Clane Krows Skrevet 20. september 2004 #121 Skrevet 20. september 2004 Enten er du vel dopa eller så er du speeda, og i alle tilfeller er du en misbruker. Uansett hvilket navn en setter på det, driver du fremdeles og pumper deg full av ulovlige narkotiske stoffer foran nesen på ungene dine. Du skulle skamme deg! Nå må du rulle kraftig inn!! Jeg er hverken dopa el speeda, og hvor du fikk d fra vet ikke jeg!?! Og, i tilfelle du ikke har fått d m deg; hasj RØYKER el SPISER man, man "pumper" d ikke i seg. Og jeg skammer meg aldeles ikke! Ihvertfall ikke fordi en sinna, liten person som deg sier d!
Clane Krows Skrevet 20. september 2004 #122 Skrevet 20. september 2004 Ja, d har jeg gjort...og der sies d at dop er heroin. Men, dessverre, er d slik m språket vårt, at ord ilegges m tiden andre betydninger enn d de i utgangspunktet hadde. Og man må følge m hvis man vil holde seg oppdatert. Der har jeg tydeligvis kommet til kort, og legger meg derfor flat for deres overveldende kritikk. BEKLAGER at jeg kom m kommentaren "in the first place", spes fordi d dro fokus vekk fra debattens kjerne( hvis den da har en kjerne...)!
lille mor Skrevet 20. september 2004 #123 Skrevet 20. september 2004 Det er en syk verden vi lever i........... Det er en syk verden vi føder barna våre ut i......... Har nevt det før og nevner det igjen, MODELLÆRE!!!!!!! Alt dere gjør, er det veldig stor sjanse for at barna deres tar etter. En ting er å ta tenåringen på fersken med å røyke hasj, men å vite at det var meg h*n hadde det etter... Det hadde jeg aldri tilgitt meg selv. Men når man er påvirket av slik drit, kan man vel heller ikke tenke så klart. Det må da være tragisk å måtte ruse seg to ganger om dagen for å klare å fungere.
Clane Krows Skrevet 20. september 2004 #124 Skrevet 20. september 2004 Det må da være tragisk å måtte ruse seg to ganger om dagen for å klare å fungere. Si meg, lille mor...røyker du sigaretter? Sier du at det er tragisk å være avhengig av 15-20 Prince el.l.? For nikotin er også et rusmiddel,vet du... Jeg røyker ikke "vanlig" tobakk, d har jeg sluttet m... Og det ville vært fint om dere kunne lese innleggene, samt å trekke d essensielle ut av dem! Jeg sa at målet mitt er å slutte m cannabis, men at jeg bruker det NÅ, som medisin for å komme meg gjennom dagen på en velfungerende måte!
lille mor Skrevet 21. september 2004 #125 Skrevet 21. september 2004 Si meg, lille mor...røyker du sigaretter? Nei det gjør jeg ikke. Men å sammenligne tobakk og hasj er vel ikke det samme? Man blir vel ikke ruset i den grad av tobakk som man blir av hasj, selv om tobakken er mer skadelig for lungene og fare for kreft og alt det der.
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #126 Skrevet 21. september 2004 Hvis du røyker hasjen så regner jeg med at du blander den ut med vanlig tobakk :-?
Gjest Tex Skrevet 21. september 2004 #127 Skrevet 21. september 2004 Og jeg skammer meg aldeles ikke! Ihvertfall ikke fordi en sinna' date=' liten person som deg sier d! [/quote'] Nå er jeg hverken sinna eller liten men jeg har lang erfaring med rusmisbrukere og vet hva det gjør med en familie dersom et medlem har behos for å ruse seg. Å misbruke hasj er det samme som å ruse seg, altså er du en rusmisbruker, støtt og stadig rusa. Det blir ikke noe mindre skadelig for barna dine bare fordi du kaller det noe annet. Hasj er regna for å være noe av det farligste som finnes, nettopp fordi folk som deg ikke skjønner alvoret. Det vil ikke ta lange tida før du ikke får nok av hasjrusen og dermed må bevege deg mot andre stoffer, kanskje i tillegg til hasj.
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #128 Skrevet 21. september 2004 Clane Krows - du kan forsøke og forsvare dette opp og ned og så lenge du vil- det hjelper ingenting sålenge du har barn. Du mener vel at det også er ok og kun ta et par drinker om dagen for å "roe " nervene da
Brunhilde Skrevet 21. september 2004 #129 Skrevet 21. september 2004 ...og plutselig kom det frem. Clane Krows røyker ikke en, som påstatt, gang om dagen, men to! Jeg syns du skal være litt forsiktig med å kalle andre sinte, CK, den som virker sint hver gang noen har et motargument der deg. Og du, den ordboka, hvilke var det, sa du?
Gjest Phair Skrevet 21. september 2004 #130 Skrevet 21. september 2004 Av alle idiotiske ting. Hasj er ikke noe av det farligste som finnes. Alkohol er. Flere mennekser dør av alkohol enn narkotika. Og CK er slik jeg oppfatter det en av de brukerne som KAN å bruke hasj. I mine øyne er dette et "sunt" bruk, hensikten her er som sagt ikke å bli høy som et hus, men å kunne fungere.
Brunhilde Skrevet 21. september 2004 #131 Skrevet 21. september 2004 Av alle idiotiske ting. Hasj er ikke noe av det farligste som finnes. Alkohol er. Flere mennekser dør av alkohol enn narkotika. Og CK er slik jeg oppfatter det en av de brukerne som KAN å bruke hasj. I mine øyne er dette et "sunt" bruk' date=' hensikten her er som sagt ikke å bli høy som et hus, men å kunne fungere.[/quote'] Ingen her har vel sagt at hasj er det farligste som finnes? Kanskje du allikevel skal huske at ikke alt du er uenig i automatisk er idiotisk...?
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #132 Skrevet 21. september 2004 Har aldri påståttt av Hasj er det farligste som finnes , men og prøve og rettferdiggjøre at man røyker hasj når man har ansvar for barn er utrolig idiototisk ja
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #134 Skrevet 21. september 2004 Og CK er slik jeg oppfatter det en av de brukerne som KAN å bruke hasj. . Hvor lærer man dette og hvorfor er det ikke flere av de narkomane som har lært dette :klø:
birgitte242 Skrevet 21. september 2004 #135 Skrevet 21. september 2004 Av alle idiotiske ting. Hasj er ikke noe av det farligste som finnes. Alkohol er. Flere mennekser dør av alkohol enn narkotika. Og CK er slik jeg oppfatter det en av de brukerne som KAN å bruke hasj. I mine øyne er dette et "sunt" bruk' date=' hensikten her er som sagt ikke å bli høy som et hus, men å kunne fungere.[/quote'] Dersom man har brukt cannabis over lang tid skal det nok mere til en en blås for å bli høy som et hus. CK blir sikkert ikke mer fjern av jointen sin enn dere blir fulle av ett glass øl.
Gjest Poirot Skrevet 21. september 2004 #136 Skrevet 21. september 2004 blir fulle av ett glass øl. Synes du det er greit at mor drikker et glass øl om morgenen og kvelden HVER DAG for å kunne fungere i samvær med sine barn? DET synes ikke jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #137 Skrevet 21. september 2004 Som om jeg skulle sagt det selv Poirot
birgitte242 Skrevet 21. september 2004 #138 Skrevet 21. september 2004 Hvor lærer man dette og hvorfor er det ikke flere av de narkomane som har lært dette :klø: Det er fordi narkomane ikke har lært det. Derfor er de narkomane. Med dette mener jeg: Det går an å bruke narkotika uten å bli narkoman akkurat som det går an å bruke alkohol uten å bli alkoholiker.
Gjest Phair Skrevet 21. september 2004 #139 Skrevet 21. september 2004 Det er fordi narkomane ikke har lært det. Derfor er de narkomane. Med dette mener jeg: Det går an å bruke narkotika uten å bli narkoman akkurat som det går an å bruke alkohol uten å bli alkoholiker. My point.
birgitte242 Skrevet 21. september 2004 #140 Skrevet 21. september 2004 Synes du det er greit at mor drikker et glass øl om morgenen og kvelden HVER DAG for å kunne fungere i samvær med sine barn? DET synes ikke jeg. Nei, det synes ikke jeg heller..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå