AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #41 Skrevet 13. august 2015 Aldri hatt så god råd som da jeg var eneforsørger Ekstra barnetrygd Bidrag Overgangsstønad Bostøtte Skattefradrag. Dårlig råd fikk jeg når jeg veg å jobbe. Bostøtten forsvant Bidrag ble mindre Fikk bedre jobb etterhvert.... Ser i dag at de har mere utbetalt enn min tante som jobber på Coopen. Må være feil at d ikke lønner seg p jobbe pengemessig Anonymous poster hash: ff6e8...641 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #42 Skrevet 13. august 2015 Det spørs jo hva man definerer som god råd da? Hva er det? Anonymous poster hash: 6aea2...ab6 2
Pysa Skrevet 13. august 2015 #43 Skrevet 13. august 2015 Rik, nei. Jeg har én ekstra barnetrygd på 970 kr, pluss bidrag fra far på 4520 kr (tilsammen for to barn). Jobber, tjener mine egne penger. Har aldri fått én krone i bostøtte, overgangsstønad eller startlån. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #44 Skrevet 13. august 2015 Har man ett (1) barn så har man faktisk dobbel barnetrygd. Man får det dobbelte utbetalt. Har man derimot to (2) barn så kan det ikke lenger kalles dobbel barnetrygd fordi man kun får en ekstra barnetrygd, ikke to. Så det så Anonymous poster hash: d0a7f...3c2 1
Arabella Skrevet 13. august 2015 #45 Skrevet 13. august 2015 (endret) Har man ett (1) barn så har man faktisk dobbel barnetrygd. Man får det dobbelte utbetalt. Har man derimot to (2) barn så kan det ikke lenger kalles dobbel barnetrygd fordi man kun får en ekstra barnetrygd, ikke to. Så det så Anonymous poster hash: d0a7f...3c2 Nemlig. Men da jeg var i den situasjonen, var det faktisk flere som trodde jeg fikk dobbel barnetrygd, det vil si for 5x2. Det styggeste noen har sagt til meg, var at meg var det ikke synd på (som om jeg hadde sagt det!). Jeg fikk barnetrygd for 10, hadde min gode lønn i staten, fikk både i "hue og ræva" med alle slags stønader, og var jeg som andre enslige kvinnfolk, tjente jeg vel penger på andre måter, også. Det er helt utrolig at noen som overhodet ikke kjenner en, kan være så ondskapsfulle. Endret 13. august 2015 av Arabella 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #46 Skrevet 13. august 2015 Nei, man blir ikke rik av det. Jeg har 100 % omsorg for 3 barn (faren ser dem nesten aldri - hans eget valg). Jeg jobber fullt og får en ekstra barnetrygd. Ingenting annet. Heller ikke barnebidrag, siden faren ikke tjener noe.Anonymous poster hash: 747d3...5ff
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #47 Skrevet 13. august 2015 Er det sånn at man kan få overgangsstønad i et maks antall år, virker som noen har denne støtten evig? Anonymous poster hash: d0a7f...3c2 overgangstønad for man i toppen 3 år hvis barnet er under 8år.man kan dele opp de tre årene hvis man vil,men totalt 3 år. Man får på kun ett barn. Du kan altså ikke få det på ett barn i 3 år.føde ett tiol og så få i tre år til.Det gjelder kun EN gang. Anonymous poster hash: 26273...0fa
Gjest O.G. Skrevet 13. august 2015 #48 Skrevet 13. august 2015 overgangstønad for man i toppen 3 år hvis barnet er under 8år.man kan dele opp de tre årene hvis man vil,men totalt 3 år. Man får på kun ett barn. Du kan altså ikke få det på ett barn i 3 år.føde ett tiol og så få i tre år til.Det gjelder kun EN gang. Anonymous poster hash: 26273...0fa Slik det var før og jeg vet om mange som gjorde akkurat det der.
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 13. august 2015 #49 Skrevet 13. august 2015 Slik det var før og jeg vet om mange som gjorde akkurat det der. Ja. Før. Ikke nå. Nå er det tre år også ferdig, uansett hvor mange barn, hvor mange brudd.
Gjest O.G. Skrevet 13. august 2015 #50 Skrevet 13. august 2015 Ja. Før. Ikke nå. Nå er det tre år også ferdig, uansett hvor mange barn, hvor mange brudd. Ja, og grunnen til det er de menneskene som misbrukte ordningen og pga skiten sin fikk retten til OS innskrenket.
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 13. august 2015 #51 Skrevet 13. august 2015 Ja, og grunnen til det er de menneskene som misbrukte ordningen og pga skiten sin fikk retten til OS innskrenket. Sånn er det og dette er nok bare begynnelsen på innskrenkelser
Gjest O.G. Skrevet 13. august 2015 #52 Skrevet 13. august 2015 Sånn er det og dette er nok bare begynnelsen på innskrenkelser Ja.
Gjest Skrevet 13. august 2015 #53 Skrevet 13. august 2015 Man blir overhode ikke rik av å være aleneforelder. Jeg får en ekstra barnetrygd + bidrag for et (av to) barn. Om jeg ikke hadde hatt barn, hadde jeg nok følt meg rikere på penger enn det jeg gjør nå.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #54 Skrevet 13. august 2015 Ja. Før. Ikke nå. Nå er det tre år også ferdig, uansett hvor mange barn, hvor mange brudd. Når ble regelen for OS innstrammet? Med den nye regjeringen? Anonymous poster hash: d0a7f...3c2
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 13. august 2015 #55 Skrevet 13. august 2015 (endret) Når ble regelen for OS innstrammet? Med den nye regjeringen?Anonymous poster hash: d0a7f...3c2 Tror det. Tror det var i fjor. De jobber med å stramme inn mer på overgangsstønaden og. Endret 13. august 2015 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #56 Skrevet 13. august 2015 Ja, man blir kjemperik. Ingen bekymringer. Har nå studert, og jobbet ved siden av. Er alene med 2 barn 100%. Fikk studielån på 7000 i måneden, barnebidrag på 4500, og barnetrygd på 2900. Så kom lønnen ved siden av, lå på stort sett 3000, får ikke jobbet mye da man har barna 100%. Høres det ut som mye penger? Da bare boutgifter er på 10 000 kr, og det uten strøm. Det er ikke sånn at man får stønader i huet og ræva. Den dagen det minste barnet er 8 år, så får man ikke ekstra stønader. Og OS, er uansett bare for en begrenset periode. Anonymous poster hash: ea815...e01
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #57 Skrevet 13. august 2015 Tja, jeg vet nå ikke. Men min venninne har nå langt bedre råd nå som alenemor enn når hun var sammen med barnefar og de var to om inntekten. Da hadde de alltid dårlig råd. Kunne aldri unne seg noe, eller reise noe sted. Etter hun ble alene er hun plutselig på byen flere ganger i måneden, og har rukket å dra på 3 charterturer til syden alene på partytur, og 5-6 langhelger på venninneturer til andre siden av landet i Oslo og Stavanger. På under et år. Så fattig er hun ikke! Anonymous poster hash: 689cc...bf2 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #58 Skrevet 13. august 2015 Tror det. Tror det var i fjor. De jobber med å stramme inn mer på overgangsstønaden og. Ok. Antar Ap & co slakker inn på den igjen da, hvis de kommer ved roret igjen i 2017. Det er litt typisk rødt med dumsnille støtteordninger. Jeg sier ikke at OS i utgangspunktet er en dumsnill ordning, men den kan fort bli det hvis man får barn kun pga støtteordningene. Det er jo litt spesielt hvis det skal lønne seg å få 15 barn. Det blir jo født mer enn nok barn i denne verdenen, så det er ikke akkurat sånn at man trenger en hedersmedalje og en sekk full av gull hver gang man trykker ut enda en ny borger. Anonymous poster hash: d0a7f...3c2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #59 Skrevet 13. august 2015 Halloooo - har du egentlig satt deg inn i dette? Som aleneforsørger for 2 barn får jeg barnetrygd for ett ekstra barn og bidrag fra far... Thats it!! Totalt ca 6 000,- pr mnd. Tror du dette er noe å bli rik av når man forsørger 3 mennesker med dette? Anonymous poster hash: 6aea2...ab6 3 å forsørge? Du får forsørge deg selv. Det skal ikke en eks stå for. Så lenge han bidrar til barna.Anonymous poster hash: 5b221...78d 3
MarianneE Skrevet 14. august 2015 #60 Skrevet 14. august 2015 Javist blir man rik av å være eneforsørger. Minnes med glede da det ikke var penger til mat og middagen bestod av buljongsuppe med makaroni. Eller da jeg ikke kunne være med på skoletur fordi mamma ikke hadde råd til de 200 kronene det kostet. Jaggu godt pappa kjøpte pelskåpe til nydama så hun ikke frøs om vinteren, men aldri kunne bidra så meg og mine søsken slapp å få påsydd stoff nederst på buksene fordi mamma ikke hadde råd til nye klær til oss. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå