Gjest agurk Skrevet 20. september 2004 #101 Skrevet 20. september 2004 [ men at jeg røyker en liten rev, det gjør både ungene og meg mer tilpass og harmoniske! Dumskap vil ingen enda ta!
Gjest Phair Skrevet 20. september 2004 #102 Skrevet 20. september 2004 Jeg tror mange av dere misoppfatter litt her. Tror ikke det er snakk om å sitte å dope seg slik av man høy som et hus, men å bruke det som et stimuli for å fungere i hverdagen. Det er forskjellige måter å bruke gress på. Noen bruker det som rus, andre for å fungere i hverdagen.
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2004 #103 Skrevet 20. september 2004 Herregud . dette blri for dumt. Det er ikke ok og drikke bare litt for og komme i balanse. Det er ikke ok og ta masse smertestillende for å kunne fungere i hverdagen og det er ikke ok og røyke litt eller mye rev for å få harmoni i hjemmet, takle PMS , etc. Hvis noen av disse tingene er nødvendig , trenger man annen hjelp for og takle problemene sine. Dett eneste dere gjør er og prøve og rettferdiggjøre dere selv og det går ikke! Det er det samme som så si at det ikke er så veldig farlig og røyke når man er gravid for i mange tilfeller går det bra (jeg er en røyker bare så det er sagt) Mange ( ikke alle) barn som har vokst opp i hjem med misbruk ( la oss kalle en spade for en spade) begynner selv med rus middler- så det er klart , er dere villige til å ta sjansen så er det bare og forsette og forsvare seg
Gjest Phair Skrevet 20. september 2004 #104 Skrevet 20. september 2004 Hvis du leser litt lenger opp, ser du at hun mottar annen hjelp også.
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2004 #105 Skrevet 20. september 2004 Hvis du leser litt lenger opp' date=' ser du at hun mottar annen hjelp også.[/quote'] Da ville jeg foreslått og prøve en annen terapaut. Så Phair- du synes dette er ok<?
Gjest Phair Skrevet 20. september 2004 #106 Skrevet 20. september 2004 Ikke for meg, jeg ville ikke hatt drugs i mitt hjem så lenge det er barn inni bildet. Men jeg vil alikevel ikke fortelle andre at det er galt. Det må bli en vurdering som det virker på meg som hun har tatt og funnet ut at barna ikke tar skade av det. Det er jo feks. lovlig som bruk av smertestillende visse steder i USA, så at stoffet har noe for seg er jo en kjennsgjerning. Og det er i mine øyne forskjell på bruk og misbruk.
Gjest Eir Skrevet 20. september 2004 #107 Skrevet 20. september 2004 Jeg er arvelig belastet m symptomer som strekker seg over 2-3 uker, og d er ikke alltid like lett å takle. Men d kan man ikke uttale seg om, m mindre man da har d selv! For d andre; jeg ER i terapi! For d tredje; jeg tok ikke opp pipa før etter at jeg fikk barn. Nå er d mange av dere som setter kaffe'n i vranga, men d er et bevisst valg JEG har tatt! Nettopp fordi jeg så at d var d beste for barna mine og MEG!! Jeg reagerer likevel på måten du legger dette fram på, som at du har funnet en fantastisk løsning på dine problemer, du røyker bare litt hver dag, så er alt perfekt, og alt høres så veldig flott og fint ut. Du nevner ikke bivirkninger en gang, de folka jeg kjenner som røyker daglig må feks holde ett veldig høyt aktivitetsnivå for å brenne hasjen ut av kroppen igjen, og ikke bli gående evig fjerne. Dette må man være bevisst. Når det gjelder hasj fremfor ssri reagerer jeg også på at du røyker hver eneste dag. Da kunne du like gjerne brukt antidepressiva. det riktigste ville vært å røyke når man føler at angsten kommer krypende på, omtrent som man bør bruke valium ol. Røyker du litt hver dag vil du aldri merke at du blir bedre, fordi du aldri gir kropen en sjanse til å greie seg uten hasj, og du vil bare bli mer og mere avhengig av denne ekstra stimulien. Hadde du lagt dette frem på en litt mer nyansert måte kunne jeg nok vært enig med deg, men dette blir litt for naivt for meg.
Gjest gjest1 Skrevet 20. september 2004 #108 Skrevet 20. september 2004 :o En bekjent av meg er tidligere rusmisbruker, men hun sluttet et par år før hun ble gravid med sin nå fireårige sønn. Så sprakk hun for et års tid siden, og tok også opp igjen sin karriere som langer. Helt til det gikk opp et lys for henne: Jeg er jo mor! Jeg kan ikke holde på med å selge dop til gamle og unge. Hadde noen solgt dop til mitt barn en eller annen gang i livet, ville jeg tatt livet av dem. Guttungen er liten, men han har det siste halve året opplevd såpass at han er blitt utrygg, så ikke lur deg selv til å tro at barna ikke merker noe til det. Han er en oppvakt liten gutt, snakker masse og er åpen og tillitsfull. Om dagen. Om kvelden nekter han å legge seg... Langing er kriminelt, og slås vel hardere ned på enn "bare" eget forbruk. Selv om det også er kriminelt i dette landet. Langerne tjener penger på andres misbruk og problemer i forbindelse med dette. Hvordan kan du se gjennom fingrene på det? Du er velkommen til å besøke dagboken min, der kan du lese litt om mine tanker og frustrasjoner i forbindelse med min tenåringsdatters rusbruk. Kanskje du kan få en annen holdning til saken. Hadde det vært ditt vennepar som hadde solgt til henne skulle jeg kommet og satt fyr på huset deres. Det er ikke greit å holde på sånn. Med eller uten egne barn i huset. Og som forelder? Fullstendig forkastelig!! :evil: Som jeg tolker innlegget ditt dreier dette seg om tidligere misbrukere. Hvordan tror du at de kan forholde seg til å deale uten å bruke noe selv?
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2004 #109 Skrevet 20. september 2004 Jeg reagerer likevel på måten du legger dette fram på, som at du har funnet en fantastisk løsning på dine problemer, du røyker bare litt hver dag, så er alt perfekt, og alt høres så veldig flott og fint ut. Du nevner ikke bivirkninger en gang, de folka jeg kjenner som røyker daglig må feks holde ett veldig høyt aktivitetsnivå for å brenne hasjen ut av kroppen igjen, og ikke bli gående evig fjerne. Dette må man være bevisst. Når det gjelder hasj fremfor ssri reagerer jeg også på at du røyker hver eneste dag. Da kunne du like gjerne brukt antidepressiva. det riktigste ville vært å røyke når man føler at angsten kommer krypende på, omtrent som man bør bruke valium ol. Røyker du litt hver dag vil du aldri merke at du blir bedre, fordi du aldri gir kropen en sjanse til å greie seg uten hasj, og du vil bare bli mer og mere avhengig av denne ekstra stimulien. Hadde du lagt dette frem på en litt mer nyansert måte kunne jeg nok vært enig med deg, men dette blir litt for naivt for meg. Fortell meg hvor d står at "jeg har funnet en fantastisk løsning på mine problemer" og "alt er perfekt"! Og FYI; angsten er der hele tiden, reven gjør den bare litt mindre uutholdelig. Jeg har valgt å bruke Cannabis istedet for (jeg vet ikke hva d står for, men tror du mener "lykkepiller"...)ssri, og d gjør jeg fordi jeg blir følelsesløs av "lykke-piller". Når man har tre barn, kan man ikke være følelsesløs, for man vil og skal ta del i barnas gleder og sorger. Jeg føler at reven gjør det lettere for meg å gjøre nettopp dette, ta del i barnas gleder og sorger. Jeg har snakket med min 12-år gamle datter om dette, og hun vil selvsagt helst at jeg ikke trenger noe stimuli, men hun forstår at det er en prosess jeg går igjennom, jfr. terapien, og hun støtter meg i dette. Akkurat slik min mann også gjør. Målet mitt er selvsagt, og d burde være innlysende, å etterkomme min datters, og eget, ønske om å være velfungerende og tilpass i samfunnet uten noen form for stimuli, men enn så lenge velger jeg altså å selvmedisinere meg selv med Cannabis! Jeg må få lov å si at dere er veldig en-dimensjonale, alle dere super-bastante i forumet. Å sammenligne Cannabis med heroin(kjent som dop), er som å sammenligne lett-øl med ren 96%!
Brunhilde Skrevet 20. september 2004 #110 Skrevet 20. september 2004 men enn så lenge velger jeg altså å selvmedisinere meg selv med Cannabis! Jeg må få lov å si at dere er veldig en-dimensjonale, alle dere super-bastante i forumet. Å sammenligne Cannabis med heroin(kjent som dop), er som å sammenligne lett-øl med ren 96%! Akkurat som en alkoholiker selvmedisinerer seg med alkohol! En annen ting; siden når er cannabis ikke kjent som dop?
Gjest Pet Skrevet 20. september 2004 #111 Skrevet 20. september 2004 Akkurat som en alkoholiker selvmedisinerer seg med alkohol! En annen ting; siden når er cannabis ikke kjent som dop? Cannabis har ikke noe i samme gruppe som heroin å gjøre. Det er et mildt rusmiddel som gjør mindre samfunnsmessig skade enn alkohol. Flere land har skjønt dette og legalisert eller er i ferd med å legalisere cannabis. Hvis man skal se på skadelige effekter av et rusmiddel og ut i fra det bestemme om det skal tillates brukt så skulle ihvertfall alkohol vært forbudt.
Brunhilde Skrevet 20. september 2004 #112 Skrevet 20. september 2004 Jeg har da ikke plassert cannabis i samme gruppe som heroin. Jeg har bare påpekt at det ER dop... Om alkohol burde være lovlig eller ikke er en annen diskusjon, du kan jo starte den, Pet, om du vil?
Gjest gjest1 Skrevet 20. september 2004 #113 Skrevet 20. september 2004 Når det gjelder røyking av cannabis hver dag. Les hva min datter forklarte meg i dag: Du husker i våres da vi dopet oss mye og røyket og spiste hyppere nesten hver dag? Jeg fant ut at når jeg hadde røyket hasj så lenge hver dag, så var jeg ikke meg selv før jeg fikk røyket. Før det var jeg helt tåkete og utenfor meg selv. Og så oppdaget jeg at vi i vennegjengen begynte å krangle og være sure på hverandre. Når vi endelig skulle treffes for å trekke, så begynte vi å slåss for å komme først til flaska. (De bruker avskårne plastflasker..) Kan dette være en sunn måte å selvmedisinere seg på? Nå var det jo ikke selvmedisineringen til en av skribentene her det skulle handle om, men... det slo meg da jeg leste det, fordi Liten og jeg snakket om det akkurat i dag..
Clane Krows Skrevet 20. september 2004 #114 Skrevet 20. september 2004 Jeg har da ikke plassert cannabis i samme gruppe som heroin. Jeg har bare påpekt at det ER dop... Brunhilde, Brunhilde; sjekk sleng-ordboka di,'a...dop ER heroin, akkurat sånn som "pepper" er slang for amfetamin!
~Viva~ Skrevet 20. september 2004 Forfatter #115 Skrevet 20. september 2004 Brunhilde, Brunhilde; sjekk sleng-ordboka di,'a...dop ER heroin, akkurat sånn som "pepper" er slang for amfetamin! Hm, har aldri hørt at dop er et slangord for heroin jeg, ordet brukes vel av de fleste om all narkotika. Og jeg har endel kjennskap til miljøet, brukt litt av hvert selv (men ikke heroin da).
Clane Krows Skrevet 20. september 2004 #116 Skrevet 20. september 2004 Hm' date=' har aldri hørt at dop er et slangord for heroin jeg, ordet brukes vel av de fleste om all narkotika. Og jeg har endel kjennskap til miljøet, brukt litt av hvert selv (men ikke heroin da).[/quote'] Nei, da har du ikke brukt dop, da har du brukt droger...!
Gjest Tex Skrevet 20. september 2004 #117 Skrevet 20. september 2004 Enten er du vel dopa eller så er du speeda, og i alle tilfeller er du en misbruker. Uansett hvilket navn en setter på det, driver du fremdeles og pumper deg full av ulovlige narkotiske stoffer foran nesen på ungene dine. Du skulle skamme deg!
Clane Krows Skrevet 20. september 2004 #118 Skrevet 20. september 2004 Når det gjelder røyking av cannabis hver dag. Les hva min datter forklarte meg i dag: Du husker i våres da vi dopet oss mye og røyket og spiste hyppere nesten hver dag? Jeg fant ut at når jeg hadde røyket hasj så lenge hver dag, så var jeg ikke meg selv før jeg fikk røyket. Før det var jeg helt tåkete og utenfor meg selv. Og så oppdaget jeg at vi i vennegjengen begynte å krangle og være sure på hverandre. Når vi endelig skulle treffes for å trekke, så begynte vi å slåss for å komme først til flaska. (De bruker avskårne plastflasker..) Kan dette være en sunn måte å selvmedisinere seg på? Nå var det jo ikke selvmedisineringen til en av skribentene her det skulle handle om, men... det slo meg da jeg leste det, fordi Liten og jeg snakket om det akkurat i dag.. Jeg håper du ikke sammenligner meg m tenårings-datteren din!?! Jeg spiser IKKE "hyppere" og d har jeg heller ALDRI gjort, dessuten røyker jeg ikke på flaske. Jeg røyker en joint om morgenen FØR barna våkner(jeg står opp kl 6...), så røyker jeg ikke igjen før ettermiddagen er på hell... Et moderat forbruk, og d er til og med legen min enig i, selv om han heller så at jeg brukte "prescription drugs". Men han forstår at jeg heller velger Cannabis.
Gjest Tex Skrevet 20. september 2004 #119 Skrevet 20. september 2004 Det er en syk verden vi lever i...........
Gjest Eir Skrevet 20. september 2004 #120 Skrevet 20. september 2004 Brunhilde' date=' Brunhilde; sjekk sleng-ordboka di,'a...dop ER heroin, akkurat sånn som "pepper" er slang for amfetamin![/quote'] Kanskje du burde skjekke din egen ordbok? Dop blir brukt om flere typer narkotika, dopslang varierer fra miljø til miljø. Jeg har hørt dop bli brukt om både amfetamin, kokain og heroin. Jeg har tilogmed en del venner som bruker det litt humoristisk om hasj. Det eneste jeg ikke har hørt det om er typiske hallusinogener. Samme er det på engelsk, i noen miljøer betyr dope bare kokain, i andre betyr det bare heroin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå