Gå til innhold

Modern Family


Trampe

Anbefalte innlegg

Strømregningen for januar er kommet. Den er på 3000 kroner. Og den er stipulert - jeg glemte helt å melde den inn, så den er beregnet fra fjoråret. Har sjekket forbruket i høst, og årets forbruk har vært høyere hver mnd enn fjorårets. Så den er nok langt høyere egentlig. 3000 kroner. For EN måned. På et hus vi ikke bor i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, Trampe! :klem: Jeg er fryktelig lite flink til å skrive i boka di, men ville bare gi deg en god klem. Dere har jammen mye å stri med! Dumme hus, dumme NAV ... men jeg synes du virker som en grepa dame. Og det ordner seg nok til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Trampe skrev:

Strømregningen for januar er kommet. Den er på 3000 kroner. Og den er stipulert - jeg glemte helt å melde den inn, så den er beregnet fra fjoråret. Har sjekket forbruket i høst, og årets forbruk har vært høyere hver mnd enn fjorårets. Så den er nok langt høyere egentlig. 3000 kroner. For EN måned. På et hus vi ikke bor i. 

Nei og nei!! 

Håper virkelig at dette husgreiene snart ordner seg for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillebror har fått sin første tann! Jeg har kjent en stund at den har vært på vei, og på torsdag hadde han et tydelig sår i munnen. Nede, hans høyre fortann. Fredag ante jeg litt hvitt, og i går kom den tydelig frem. Bittelille sylskarpe tanna! 

Spent på hvordan ammingen går nå fremover. Han har ikke bitt meg enda, men den tanna er utrolig skarp altså. Den andre er nok rett rundt hjørnet. Jeg ammet storebror til han var 15 mnd og han bet meg aldri, tør jeg håper på å være like heldig med lillebror? ;) 

Store lille gutten min... Jeg har bare ei uke permisjon igjen, så har jeg og mannen ei uke ferie og så begynner jeg på jobb :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den første tanna! Håper du slipper biting, det er fryktelig vondt, altså.

Håper du har en fin morsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker morsdag og farsdag :jepp: Valentinsdag feires ikke her i huset, men morsdag og farsdag har vi hatt siden jeg var liten. Det var et høydepunkt det, å få komme opp i senga til mamma og pappa og spise kake på senga :hjerte: 

Kake på senga var umulig å få til i år for vår del. Jeg og lillebror sto opp halv sju, og la oss igjen klokka åtte. Halv ti sto mannen opp med lillebror igjen, og jeg fikk sove til 11. Storesøster har fotballturnering i helga, og storebror dro på plutseligtur til sin bestemor i går sammen med pappaen. Da jeg sto opp var lillebror ganske trøtt allerede, så mannen tok ham og storesøster med seg til bestemor (ikke samme bestemor altså). Dermed startet jeg morsdagen sent, alene, med repriser av Grey´s og hjemmelaga pizza fra i går. Og en lang dusj. Kan ikke huske sist jeg var helt alene hjemme, faktisk. Mannen og storesøster dro så på fotballkamp, og storebror kom ikke hjem før klokka 19. Da var det kake og morsdagsgaver i full fart, før mannen dro på trening klokka 20. Jeg og de store så Huskestue før de la seg. Storebror har kjøpt et kjempefint hjertesmykke, og storesøster har kjøpt mummikopp og håndkle med "verdens beste mamma" på. Gode unger jeg har :hjerte: 

Jeg slapp å bake morsdagskake selv i år også :ler: Mannen vant ei i et kakelotteri på jobben, så vi fikk den levert på døra på fredag. Utrolig kjekt! Mannen min er god til mange ting, men baking er ikke en av de, så jeg må alltid bake selv. Kjekt å slippe det ;) 

Nå har jeg stua for meg selv, ser på en eller annen klissefilm og surfer litt. Kanskje jeg skal strikke litt før jeg tar kveld. Alt i alt en fin morsdag :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt og tenkte litt sånn sentimentalt for meg selv her i ettermiddag. Lillebror våknet fra ettermiddagsluren sin med et hyl, var ikke ferdig å sove, og sovnet igjen på skulderen min i gyngestolen. Så der satt jeg da. Halvmørkt i rommet, TVen lavt på, sovende nydelig baby på skulderen min. Stillhet og ro. Bare vi to hjemme. Den lille varme kroppen som puster så rolig og sover så godt i armene mine. For ett år siden lurte jeg på hvem som var i magen, og jeg tenkte på hvordan denne morsdagen kom til å bli. Nå har vi ikke hatt den største markeringen eller noe, men det er akkurat dette det handler om. Å være mamma. Å sitte i en hundre år gammel gyngestol med en sovende baby. 

Det er virkelig verdens beste følelse :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er tann nummer to på tur. Like greit at den også kommer nå, så er vi ferdige med det. :jepp: Jeg kikka på bildene fra storebror hadde to små tenner nede. De blir plutselig så store når det kommer tenner. Og de smilene der, det er ingenting som er skjønnere enn en liten en som stråler med hele ansiktet og to små tenner som titter frem  :rodmer:

Jeg fikk mail fra advokaten. Bra for ham, da slipper han bæsjbleie i posten denne uka. ;) Han er så treig at jeg får helt spunk. Ikke nok med at motparten trenerer alt, men jeg må mase og mase og mase på vår egen advokat også. Uansett. Han sa at vi kan kjøre på med det elektriske anlegget nå. Det har gått såpass lang tid at det ikke har noen betydning for saken. Så nå er det bare for broren min å finne plass i timeplanen sin, så skal jeg booke flybilletter til ham. Håper han kan komme fort. Jeg verker etter å få gjort noe... Tenk, nå skjer det noe faktisk! Vi skal faktisk gjøre noe i huset. Men motparten har ikke gitt lyd fra seg. De har ikke svart på noen av forespørslene. Helt utrolig egentlig. At de bare kan drite i alt på den måten... 

Lillebror er mer urolig enn noen gang på nettene nå. Han har jo alltid hatt en ganske lang soveperiode fra jeg legger ham 19-20 til rundt midnatt. Nå våkner han en gang i timen. Han sover alltid på siden, vrir seg over på magen i søvne, og våkner av det. Han får ikke til å sove på magen, så da blir han liggende og sutre til noen kommer og tar ham opp, roer ham ned i ett minutt og legger ham igjen. Da sovner han fort, så det er ikke en stor greie, men han når jo aldri den dype søvnen. Første gangen han får pupp er rundt 01-02, og da blir han også liggende og snu seg i senga etterpå. Da har jeg valget da, enten å stå opp og snu ham førti ganger, eller å ta ham over i min seng og holde ham fast på siden. Uff, det hørtes strengt ut, jeg er ikke hardhendt altså. Bare legger ham med ryggen inn mot brystet mitt, og holder armen rundt ham slik at han ikke kommer seg rundt. Tett og godt og trygt. Sånn sovner han ganske kjapt, men jeg får ikke noen kvalitetssøvn akkurat. Mannen sover urolig, så han kan ikke ligge i midten på grunn av risikoen for en albue i hodet eller noe. Dermed blir han liggende ytterst, og da er jeg rimelig nervøs for at han skal vri seg ut av grepet mitt mens jeg sover og gå på hodet i gulvet. Jeg sover veldig lett, og er veldig på vakt selv om jeg sover, så jeg tror ikke han skal greie det, men det kan jo hende at jeg blir så trøtt og utslitt at jeg ikke våkner med en gang... Han får pupp en gang til eller to i løpet av natta også. Da vrir han seg rundt mot meg, og leter etter puppen, suger litt, og så vrir han seg rundt og sovner igjen. Han trives veldig godt med å sove sånn. Det er jo koselig og alt det der, men det er liksom et steg i feil retning. Før han tryna ned trappa sov han jo hele natta i egen seng med ofte bare en, toppen to amminger om natta. Nå er vi tilbake til kosepupp halve natta og samsoving nesten hele natta... 

Jeg er sjeleglad for at jeg ikke er på jobb i dag altså. Jeg skulle jo egentlig ha begynt i dag. To uker igjen til jobbstart! Gledegruer meg. I stedet spiser jeg pizza fra lørdagskvelden og ser Ellen. Igjen. Utekonsert med One Direction i dag. De appellerer ikke til min indre fjortis om jeg så prøver så hardt jeg kan. ;) Storesøster skulle vært hjemme og sett på. Hun er for fullt på vei inn i preteenperioden hun, og bare eeeeelsker One Direction :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såh. Når man sitter hjemme på dagtid, da ser man jo på TV, ikkesant. Det har dere jo fått med dere at jeg gjør. Så av og til kommer det sånne TV-shop-reklamer. Jeg har bestilt litt sånn treningsvideoer og sånt noe i svake øyeblikk, men det er ti år siden ihvertfall. Femten, kanskje. Men nå har jeg sett en lur greie som jeg tror jeg vil ha. En sånn vannrensestøvsugergreie. Har dere sett den? Den skal være skikkelig smart, og kan løse opp fastbrent fett i stekeovnen, vaske alt av gulv og lister og dører og karmer og slikt noe. Nå husker jeg jo selvsagt ikke hva den heter, og finner den ikke på google, men jeg vurderer virkelig å kjøpe en sånn en. Om jeg ser den reklamen en gang til. Kanskje stekeovnen min kan bli ren igjen. Den er mildt sagt helt forferdelig....! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant den! 

http://www.powermaxx.no/hus/rengjoring/damprenser?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=adwordstxt&gclid=CMHV-qLY-coCFcsxcgodG6IMwA

Tror dere den er like smart som den ser ut? Jeg er nødt til å vaske ned hele kjøkkenet her snart, og jeg må også vaske meg inn i huset når vi skal flytte. Kjøkkenet og badet er liksom de verste rommene, syns jeg. På kjøkkenet er det inngrodd skitt over alt hvis man ser etter. Sånne gule merker på skapdørene, i kroker og kriker, kjøkkenvifta og ikke minst den forferdelige stekeovnen. Sånne plasser hadde det jo vært lurt å bare kjøre på med glovarm damp, kanskje det løsner da? Jeg har prøvd alle triks på stekeovnen, men det hjelper ikke. Det eneste som hjelper er å stå og skrubbe for hånd i en svært ubehagelig arbeidsstilling, og det tar timesvis. Den steamgreia funker sikkert på stekebrettene også :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steam er veldig effektivt :jepp: Jeg har en steam cleaner fra Karcher. Men i og med dampen kommer ut med trykk og ekstrem varm temperatur (140 grader? :klo: ) ville jeg kanskje vært litt forsiktig med malte overflater og typ kjøkkeninnredning som er foliert. Stekeovnen har jeg ikke testa enda, men der fungerer den sikkert supert! Og den er veldig effektiv på rengjøring av fuger og dusjen og for å løsne opp gammel skitt :jepp: Men takk for tipset. Nå kom jeg på hva jeg selvsagt kan bruke på rengjøring av kjøkkenvifte-filter :nigo: De er nemlig for store for oppvaskmaskinen :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke lurt å gå løs på kjøkkenskapene med den nei :lol: Plutselig må vi pusse opp kjøkkenet før vi flytter, bare fordi jeg har gått amok med steameren :sjenert: Men jeg har fått skitt på hjernen altså. Ser det over alt. Dusja her i sta, og da så jeg bare oransje render nede i dusjhjørnene. *urk* Fugene på badet har sikkert ikke vært skrubbet ever. Jeg har ihvertfall ikke gjort det siden jeg flytta inn. Da jeg lagde middag oppdaget jeg flekker over hele flisveggen på kjøkkenet, kjøkkenvifta ser ut som om noen har dusja den i fett - og jeg vurderer seriøst å skru ut pæra i stekeovnen altså :roll: 

Jeg vasker på helt normalt vis, altså. Sånn bare til mitt forsvar, det hørtes jo ut som om vi aldri gjør rent her. Det bare VISES så godt nå, syns jeg. I kjøleskapet også, fytti så skittent det er der. Men inni der er det nok ikke lurt å kjøre 140 grader damp :lol: Kanskje jeg skulle vaske litt der nå kanskje? Jeg burde strikket litt, jeg er snart ferdig med kofta mi, men så ble det litt vrient og da gadd jeg ikke mer :sjenert: Man vet at man absolutt ikke har lyst til å strikke når man vurderer å vaske kjøleskapet i stedet :overrasket: 

Tror jeg bestiller den steameren jeg. Den kan jo ikke skade, liksom. Sånn bortsett fra hvis jeg bruker den i kjøleskapet og på kjøkkenskapene. Jeg har fullstendig shoppestopp, alt av penger skal gå til huset, men denne kan jo komme inn under vaske-ut-og-vaske-inn, og dermed er det flytterelatert. Innafor? ;) Jeg liker ikke å vaske. Jeg liker å vaske klær, og jeg liker å ha rent sengetøy, og jeg liker å pynte og kjøpe interiør og skifte duker og gardiner. Jeg vasker kjøkkenet når jeg har laget mat, og jeg vasker badet når det er støvete. Men jeg liker ikke å vaske. Det er så innmari kjedelig. Kanskje det blir litt gøy å vaske med en steamer? Det kan jo heller ikke skade ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*Din ordre har blitt registrert* 

Hah! *flink* 

 

Nå skal jeg gå løs på kjøleskapet. Med musikk på øret - da går vaskingen som en leeeek! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du deg en tur hit og vasker kjøleskapet vårt også eller? Føler det er så skittent at det hadde vært en sak for barnevernet hvis vi hadde hatt barn som faktisk spiste mat fra kjøleskapet. :sjenert: Og stekeovnen er så full av fastbrente matrester at jeg alltid er ytterst forsiktig når jeg åpner døra fordi det kan hende røykskya står ut... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...