Gå til innhold

MissStiles, mann & baby - vår hverdag!


MissStiles

Anbefalte innlegg

Dagene er ganske like om dagen. Togstreiken fortsetter. E sover ikke gjennom natta for tiden. Enten våkner hun når vi legger oss eller midt på natta. Og da vil hun stå opp. Jeg prøver å overbevise M om at hun sover for mye på dagen men han vil ikke helt tro at det er det. Jeg er trøtt hver dag på jobb og er litt lei av det.

Også er E utrolig glad i ordet NEI om dagen. Så vi har fått en antydning til hvordan trassperioden hennes blir. Vi prøver å være strenge men når hun skriker nei og legger seg ned på gulvet så er det ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

S blir bare kjempelei seg når vi forsøker å være strenge, det skal ikke akkurat en voldsom streng stemme til fra oss før leppa begynner å bevre og øynene fylles med tårer. Ikke lett å være konsekvent da heller. :PHøres slitsomt ut med en forsmak på trassen allerede nå da, særlig midt oppi dårlig søvn og togstreik samtidig. Kan du ta en del hjemmekontor, eller må du til kontoret hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate, den togstreiken har jo vart en hel evighet nå. Må være ekstremt slitsomt for dere som er avhengig av tog for å komme til og fra jobb. Dårlig søvn og trass er en dårlig kombinasjon. Lunta mi blir ekstremt mye kortere enn normalt, når jeg er sliten og trøtt. Samtidig hjelper det jo ikke å kjefte på disse småtassene heller. De skjønner jo ikke så mye.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2016 den 9.38, juliane skrev:

Kan du ta en del hjemmekontor, eller må du til kontoret hver dag?

Denne uka har jeg ikke hatt anledning til å ha hjemmekontor siden vi har hatt en del møter. Men hvis streiken fortsetter neste uke, så spørs det om det blir en dag hjemme. 

Får se om dagens møter mellom partene bringer noen løsning. Lov å håpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blir det en kort arbeidsdag. Vi skal være med på et arrangementet og blir hentet allerede kl. 13. Aner ikke hvor vi skal hen. Spennende! Merker at jeg gleder meg litt til å sove på hotell inatt. Selvom det ikke er så gøy å være borte fra E men tror hun kommer til å kose seg sammen med pappaen sin. 

Også har jeg fått første innkalling til et intervju på mandag. Endelig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.10.2016 den 12.25, Nori skrev:

Ja, lykke til! Hva slags type jobb er det? 

Det er omtrent samme type jobb som jeg har nå. Samme arbeidstid. Men i sentrum. Intervjuet gikk greit men har blandede følelser for om jeg får videre til neste runde. Får svar innen mandag.

Denne uka har jeg slitt med motivasjonen på jobb. Merker mer og mer at jeg vil bort derfra. Det er ikke sunt for meg å være der når det er så mye diskusjoner og dårlig stemning ++ Sjefen min gjør liksom ingen ekstra innsats for at bedriften skal klare seg. Så jeg er litt redd for å stå uten jobb fra neste år av hvis ting ikke blir bedre snart. 

Det er få jobber å søke på innenfor den bransjen jeg jobber i, så jeg må bare søke på det som er også vente til det dukker opp mer.

Imorgen er det planleggingsdag i barnehagen. Spent på hvor mye snø det er ute når jeg står opp imorgen og om vi kommer oss inn til byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbsøkeprosesser er jo veldig nervepirrende. Så mye usikkerhet og analysering og venting og i det hele tatt. Høres ikke ut som ting er så bra på jobben din for tiden, så jeg håper virkelig du finner noe nytt og bra så snart som mulig. 
Har du vurdert å søke utenfor bransjen eller er ikke det aktuelt ennå? 

Ja, det er jo spådd så mye snø. Vinteren kom plutselig over natta. :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Nori skrev:

Jobbsøkeprosesser er jo veldig nervepirrende. Så mye usikkerhet og analysering og venting og i det hele tatt. Høres ikke ut som ting er så bra på jobben din for tiden, så jeg håper virkelig du finner noe nytt og bra så snart som mulig. 
Har du vurdert å søke utenfor bransjen eller er ikke det aktuelt ennå? 

Jeg har søkt jobb i en annen bransje og. Men ikke hørt fra noen av de jobbene. Så spørs om jeg holder meg innenfor det jeg jobber med. 

Da er E forkjølet igjen. Snørr og hosting. Så det ble ingen god natt på oss igår. Og siden E og jeg har vært i byen idag så har hun kun sovet 30min. Håper hun sover godt i natt. 

Vi møtte først en tidligere kollega av meg. Jeg måtte snakke med noen om situasjonen på jobb og en som kjenner sjefen. Godt å få det ut! Også møtte vi to fra barselgruppa. Veldig hyggelig! Lenge siden vi hadde sett dem...

Og nå er det godt med helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også var helgen snart over. 

Vi hadde barnefri fra igår til idag. E var hos svigermor og har vist storkost seg. Veldig godt å få bilde og rapport om dagen igår. Vi spiste ute, var og så på 2 filmer (halv pris siden det var kinodagen) og sov på hotell. Utrolig deilig. Vi trengte det! 

Merker veldig godt at jeg ikke er klar for en ny uke. Spesielt ikke med den kulden og all snøen som har smeltet til is. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått svar ang den jobben og jeg gikk ikke videre. Akkurat som jeg trodde. Greit å være forberedt på det.

Igår fortalte jeg en kollega om at jeg vil finne meg en ny jobb. Hun synes det var trist og skulle gjerne overtalt meg til å bli men det tror jeg blir vanskelig. Spesielt siden vi fortsatt ikke vet om det går bedre eller dårligere med økonomien til bedriften. Mem neste gang jeg skal på intervju, skal jeg bruke henne som referanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også over til gode nyheter: Jeg har blitt tante!

Halvsøsteren til M fikk en babygutt idag. :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Her har det vært stille den siste tiden.. Det har ikke vært så mye å fortelle om. Bortsett fra at vi har vært mye forkjølet alle sammen. Kjenner at jeg ikke er helt kvitt forkjølelsen enda... 

Igår fant jeg en perfekt jobb i forhold til kort reisevei som jeg bare måtte søke på. *krysser fingerne*

Ellers er det få timer igjen før jeg kan ta juleferie! Veldig glad for at vi fikk fri imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Da var juleferien! 

En kort oppsummering: Den begynte bra! Vi var alle friske på lille julaften og selve julaften. Vi var hos familien min i år. E storkoste seg!! Vi spiste god mat. Pakket opp alle gavene hennes og ja, det var mange!! Rundt kl 20-20:30 la vi henne i reisesenga som vi hadde tat det. Så åpnet vi voksne gavene. Vi var vel hjemme rundt 23 tiden. Alt gikk bra med å få alt inn i bilen og E sov godt. 1.juledag ble en rolig dag frem til hun fill feber. Selvom hun er dårlig, er hun alltid i godt humør. Så vi avtalte ikke julelunsj med familien hos oss 2.juledag. Men hun var sliten etter det. 

Resten av dagene har hun vært hjemme med meg. Enten så har hun hatt feber. Eller hatt diaré. Slitsomt! På nyttårsaften ble jeg dårlig og har siden tilbrakt mye på badet. Idag kom det heldigvis ikke ut noe mer så da er jeg nesten litt glad for å kunne dra på jobb igjen og E er tilbale i barnehagen. Det blir godt for alle sammen å komme i rutiner igjen. 

Jeg håper virkelig at vi slipper sykdom en stund fremover.

Godt nytt år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Ser ut som starten på året har vært lik for oss. Bra du føler deg bedre og at alle er i farta igjen. Riktig godt nytt år! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt omtrent samme jul som oss dere da, med feber 1. juledag og sykdom resten av jula. Utrolig slitsomt! Krysser fingrene for at dere er helt ferdige nå og at det er lenge til neste runde!

Godt nytt år! :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...