Gå til innhold

Småbarnsforeldre og salg av narkotika

Fremhevede innlegg

Skrevet
For meg er det ett fett hva slgs mental tilstand folk har' date=' når de møter på døra mi, eller tar meg med på biltur for å skremme meg til å betale. Torpedoer generelt har jeg lite til overs for.[/quote']

Men det er jo en av de risikoene man tar når man driver og kriter dop eller har andre ting man skylder penger til kriminelle for. Jeg har heller ingenting til overs for ondskapsfulle torpedometoder, men jeg har en viss forståelse for at folk faktisk vil ha igjen penger noen skylder dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, her dreide det seg ikke om penger, men om noen som en i dette miljøet ikke likte (politi, dommer el, vil ikke gå mer i detalj). I tilfellet i VG dreide det seg om en familie som hadde en håndtverker som var talentløs, så de hold igjen penger til mangler var rettet (hvilket man har lov til mht loven).

Så NEI; det er ikke slik at alle må forvente at noe slikt kan skje.

Vil man ha tilbake penger skal man benytte de mulighetene loven stiller, evt sjekke de man låner ut til litt bedre.

Skrevet
Jeg tviler ikke på at dette sikkert stemmer for noen' date=' men du er nødt til å akseptere at det også finnes torpedoer som IKKE er så "snille". For det gjør det, jeg kjenner de som har fått merke det på kroppen.[/quote']

Og hvor skrev jeg at "alle torpedoer er snille"? Det at jeg sier "ikke alle torpedoer er slemme" er ikke det samme som at jeg mener at alle er snille. Er det virkelig vanskelig for dere å ikke se dette i svart/hvitt?

Skrevet

Du sa at alle tok hensyn til familiefedre og barn. Og det er ikke tilfellet.

Skrevet
I tilfellet i VG dreide det seg om en familie som hadde en håndtverker som var talentløs' date=' så de hold igjen penger til mangler var rettet (hvilket man har lov til mht loven).[/quote']

Men isåfall kan jo bare den familien gå til politiet, siden de ikke har noe å skjule. Den eneste grunnen til at slik pengeinnkreving fungerer er at begge parter i utgangspunktet er kriminelle, og står utenfor loven.

Skrevet

Syns denne diskusjonen er håpløs.

Alle burde da vite at barn og dop, uansett sammenheng, ikke skal tilhøre de samme verdenene.

Skrevet

Broren min har vært i en lignende situasjon som du nevner, Poirot. (håndverker gjorde ikke ferdig jobben, forfalsket regninger, det lille han hadde gjort måtte gjøres på nytt osv. = broren min holdt tilbake betaling).

De fikk besøk av to lite hyggelige pengeinnkrevere midt i barneTV.

Skrevet
Du sa at alle tok hensyn til familiefedre og barn. Og det er ikke tilfellet.

Nei, jeg sa at "alle" kvier seg i det lengste før de eventuelt velger å bryte dette hensynet til familien. Og har nok vurdert de fleste alternativene først. Med mindre det er snakk om en amatørmessig tulling som ikke kjenner til kodeksen i miljøet i det hele tatt, som var det vi i utgangspunktet diskuterte her.

Skrevet

Klart de gikk til politiet! Men skaden er gjort for 12-åringen som fikk beskejd om at far skulle skades og dø innen kort tid.

Skrevet

Om noen hadde langa dop i nabolaget hadde jeg pinadø anmeldt dem uansett om de hadde unger eller ikke.

Uansett om det gjelder mildere stoffer, så er man faktisk med på å støtte organisert kriminalitet når man involvererer seg i slikt.

Skrevet

Først til Eir, du virker som et oppegående menneske, som, m dine uttalelser og bakgrunn, understøtter min påstand om at d må en "bruker" til for å forstå en annen "bruker". M d mener jeg at man må ha førstehånds-kunnskap for å kunne uttale seg på så bastant vis som veldig mange her gjør.

Jeg uttaler meg aldri om hvordan ting fungerer på "den andre siden", og d synes jeg andre også burde tenke litt på...og når jeg sier "den andre siden", innrømmer jeg at jeg er en "bruker" av mildere stoffer. Jeg er ikke flau over det, selv om jeg har tre barn! Jeg fullførte videregående nå i juni, og gikk ut med et snitt på 5,8!!! Og jeg røyka "mornings" HVER dag før jeg gikk på skolen. Og tilfelle noen lurer, jeg "droppet" ikke ut av skolen i ungdommen pga "bruk", d var fordi jeg fikk mitt andre barn i en alder av 19...

Mine barn er alle harmoniske, smarte barn som gjør d bra på skolen og har gode venner. De er IKKE tapere, slik d nærmest blir tatt for gitt at barn av "brukere" er.

Og hvis d er noen som fortsatt er i tvil om hva slags rus jeg velger meg, så er d den legende urten Cannabis Sativa, også kjent som hasj!

Skrevet

Jeg ville bare komme med et eksempel. Min ekskjærestes mor var i en skikkelig hippiegjeng som alle fikk barn mer eller mindre samtidig. Alle foreldrene dyrket marihuana i vinduskarmen og røyket mer eller mindre fast.

Disse barna er nå rundt 30, og har slett ikke lidd noen nød. De er oppegående mennesker med utdannelse og gode jobber, og har slettes ikke noe problemematisk forhold til foreldrene sine heller.

Jeg sier ikke at barn og dop hører sammen, men det finnes faktisk en stor mulighet for at det ikke er noen grunn til å koble inn barnevernet selv om mor/far tar seg en blås innimellom.

Skrevet
Jeg fullførte videregående nå i juni' date=' og gikk ut med et snitt på 5,8

YOU GO GIRL! :smoke::ler:

Gjest Anonymous
Skrevet
Først til Eir, du virker som et oppegående menneske, som, m dine uttalelser og bakgrunn, understøtter min påstand om at d må en "bruker" til for å forstå en annen "bruker". M d mener jeg at man må ha førstehånds-kunnskap for å kunne uttale seg på så bastant vis som veldig mange her gjør.

Jeg uttaler meg aldri om hvordan ting fungerer på "den andre siden", og d synes jeg andre også burde tenke litt på...og når jeg sier "den andre siden", innrømmer jeg at jeg er en "bruker" av mildere stoffer. Jeg er ikke flau over det, selv om jeg har tre barn! Jeg fullførte videregående nå i juni, og gikk ut med et snitt på 5,8!!! Og jeg røyka "mornings" HVER dag før jeg gikk på skolen. Og tilfelle noen lurer, jeg "droppet" ikke ut av skolen i ungdommen pga "bruk", d var fordi jeg fikk mitt andre barn i en alder av 19...

Mine barn er alle harmoniske, smarte barn som gjør d bra på skolen og har gode venner. De er IKKE tapere, slik d nærmest blir tatt for gitt at barn av "brukere" er.

Og hvis d er noen som fortsatt er i tvil om hva slags rus jeg velger meg, så er d den legende urten Cannabis Sativa, også kjent som hasj

Ja, det er en kjent sak at studenter røyker mye. Kjenner mange jeg som gjør det, fordi de selv mener de blir mer kreative og flinkere på skolen av å ta seg en blås når de skal jobbe med studiene. Men hva skjer da, når en kommer ut i arbeidslivet, skal en bare fortsette å røyke da, for man ikke er god nok uten :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg ville bare komme med et eksempel. Min ekskjærestes mor var i en skikkelig hippiegjeng som alle fikk barn mer eller mindre samtidig. Alle foreldrene dyrket marihuana i vinduskarmen og røyket mer eller mindre fast.

Disse barna er nå rundt 30, og har slett ikke lidd noen nød. De er oppegående mennesker med utdannelse og gode jobber, og har slettes ikke noe problemematisk forhold til foreldrene sine heller.

Jeg sier ikke at barn og dop hører sammen, men det finnes faktisk en stor mulighet for at det ikke er noen grunn til å koble inn barnevernet selv om mor/far tar seg en blås innimellom.

Det var i forrige generasjon det. I tilfelle du ikke har merket det, så har samfunnet endret seg drastisk og det er kortere avstand til skråplanet nå, enn hva det var for 20-30 år siden.

Men det er ikke akkuratt det jeg henger meg opp i her. Jeg henger meg derimot opp i at det er UMODENT, UINTELLIGENT OG UMORALISTISK Å SELGE ELLER Å BRUKE STOFF!!!

FORDI: DET ER ULOVLIG OG UTRYGT FOR BARNA.

Hjelpe meg vel, er det mulig at det går ann å forsvare noe slikt :o :o :o

Skrevet
HVER morgen????? :o

Jepp, HVER morgen!!!!! Og d gjør jeg fortsatt, jeg studerer nå på høyskole-nivå...og gjør d veldig bra der også...! :smoke:

Skrevet

Jepp, HVER morgen!!!!! Og d gjør jeg fortsatt, jeg studerer nå på høyskole-nivå...og gjør d veldig bra der også...! :smoke:

Bra for deg, da! Godt vi alle har våre ting å være stolt av - selv om noen kanskje er stoltere enn andre og med mindre grunn!

På den annen side, hvilke misbruker innser selv at de hr et problem? Unnskyld, Clane Krows, DU har jo ikke ett, du VELGER jo å starte dagen med rus, ikke no´ problem i det hele tatt - for deg!

Skrevet

Bra for deg, da! Godt vi alle har våre ting å være stolt av - selv om noen kanskje er stoltere enn andre og med mindre grunn!

På den annen side, hvilke misbruker innser selv at de hr et problem? Unnskyld, Clane Krows, DU har jo ikke ett, du VELGER jo å starte dagen med rus, ikke no´ problem i det hele tatt - for deg!

FYI så er jeg er stolt med rette, lille Brunhilde, for jeg har vært ute noen vinternetter før, og alt d jeg gjorde da, dét var skadelig for ungene, men at jeg røyker en liten rev, det gjør både ungene og meg mer tilpass og harmoniske!

Jeg sier IKKE at dét er tilfelle for alle som røyker(d finnes misbrukere blant oss også, akkurat som det finnes noen blant dere "normale" som misbruker alkohol, mat, trening etc.), men i mitt/vårt tilfelle så er det faktisk bedre at jeg røyker enn at jeg ikke gjør det.

Jeg har nemlig prøvd å være uten, for det klarer jeg fint og uten problemer, men jeg har en tendens til å bli overstressa samt at jeg har Pre-Menstruelt Stress- syndrom(og alle som har d, vet hva jeg snakker om), og da blir jeg helt loco i hue!

Når jeg derimot selv-medisinerer meg med LEGE-URTEN Cannabis Sativa i raffinert form, blir hverdagen mye lettere å komme gjennom.

Skrevet

Jeg må le :hoho: . Du bruker akkurat de samme, mer eller mindre gode, unnskyldningene som enhver misbruker. Ja,ja, selvbedrag er også et bedrag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...