Gå til innhold

MissStiles, mann & baby - vår hverdag!


MissStiles

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Nori skrev:

Huff. Ser ut som starten på året har vært lik for oss. Bra du føler deg bedre og at alle er i farta igjen. Riktig godt nytt år! :nordvesta:

Godt nytt år til deg og!

1 time siden, juliane skrev:

Har hatt omtrent samme jul som oss dere da, med feber 1. juledag og sykdom resten av jula. Utrolig slitsomt! Krysser fingrene for at dere er helt ferdige nå og at det er lenge til neste runde!

Godt nytt år! :) 

 

Ikke dere og? Det tydeligvis så mange som har vært syke i jula. 

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Tusen takk! Intervjuet er imorgen. Dere må krysse fingerne for meg!

Da var det mandag igjen. Merker at jeg ikke har lyst til å dra på jobb. Mest fordi sjefen var syk i hele forrige uke og det var så behagelig på kontoret uten han. Og jeg er spent på hva som skjer med lønna. Han sa at det gjaldt frem til jul at vi skulle få 10% mindre. Jeg har ikke noe tro på at han gjør noe med det, dessverre. Vi skal ha møte på fredag hvor vi snakker om året som har vært og hvordan vi ligger ann i 2017. Tror det kommer til å bli en del diskusjoner hvis han ikke gjør noe med lønna. Det som er mest frustrerende er jo at han ikke har gjort noen ting for å prøve å redde sin egen bedrift. Vi jobber som bare f.... mens han gjør ingenting. 

Men men..

Vi hadde en fin helg. Igår var vi på juletrefest i barnehagen og det var hyggelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser alt jeg har for deg!

Høres ikke ut som situasjonen er så bra på jobben din. Må jo føles ekstremt provoserende når dere godtar mindre lønn og jobber så svetten spruter og så gjør ikke sjefen noe. Det ville drept all min motivasjon i hvert fall. Håper du får en fin uke. Oppdater oss etter intervjuet da! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på årsoppgaven for 2016 og denne månedens lønnsslipp (med fortsatt 10% mindre lønn) blir jeg bare lei meg. Jeg har sååå innmari lyst til å bare gå til han og si at jeg sier opp men det går ikke. Jeg må ha med ny jobb først.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er skikkelig deprimerende å se på lønnsslippen altså, regner med du ikke tjener SÅ mye i utgangspunktet, så 10% betyr jo faktisk ganske mye i hverdagen! Det er jo "kosepengene" dine, det du har igjen til til hverdagsluksus og hygge. Og så utrolig frustrerende når du føler at sjefen ikke gjør noe særlig for å hjelpe på situasjonen! :sur:  De 10% kan da ikke hjelpe så mye på tallene hans at det er nok til at han slapper av, det er jo ikke så mange tusen det kan være snakk om i et lite firma. 

Men hvordan gikk intervjuet på den andre jobben? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan de trekke av lønna di, når dette ikke er avtalt? Slik jeg forstod det var avtalen ut 2016, eller har jeg misforstått? 

Jeg synes dette er drøyt og forstår godt at du bare vil si opp, men så er man jo avhengig av inntekt også da.. Ingen lett situasjon dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, juliane skrev:

Men hvordan gikk intervjuet på den andre jobben? :) 

Jo jeg synes det gikk bra. Men stillingen var litt annerledes enn beskrevet i annonsen. Noen arbeidsoppgaver er blitt overført til hovedkontoret. I tillegg til at de søker to helt nye personer til samme stilling men tilsammen er det 160% stilling. Så jeg ble jo spurt om jeg kun var interessert i 100% stilling. Selvfølgelig vil jeg helst ha det men jeg kan evt si ja til 80% hvis lønna er bra. Og siden det er innenfor en kjede hvor ofte antall år i bransjen telles med så tror jeg nok lønna vil være ok selv med 80%.

Jeg får svar på mandag om jeg går videre til neste runde.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Nori skrev:

Men kan de trekke av lønna di, når dette ikke er avtalt? Slik jeg forstod det var avtalen ut 2016, eller har jeg misforstått? 

Jeg synes dette er drøyt og forstår godt at du bare vil si opp, men så er man jo avhengig av inntekt også da.. Ingen lett situasjon dette. 

Nei han kan ikke det men han gjør det. En av kollegene mine spurte og forklaringen hans var at tallene ser ikle noe bra ut for januar. Men da må han lete lenge for å finne en januar med gode salgstall. Så det synes vi var en dårlig unnskyldning. Han er så feig som ikke gir beskjed om at det fortsatt ikke ser bra ut for bedriften. Det vet vi jo. Men ham velger jo å ikke gjøre noe med det. Bare fortsette å gi oss lav lønn. 

Han er fortsatt sykmeldt men jeg håper at han er tilbake på mandag sånn at jeg får snakket med han. Jeg har bestemt meg for å si til han at jeg ikke har noe annet valg nå enn å søke etter en ny lønn. Fordi ja, Juliane, det er som du sier, jeg jobber i en bransje hvor man ikke tjener særlig bra og jeg vet at jeg er den som tjener dårligst i den bedriften. Så 10% mindre lønn for meg merkes. Det er ikke mye jeg sitter igjen med etter at alle faste utgifter er betalt. Og sånn skal det ikke være. Det skal være mulig å få nok lønn til å gjøre litt ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nok en helg over. Jeg hadde bursdag denne helgen så det ble litt feiring. Først med M. Svigermor passet E over natta. Så vi hadde en fin dag sammen. Og igår kom et par venninner på besøk. Det ble litt skravling og kakespising. Hyggelig!

Nå er det en ny uke. Og den begynner med at jeg er alene med sjefen min på kontoret idag fordi de andre er bortreist. Gleder meg ikke! Men håper jeg har masse å gjøre sånn at jeg slipper å prate så mye med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så utrolig dumt at du ikke fikk jobben! :klem:

Høres ut som du har hatt en fin bursdagsfeiring da, godt å ha en god mann, fin familie og gode venner. Håper tiden alene med sjefen går fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at jobben ikke ble din! :( Krysser fingrene for at en like god mulighet dukker opp om ikke lenge, og at det gikk greit å være alene med sjefen. Bra du hvertfall hadde en hyggelig bursdagshelg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag måtte jeg plutselig ta en prat med sjefen min. Jeh har søkt på en stilling hvor oppstart er 1. mars og da ville de gjerne på forhånd vite om jeg får gå tidligere fra jobben eller om sjefen min holder fast ved at det er 3 måneders oppsigelse. 

Og han sa verken ja eller nei. Han forsøkte verken å beholde meg. Og han aner ikke når lønna går tilbake til det vanlige. Så da ringte jeg tilbake og sa at det er kanskje mulig for meg å gå før. Hun ble glad og nå skal jeg på intervju på torsdag. 

Bare å krysse fingerne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du ikke fikk jobben!

Og så utrolig dårlig av sjefen din, dette burde jo egentlig være en oppvekker for han. 

Krysser fingrene for at neste intervju går bra! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...