AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #61 Skrevet 14. august 2015 3 å forsørge? Du får forsørge deg selv. Det skal ikke en eks stå for. Så lenge han bidrar til barna.Anonymous poster hash: 5b221...78d Å, er det mulig..... Jeg jobber, ergo forsørger jeg meg selv og barna.... Han har bidratt med ca 3000,- pr mnd for TO BARN....... To barn koster laaaangt mer enn 3000,- pr mnd. Anonymous poster hash: 6aea2...ab6 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #62 Skrevet 14. august 2015 Javist blir man rik av å være eneforsørger. Minnes med glede da det ikke var penger til mat og middagen bestod av buljongsuppe med makaroni. Eller da jeg ikke kunne være med på skoletur fordi mamma ikke hadde råd til de 200 kronene det kostet. Jaggu godt pappa kjøpte pelskåpe til nydama så hun ikke frøs om vinteren, men aldri kunne bidra så meg og mine søsken slapp å få påsydd stoff nederst på buksene fordi mamma ikke hadde råd til nye klær til oss. Jepp..... Fedre har alltid sluppet veldig billig unna, både økonomisk og ansvarsmessig. Anonymous poster hash: 6aea2...ab6 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #63 Skrevet 14. august 2015 Eller bare virker det sånn? Man får overgangsstønad, dobbel barnetrygd, bostøtte, stønad til barnetilsyn og helt sikker andre støtteordninger også. Skjønner ikke helt hvordan aleneforeldre kan si de har dårlig råd når de får støtte fra staten bare de slipper en promp?Anonymous poster hash: d0a7f...3c2 Forstår ikke spørsmålet: aleneforeldrecer som andre foreldre: de har høyst ulike inntekter! -De aleneforeldre som tjener bra får ingen "stønader/støtte"!! - Er man aleneforelder får man automatisk en barnetrygd ekstra for barnet - uavhengig av inntekt (akkurat som ordinær barnetrygd er). De aleneforeldre jeg kjenner er leder/rådgiver i privat sektor og har meget solide inntekter. De mottar ingen stønader. Anonymous poster hash: 4b4d9...191 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #64 Skrevet 14. august 2015 Ingen aleneforsørgere jeg kjenner lever fett. De som sitter godt i det, er par med barn. Anonymous poster hash: 65bfc...85d
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #65 Skrevet 14. august 2015 Tror saksbehandlere bruker mye skjønn her pga hvis ikke vil klienten gå over til sosialstønad (dvs det kommunale budsjettet). Nav kan ikke utøve skjønn når de fatter vedtak om utbetaling etter folketrygdloven. De må følge hjemlene til punkt og prikke. Overgangsstønad kan gis opp til 5 år dersom enslig forsørger er under nødvendig utdanning. Nav kan vurdere om utdanningen er nødvendig for å komme seg i jobb. Er man utdannet sykepleier, vil feks ikke en utdanning til å bli jordmor anses nødvendig. Er stønadsperioden uttømt, og man deretter ikke klarer å forsørge seg selv, er det nødvendig å gå over på eventuelle andre trygdeordninger eller sosialstønad. Overgangsstønad gis forøvrig kun opptil ett år for øvrige barn. Du får således ikke fem år for hvert barn, slik ordning kunne legge opp til før.Anonymous poster hash: 4b4d9...225 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #66 Skrevet 14. august 2015 Å, er det mulig..... Jeg jobber, ergo forsørger jeg meg selv og barna.... Han har bidratt med ca 3000,- pr mnd for TO BARN....... To barn koster laaaangt mer enn 3000,- pr mnd.Anonymous poster hash: 6aea2...ab6 Si meg...er du alene med 2 barn så får du faktisk dobbelt barnetrygd for hvert barn. Det vil si at du mottar kr 970,-x4 for dine 2 barn pr måned. Hvis far (en helgepappa?) bidrar med kr 3.000,- pr mnd så har du kr 1.940,- + 1.500,- pr barn pr mnd: Du har altså ca 3.500,- pr barn (kr 7.000,- for begge barna) pr mnd. Er ikke verst det! Da bør barna ha det romslig - såfremt du bruker barnas penger på...de.Anonymous poster hash: 4b4d9...191
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #67 Skrevet 14. august 2015 TS, hva slags økonomi har du egentlig, som tror at man er rik hvis man mottar 980 kroner i måneden for et eller flere barn? Hva er "rik" for deg? De som mottar mer, får det for å ha et sted å bo, barna i barnehage og mat på bordet. De er ikke rike. Anonymous poster hash: ff3b3...d53
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #68 Skrevet 14. august 2015 Ingen aleneforsørgere jeg kjenner lever fett. De som sitter godt i det, er par med barn. Anonymous poster hash: 65bfc...85d Hvis mor og far begge jobber 100% og tjener bra - og begge eier hver sin bolig - og de har avtalt delt bosted og 50/50 så burde de ha meget god økonomi enten de bor sammen eller hver for seg. I er parforhold der kvinnen jobber fullt og tjener bra så spleiser de som regel på felles utgifter. Ender forholdet med et brudd så spleiser de jo 50/50 på sitt barn pp alle plan, økonomi inkludert. Ser derfor ikke problemstillingen. TS mener kanskje aleneforeldre som i at "barnet var ikke ønsket og far stakk av"?Anonymous poster hash: 4b4d9...191
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #69 Skrevet 14. august 2015 3 å forsørge? Du får forsørge deg selv. Det skal ikke en eks stå for. Så lenge han bidrar til barna.Anonymous poster hash: 5b221...78d Dette er jeg enig i - jobber du ikke og tjener penger til deg selv?! Barnetrygd og bidrag fra faren (Han er aldri med barna?!) er ment til barna, ikke til deg!!! 2 barn på kr 6.000,-/mnd går fint! Deg selv får du jo forsørge selv eller..?! Stakkars barn om du bruker av barnas penger...!!:-( Hvis du jobber (?) burde du sørge for å tjene nok til barna OG deg og ikke la bidrag og slikt være deres hovedinntekt?!Anonymous poster hash: 4b4d9...191
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #70 Skrevet 14. august 2015 Si meg...er du alene med 2 barn så får du faktisk dobbelt barnetrygd for hvert barn. Det vil si at du mottar kr 970,-x4 for dine 2 barn pr måned. Hvis far (en helgepappa?) bidrar med kr 3.000,- pr mnd så har du kr 1.940,- + 1.500,- pr barn pr mnd: Du har altså ca 3.500,- pr barn (kr 7.000,- for begge barna) pr mnd. Er ikke verst det! Da bør barna ha det romslig - såfremt du bruker barnas penger på...de.Anonymous poster hash: 4b4d9...191 Man får ÈN barnetrygd ekstra uansett hvor mange barn man har!!! Ett barn = 1940, To barn = 2910, Tre barn = 3880,- osv Anonymous poster hash: 949ad...6c8 2
Gjest O.G. Skrevet 14. august 2015 #71 Skrevet 14. august 2015 Nav kan ikke utøve skjønn når de fatter vedtak om utbetaling etter folketrygdloven. De må følge hjemlene til punkt og prikke. Overgangsstønad kan gis opp til 5 år dersom enslig forsørger er under nødvendig utdanning. Nav kan vurdere om utdanningen er nødvendig for å komme seg i jobb. Er man utdannet sykepleier, vil feks ikke en utdanning til å bli jordmor anses nødvendig. Er stønadsperioden uttømt, og man deretter ikke klarer å forsørge seg selv, er det nødvendig å gå over på eventuelle andre trygdeordninger eller sosialstønad. Overgangsstønad gis forøvrig kun opptil ett år for øvrige barn. Du får således ikke fem år for hvert barn, slik ordning kunne legge opp til før.Anonymous poster hash: 4b4d9...225 Hmm, rart, jeg har en idiotbekjent med et barn og hun har hatt det mer enn 5 år nu.
Gjest O.G. Skrevet 14. august 2015 #72 Skrevet 14. august 2015 Si meg...er du alene med 2 barn så får du faktisk dobbelt barnetrygd for hvert barn. Det vil si at du mottar kr 970,-x4 for dine 2 barn pr måned. Hvis far (en helgepappa?) bidrar med kr 3.000,- pr mnd så har du kr 1.940,- + 1.500,- pr barn pr mnd: Du har altså ca 3.500,- pr barn (kr 7.000,- for begge barna) pr mnd. Er ikke verst det! Da bør barna ha det romslig - såfremt du bruker barnas penger på...de.Anonymous poster hash: 4b4d9...191 Feil dette, har du tre barn så får du barnetrygd for tre barn.
Lou Salome Skrevet 14. august 2015 #73 Skrevet 14. august 2015 Dette er jeg enig i - jobber du ikke og tjener penger til deg selv?! Barnetrygd og bidrag fra faren (Han er aldri med barna?!) er ment til barna, ikke til deg!!! 2 barn på kr 6.000,-/mnd går fint! Deg selv får du jo forsørge selv eller..?! Stakkars barn om du bruker av barnas penger...!!:-( Hvis du jobber (?) burde du sørge for å tjene nok til barna OG deg og ikke la bidrag og slikt være deres hovedinntekt?!Anonymous poster hash: 4b4d9...191 Jeg er ikke aleneforelder, men jeg har to barn. Ett barn koster jo mye mer enn 3000 i måneden, bare SFO/barnehage er jo 2600. Så kommer det fritidsaktiviteter for skolebarnet, det blir 400,-i måneden for kun en aktivitet pluss for eksempel skiskole (som er så og si obligatorisk), 400 til . Da er vi oppe i 3400 før mat, klær, skolemelk, buss, bursdagspresanger, arrangere bursdag selv, bolig, og noe som helst som kino, svømmehall, sykkel, ferie, leker eller noe. 4
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 14. august 2015 #74 Skrevet 14. august 2015 Det vil si at du mottar kr 970,-x4 for dine 2 barn pr måned. Anonymous poster hash: 4b4d9...191 Virkelig? Lever folk av den vrangforestillingen ennå?
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 14. august 2015 #75 Skrevet 14. august 2015 Hmm, rart, jeg har en idiotbekjent med et barn og hun har hatt det mer enn 5 år nu. Huk kan ha fått det etter gamle regler. Jeg fikk overgangsstønad fra 2011 og slapp unna aktivitetskravet fra barnet var ett år.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #76 Skrevet 14. august 2015 Si meg...er du alene med 2 barn så får du faktisk dobbelt barnetrygd for hvert barn. Det vil si at du mottar kr 970,-x4 for dine 2 barn pr måned. Hvis far (en helgepappa?) bidrar med kr 3.000,- pr mnd så har du kr 1.940,- + 1.500,- pr barn pr mnd: Du har altså ca 3.500,- pr barn (kr 7.000,- for begge barna) pr mnd. Er ikke verst det! Da bør barna ha det romslig - såfremt du bruker barnas penger på...de.Anonymous poster hash: 4b4d9...191 Ingen som får dobbel barnetrygd. Man får for et barn ekstra uansett. Altså ca 3000,- for 2 barn + bidrag ca 3000,-. Totalt 6000,-. Og du tror at man da automatisk har det romslig?????? Vet du egentlig hva det koster å leve? Anonymous poster hash: 6aea2...ab6 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #77 Skrevet 14. august 2015 Dette er jeg enig i - jobber du ikke og tjener penger til deg selv?! Barnetrygd og bidrag fra faren (Han er aldri med barna?!) er ment til barna, ikke til deg!!! 2 barn på kr 6.000,-/mnd går fint! Deg selv får du jo forsørge selv eller..?! Stakkars barn om du bruker av barnas penger...!!:-( Hvis du jobber (?) burde du sørge for å tjene nok til barna OG deg og ikke la bidrag og slikt være deres hovedinntekt?!Anonymous poster hash: 4b4d9...191 Selvsagt jobber jeg... I alle dager... men husk at det en aleneforelder betaler av boutgifter, strøm, mat osv osv osv. er et par med barn to om å betjene... En aleneforelder betaler alt dette alene... Og da er 6000,- ekstra slett ikke så mye å skryte av. Hvordan får dere dette til å stemme da? Eks. hvis begge foredrene tjener netto 30000,- pr mnd, vil de ha 60000,- å bruke. Er man alene har man 30000, (+ evt 6000,-). Hvordan kan man leve så fett av det da? Og sammenligne denne økonomien til de som er to???? Anonymous poster hash: 6aea2...ab6 3
Gjest O.G. Skrevet 14. august 2015 #78 Skrevet 14. august 2015 Huk kan ha fått det etter gamle regler. Jeg fikk overgangsstønad fra 2011 og slapp unna aktivitetskravet fra barnet var ett år. ok
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #79 Skrevet 14. august 2015 Jeg kommer til å bli styrt rik :D jeg har nemlig en plan :D jeg får 1500 i barnebidrag så får jeg 1940 i barnetrygd disse pengene sparer jeg, så når mitt barn er 18år, så sitter jeg med 700 000 kr på konto, boojaa :D Anonymous poster hash: 3276f...014
Gjest O.G. Skrevet 14. august 2015 #80 Skrevet 14. august 2015 Jeg kommer til å bli styrt rik :D jeg har nemlig en plan :D jeg får 1500 i barnebidrag så får jeg 1940 i barnetrygd disse pengene sparer jeg, så når mitt barn er 18år, så sitter jeg med 700 000 kr på konto, boojaa :D Anonymous poster hash: 3276f...014 Klarer du det så all ære for deg. De pengene kan være gode å ha da, pga barnet vil trenge penger da også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå