Gå til innhold

Facebookgruppen ebay for jenter/kvinner

Thalassos

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Idja

Alle dere nye medlemmer som kun kommer inn hit for å gjenta hverandre om hvor slemme, barnslige og mobbete vi er, kan dere være vennlig å opprette en egen tråd for den diskusjonen? Dere sporer av tråden.

Sjekk gjerne denne linken også og del den inne på gruppa, jeg tror dere er en del som trenger det! ;)

Anonymous poster hash: 2cf9c...cae

Akkurat samme logikk som dere kritiserer ADMIN for å ha, jo! :ler: "Her er det ikke lov til å være kritisk til det vi driver på med, pell dere ut".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi husker vel alle debatten om MK veskene som ble brukt til skole vesker og hvor vidt det var fornuftig av foreldre å kjøpe vesker til tusenvis av kroner til jentene sine.

Hva med jenta hvor mora er uføretrygdet og far er arbeidsledig alkoholiker. Skal ikke hun i den viktige ungdomstiden, få lov å føle seg litt som alle de andre jentene i klassen? Kan ikke hun få lov å kjøpe seg falsk MK veske og MJ øredobber om hun ønsker det?

Anonymous poster hash: 07d78...5c5

MJ-øredobber :fnise:

Men fra spøk til alvor: nei, jeg synes ikke den sutrehistorien din rettferdiggjør barnearbeid, dyremishandling, dårlige arbeidsmiljø, terror/mafiavirksomhet eller noe i samme gate.

Når den jenta vokser opp, vil hun også skjønne det.

Kjøper hun veska, vil hele klassen skjønne det når det står "ichael Mors" på den. Er det bedre?

Anonymous poster hash: 78924...017

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme logikk som dere kritiserer ADMIN for å ha, jo! :ler: "Her er det ikke lov til å være kritisk til det vi driver på med, pell dere ut".

Jeg er ikke med i gruppa, jeg har ingen forutsetning til å forstå hvem som blir sitert her. Det er kun de som er med i gruppa som kan se navn på den som har blitt sitert, og den som blir sitert har selv valgt å dele det med alle medlemmene.

Skjønner du?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Jeg er ikke med i gruppa, jeg har ingen forutsetning til å forstå hvem som blir sitert her. Det er kun de som er med i gruppa som kan se navn på den som har blitt sitert, og den som blir sitert har selv valgt å dele det med alle medlemmene.

Skjønner du?

Klart jeg skjønner, men jeg syns ikke det er noen

god unnskyldning til å gjøre narr av noen. Jeg er jo medlem, og ser meget godt hvem dere gjør narr av. Jeg syns faktisk ikke det er så moro å latterliggjøre folk som tar mindre kloke valg, selv om de har valgt det selv.

Men poenget var jo at jeg syns det er meget komisk at enkelte her bruker akkurat samme argumentasjon som de kritiserer ADMIN for å ha - og så ser de det ikke selv en gang! Som sagt før, disse to gruppene er i bunn og grunn ganske like. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg skjønner, men jeg syns ikke det er noen

god unnskyldning til å gjøre narr av noen. Jeg er jo medlem, og ser meget godt hvem dere gjør narr av. Jeg syns faktisk ikke det er så moro å latterliggjøre folk som tar mindre kloke valg, selv om de har valgt det selv.

Men poenget var jo at jeg syns det er meget komisk at enkelte her bruker akkurat samme argumentasjon som de kritiserer ADMIN for å ha - og så ser de det ikke selv en gang! Som sagt før, disse to gruppene er i bunn og grunn ganske like. ;)

Dere kan diskutere så mye dere vil, på dette forumet, men ikke i denne tråden.

Hadde KG vært lik som Facebook-gruppa, hadde alt dere har skrevet blitt slettet, og dere hadde vært utestengt.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei æ blir kvalm av dere.  Dere henger ut folk og mobber rett og slett! 

Jeg er både uenig og enig me dere---  

Jeg kjøper ofte fra ebay men mest fra aliexpress noe ala ebay. men jeg vet at jeg aldri skal kjøpe sminke fra ebay og sånt, eventuell kremer og sånt.... helt greit at dere sier ifra men gjør det på ordentli måte og med respekt!

Men att dere skal henge ut folk er helt feil! Her sitter det voksne folk og gjør narr av folk ! kafaen ? Oppfør dere voksne.

Det er ikke farlig å kjøpe sminke fra ebay om man har noen kriterier til hvilket land det kommer fra. Det finnes haugevis av ekte merker på ebay, og mange gode kvalitetsvarer. Det er nok kanskje innstillingen om at ebay kun er billig og fake jeg reagerer på, når du sier man ikke skal kjøpe sminke på ebay så har du ikke sett hva ebay inneholder :) (Si fra om du ønsker mer info om sminkekjøp, feks. USA og Korea er stort sett trygge avsenderland ift innhold i sminken.)

Vi husker vel alle debatten om MK veskene som ble brukt til skole vesker og hvor vidt det var fornuftig av foreldre å kjøpe vesker til tusenvis av kroner til jentene sine.

Hva med jenta hvor mora er uføretrygdet og far er arbeidsledig alkoholiker. Skal ikke hun i den viktige ungdomstiden, få lov å føle seg litt som alle de andre jentene i klassen? Kan ikke hun få lov å kjøpe seg falsk MK veske og MJ øredobber om hun ønsker det?

Det er ikke det jeg reagerte på, ikke derfor jeg la ut sitatet. Jeg la det ut fordi det viser at mange tror det ikke finnes ekte kvalitetsvarer på ebay. Når man svarer at man ikke finner slitesterke vesker på ebay så er jo det helt vanvittig! Å tro at vesker på ebay i sin helhet ikke er sterke nok til å brukes som skoleveske tyder på at man kun har sett etter billige kopi-vesker. Ebay har så innmari mye mer enn det :) (Har flere gode vesker kjøpt på ebay som har holdt i flere år, den billigste for 50 kr.)

Anonymous poster hash: 5d27f...865

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Idja

Dere kan diskutere så mye dere vil, på dette forumet, men ikke i denne tråden.

Hadde KG vært lik som Facebook-gruppa, hadde alt dere har skrevet blitt slettet, og dere hadde vært utestengt.

"Dere kan diskutere så mye dere vil, men ikke i denne gruppa".

I rest my case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rest my case.

Skal du sitere meg, sitér meg i det minste korrekt.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(lar mammadiskusjonen ligge samt ignorerer "vi som melder oss inn på KG kun for å si hvor slemme de er")

Scrollet meg nedover siden og ser et produkt som jo er helt ok, men så ser jeg kommentarfeltet - normalt og ganske hyggelig, helt til ei har skrevet "ku".

Ikke det helt store dramaet, men synes det var litt besynderlig  :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rest my case.

Det er det ikke vi som kan bestemme, det er KG som har laget reglene her inne. De stengte den forrige tråden pga mange ryddinger, ergo er det større sjans for å beholde denne om den ikke blandes med krangling. 

Anonymous poster hash: 5d27f...865

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MJ-øredobber :fnise:

Men fra spøk til alvor: nei, jeg synes ikke den sutrehistorien din rettferdiggjør barnearbeid, dyremishandling, dårlige arbeidsmiljø, terror/mafiavirksomhet eller noe i samme gate.

Når den jenta vokser opp, vil hun også skjønne det.

Kjøper hun veska, vil hele klassen skjønne det når det står "ichael Mors" på den. Er det bedre?

Freia blandt andre kjøper kakao fra barnearbeidere.

Det er palmeolje i kvikklunsj og uendelig mange andre produkter du nok fortærer og bruker. Dine husholdningsartikler, sminke og dine medikamenter er testet på uskyldige dyr.

Så vennligst stig ned fra din høye hest. H&M har innrømmet at de ikke vet om beltene de selger er lager av okse eller hundehud.

Verden er korrupt fra innerst til ytterst, en falsk MK veske gjør nok ikke mye fra eller til. Tror du det, er det sørgelig å måtte stikke hull på din trygge, lille norske boble, hvor alt er fryd og gammen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freia blandt andre kjøper kakao fra barnearbeidere.

Det er palmeolje i kvikklunsj og uendelig mange andre produkter du nok fortærer og bruker. Dine husholdningsartikler, sminke og dine medikamenter er testet på uskyldige dyr.

Så vennligst stig ned fra din høye hest. H&M har innrømmet at de ikke vet om beltene de selger er lager av okse eller hundehud.

Verden er korrupt fra innerst til ytterst, en falsk MK veske gjør nok ikke mye fra eller til. Tror du det, er det sørgelig å måtte stikke hull på din trygge, lille norske boble, hvor alt er fryd og gammen.

lag en egen tråd om dette.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lag en egen tråd om dette.

Får man ikke svare på noe i denne tråden om det ikke innebærer drittslenging om Ebay-damene?😂

Strengt regime her må jeg si

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keikolina

Hæ? Misforstod jeg nå? Eller er det sånn at om jeg legger ut et bilde jeg har tatt, feks av min nyinnkjøpte dildo med blinklys, bokseåpner og tåkelur, så har jeg ikke lov til å legge ut samme bilde flere steder?:klo:

Ha ha ha, ikke glem lommekniv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke svare på noe i denne tråden om det ikke innebærer drittslenging om Ebay-damene?😂

Strengt regime her må jeg si

Hva Freja gjør med sjokoladen sin og H&M har ingenting med Ebay å gjøre og hører derfor hjemme i en egen tråd. Jeg diskuterer gjerne med deg der, for det er en spennende diskusjon.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så derfor er det bare å gi opp mener du? Jeg tror ikke jeg alene kan gjøre den helt store forskjellen, men jeg prøver da i det minste å bidra. Hvis mange nok gjør det, så får det så klart en effekt!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du sitere meg, sitér meg i det minste korrekt.

Jeg siterte admin. Du ser likheten i måten dere argumenterer? Du kan dessverre ikke bare bestemme at folk ikke har lov til å kritisere måten dere latterliggjør folk på i denne tråden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så derfor er det bare å gi opp mener du? Jeg tror ikke jeg alene kan gjøre den helt store forskjellen, men jeg prøver da i det minste å bidra. Hvis mange nok gjør det, så får det så klart en effekt!

Selvsagt, men det er naivt å tro at det står og faller på fake merkevarer. Hva med å tvinge de store merkegigantene til å ta ansvar for produksjonen sin, både når det gjelder miljø, dyre og menneskeverd. Hva med å heller boikotte det du selv kan, enn å dunke en 15 åring i hodet og si hun støtter mafiavirksomhet fordi hun ønsker seg billigere ray Ban briller...

Ta tak i deg selv først og fremst. Når du selv er feilfri kan en rakke ned på andre.

Jeg syntes det er hårreisende å tenke på hvilket dyrs hud materialet til vesken min er skrellt av. Jeg håper og ber at det er fra et produksjonsdyr,sol har møtt en brå død og som uansett skal konsumeres og ikke en katt eller hund som er blitt flådd levende. Men som jeg sa; H&M kan heller ikke garantere hvor alt skinnet de produserer varer med, kommer fra.

Mitt poeng er; vi kan alle gjøre noe. Men ikke påtving andre dine meninger, spesielt ikke når du synder like mye selv.

Oh skal man få folk til å lytte til seg så hjelper det ikke sitte å surmule og baksnakke i en krok etter å ha gått verbalt til angrep på folk,og klø seg i huet og rævva og lure på hvorfor en ble kastet ut fra en gruppe. Si det istedenfor å si det på en mer vennlig måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, men det er naivt å tro at det står og faller på fake merkevarer. Hva med å tvinge de store merkegigantene til å ta ansvar for produksjonen sin, både når det gjelder miljø, dyre og menneskeverd. Hva med å heller boikotte det du selv kan, enn å dunke en 15 åring i hodet og si hun støtter mafiavirksomhet fordi hun ønsker seg billigere ray Ban briller...

Ta tak i deg selv først og fremst. Når du selv er feilfri kan en rakke ned på andre.

Jeg syntes det er hårreisende å tenke på hvilket dyrs hud materialet til vesken min er skrellt av. Jeg håper og ber at det er fra et produksjonsdyr,sol har møtt en brå død og som uansett skal konsumeres og ikke en katt eller hund som er blitt flådd levende. Men som jeg sa; H&M kan heller ikke garantere hvor alt skinnet de produserer varer med, kommer fra.

Mitt poeng er; vi kan alle gjøre noe. Men ikke påtving andre dine meninger, spesielt ikke når du synder like mye selv.

Oh skal man få folk til å lytte til seg så hjelper det ikke sitte å surmule og baksnakke i en krok etter å ha gått verbalt til angrep på folk,og klø seg i huet og rævva og lure på hvorfor en ble kastet ut fra en gruppe. Si det istedenfor å si det på en mer vennlig måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver du dette til meg? Vis meg gjerne hvor og når jeg har dunket mindreårige i hodet eller når i all verden jeg har kjøpt falske merkevarer? 

Ikke minst; det er INGENTING i veien for å komme med meninger. Man kan til og med ha meninger og gi uttrykk for dem uten å våre perfekt selv! Tro det eller ei.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...