Gå til innhold

Norske Talenter 2015


Gjest Jacklost

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Synes det er feigt av Mia og ikke la publikum bestemme hvem av sangeren og akrobat-11åringene som skulle gå videre. Men nok en gang kommer en sanger videre. Virker som om dommerne vil være med i Idol-juryen, med unntak av de danserne som overbeviser så fint da. De andre deltakerne har ikke nubbesjangs.

Anonymkode: e20c4...cce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er dommerne som skal bestemme til slutt. Tror ikke de lar seg prege av de som hyler om at den og den skal videre. 

Hvis Mia hadde stemt på 11åringene, så hadde publikum fått bestemme. Altså de som hadde fått mest stemmer (eller nest mest stemmer etter gitaristen), så kunne det vært mer rettferdig. Dommerne stemmer 99% alltid sanger/dansere videre. Mulig publikum gjør det også, da blir det hvertfall mer spennende..

Anonymkode: e20c4...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller sang hun i Rap4mation ( ? ) helt grusomt? 

Jeg så ikke hele showet, men da det var tilbakeblikk reagerte både jeg og samboer :P 

Anonymkode: e20c4...cce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det i det hele tatt mulig å melde seg på Norske Talenter med et sangnummer?

Nettopp fordi folk ikke har peiling på alle de andre talentene, så er det så enkelt å stemme på sang fordi det er det folk lettest klarer å bedømme om de synes er et talent eller ikke. Eventuelt dans.
Og det virker ikke som om dommerne engang vet helt hva som er vanskelig eller ikke heller, av de numrene som ikke er sang eller dans.

De har jo audition for Idol nå. Sangerne burde heller bli henvist dit...

Anonymkode: abbbb...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det i det hele tatt mulig å melde seg på Norske Talenter med et sangnummer?

Nettopp fordi folk ikke har peiling på alle de andre talentene, så er det så enkelt å stemme på sang fordi det er det folk lettest klarer å bedømme om de synes er et talent eller ikke. Eventuelt dans.
Og det virker ikke som om dommerne engang vet helt hva som er vanskelig eller ikke heller, av de numrene som ikke er sang eller dans.

De har jo audition for Idol nå. Sangerne burde heller bli henvist dit...

Anonymkode: abbbb...45a

Jeg kunne ikke vært mere enig med deg :) Jeg liker konsepet, men dessverre er det veldig forutsigbart. Dommerne har jo bakgrunn fra sang, skuespill og dans selv, og Mia har jo selv sagt: "Jeg håper dere der hjemme stemmer etter hjertet" og samtlige vet at en fin sangstemme treffer hjertet mer enn alt mulig annet. Enktelt ganger kommer det andre bidrag til, men de er som oftest unge og sjarmerende... og det trenger tydligvis norske seere; noe sukkersøtt på fredagskvelden. Men som oftest faller disse dessverre igjennom.

Dessuten spoiler jo dommerne når de blir spurt om hvem de synes skal gå videre. Kommer en av disse blant topp 3, så vil de jo sende denne deltakeren videre til finalen om de måtte velge.

Jeg krysser fingere for gitaristen i årets sesong! På tide med med noe annet dans og sang/rap som vinner denne gangen. Også kan man heller henvise sangere for Idol eller The Voice, eller X-Factor for den saks skyld

Endret av Trompeten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The voice xfactor og idol er jo ikke for musikal og klassisksangere.. er nok derfor hvertfall en del av sangerene melder seg på norske talenter.. Enten for unge eller gamle for de andre programmene, eller feil sjanger.. Finnes jo noen unntak selvfølgelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

The voice xfactor og idol er jo ikke for musikal og klassisksangere.. er nok derfor hvertfall en del av sangerene melder seg på norske talenter.. Enten for unge eller gamle for de andre programmene, eller feil sjanger.. Finnes jo noen unntak selvfølgelig 

Ser poenget. Men klart man melder seg på Norske talenter i steden for Idol. Erlend Brantland gjorde det utmerket ved å velge 3 (?) riktige låter, og dermed vinner han hele konkurransen. Samtidig hører vi dommere (uansett program) si at disse sangerne våres skal stå på store scener, og blir berømte og superstjerner. Som oftest er det bare en liten håndfull og ikke det en gang som slår igjennom av de 15 åra som man har holdt på nå. De fleste takler heller ikke presset uansett dessverre. 

Håper flere allsidige deltakere som ikke synger eller danser får muligheten til å blomstre og vise seg fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...