Gjest Tex Skrevet 18. september 2004 #81 Skrevet 18. september 2004 ....at jeg røyker en liten rev, det gjør både ungene og meg mer tilpass og harmoniske! :o Jeg håper du kødder.
Clane Krows Skrevet 18. september 2004 #82 Skrevet 18. september 2004 :o Jeg håper du kødder. Hvorfor skulle jeg kødde?? Jeg sier da ikke til barna mine at jeg røyker!!! De merker at mor ikke er så anspent, og dermed blir de mindre anspent; alle sammen er tilpass og harmoniske...
Clane Krows Skrevet 18. september 2004 #83 Skrevet 18. september 2004 Jeg må le . Du bruker akkurat de samme, mer eller mindre gode, unnskyldningene som enhver misbruker. Ja,ja, selvbedrag er også et bedrag! Lille, sinte og bråtøffe Brunhilde, jeg har én ting å si til deg; There's more to it than that, that meets the eye; og m d mener jeg at du burde lese innleggene bedre før du skriver. Jeg skrev at jeg ikke har noe problem m å ikke røyke, for det har jeg gjort!! Men grunnet psykiske problemer, takket være overgrep i barndommen, har jeg valgt å selv-medisinere megselv m en kjent lege-urt, (som allerede i oldtiden var kjent og mye brukt for sin beroligende, avbalanserende virkning) fremfor å bruke "mind-altering drugs" som Zoloft, Cipramil, Seroxat ol., også kjent som lykkepiller... De er ment å skulle gjøre livet lettere ved å dempe effektene depresjoner har på deg, men som istedet kan gi deg varige endringer i sinnet og kroniske depresjoner!! Så, som du kanskje skjønner, lille Brunhilde, det er JEG som ler av deg , for jeg, og mange m meg, har skjønt d; at d er ikke Cannabis Sativa som er problemet, d er holdningene til de fleste vestlige landene... :-)
Gjest Tex Skrevet 19. september 2004 #86 Skrevet 19. september 2004 Ikke lag snikk snakk av dette nå da...... Clane: å si at dine barn får en bedre oppvekst fordi mor eller far doper seg er å forsøke og kaste blår i øynene på både seg selv og omverdenen. Enhver som har antydning til peil på dette området vil si seg enig.
~Viva~ Skrevet 19. september 2004 Forfatter #87 Skrevet 19. september 2004 Er sterkt tvilende til at rusmidler i lengden kan bedre hverdagslivet, men er ikke dermed sagt at barna til Clane Krows tar noen skade av at hun røyker. Jeg tror ikke det utifra innleggene hennes her. Brunhilde, du kunne godt spart deg siste kommentaren.' Ellers takk for svar. Vil understreke at jeg selv personlig synes barn og rusmidler tilhører to ulike verdener som ikke skal blandes sammen. Mine barn skal vokse opp i et hus 100% kjemisk fritt for dop. Prinsippsak. Likevel har jeg altså ikke valgt å anmelde dette tilfellet fordi ingen lider noen nød i den aktuelle familien slik det er nå. Håper ingen er i tvil om at det ville stilt seg svært annerledes om jeg hadde sett tegn på det - og tro meg når jeg sier jeg har ører og øyne åpne. Mamman som selger hasj er på fulltidsleting etter jobb nå, og de sier de slutter så fort de får en inntekt. Så vi får se.
Gjest Xavia Skrevet 19. september 2004 #88 Skrevet 19. september 2004 Ikke lag snikk snakk av dette nå da...... Clane: å si at dine barn får en bedre oppvekst fordi mor eller far doper seg er å forsøke og kaste blår i øynene på både seg selv og omverdenen. Enhver som har antydning til peil på dette området vil si seg enig.
Brunhilde Skrevet 19. september 2004 #89 Skrevet 19. september 2004 Først vil jeg påpeke at det er du, Clane Krows, som roper og virker sint. Det var du som påpekte hvor flink du var PÅ TROSS AV RUSING, og da er det vel naturlig å påpeke feil du gjør? Men dette skulle jo dreie seg om mitt sinne, og ja, selvfølgelig er jeg sint over at du ruser deg når du har omsorgen for barn! Jeg syns barna fortjener bedre enn en forelder som må ruse seg for å mestre hverdagen med barn de har valgt å sette til verden. Jeg skiller ikke mellom misbruk av lovlige og ikkelovlige varer, jeg syns barn skal skånes for misbruk av ethvert slag. Jeg mener også at et menneske som røyker en rev hver eneste morgen og er avhengig av denne for å fungere (etter eget utsagn) er narkoman. Likedan mener jeg at et menneske som starter dagen med et glass alkoholholdig drikke for å fungere er alkoholiker. I begge tilfellene tror jeg at barna vil lide under foreldrenes avhengighet og misbruk! Og det har jeg faktisk lov til å tro!
Naima Skrevet 19. september 2004 #90 Skrevet 19. september 2004 helt enig med brunhilde.... Så må jeg bare få på peke at de som ruser seg for å fungere bedre i hverdagen for barnas syld (som de selv sier) har somregel hatt et problem /avhengighet fra før de fikk barn. Så da er min konklusjoen at det er sver lite klokt å få barn når man ikke er i stand til å skille mellom rett å galt. For det er nemmlig galt å få barn inn i en rus påvirket hverdag uansett hvor mye høyskole nivå man studerer på eller har studert på. Selv om man går på høyskole vil det ikke si at enn ikke slamp, det finnes uliketyper av dem vet du vel.
Gjest Tex Skrevet 19. september 2004 #91 Skrevet 19. september 2004 Clane: Hva sier du den dagen tenåringen din kommer hjem og du oppdager at h*n har dopet seg?
strangeways Skrevet 19. september 2004 #92 Skrevet 19. september 2004 Brunhilde, det er helt fint at du er motstander av narkotika. Dersom du skal diskutere et emne bør du inneha et minimum av fakta. I sitatet ovenfor avslører du at du ikke har peiling. Hasj dreper altså ikke hjerneceller, den bare bedøver hjernecellene. Brunhilde, kanskje du burde google litt før du kaster deg inn i en debatt med slike bastante meninger? Så til temaet. Jeg synes ikke kjøp og salg bør foregå i et hjem der det bor barn. Absolutt ikke. Det var det denne debatten egentlig handlet om, var det ikke? At mor røyker hasj istedenfor å kjøre på med benzodiazepamer eller alkohol kan etter min mening være en bedre løsning. Innlegg redigert (Hege admin)
lille mor Skrevet 19. september 2004 #93 Skrevet 19. september 2004 Men hva med modellære? Man kan ikke være alvorlig og mene at barna har det bedre i et hjem det mor doper seg fremfor å få legemidler skrevet ut av en lege? Man kan ikke mene at barna har det bra i et hjem der salg av dop foregår ofte. Man kan ikke si at barna har godt av å bo i et hjem der faren for torpedosvin kan komme, om de så måtte være snille eller slemme. Man kan ikke si at disse barne IKKE blir påvirket. Og en ting vet jeg, treskelen for å bli narkoman er ikke så veldig høy, og et sted starter det. Så når 14 åringen vet at mor og far røyker hasj, selger hasj og er innvolvert i et slikt miljø. Ja da er 14 åringen så naiv at h*n tenker at detter kan jo ikke være farlig, for mor og far gjør det jo. For en tenåring er naiv, nyskjerrig, dum og sist men ikke minst usikker. Veien fra kontrolert bruk (som dere så fint kaller det) til helvete er ikke lang for en usikker tenåring. TENK PÅ DET DET DERE! At noen er så naive i 2004 og tor at dette ikke skader barna, ja det er det mest skremmende. Dette er bare tragisk.
Gjest Eir Skrevet 19. september 2004 #94 Skrevet 19. september 2004 Men hva skjer da, når en kommer ut i arbeidslivet, skal en bare fortsette å røyke da, for man ikke er god nok uten Det kommer vel an på hva slags jobb man har, og hvordan man reagerer på røykinga. Noen greier å holde en jobb om de røyker hver morgen eller hver kveld, andre ikke.
Gjest Eir Skrevet 19. september 2004 #95 Skrevet 19. september 2004 Men grunnet psykiske problemer, takket være overgrep i barndommen, har jeg valgt å selv-medisinere megselv m en kjent lege-urt, (som allerede i oldtiden var kjent og mye brukt for sin beroligende, avbalanserende virkning) fremfor å bruke "mind-altering drugs" som Zoloft, Cipramil, Seroxat ol., også kjent som lykkepiller... PMS har du bare en gang i måneden ca, ikke hver dag, så det er en dårlig unnskyldning. At du velger å bruke cannabis istedet for ssri kan jeg til en viss grad forstå. Men det at du har barn er også noe du må ta hensyn til, både med take på hvordan rusen påvirker deg, og at dette faktisk er ett ulovlig stoff. I tillegg reagerer jeg på måten du omtaler dette på, som om du har funnet løsninen på dine psykiske problemer, nemlig å røyke hver dag. Men akurat som antidepressiva ikke er noe du bør gå på resten av livet, så er ikke cannbis det heller. Gjør du noe som helst for at livet ditt skal bli levelig uten rus også, eller har du bare gitt opp? Det høres ut som om du er en av mange som bruker feks overgrep som en unnskyldning til å fortsette å ruse seg, og ikke ta tak i problemene sine. Jeg har flere venner som bruker hasj som selvmedisinering, bla pga stress eller tidligere rusmisbruk. Men det kan jeg respektere, siden de i det minste er ærlige, og innrømmer at de er hasjnarkomane, så lenge de trenger hasj daglig, uansett hva grunnen er. Og de gjør noe ved siden av for å bli bedre, feks gå til psykolog eller akupunktur, med ett mål om å kunne legge fra seg hasjpipa før de evt etablerer seg med en familie.
Gjest Eir Skrevet 19. september 2004 #96 Skrevet 19. september 2004 Man kan ikke være alvorlig og mene at barna har det bedre i et hjem det mor doper seg fremfor å få legemidler skrevet ut av en lege? Jeg mener at det er individuelt hva som er best for hver enkelt familie, og for mange så er cannbis en bedre medisin mot mange plager. Men nettopp derfor så er jeg også for en avkriminalisering. Da kunne man vært åpen ovenfor ungen, og heller sagt at dette er medisin, fordi mor/far er syk. Men per i dag så er cannabis ulovlig, og det er absolutt en faktor man bør ta hensyn til, selv om man er uenig i lovverket.
Clane Krows Skrevet 19. september 2004 #97 Skrevet 19. september 2004 PMS har du bare en gang i måneden ca, ikke hver dag, så det er en dårlig unnskyldning. At du velger å bruke cannabis istedet for ssri kan jeg til en viss grad forstå. Men det at du har barn er også noe du må ta hensyn til, både med take på hvordan rusen påvirker deg, og at dette faktisk er ett ulovlig stoff. I tillegg reagerer jeg på måten du omtaler dette på, som om du har funnet løsninen på dine psykiske problemer, nemlig å røyke hver dag. Men akurat som antidepressiva ikke er noe du bør gå på resten av livet, så er ikke cannbis det heller. Gjør du noe som helst for at livet ditt skal bli levelig uten rus også, eller har du bare gitt opp? Det høres ut som om du er en av mange som bruker feks overgrep som en unnskyldning til å fortsette å ruse seg, og ikke ta tak i problemene sine. Jeg har flere venner som bruker hasj som selvmedisinering, bla pga stress eller tidligere rusmisbruk. Men det kan jeg respektere, siden de i det minste er ærlige, og innrømmer at de er hasjnarkomane, så lenge de trenger hasj daglig, uansett hva grunnen er. Og de gjør noe ved siden av for å bli bedre, feks gå til psykolog eller akupunktur, med ett mål om å kunne legge fra seg hasjpipa før de evt etablerer seg med en familie. For d første; PMS står for Pre-Menstruelt Syndrom, og et syndrom er en samling symptomer. Dvs de kan være forskjellig fra kvinne til kvinne... Jeg er arvelig belastet m symptomer som strekker seg over 2-3 uker, og d er ikke alltid like lett å takle. Men d kan man ikke uttale seg om, m mindre man da har d selv! For d andre; jeg ER i terapi! For d tredje; jeg tok ikke opp pipa før etter at jeg fikk barn. Nå er d mange av dere som setter kaffe'n i vranga, men d er et bevisst valg JEG har tatt! Nettopp fordi jeg så at d var d beste for barna mine og MEG!!
Gjest Tex Skrevet 20. september 2004 #98 Skrevet 20. september 2004 Du kan`ke dope deg fordi du har pms to til tre uker hver måned! Hva med alle oss som har migrene, de som har kroniske muskelsmerter, eller andre typer smertelidelser?
strangeways Skrevet 20. september 2004 #99 Skrevet 20. september 2004 Hva med alle oss som har migrene, de som har kroniske muskelsmerter, eller andre typer smertelidelser? Det fører nå iallefall til at hun står opp hver morgen og går på skolen i motsetning til å være sykemeldt på n'te året...
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2004 #100 Skrevet 20. september 2004 Det fører nå iallefall til at hun står opp hver morgen og går på skolen i motsetning til å være sykemeldt på n'te året... Hvordan vet du det? Kjenner du henne?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå