AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #81 Skrevet 14. august 2015 Klarer du det så all ære for deg. De pengene kan være gode å ha da, pga barnet vil trenge penger da også. Tror ikke barnet ser noe til de pengene, hun snakker jo om at HUN blir rik. Anonymous poster hash: d0a7f...3c2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #82 Skrevet 14. august 2015 Tror ikke barnet ser noe til de pengene, hun snakker jo om at HUN blir rik. Anonymous poster hash: d0a7f...3c2 Tror nok det var ironi. Anonymous poster hash: 3106e...1b0 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #83 Skrevet 14. august 2015 Hør; Dersom du klarer å spare pengene fra barnebidrag og barnetrygd, og har en grei inntekt ellers, så er det fullt mulig! Hilsen gutt 21! Anonymous poster hash: dbb6d...cb5
Gjest O.G. Skrevet 14. august 2015 #84 Skrevet 14. august 2015 Tror ikke barnet ser noe til de pengene, hun snakker jo om at HUN blir rik. Anonymous poster hash: d0a7f...3c2 Alle mødre jeg kjenner lar sine barn nyte godt av deres rikdom, beklageligvis kan jeg ikke si det samme om alle fedre jeg kjenner.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #85 Skrevet 14. august 2015 Rik? BLI rik? Jeg sitter med to unger, har prøvd å kaste samvær etter barnefar som helst ikke vil, og jeg sitter da med alt av utgifter selv. Til dere som er så jævla nysgjerrige: 3.800,- bidrag 8.000,- overgangsstønad 11.000,- AAP 2.900,- utvidet barnetrygd 10.000,- lån/stipend utdanning Har to små i bhg, går på skole, alle summer er etter skatt. Jeg blir ikke RIK på det, men har mulighet til å spare. I tillegg vil jeg selvfølgelig gnage på et studielån om fem år. Barnehageutgifter har forresten heller ikke da kommunen dekker dette til familier som tjener under 400k i året.Anonymous poster hash: 115c1...83e
Celtic Heart Skrevet 14. august 2015 #86 Skrevet 14. august 2015 Detalj, men.... Barnetrygden er på 970 kr, ikke 940, og har vært det så lenge jeg kan huske, muligens i hele den tiden jeg har mottatt barnetrygd (har en femtenåring). Den ble endret I 2004. Fra 972 til 970 kr.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #87 Skrevet 14. august 2015 Er ikke aleneforsørger, men gjelder ikke ovegangsstønad kun hvis man er under utdannelse? Anonymous poster hash: 46906...f47 Det trodde jeg og? Men mulig jeg tar feil.. Anonymous poster hash: 051f7...b3a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #88 Skrevet 14. august 2015 Aleneforeldertilværelsen er snareste vei mot fattigdom. Dere må ikke tro annet. Anonymous poster hash: cf13b...3af 1
Gjest O.G. Skrevet 14. august 2015 #89 Skrevet 14. august 2015 Rik? BLI rik? Jeg sitter med to unger, har prøvd å kaste samvær etter barnefar som helst ikke vil, og jeg sitter da med alt av utgifter selv. Til dere som er så jævla nysgjerrige: 3.800,- bidrag 8.000,- overgangsstønad 11.000,- AAP 2.900,- utvidet barnetrygd 10.000,- lån/stipend utdanning Har to små i bhg, går på skole, alle summer er etter skatt. Jeg blir ikke RIK på det, men har mulighet til å spare. I tillegg vil jeg selvfølgelig gnage på et studielån om fem år. Barnehageutgifter har forresten heller ikke da kommunen dekker dette til familier som tjener under 400k i året.Anonymous poster hash: 115c1...83e 35700kr.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #90 Skrevet 14. august 2015 Du glemte at man ofte på startlån fra kommunene dersom man ikke har egenkapital til bolig. Den muligheten har ikke studenter som velger utdanning før barn. Og har brukt opp all studielån på overprisede kollektiv/leiligheter, og har en mer krevene utdanning som gjør at man ikke kan jobbe 50% ved siden av studier.. Så sitter man med et studielån på over 300.000 Dersom faren ikke selv er på NAV så vil man få noen tusen i barnebidrag i 18 år. Eller man kan få ca. 1000kr i barnebidrag fra NAV i 18 år. + utvidet barnetrygd 940kr+940kr, 18 år. (som folk klager på er for lav og har vært konstant i kanskje 18 år) hva skjer om den att på til økes. Så finnes det støtte til fritidsordninger og liknende dersom man klarer å røyke vekk alle pengene. De sier de har dårlig råd fordi de ikke kan bo midt i sentrum OG ha bil, og reise på 4stjerners all-inclusive hotell, dermed har de ikke råd til en verdig ferie. Så lenge det faktisk går rundt og de ikke trenger å jobbe for det, så er det å ha god råd. Om de selv velger å ha et høyt forbruk; kjøpe masse snop, klær, røyk, leker, nips, nyeste iphone hvert år, så har de ikke noe å klage på. Hva skjedde med å arve og kjøpe brukt. Unger kan få leker til jul og bursdag. Folk jeg kjenner skjemmer jo bort ungene deres og gir de høye forventninger. Masse ukepenger, et årsforbruk av snop bare til lørdagsgodt. iPad til julegave til en barnehageunge. Man kan selv sove i stuen om det er billigere å leie 2-roms enn 3-roms. Men det var sikkert nedverdigende sagt av meg. De skal jo på ingen måte ha de like ille som studenter. TS, man blir ikke RIK. Men det går rundt og man TAPER ikke på det. Alt kommer ann på hvordan man bruker pengene og hvor man bosetter seg. Om man må ha bil, 2 soverom, grei standard, sentrumnærmt, dra på verdige charterturer, røyke, cafe o.s.v. Anonymous poster hash: e8884...e38 Blir så satans irritert på dere som hele tiden nevner "hvis barnefaren", "dersom barnefaren", "når barnefaren" osv.. Er det en komplett selvfølge for dere damer at det kun er dere som sitter igjen og er aleneforeldre? Anonymous poster hash: b5e9a...f07
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #91 Skrevet 14. august 2015 Eller bare virker det sånn? Man får overgangsstønad, dobbel barnetrygd, bostøtte, stønad til barnetilsyn og helt sikker andre støtteordninger også. Skjønner ikke helt hvordan aleneforeldre kan si de har dårlig råd når de får støtte fra staten bare de slipper en promp? Anonymous poster hash: d0a7f...3c2 Nå tror jeg du er på viddene, OS får du bare i en begrenset periode om du må studere/jobbsøkende/liten stilling - den blir redusert/faller bort når du får full jobb. Bostøtte er det ikke mange som er alene som får ettersom full OS er nesten oppunder grensa til husbanken - da er det kun snakk om en 1000 lapp i mnd. Du får dobbel barnetrygd, altså en ekstra barnetrygd, som utgjør 1950 kr. Støand til barnetilsyn er behovsprøvd. Full OS er 15000kr, dette skal det trekkes skatt fra. Så NEI; du blir langt fra rik av å være aleneforelder - merkelig spørsmål spørr du meg! Anonymous poster hash: f714d...762 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #92 Skrevet 14. august 2015 Synes du skal sette deg litt inn i ting før du kommer med påstander du ikke kan argumentere for. Så enig med deg O.G. Synes folk bør lese seg opp på dette. Det er ikke mye å trakte etter å gå på OS. Jeg har hatt OS mens jeg har studert ferdig. Nå skal jeg ut i jobb, og jeg vil ha langt bedre råd! Før hadde jeg en samlet inntekt på 18000 i mnd, da er barnetygd og bidragsforskudd regnet inn. Nå skal jeg ut i jobb, og vil ha 27000 utbetalt og jeg får barnetrygd og bidragsforskuddet i tillegg. Anonymous poster hash: f714d...762 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #93 Skrevet 14. august 2015 30 tusen :o Har 21 tusen og etter bidrag er betalt har jeg igjen 11 tusen som skal dekke lån,husleie og alt det andre du nevner. det du skriver rimer ikke..... Anonymous poster hash: f714d...762 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #94 Skrevet 14. august 2015 Blir så satans irritert på dere som hele tiden nevner "hvis barnefaren", "dersom barnefaren", "når barnefaren" osv..Er det en komplett selvfølge for dere damer at det kun er dere som sitter igjen og er aleneforeldre? Anonymous poster hash: b5e9a...f07 Du er på Kvinneguiden. Anonymous poster hash: ff3b3...d53
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #95 Skrevet 14. august 2015 Tja, jeg vet nå ikke. Men min venninne har nå langt bedre råd nå som alenemor enn når hun var sammen med barnefar og de var to om inntekten. Da hadde de alltid dårlig råd. Kunne aldri unne seg noe, eller reise noe sted. Etter hun ble alene er hun plutselig på byen flere ganger i måneden, og har rukket å dra på 3 charterturer til syden alene på partytur, og 5-6 langhelger på venninneturer til andre siden av landet i Oslo og Stavanger. På under et år. Så fattig er hun ikke!Anonymous poster hash: 689cc...bf2 mastercard, mastercard, mastercard..... Anonymous poster hash: f714d...762 1
Gjest O.G. Skrevet 14. august 2015 #96 Skrevet 14. august 2015 Så enig med deg O.G. Synes folk bør lese seg opp på dette. Det er ikke mye å trakte etter å gå på OS. Jeg har hatt OS mens jeg har studert ferdig. Nå skal jeg ut i jobb, og jeg vil ha langt bedre råd! Før hadde jeg en samlet inntekt på 18000 i mnd, da er barnetygd og bidragsforskudd regnet inn. Nå skal jeg ut i jobb, og vil ha 27000 utbetalt og jeg får barnetrygd og bidragsforskuddet i tillegg. Anonymous poster hash: f714d...762 Da blir det greit ja.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #97 Skrevet 14. august 2015 Si meg...er du alene med 2 barn så får du faktisk dobbelt barnetrygd for hvert barn. Det vil si at du mottar kr 970,-x4 for dine 2 barn pr måned. Hvis far (en helgepappa?) bidrar med kr 3.000,- pr mnd så har du kr 1.940,- + 1.500,- pr barn pr mnd: Du har altså ca 3.500,- pr barn (kr 7.000,- for begge barna) pr mnd. Er ikke verst det! Da bør barna ha det romslig - såfremt du bruker barnas penger på...de.Anonymous poster hash: 4b4d9...191 FEIL!!!!!!! Anonymous poster hash: f714d...762 1
Gjest O.G. Skrevet 14. august 2015 #98 Skrevet 14. august 2015 Blir så satans irritert på dere som hele tiden nevner "hvis barnefaren", "dersom barnefaren", "når barnefaren" osv.. Er det en komplett selvfølge for dere damer at det kun er dere som sitter igjen og er aleneforeldre? Anonymous poster hash: b5e9a...f07 For meg er det en selvfølge, for jeg kjenner ikke menn som hadde vært villig til å "ha fri" bare annenhver helg.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #99 Skrevet 14. august 2015 Rik? BLI rik? Jeg sitter med to unger, har prøvd å kaste samvær etter barnefar som helst ikke vil, og jeg sitter da med alt av utgifter selv. Til dere som er så jævla nysgjerrige: 3.800,- bidrag 8.000,- overgangsstønad 11.000,- AAP 2.900,- utvidet barnetrygd 10.000,- lån/stipend utdanning Har to små i bhg, går på skole, alle summer er etter skatt. Jeg blir ikke RIK på det, men har mulighet til å spare. I tillegg vil jeg selvfølgelig gnage på et studielån om fem år. Barnehageutgifter har forresten heller ikke da kommunen dekker dette til familier som tjener under 400k i året.Anonymous poster hash: 115c1...83e Du får jo nesten ingenting i stipend ettersom du har OS og aap, det meste du får av låenkassen blir da kun lån. Så du skyter deg selv litt i foten med å ta opp stiepnd/lån derfra når nesten ikke noe blir omgjort pga for høy trygdeinntekt. Anonymous poster hash: f714d...762 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #100 Skrevet 14. august 2015 Nei. Hilsen fattig alenemor.Anonymous poster hash: 1597a...81d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå