Gå til innhold

Er det min skyld at han var utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forsvarer ingenting, jeg forstår ham også.

 

Hva er det å forstå?

Han har forsømt familien sin. Ts er den som burde hatt seg en affære.

Mannen er jo ikke dugende.

Anonymous poster hash: c39b3...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den kan man snu den andre veien, hvis TS hadde vist seg blid selv om hun var sliten så hadde ikke mannen vært utro.  :fnise:

Passe naivt det du skriver i tråden her, bruk av fnisefjes i svaret ditt sier litt om hvor mye du skjønner av dette. Problemet her er at mannen har sviktet familien sin og blitt fersket, men fremfor å legge seg flat som de fleste hadde hatt anstendighet til, skylder han på den utslitte kona som han ikke gidder å stille opp for, selv om hun gir uttrykk for at hun trenger det.

Anonymous poster hash: d554d...a4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passe naivt det du skriver i tråden her, bruk av fnisefjes i svaret ditt sier litt om hvor mye du skjønner av dette. Problemet her er at mannen har sviktet familien sin og blitt fersket, men fremfor å legge seg flat som de fleste hadde hatt anstendighet til, skylder han på den utslitte kona som han ikke gidder å stille opp for, selv om hun gir uttrykk for at hun trenger det.

Anonymous poster hash: d554d...a4e

 

Vel, vi har ikke hans versjon av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva er det å forstå?

Han har forsømt familien sin. Ts er den som burde hatt seg en affære.

Mannen er jo ikke dugende.

Anonymous poster hash: c39b3...eeb

 

Helt riktig. Den mannen har ikke klart å sette kona på plass når hun har begynt å bli gneldrete. Han har ikke vært kompetent til å håndtere slik dame, og i stedet for å ta den jobben det er å lære henne tilstrekkelig folkeskikk til at hun er til å være i hus med har han unnlatt å være i det huset, og heller rømt unna til jobb, hobbier og det som verre er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig. Den mannen har ikke klart å sette kona på plass når hun har begynt å bli gneldrete. Han har ikke vært kompetent til å håndtere slik dame, og i stedet for å ta den jobben det er å lære henne tilstrekkelig folkeskikk til at hun er til å være i hus med har han unnlatt å være i det huset, og heller rømt unna til jobb, hobbier og det som verre er.

50 tallet ringte og vil ha deg tilbake

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Han har selv satt seg selv i denne posisjonen.

Arrogant er han også når han nekter å snakke om sidespranget.

Det er menget rart at noen kan forsvare mannens oppførsel.

Han stiller ikke opp for barna han selv har valgt. Det blir det dårlig stemning av.

Ts fortjener et eventyr med en heit mann.

Anonymous poster hash: c39b3...eeb

 

At kona ønsker at han er mer hjemme betyr ikke at han ikke bidrar i hjemmet eller ikke stiller opp for ungen. Han jobber tydeligvis mer enn henne, det er ikke veldig unormalt at mannen jobber mer enn kona spesielt når de har barn.  

 

Det er helt normalt og menneskelig å ikke ønske å snakke om sitt sidesprang og å gå i forsvarsposisjon når man blir konfrontert.  Det burde selvsagt ikke være sånn, men jeg synes ikke vi kan bebreide ektemannen for mye for noe som er menneskelig. 

 

Hva er "jobben" hennes som kone? 

Å få han til å trives i forholdet og å gjøre sin del av arbeidet i familien.

Endret av Summers
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At kona ønsker at han er mer hjemme betyr ikke at han ikke bidrar i hjemmet eller ikke stiller opp for ungen. Han jobber tydeligvis mer enn henne, det er ikke veldig unormalt at mannen jobber mer enn kona spesielt når de har barn.  

 

Det er helt normalt og menneskelig å ikke ønske å snakke om sitt sidesprang og å gå i forsvarsposisjon når man blir konfrontert.  Det burde selvsagt ikke være sånn, men jeg synes ikke vi kan bebreide ektemannen for mye for noe som er menneskelig. 

 

Å få han til å trives i forholdet og å gjøre sin del av arbeidet i familien.

Hva er jobben hans da? Skal ikke også han få henne til å trives i forholdet? Eller er det kun konas ansvar? Hvor er indikasjonene på at hun ikke gjør sin del av arbeidet i familien? Jeg er enig i at sidesprang er menneskelig, men jeg mener det er patetisk å skylde på andre enn seg selv for noe han selv har valgt å gjøre. Ikke bare er det patetisk, men også manipulerende. At forholdet er dårlig, kan være en forklarende faktor, men det er ikke noe han kan bruke som unnskyldning. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kona ønsker at han er mer hjemme betyr ikke at han ikke bidrar i hjemmet eller ikke stiller opp for ungen. Han jobber tydeligvis mer enn henne, det er ikke veldig unormalt at mannen jobber mer enn kona spesielt når de har barn.  

 

Det er helt normalt og menneskelig å ikke ønske å snakke om sitt sidesprang og å gå i forsvarsposisjon når man blir konfrontert.  Det burde selvsagt ikke være sånn, men jeg synes ikke vi kan bebreide ektemannen for mye for noe som er menneskelig. 

 

Å få han til å trives i forholdet og å gjøre sin del av arbeidet i familien.

Du legger alt på kvinnen, som vanlig.

Denne mannen har ikke gjort jobben sin som mann eller far.

Kvinnen er ulykkelig da mannen ikke bryr seg om familien sin. Han VELGER å dyrke seg selv.

Anonymous poster hash: c39b3...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig. Den mannen har ikke klart å sette kona på plass når hun har begynt å bli gneldrete. Han har ikke vært kompetent til å håndtere slik dame, og i stedet for å ta den jobben det er å lære henne tilstrekkelig folkeskikk til at hun er til å være i hus med har han unnlatt å være i det huset, og heller rømt unna til jobb, hobbier og det som verre er.

Nei, vet du hva!

Mannen har valgt å dyrke egne interesser og gi blanke i kone og barn.

Han er et dårlig eksemplar av hannkjønn. Du burde ta avstand til slike forkastelige mennesker som ikke tar ansvar for familien sin.

Manipulerer gjør han også!

Anonymous poster hash: c39b3...eeb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer aldri til og være den andre part sin skyld!

Virker som om han forveksler ansvar med stress noe som mange gjør.

Man har alltid et valg før man går det steget, er man litt anstendig prater man for pg nøste opp i ulike problemer.

Det er så utrolig svakt av en person som legger det over på den andre, sier jo i grunn mye om han!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk forstå at noen er utro hvis de blir avvist gang på gang og det ikke er et knall i forholdet på månedsvis. 

Men da burde man jo snakke om det. Han nekter å snakke om det og gir henne skylden. Det står heller ikke i innlegget at de ikke har sex og at dette har holdt på i mndvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva!

Mannen har valgt å dyrke egne interesser og gi blanke i kone og barn.

Han er et dårlig eksemplar av hannkjønn. Du burde ta avstand til slike forkastelige mennesker som ikke tar ansvar for familien sin.

Manipulerer gjør han også!

Anonymous poster hash: c39b3...eeb

Mannen er helt forferderlig, fordi han er i ett forhold han ikke evner å kjøre på riktig måte. 

Kona er ikke til å leve med, fordi hun er i ett forhold hun ikke  evner å kjøre  på riktig måte.

 

Jeg mener ikke at mannen oppfører seg riktig, eller har noen rett til å oppføre seg så søplete, men jeg mener at dette er en alminnelig, intuitiv og lett rømningsvei i situasjonen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gubben vet at han risikerer å straffes med kjeft og sutring dersom han stikker nesa si inn gjennom døra i sitt eget hjem, vil han skynde seg hjem da?

 

Hvis gubben vet at kona blir glad og gir han en deilig klem så fort han åpner døra hjemme, vil han skynde seg hjem da?

 

Gleder han seg til å komme hjem?

 

Ønsker han å være ett helt annet sted? Hvorfor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst så vil jeg si at utroskap er UAKSEPTABELT uansett hva. 

Går man til det punktet bør man slå opp først.

 

Så,vil jeg gjerne si at jeg faktisk kan forstå enkelte som går til det punktet når man ikke har det bra hjemme... 

La meg ha det på det tørre,jeg forsvarer ikke utroskap men jeg kan forstå på enkelte punkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at problemet er kommunikasjon. Det er noen som ikke klarer å kommunisere godt nok. En vanlig sperre er inputblokkering ved irritasjon/sinne.

Ta samlivskurs, kanskje det kan gi god læring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, men da må jo han få lov til å gjøre som han vil med sin kropp også.

Ved å være utro mener du... Skjønner du ikke hvor kvalmt og ekkelt det er da? Det er faktisk det samme som å si at familien kommer i 2 rekke, for å ha sex med en som har vært utro er nesten utenkelig. Da er alt ødelagt for all fremtid.

Anonymous poster hash: 32f02...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den kan man snu den andre veien, hvis TS hadde vist seg blid selv om hun var sliten så hadde ikke mannen vært utro.  :fnise:

Og med å være blid mener du å ikke nekte mannen sex, selv om TS egentlig ikke har lyst? Altså, den grenser jo nesten til prostitusjon.

Anonymous poster hash: 32f02...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi si det slik at mannen er en lat og utro drittsekk, og at kona derfor har rett til å kjefte og sutre så slitsomt at han ikke orker å komme hjem til seg selv, men heller graver seg ned i jobb, hobbier og eksterne kosedamer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er helt forferderlig, fordi han er i ett forhold han ikke evner å kjøre på riktig måte.

Kona er ikke til å leve med, fordi hun er i ett forhold hun ikke evner å kjøre på riktig måte.

Jeg mener ikke at mannen oppfører seg riktig, eller har noen rett til å oppføre seg så søplete, men jeg mener at dette er en alminnelig, intuitiv og lett rømningsvei i situasjonen.

Mannen har lagt opp til denne dårlige stemningen selv.

Det er hans feil at konen er missfornøy.

Anonymous poster hash: c39b3...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi har ikke hans versjon av saken.

 

Hans versjon av saken er vel i korte trekk at det er TS sin skyld at han har vært utro mot henne, og mer vil han ikke si om den saken? PÅ KG er det jo gjerne en versjon av saken man hører og er nødt til å forholde seg til. TS spør ganske enkelt om det stemmer at det er hennes feil at mannen jukser og bedrar, deretter legger folk i vei med antakelser om hvordan ekteskapet er og hvordan stemningen er hjemme hos dem. TS er åpenbart et skikkelig urettferdig, kjipt hespetre som ikke gjør annet enn å forsure stemningen hjemme, hvor får folk det fra at mannen er en knakende kjekke kar, som bare sliter med en drittkjerring til kone?

 

Spør du meg, virker han sutrete og lite maskulin. Å svikte en småbarnsmor til barnet ditt er dårlig, men når skaden først er skjedd ville en skikkelig mann tatt ansvar for situasjonen fremfor å legge en sten til byrden ved å skylde på TS for juks og bedrag han selv har begått. Til og med vil han ikke snakke mer med TS om hva han har gjort. Den typen manipulerende oppførsel er det helst små barn og feige narsissister som bruker, og det er ikke tull engang. Han manipulerer TS, så TS ikke er helt sikker på om det faktisk er hennes skyld. Det forteller at han har en viss makt over henne, som han misbruker så det holder, synes jeg.

Anonymous poster hash: d554d...a4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...