Gå til innhold

Småbarnsforeldre og salg av narkotika

Fremhevede innlegg

Skrevet
Og det har konsekvenser for ungen.

H*n kan bli revet vekk fra foreldrene, være vitne til en arrestasjon, oppleve å ha foreldre i fengsel, må jeg nevne mer.

Jeg tror jeg forstår at du ikke vil annelde, med jeg hadde ihverfall vært på foreldrene til de kom på bedre tanker.

Dersom det er snakk om kun hasj, og små mengder, som denne debatten startet med, så er det mulig å legge opp salget slik at man aldri kan bli tatt for annet enn besittelse. Holder man seg under en viss grense der får man ikke fengselsstraff, man blir i verste fall holdt i varetekt over natta, men vanligvis sluppet ut etter ett par timer. Men jeg synes absolutt ikke småbarnsforeldre burde gamble på dette, og en av de viktigste faktorene for meg hadde vel vært tanken på hvordan jeg kunne se ungene mine i øynene, når de er blitt store nok til å forstå hva som foregår/forgikk.

En annen ting å huske er jo at ved å anmelde så sørger man jo nettopp for at situasjonen rives opp for barnet, og derfor mener jeg at man ikke bør gjøre det før man ser at dette er negativt for barnet fra før av. Jeg ville også snakket med foreldrene først uansett, og en av de tingene jeg ville spurt om, tillegg til det som allerede er nevnt her, er hvorfor de gjør dette. Det er så lite penger å tjene på salg av hasj, at det virker nokså meningsløst å ta en slik sjanse, når man ville tjent mere på en ekstrajobb 4 timer i uka.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan går det ann i det hele tatt å prøve å forsvare dette? Og dra inn det å svindle på staten opp imot dette, bare fordi begge deler er ulovlig....?

Man risikerer ikke ett BARNS LIV av å svindle på staten og slike illegale handlinger,MEN det gjør man ved å selge dop. For pokker, hvor naiv går det ann å bli :o

I slike miljøer vankes det hundrevis av mennesker, som kjenner den som kjenner den osv. Og plutselig en dag står det kansje en fremmed galning på døren, når BARNET i huset åpner.

Nei, det blir rett og slett for dumt å diskurere dette her, for alle med normal intelligens vet at dette er så sykt galt.

SKJERPINGS :evil: :evil: :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

En ting til:

Hva får normalt oppegående foreldre til å drive med sånt?

En kan ramse opp igjen og igjen hvor godt og bra liv de har likevel, men en ting er sikker:

DET ER NOE SOM MANGLER EN PLASS NÅR FORELDRE SELGER DOP.

Skrevet
I slike miljøer vankes det hundrevis av mennesker' date=' som kjenner den som kjenner den osv. Og plutselig en dag står det kansje en fremmed galning på døren, når BARNET i huset åpner.[/quote']

Bare for å si det med en gang, jeg forsvarer på ingen måte å drive med salg av dop når man har familie. Men, dette innlegget viser tydelig at du har null innsikt i hvordan kriminelle miljøer fungerer, utover det du har lest i Vg...

Beklager, verden er ikke så tabloid som du tror, og kriminelle miljøer har svært strenge moralske kodeker, og en av dem er man beskytter barna. Torpedoer kvier seg i det lengste for å true en familiefar, og den dagen de blir nødt til å gjøre det ringer de først og ber han om å bli med på en kjøretur, nettopp for at barna ikke skal bli berørt av det i større grad enn nødvendig.

Skrevet
En ting til:

DET ER NOE SOM MANGLER EN PLASS NÅR FORELDRE SELGER DOP.

Jepp. :Nikke:

Skrevet

Ja, alle kriminelle er fulle av moral og kunne sef aldrig tenke seg å gjøre noe uetisk...? :roll:

Skrevet
Torpedoer kvier seg i det lengste for å true en familiefar' date=' og den dagen de blir nødt til å gjøre det ringer de først og ber han om å bli med på en kjøretur, nettopp for at barna ikke skal bli berørt av det i større grad enn nødvendig.[/quote']

Dette var vel generaliserende. Jeg har selv personlig kjennskap til en familie der en MC-bande stod på døra, og familiens 12-åring åpnet fordi faren ikke var hjemme. Hun fikk gleden av å overbringe faren truslene.

Heller ikke lenge siden det i avisene stod om en torpedo som slo mor og far foran øøynenen på barna.

Skrevet

Eir, måten du ordlegger deg på i denne debatten får meg til å tro at du selv vanker i miljøet.

Å generalisere og si at torpedoer kvier seg i det lengste for å la det gå ut over familien........

:roll:

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var her spørsmål om små mengder cannabis, såvidt jeg skjønte....

Men folk her inne vet visst ikke forskjellen på det og hardere stoffer.

For å svare på spørsmålet: Hvis de ikke har mer på seg en noen få gram, vil de toppen få et forelegg på etpar tusen hvis de blir tatt. I så fall kan jeg ikke tenke meg at barnevernet blir koplet inn.

Hvis de røyker mens barnet er der - det er jo en annen sak (selv om det er sosialt akseptert at folk tar nedsløvende piller sammen med barn uten at noen ringer BV) - men her var spørsmålet såvidt jeg kunne bedømme om småsalg av cannabis.

Skrevet
Dette var vel generaliserende. Jeg har selv personlig kjennskap til en familie der en MC-bande stod på døra' date= og familiens 12-åring åpnet fordi faren ikke var hjemme. Hun fikk gleden av å overbringe faren truslene.

Og dette er det ene tilfellet som gjerne havner i Vg... Hvor mange foreldre i Norge tror du har med narkotika å gjøre? Hvor mange torpedobesøk blir foretatt i løpet av ett år? (I tillegg til at denne debatten dreide seg om hasj, og det er stor forskjell på represalier i hasjmiljøet og for hardere stoffer.)

Skrevet
Eir, måten du ordlegger deg på i denne debatten får meg til å tro at du selv vanker i miljøet.

Å generalisere og si at torpedoer kvier seg i det lengste for å la det gå ut over familien........

:roll:

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge.

Og hva så om jeg skulle vanket i dette miljøet? Da vet jeg kanskje litt mere om det enn resten av deltakerne i denne debatten? Ja, jeg har delvis vært inne i dette miljøet selv tidligere, og har fortsatt en del venner innenfor det, og har nokså god kjennskap til hvordan slike ting som dette foregår.

Og min generalisering treffer virkeligheten bedre enn din, som går ut på at torpedoer er moralløse, skruppelløse svin, som gir faen i alt. Folk tror tydeligvis at kriminelle er en egen art, utskilt fra mennesket. Visste du at de fleste som driver med torpedovirksomhet har familie selv? Tror du ikke de er i stand til å sette seg selv i han som skylder penger sin situasjon? De fleste "torpedoer" er faktisk bare folk som skylder penger videre.

Skrevet

Det spiller ingen rolle Eir. Poenget er at det faktisk skjer. (Dette tilfeller havnet forøvrig ikke i noen avis eller annet medium)

Skrevet
Ja, Viva, jeg hadde reagert akkurat like sterkt om det gjaldt salg av hjemmebrent eller smuglersprit!

Og jeg syns fremdeles det du gjør er å unnskylde din unnfallenhet, men, som du selv sa, det er ditt valg og det er du som leve med eventuelle konsekvenser.

Enig!

Skrevet
Det spiller ingen rolle Eir. Poenget er at det faktisk skjer. (Dette tilfeller havnet forøvrig ikke i noen avis eller annet medium)

Nei, poenget er at dette skjer i kanskje 1 av 100 tilfeller, også blir det tatt som en regel. Det er hva jeg kaller generalisering.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så du tror at alle som bruker/selger stoff er noen omsorgsfulle mennesker som alltid tenker på barn, og hva barnas behov er.

Her lukter naiv naiv naiv lang vei du gitt.

Selvfølgelig finnes det nok de som er bortimot normale, men det finnes veldig mange galninger der ute.

Og tro du meg, jeg vet hvor kald og kynisk og totalt umenneskelig den kriminelle verden kan være.

Jeg har barn med en torpedo og stoffmisbruker, så ikke kom her og belær meg om hva som står i VG.

Han har sagt til alle han kjenner at han hater både meg og barnet, at han ikke vil ha noe med oss å gjøre. Han hevdet at det var for å beskytte oss at han hadde sagt det.

Jeg kjenner ikke til noen i hans miljø, jeg meldte pass til han for mange år siden av ren og kjær frykt. Aldri om barnet mitt skal utsettes for slike miljøer.

En bør gjøre alt for at ens barn skal bli skånte for slike miljøer (uansett hvor milde de enn kan virke), og IKKE oppsøke disse miljøene.

Skrevet

Nei, poenget er at dette skjer i kanskje 1 av 100 tilfeller, også blir det tatt som en regel. Det er hva jeg kaller generalisering.

Kjenner du virkelig ALLE torpedoer i Norge godt nok til å kunne uttale deg så statistisk?

Jeg har overhodet ikke uttalt meg generalistisk. Jeg kom imidlertid med eksempler på tilfeller der din uttalelse om at "torpedoer ALLTID tar hensyn til barn" var helt feil.

Skrevet
Så du tror at alle som bruker/selger stoff er noen omsorgsfulle mennesker som alltid tenker på barn, og hva barnas behov er.

Her lukter naiv naiv naiv lang vei du gitt.

Selvfølgelig finnes det nok de som er bortimot normale, men det finnes veldig mange galninger der ute.

Nei, det sa jeg ikke. Jeg påpekte bare at ikke alle er psykotiske galninger heller. Men jeg ser at for dere er det enten/eller og at det ikke finnes ingen gråsoner i kriminelle miljøer. Det synes jeg er naivt, å tro at verden er så enkel.

Skrevet

Nei, det sa jeg ikke. Jeg påpekte bare at ikke alle er psykotiske galninger heller. Men jeg ser at for dere er det enten/eller og at det ikke finnes ingen gråsoner i kriminelle miljøer. Det synes jeg er naivt, å tro at verden er så enkel.

For meg er det ett fett hva slgs mental tilstand folk har, når de møter på døra mi, eller tar meg med på biltur for å skremme meg til å betale. Torpedoer generelt har jeg lite til overs for. Minner om han fra Bandidos som begikk ran, han er torpedo og er dømt for torturliknende metoder, som å piske folk på øyeeplet og helle vaskepulver i etterpå. Andre som knuser knær, klipper av fingre og banker dritten ut av deg. Skikkelig trivelige typer.

Skrevet
Jeg har overhodet ikke uttalt meg generalistisk. Jeg kom imidlertid med eksempler på tilfeller der din uttalelse om at "torpedoer ALLTID tar hensyn til barn" var helt feil.

Det var da ikke det jeg sa. Jeg sa at "Torpedoer kvier seg i det lengste for å true en familiefar". Det har jeg nokså godt belegg for å påstå, enten vi snakker om normalt empatiske pengeinnkrevere, som kvier seg fordi de identifiserer seg med offeret, eller om vi snakker om kyniske jævler av noen torpedoer, som kvier seg fordi de vet at å oppsøke han vil føre til ubehagelige scener, det at han har barn vil føre til at politiet bruker langt større ressurser på saken, og muligens til at det blir større medieoppslag.

Skrevet

Det var da ikke det jeg sa. Jeg sa at "Torpedoer kvier seg i det lengste for å true en familiefar". Det har jeg nokså godt belegg for å påstå, enten vi snakker om normalt empatiske pengeinnkrevere, som kvier seg fordi de identifiserer seg med offeret, eller om vi snakker om kyniske jævler av noen torpedoer, som kvier seg fordi de vet at å oppsøke han vil føre til ubehagelige scener, det at han har barn vil føre til at politiet bruker langt større ressurser på saken, og muligens til at det blir større medieoppslag.

Det du skrev var:

Torpedoer kvier seg i det lengste for å true en familiefar, og den dagen de blir nødt til å gjøre det ringer de først og ber han om å bli med på en kjøretur, nettopp for at barna ikke skal bli berørt av det i større grad enn nødvendig.

Jeg tviler ikke på at dette sikkert stemmer for noen, men du er nødt til å akseptere at det også finnes torpedoer som IKKE er så "snille". For det gjør det, jeg kjenner de som har fått merke det på kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...