselig ut. Men FVK trenger jo ikke være en trussel bare, det kan være veldig nyttig å få snakket litt åpen og bli enige om en bra vei videre. Jeg tror fyren trenger det litt.  

Men det høres ut som en bra plan å jobbe litt hver for seg på sine ting og ta det sammen også underveis - merkelig nok er det avogtil de enkle tingene i hverdagen som løser mye synes jeg. 

Han minste duden er så skjønn :ler: "Nei mamma, ikke tiss i hagen - ikke idag" :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo egentlig ingen ting "stort" som må løses. Det er ei ganske enkel arbeidsfordeling i hjemmet. At det skal være så vanskelig liksom :ler: 

Han er megaskjønn :nigo: Nå er det pissregn og ikke akkurat vær for å tisse i hagen, så det er veldig greit at han nå løper på do for å gjøre sakene sine, for det meste ;) 

Og dette regnet kan jo stikke av. Hadde tenkt oss hit i helga, men orker ikke om vi ikke får utsikt. :jolie: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

I og med at dere har hatt den samme krangelen om og om igjen, vil jo en tredjepart hjelpe dere ut av det hjusporet som går i sirkel  uten noen vei ut!

Så flink J er med doing! Er nok et lurt triks med tøffe truser og det å kjenne friheten uten bleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått med meg kjipemannen før nå, men vil bare sende deg en god klem! Sliter med samme greia sjøl, og jeg tror din mann og min kanskje er litt like. Kjente meg veldig igjen i den der "ja men hvis du vil jeg skal dra så gjør jeg det". Bortsett fra at jeg måtte ha dratt siden han eier leiligheten og eeeelsker å fortelle meg om det hvis vi krangler ;)

 

Du er helt fantastisk, skjønner ikke hvordan du holder ut. Her er mannen ofte dust, men like ofte superpappa som tar vare på Magnus og leker masse med han. Jeg syns du er så tålmodig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får sende mannfolka våre på kurs @missdior :P 

Kjenner jeg er noe grinete mot barnehagen for tiden, det er så elendig med info om hva ungen har gjort iløpet av dagen. Mannen var tidlig ferdig på jobb i dag så han tok seg av henting, og det var INGEN som tok initiativ til å informere om mat, søvn, aktivitet.. Slik har det vært en stund, synes ikke man kan skylde på ferietid heller. :glare: Kommer an på hvem som er på jobb da, men det skal ikke ha noe å si. Bah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker dager som bare funker fra morgen til kveld. Ikke feilfri, men katastrofefri i det minste ;) 

Startet dagen med bytur, J må ha nye støvler til høstsesongen. Han bestemte seg på forhånd for at han ville ha lilla støvler og fant fort frem til noen lilla, fine støvler med blomster på. Men så fikk han øye på de med sjørøvere på som stod ved siden av :ler: Når vi kom oss ut av skobutikken ville han slettes ikke ha på joggesko, han skulle ha støvler. På lekeplassen litt senere møtte vi på en av de han leker mest med i barnehagen, hyggelig! 

Ettermiddagen ble brukt hos venner og med sønnen deres på seks. Han og J går veldig godt overens, 99% av tiden ble tilbragt på trampolinen ;) Slitne gutter på null komma svisj! :nigo: easypeasy legging for kvelden, som mannen tok seg av mens jeg småduppa mens jeg venta på at E skulle ta kveld.

Den lille dama er fire måneder i dag. For fire måneder siden lå jeg og nøt synet av den bittelille, nydelige jenta vår. Helt alene. Det gjør egentlig mer vondt enn jeg har tillat meg selv å innrømme, men det blir lettere for hver dag. Hun er så nydelig og god. Blid som dagen er lang, skravler like mye som mora si og serverer minst 10 000 smil hver dag. Hun elsker når storebror snakker og synger for henne, og digger når mannen distraherer henne med å synge "buggi buggi" når hun er utålmodig (J hørte på den 10 ganger pr dag mot slutten av svangerskapet og ville danse til den ved enhver anledning). 

Hun sover greit på dagen, helst inntil meg og det er helt greit. Jeg nyter det, faktisk. Elsker å gå tur med henne i selen, å ligge i senga eller på sofaen og høre på den deilige pusten hennes. Nettene skal jeg ikke klage på, hun er som regel våken en gang mellom 20-07, før vi står opp (med mindre J vil det annerledes). Vi har begynt med smaksprøver av søtpotetmos, først lunken mottakelse før hun gliste og ville ha mer :sikle: J ville smake på søster sin mat, det kom kjapt ut igjen :ler: 

Hun har snudd seg fra mage til rygg og jobber iherdig med å komme seg rundt andre veien. Det ender foreløpig med at hun snur seg rundt i ring, men har begynt å få teken på å komme seg opp på siden ;) Hun blåser bobler og sikler minst en liter i døgnet. Latteren er der, men den sitter ikke så veldig løst enda. Jeg må gire opp underholdninga!

Klokka er for mye og jeg burde vært i drømmeland for lenge siden... Lærer aldri! :Gjesp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med en katastrofefri dag :nigo: De er i grunnen sjelden vare her i huset og så må bare nyte de :jepp: 
Herlig med støvleshopping. Mini er også fast bestemt på hva han skal ha på beina sine. Her om dagen fant han de gamle blå støvlene sine med edderkopper på. Og ble dritsur fordi han ikke fikk gå med de. Men de var jo str 23 og han bruker 26-27, sååå litt for små gitt :P 

Herlig å høre om lille dama :rodmer: Ho er jo bare sååå nydelig. Og jeg synes jeg skimter søskenlikheten med J, selv om de også er veldig forskjellige :jepp: 

Det er veldig forståelig at det gjør vondt at du var alene om fødselen. VELDIG!! Har du fortalt det til mannen? :klo: 

Så flink som vil spise :) Ting blir sååå mye lettere når de bare gidder å gape når man kommer med den skjeia altså.
 

Legge seg tidlig.. Hva er det?? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J må over på 26 nå, han ender vel med å måtte kle beina med kanoer til slutt :fnise: Veldig fornøyd med å få på støvler i dag da. Regn! :hjerte:;) 

Vi begynner å se en likhet mellom dem, men de er veldig forskjellige! E er mye mer lik pappaen og ene søstera hans, mens J var mye mer lik meg. 

Vi har snakket en del om det, like etter. Han hatet å ikke kunne være der. Samtidig var han nok i en modus hvor han holdt det meste av følelser på avstand for å kunne gjennomføre kurset osv. Vi kunne ikke gjort noe fra eller til uansett da.

Veldig ålreit med en unge som vil smake, men det kan jo snu. Hun var veldig interessert i morges også :) 

Mannen og J er ute, jeg ligger på sofaen med E som sover. Tror det blir en liten dupp på meg og! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ukene hvor mannen jobber bare kveld :daane: Liker ikke... Da er det veldig kjekt at svigermor tilbyr å ha J fra fredag til lørdag og ta ham med på tur lørdagen :nigo::hjerte: 

Når vi henta J i dag fikk vi med bildepermen hans fra småbarnsavdelingen :grine: Har enda ikke fått beskjed om når han skal over på stor, men blir vel neste uke eller uka etter. Hyl! :bond: Det var nesten litt vondt å se gjennom bildene, han var jo så liten når han begynte.. :sukk: 

Endret av Favole
Skriveleif.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know! 😳😐

Hos oss var det bare stas og fryd med barnehage, men jeg synes det var helt blæh. 

Men aller mest blæh var det å begynne på jobb. Og jeg begynte jo megasent ifht de aller fleste mødre verden over- men det føltes helt dritt å være borte så mange timer. Og selv om ammefri er luksus, så følte jeg meg ekstra straffet for å ikke ha fått det til- kollegaen min kunne være borte 2 timer om dagen fordi ammingen hadde gått greit. Mens for meg som ikke fikk det til med dertil fødselsdepresjon så var det liksom "null tilrettelegging". Men altså, permisjon alene er jo superluksus - det bare gnidde liksom inn følelsen av annenrangs mamma. "Du gir morsmelk ei gang om dagen? To timer fri til deg!" 🙄 Hadde selvsagt brukt det sjøl asså, og dette var en lang rant hvor jeg bare konkluderer med: gruer meg :ler:

Ting er litt lettere på endel når de er eldre- samtidig som jeg nå begynner å merke dette med sosiale relasjoner mer. Nå går de liksom inn i en alder hvor mamma og pappa ikke kan beskytte dem for alt i verden! Skuuuuuummelt! Og ikke minst vil de "gjøre selv", bortsett fra de tingene vi gjerne vil de skal gjøre selv 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo så "heldig" å være delvis sykemeldt på grunn av den deilige fødselsdepresjonen, så kunne heldigvis gi korte dager ganske lenge. Det hjalp litt. Men skulle nesten ønske at jeg hadde hatt mulighet til å jobbe redusert frem til minste er tre-fire. Ikke at barnehage ikke er bra, for det er det absolutt. Men føler litt at jeg går glipp av så mye :sjenert: 

Gjøre sjøl ja.. Herrejesus. Så deilig og frustrerende på samme tid :ler: Når svigermor spurte om hun kunne ta ham med bort på lørdag ropte 50% av meg JAAAA!, mens de resterende 50% ropte ÅOMAIGAD :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer nok til å storkose seg :D De skulle dra for å se eldste søskenbarnet til J kjøre crosskonkurranse. Jeg har total angst for at de om noen år skal ha J til å kjøre :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Favole skrev:

Han kommer nok til å storkose seg :D De skulle dra for å se eldste søskenbarnet til J kjøre crosskonkurranse. Jeg har total angst for at de om noen år skal ha J til å kjøre :ler: 

Sender ungen min opp dit, han DIGGER alt sånt :ler:

Stakkars unge, han kommer til å bli helt i hundre&ørten overgiralykkelig :sprettoy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fjott skrev:

Sender ungen min opp dit, han DIGGER alt sånt :ler:

Stakkars unge, han kommer til å bli helt i hundre&ørten overgiralykkelig :sprettoy: 

Send deg sjøl med i samme farta. Svigermor tar gutta med på crossbanen, vi kan drikke vin. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Det er jo helt rart at du ikke vet mer om når han skal bytte avdeling eller noe? Åh, jeg blir så sur på barnehagen på dine vegne! :ler:

Men det er så rart hvor fort tiden flyr! Synes liksom ungene ble født forrige uke, begge to, og nå har jeg snart en toåring i hus, og storesøstra virker som om hun alltid har gått på stor avdeling! :daane:

Det blir nok bra med en farmorlørdag for J :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper ped.lederen er å spore opp når jeg skal hente i dag. De må bli lei av pirkinga mi, men men. Spurte tidligere i sommer når de skulle bytte avdeling, "etter ferien". Jeg vet jo ikke når det er :ler: Men venninna mi sin unge har oppstart der 15.august, så før det sannsynligvis :P 

De får nok en kjempefin dag sammen! Han har vært med før og sett på trening og elsket det, så å se konkurranse blir nok kult ;) Han sa de skulle kjøpe pølse i brød, is og jus, så han har planene klare :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire måneders sjekk med fysioterapeut overstått. Lillesnupp er 62,5 cm og 6500 gram, helt perfekt ;) Sterk og fin i nakken, ikke noe skjev og slo til med å snu seg fra rygg til mage for første gang like før det var hennes tur :hoppe: Den har hun jobbet med ei stund, blir jo litt stolt av henne :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...