Gå til innhold

Blir man rik som aleneforelder?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For meg er det en selvfølge, for jeg kjenner ikke menn som hadde vært villig til å "ha fri" bare annenhver helg. 

Hva er en selvfølge for deg?

Jeg kunne tenke meg å ha sønnen min mindre enn det jeg har... jeg får helt spasmer av å måtte levere han fra meg de gangene jeg må det.

Anonymous poster hash: b5e9a...f07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er en selvfølge for deg?

Jeg kunne tenke meg å ha sønnen min mindre enn det jeg har... jeg får helt spasmer av å måtte levere han fra meg de gangene jeg må det.

Anonymous poster hash: b5e9a...f07

Ja, ja. 

Skrevet

Rik? BLI rik?

Jeg sitter med to unger, har prøvd å kaste samvær etter barnefar som helst ikke vil, og jeg sitter da med alt av utgifter selv.

Til dere som er så jævla nysgjerrige:

3.800,- bidrag

8.000,- overgangsstønad

11.000,- AAP

2.900,- utvidet barnetrygd

10.000,- lån/stipend utdanning

Har to små i bhg, går på skole, alle summer er etter skatt.

Jeg blir ikke RIK på det, men har mulighet til å spare.

I tillegg vil jeg selvfølgelig gnage på et studielån om fem år.

Barnehageutgifter har forresten heller ikke da kommunen dekker dette til familier som tjener under 400k i året.

Anonymous poster hash: 115c1...83e

Du sitter med 35.700,- netto hver mnd, så jo: Du er rik. Gratulerer!

Anonymous poster hash: d0a7f...3c2

• Liker 2
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

35700kr.

Mye penger, virkelig. Jeg hadde blitt rik av det. Boliglånet hadde minsket fort, ferieturene hadde blitt dyre. Ja, for ett liv. Kanskje jeg må flytte ditt. Jeg betaler nesten fullpris for barnehagen og tjener fint under 400.000 i jobben min. Endret av Steve Rogers
Skrevet

Mye penger, virkelig. Jeg hadde blitt rik av det. Boliglånet hadde minsket fort, ferieturene hadde blitt dyre. Ja, for ett liv. Kanskje jeg må flytte ditt. Jeg betaler nesten fullpris for barnehagen og tjener fint under 400.000 i jobben min.

Ja, med det budsjettet jeg har nå så hadde jeg spart 25000kr hver måned. 

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Ja, med det budsjettet jeg har nå så hadde jeg spart 25000kr hver måned.

Og jeg 13.000.

Skrevet

Rik? BLI rik?

Jeg sitter med to unger, har prøvd å kaste samvær etter barnefar som helst ikke vil, og jeg sitter da med alt av utgifter selv.

3.800,- bidrag

8.000,- overgangsstønad

11.000,- AAP

Barnehageutgifter har forresten heller ikke da kommunen dekker dette til familier som tjener under 400k i året.

Du synes ikke dette kvalifiseres som mye nei....tenk hvor mange penger du faktisk FÅR gratis fra staten fordi du har presset ut noen unger. I tillegg til alle disse pengene som du får er også en annen luksus aleneforeldre har, er fradrag på barnehageregningen slik at dere nesten har gratis barnehage. Ja jeg vil kalle deg rik! Noen jobber rævva av seg og sitter igjen med langt mindre penger enn det der. Skal de få noe tillegger eller hjelp fra staten, eller 60 % fradrag fra bhgregning? Neida, så lenge de er sammen med den andre forelderen får man klare seg fint selv uansett hvor lite man tjener. Ikke rart å skjønne hvordan alenemødre kan dra på partyferie flere ganger i året med den månedsinntekten. Men det er jammen meg ikke måte på hvordan man klarer å syte uansett, og benekte at man er så heldig!!

Anonymous poster hash: 689cc...bf2

• Liker 3
Skrevet

tråden er ryddet for personhets og spekulasjoner

Kosemose, mod

Skrevet

skjønner jeg gjorde alt feil som aleneforsørger. Fikk langt ifra slike summer som jeg leser om her. 
Er nå ferdig utdannet og i full jobb, får utbetalt 28.000 i mnd ca etter skatt, bidrag fra far, og utvidet barnetrygd. Det er det. Kanskje jeg ikke er helt orientert om rettighetene mine og burde søke på noe?

Anonymous poster hash: ed10e...1ef
Skrevet

skjønner jeg gjorde alt feil som aleneforsørger. Fikk langt ifra slike summer som jeg leser om her.

Er nå ferdig utdannet og i full jobb, får utbetalt 28.000 i mnd ca etter skatt, bidrag fra far, og utvidet barnetrygd. Det er det. Kanskje jeg ikke er helt orientert om rettighetene mine og burde søke på noe?

Kan du ha årslønn på rundt 350 000? Da er det nok ikke mye å hente. Mulig du får stønad til barnetilsyn, men tror ikke du får mer enn det.

Skrevet

Samme her! Få utbetalt ca det samme som deg med full jobb, bidrag og barnetrygd. Eller enda mindre nå faktisk da det ene barnet mitt er fylt 18 år, og jeg verken får bidrag eller barnetrygd for henne. Så ja, rik! :laugh:

Anonymous poster hash: 6aea2...ab6

Skrevet

Synes det er rart at "alene foreldre" får så mye...

Så lenge den andre parten skal betale sin del av barnet - opp til 5/6 av det det koster så burde det vært unødvendig at staten sponser . Aleneforsørgeren har jo da alt fått kompensasjon for at det er en ekstra munn å mette..

Skrevet

Rik? BLI rik?

3.800,- bidrag

8.000,- overgangsstønad

11.000,- AAP

Til å ikke jobbe/være i 100% arbeid har du det ganske bra. Overgangsstønad gis til alle som tjener lavere enn en viss grense.

Skal du starte å jobbe fullt?

Anonymous poster hash: 4b4d9...191

Skrevet

Har to barn. Tjent bra og må betale bidrag av at jeg har fri bil og tlf i jobb også... De siste 3 årene har jeg betalt 9000 kr i mnd til min datter som er 21 år nå og går på skole.. Det har NAV bestemt og regnet ut..

Må legge til da at min x sluttet og jobbe når vi ble separert så hun står med 0 i inntekt. Det går utover meg. Hun giftet seg på nytt for 9 år siden med en som tjener bra så hun må ikke jobbe.

For 3 år siden måtte jeg si opp hybelen jeg leide. Hadde ikke råd og bo der. Fikk kjøpt med en gammel campingvogn og i den har jeg bodd i siden da.

Her er det noe alvorlig feil. Enten er dette tull, eller så er du naiv og ikke har satt seg inn i regler. En som mottar bidrag kan ikke slutte på jobb og dermed få kompansert manglende inntekt som grunnlag for bidrag. I slike tilfeller vil en beregne hva bidragsmottager KUNNE tjent om hun var i 80 eller 100% stilling, og bidrag regnes ut i forhold til det.

Skrevet

Rik? BLI rik?

3.800,- bidrag

8.000,- overgangsstønad

11.000,- AAP

Helt vilt hvor du får! Mer enn hva to lavtlønnede foreldre (som bor sammen)har å rutte med...- og disse må i tillegg betale på et studielån + full barnehage/SFO ..
  • Liker 3
Skrevet

SÅ her sitter de "fattige" alanemødrene og forteller at de har tilsammen..

27

30

36

osv til sammen netto i mnd å "rutte" med. Stakkkkkkkkarss dere altså :(

Her er vi en småbarnsfamilie med to voksne i jobb som har til sammen 36 i mnd. 

Anonymous poster hash: 19211...da2
  • Liker 2
Skrevet

Eh..du trenger ikke søke på noe som helst. Du har et barn og har utbetat en 40 tusen i mnd. Det er allright det. Du er rik. Grattis.

Anonymous poster hash: 19211...da2

Skrevet

Så sinna dere er...

Jeg jobbet fullt før jeg fikk barn, og kvalifiserer derfor til så mye AAP og OS. Det alene er utbetalt rundt 18-19 tusen i mnd. Dette er ikke uvanlig for alenemødre som har vært i jobb.

Summene utover dette er bidrag og dobbel barnetrygd, det er heller ikke så jævla uvanlig. Pappaen VIL ikke se barna og han tjener godt. Skal jeg senke bidraget?

Stipend og lån er et LÅN jeg får fra staten, og om et år får jeg ikke lenger AAP heller.

Det er bare å google - det er én kommune i hele Norge som gir gratis barnehage. Skal jeg flytte ut av hjemkommunen min for å skaffe meg flere utgifter? :P

Her er barnas nettverk og min familie og mine venner, jeg betaler 13.000,- for to sov, uten to barn kunne jeg fint klart meg på noe mindre.

Å gå som privatist fordi jeg "klemte ut barn" er ikke billig heller.

Jeg får ikke penger slengt etter meg fordi jeg sitter på rævva.

Jeg er ekstremt takknemlig for den støtten jeg får, og jeg er heldig som jobbet 100% så lenge son jeg gjorde før jeg måtte over på sykepenger og AAP.

Dere kan trekke fra 10k uten stipend, som dere selv sier er lån.

De pengene jeg faktisk får har jeg ikke latet meg for å få. Livet er surt og bittert for mange ser jeg...

Skrevet

* utvidet barnetrygd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...