Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Ja, ti poeng til E for den der! Hun har selvsagt ikke snudd seg en eneste gang i ettermiddag :fnise: Så det var visst kun for å vise seg frem for fysioen! 

Svigermor har vært innom med gave til J: en biler trillekoffert for småttiser ;) kan tro det var en liten fyr som kosa seg med å pakke til overnatting! 

I morgen er siste dag på småbarn :grine: Fikk snakket litt med ped.leder i dag og hun så omtrent sånn ut :klo: når jeg sa informasjonen rundt bytte av avdeling (og generelt i hele sommer) har vært elendig. Men det kan bare bli bedre og jeg ser faktisk frem til storbarn nå. Har fått ordentlig omvisning der og føler meg veldig trygg på de som har hovedansvaret for hans gruppe. :Nikke: Håper og tror vi går en fin høst i møte! I morges kjente jeg at lufta hadde endret seg, den "sprøe" kalde lufta er på plass. Jeg elsker høsten. Særlig den deilige kalde lufta (kroppen min er naturlig 10 grader for varm), alle fargene, den tydelige overgangen mot vinter. Og vinteren gleder jeg meg mer og mer til. Åh.. Jeg digger at varmen forsvinner :ler: (og gruer meg til Portugal i september....).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, jeg elsker også høst! :hjerte:

Minus regn når jeg er utendørs, men veldig pluss når jeg er innendørs om kvelden - og spesielt når man skal legge seg og hører regndråpene! Dvs: når unger ikke lager et bråkebøtteshow :ler:

Hun er så nydelig hun lille tutta, ordentlig bra babyreklame! Her er det bare klamt og sånn "overskyavarmt" med konstant trussel om lyn og torden - men heldigvis holdt regnet seg unna idag :)

Ungen begynner å bli lei av ferie etter få dager, i starten var det sånn "mamma og pappa - koselig!" når vi var ute - nå er det "hjem" - han har sett nok liksom :P 

Heldigvis liker han skog(sannsynligvis bare fordi det er blåbær og bringebær der om dagen) - jeg håper på å bli fjellgeit akkurat som deg til høsten :laugh: Eller, kanskje ikke fjellgeit - det tar jo ca tusen år å komme seg fem meter med unger. Men du skjønner hva jeg mener. Se noen trær og blader lissom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn er faktisk ikke så ille, tror jeg må investere i regntøy :fnise: Å bli mor til en uteunge har gjort noe med meg :hoho: 

Jeg er så lite fjellgeit om dagen at åh... Jeg må få stjerten i gir og komme meg ut igjen. Det er sjukt demotiverende å skulle dra på de turene jeg vil, men måtte la dyret være hjemme fordi ryggen hennes ikke takler stigning :sukk: Tusleturer i marka er jo greit det og, men jeg vil helst gå flest turer som sørger for behov for turbukse i en størrelse eller to mindre... Liker ikke at hun blir gammel og dårlig. Heldigvis er det en god dose motivasjon i å gi ungene naturopplevelser, og de turene tåler hun siden de likevel går i snegletempo om J skal gå selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er på jobb, J overnatter hos farmor, E sover og jeg blir nesten litt tullete av denne stillheten. Det er litt godt og litt vondt. Jeg har fryktelig dårlig samvittighet fordi det føles litt godt med en ettermiddag og kveld "fri" fra ungen min. Får han ikke hjem igjen før i morgen ettermiddag heller. Merkelig hvordan man lengter etter bare bittelitt fri, bare bittelitt stillhet, og når man får det ønsker man bare rampungen sin hjem igjen. :sukk: Det blir godt å få sove litt lengre i morgen tidlig da. Men fy som jeg gleder meg til å knusekose den herlige guttungen når han kommer hjem :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Kjenner meg igjen. Og norsklærer som jeg er, MÅ jeg bare få lov til å trekke fram fantastiske Tor Jonsson. Kanskje litt pompøst å komme drassende med DIKT på NYNORSK, men dette er bare så vakkert og passer for både kjærester og bråkete toåringer.

***

Nærast er du når du er borte. 

Noko blir borte når du er nær. 

Dette kallar dei kjærleik. 

Eg veit ikkje kva det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Grastusta skrev:

Nærast er du når du er borte. 

Noko blir borte når du er nær. 

Dette kallar dei kjærleik. 

Eg veit ikkje kva det er. 

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjerte: 

Hormonelle og slitne småbarnsmødre har ikke godt av å lese om kjærleik og sånt. :sukk: Savner både unge og kjæreste i kveld altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
13 minutter siden, Grastusta skrev:

Kjenner meg igjen. Og norsklærer som jeg er, MÅ jeg bare få lov til å trekke fram fantastiske Tor Jonsson. Kanskje litt pompøst å komme drassende med DIKT på NYNORSK, men dette er bare så vakkert og passer for både kjærester og bråkete toåringer.

***

Nærast er du når du er borte. 

Noko blir borte når du er nær. 

Dette kallar dei kjærleik. 

Eg veit ikkje kva det er. 

Åååh! :lillesky::rodmer::grine:

Det var liksom så fryktelig beskrivende også, det.

 

Kjenn på stillheten, og nyt det. Du har ikke fri, du får litt avlastning :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: 

Og han koser seg nok noe helt vanvittig! 

Stillheten ble brutt av verdens beste nabo. Dunkdunkdunk. Og fnisete fjortisjenter. Janeisåååå... 02800 på hurtigtast? 

Jeg skal se Sex and the city filmen, blir aldri lei de jentene der :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det diktet er jeg også glad i! Det kjipe med sånne fine dikt er at elevene alltid klarer å komme med en eller annen erotisk tolking , så de blir litt ødelagt. Apropo erotikk, eller sex - godt valg av film Favole, kos deg med litt velfortjent alenetid. Er det noen som IKKE skal ha dårlig samvittighet for å låne bort jr så er det vitterlig deg. Jeg leste et eller annet sted at det å sende ungene på overnatting hos besteforeldre er viktig for relasjonen mellom de, og at mor får seg litt egentid er bare en hyggelig bonus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Heldige J, som har sånn god farmor.. Jeg husker min ene foreldres tante som tok meg med på ting da jeg var i Js alder. Det var utrolig kjekt. Og heldige svigermor som får et sånt fint og nært forhold til barnebarnet sitt.

Og så noen ord om dårlig samvittighet: de eneste som bør ha dårlig samvittighet overfor sine barn er de som faktisk bedriver omsorgssvikt. De er jo selvsagt blottet for denne typen tanker ... Men å ha dårlig samviitighet for at J får kosetid med farmor, med den hyggelige bieffekt at du får noen timer fri må være lov, uten dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig heldige som har så fine besteforeldre som stiller opp! Hadde mine foreldre bodd nærmere hadde han nok vært der på overnatting stadig vekk. Svigermor er ei super dame, og vet at J er i de beste hender.

Det var sjukt digg å få sove til halv ni :daane: E var våken rundt seks for litt mat, men sovnet igjen. Naboen har vekt meg et par ganger med festbråk, men var alt for trøtt til å klage. Ligger nå på sofaen med ei sovende tulle oppå meg, deilig! 

Tenkte å dra mannen med på en fjelltur litt senere, regner med det blir langt ut på ettermiddagen før J er hjemme igjen så. :) God helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Grastusta skrev:

Kjenner meg igjen. Og norsklærer som jeg er, MÅ jeg bare få lov til å trekke fram fantastiske Tor Jonsson. Kanskje litt pompøst å komme drassende med DIKT på NYNORSK, men dette er bare så vakkert og passer for både kjærester og bråkete toåringer.

***

Nærast er du når du er borte. 

Noko blir borte når du er nær. 

Dette kallar dei kjærleik. 

Eg veit ikkje kva det er. 

mitt desiderte favorittdikt :) elsker nynorsk! elsker dikt! (hilsen hun som har både Facebook og førarkort på nynorsk) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grastusta

@missdior Facebook og førarkort - dei to viktigaste tinga! Og @Porcelain - lyrikk er best uten elever :ler: 

Tipper J har hatt det fantastisk. T overnatter hos besteforeldrene stadig vekk, og de koser seg SÅNN sammen! Bare å nyte for alle parter! ("Nyyyt det...")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nynorsk er ålreit. Jeg er fortsatt sjokket over bedre karakter på nynorskeksamen enn bokmål (hadde selvfølgelig mest å gjøre med oppgaven, skriftspråket mitt er omtrent like elendig uansett form :ler:).

Bilder vitner om et fantastisk døgn med farmor ;) de er snart på vei hjem, woho! Gleder meg til å høre på den overivrige tassen som skal fortelle om alt han har gjort. "Mamma, eg ha sett på crosser, hohoho, de kjørte FORT!! Sånn!!" *legg inn håndbevegelser som illustrerer fart* :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert dikt :hjerte:

Kjenner følelsen av å savne nesten med det samme de små kaostrollene forsvinner! Ha en kjempefin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk! :klem: resten av helga ble veldig fin. Godt å få ham hjem! Han hjalp meg med å lage middag, å få skjære grønnsaker er jo SÅ svært ;) Tror han hadde savna lillesøstera si, han var som klistret inntil henne resten av lørdagen og i går. Gårdagen var rolig, vi tok oss en tur på lekeplassen og i skogen med dyret. Trivsel! 

I dag er første dag på storbarn :bond: Han ville helst sitte i fanget og bli med hjem, men vet han blir fort varm i trøya når jeg har dratt. Når vi gikk inn porten sa han bare "eg e så fascinert", men av hva vites ikke :fnise:

E sover i vogna ute, jeg skal hive meg rundt og få shina litt før søster med familie kommer på besøk :hoppe: Ha ei fin uke alle dere flotte damer som kikker innom :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor han har plukket det opp, og tipper han ikke er heeeelt inne på betydningen ;) men er moro å snakke med ham, språket har kommet seg veldig! Han hadde hatt en veldig fin dag og virket ekstremt fornøyd når jeg hentet ham, sammenlignet med de siste par ukene. Likbart!

Alenekveld med ungene, mannen ble stående fast i kø pga ei evigvarende berging, men endelig er han på vei hjem og begge ungene er plassert i hver sin seng. Nå gjenstår det bare at de blir værende der :laugh: Hadde tenkt meg ut på tur når mannen kommer hjem, men motivasjonen forsvant i takt med økende mengder regn. Hashtag noexcuses, eller? 💪 :Gjesp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...