Gå til innhold

Mobber endt opp som narkoman.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du sier noe der. Ofte er det like greit å bare vende det ene kinnet til.

Er ikke alltid det er så enkelt. Så perfekt er ikke jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke alltid det er så enkelt. Så perfekt er ikke jeg

Det tror jeg de fleste her inne har skjønt for lenge siden.

Anonymous poster hash: 4cf5a...261

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg de fleste her inne har skjønt for lenge siden. Anonymous poster hash: 4cf5a...261

At du aldri vil tilgi eller komme deg videre.

Anonymous poster hash: 4cf5a...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg de fleste her inne har skjønt for lenge siden.

Anonymous poster hash: 4cf5a...261

Hva faen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Der tør jeg påstå at du tar feil når du anslår hvor trolig dette er.

Det må være vondt for familiene til dem som blir narkomane å forholde seg til disse mytene...

Anonymous poster hash: 76f60...2a9

 

 

Nå er det snakk om en som både mobbet i ungdomstiden og deretter havner enda mer på den gale siden. Ikke enhver narkoman i landet. Jeg er fullstendig klar over at så mange narkomane kommer fra ressursterke hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen?

Du er i hver eneste mobbetråd og diskuterer. Når man begynner å dyrke en ting er det vanskelig å komme seg ut av.

Anonymous poster hash: 4cf5a...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er i hver eneste mobbetråd og diskuterer. Når man begynner å dyrke en ting er det vanskelig å komme seg ut av.

Anonymous poster hash: 4cf5a...261

Hva så? Trenger du å være drittsekk fordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så? Trenger du å være drittsekk fordet?

hva var drittsekk med det jeg sa? Det er sannheten.

Anonymous poster hash: 4cf5a...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva var drittsekk med det jeg sa? Det er sannheten.

Anonymous poster hash: 4cf5a...261

Du får tråden til å handle om meg. Og hva faen vet du egentlig? Alt du skriver her tilsier at du aner null og niks om hvordan det oppleves å bli mobbet i livets mest sårbare tid, som ungdomstiden faktisk er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg går ikke å dyrker noe selvmedlidenhet men jeg gidder ikke å ha medfølelse for en tidligere mobber uansett hva som skjer

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tråden til å handle om meg. Og hva faen vet du egentlig? Alt du skriver her tilsier at du aner null og niks om hvordan det oppleves å bli mobbet i livets mest sårbare tid, som ungdomstiden faktisk er.

Dessverre vet jeg nok litt for godt hva det betyr. Men jeg fokuserer ikke på det, gjør jeg det overlever jeg ikke. Er vel derfor hjernen satte i gang forsvarsmodus og har gjort at jeg ikke husker stort av siste halvdel av tenårene.

Hvorfor blir du så sint? Skjønner du ikke at jeg prøver å hjelpe deg?

Anonymous poster hash: 4cf5a...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karma gjelder også hva man tenker om andre.

Anonymous poster hash: 4cf5a...261

Jah, og derfor har jeg oftest god karma ;)

Hvorfor skal jeg gå rundt å tenke på andre?

Jeg har mer enn nok med mitt liv og den kaotiske hjernen min som alltid vil venner bedre enn meg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, og derfor har jeg oftest god karma ;)

Hvorfor skal jeg gå rundt å tenke på andre?

Jeg har mer enn nok med mitt liv og den kaotiske hjernen min som alltid vil venner bedre enn meg selv :D

Høres ut som du har en god tankegang der Chibi. :)

Anonymous poster hash: 4cf5a...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter

Mulig det men det gjelder ikke d3 fleste. De fleste mobbere er ressurssterke med sterke personligheter

 

 

Her er jeg helt enig. Husker det var en liten gjeng med gutter som plaget folk noe grusomt gjennom grunnskolen der jeg gikk. Og alle disse gutta kom fra hjem med rike foreldre og "velstående" familier. Dette var ikke barn med vrak av foreldre. Tvert imot. Disse guttene var de mest bråkjekke og de kjekkeste, som alle damene siklet etter. Flere av dem har havnet på skråplanet og noen av dem sliter skikkelig idag.

 

Det er faktisk en myte at mobbere mobber fordi de selv har dårlig oppvekstvilkår og dårlig selvbilde. Noen folk er bare født rasshøl. De mangler noe vesentlig i hodet sitt som bør si stopp når de vet de volder noen andre noe vondt....enten det er fysisk eller psykisk.

 

Jeg har sett folk fra den tiden som ble hardt mobbet, bli totalt ødelagt av slik behandling i åresvis....så at det går fryktelig galt med mobberne i voksen alder er litt deilig å tenke på. Da mener jeg ikke at jeg elsker det og fryder meg over det, men disse menneskene som er så grusomme mot andre uskyldige styrer sin egen skjebne og havner i vanskeligheter for egen regning. Det er IKKE synd på dem!

 

Dersom noen torturerer og slår/plager noen fysisk over tid risikerer man fengsel. Når noen torturerer og skader folk for livet med psykisk mobbing over flere år, er det liksom helt greit å putte "dakar da....de har sikkert hatt det vondt som barn" unnskyldningen over dem?!? Husker selv hvordan følseslivet mitt var og hvordan jeg tenkte om andre mennesker da jeg var 13-15år gammel. Jeg klarte iallefall å føle sterk empati med folk rundt meg. Man er da ikke ett vilje/tankeløst spedbarn i den alderen. Å skylde på at man "bare er ett barn og vet ikke konsekvensene" blir for enkelt og ansvarsløst syntes jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

 Man er da ikke ett vilje/tankeløst spedbarn i den alderen. Å skylde på at man "bare er ett barn og vet ikke konsekvensene" blir for enkelt og ansvarsløst syntes jeg.

Man sier at mobbeofrene bare var barn, og kunne ikke noe for at de ikke søkte hjelp, og at de ikke stod opp for seg selv. Hvorfor gjelder ikke det samme for mobberne. En 6-12 år gammel mobber, er ikke de også nettopp barn? Selvsagt er de ikke et vilje- og tankeløst spedbarn, men de aner ikke hvilke konsekvenser mobbingen vil få. Det er såpass lite fokus på mobbing i skolen i dag, og de siste årene, at hvordan skal egentlig denne 8-åringen vite at det er forjævlig det de gjør? Og at det de holder på meg kommer til å ødelegge et liv. Lærerene gjør jo ikke noe med det? Selvsagt er det vondt, og fælt gjort av dem, men de er faktisk barn jo. Jeg skjønner at de ikke forstår hvor ille det dem gjør er når det ikke blir tatt tak i av de voksne. Lærerene og foreldrene derimot, DE er voksne, de er de som svikter. 

 

 

 

Dersom noen torturerer og slår/plager noen fysisk over tid risikerer man fengsel. Når noen torturerer og skader folk for livet med psykisk mobbing over flere år, er det liksom helt greit å putte "dakar da....de har sikkert hatt det vondt som barn" unnskyldningen over dem?!?

Ethvert barn vet at om du stikker en kniv i et menneske så dør det, og at det er feil å drepe. Og det vet at å slå er skikkelig stygt, det blir jo til og med straffet av de voksne. Det vet nok til og med at å si stygge ting ikke er greit, men det blir jo ikke så straffet av de voksne, så det kan jo ikke vere SÅ ille. Men ethvert barn aner da ikke at det å kalle noen feit og stygg og verdiløs hver eneste dag i flere år er psykisk tortur og at om 15 år så vil dette mobbeofferet henge seg selv i skapet hjemme hos sine foreldre. Nei, kanskje har de ikke hatt det kjipt hos sine foreldre, men det betyr ikke at de var rasjonelle, reflekterte voksne som barn heller. De var barn og såg verden gjennom et barns øyne, og forstod verden som et barn, og handlingene sine som et barn. Er de de samme jævlene nå? Ja, da kan de kaste vekk livet sitt som narkomane. Men mest sannsynlig har vel de også vokst opp til å lære hva som er rett og galt, og å ønske et jævlig liv på noen som en gang i tiden var et jævlig barn, det er bare feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det men det gjelder ikke d3 fleste. De fleste mobbere er ressurssterke med sterke personligheter

 

Er tildels enig, men sterke personligheter kan være et skalkeskjul. Det trenger ikke være et bevisst valg.

Jeg tror at hvis man hadde sett nærmere på såkalte resurssterke hjem med barn som mobber så hadde kanskje historien blir en annen. Mange barn vokser opp i dysfunksjonelle hjem med plettfri fasade. 

 

Jeg forsvarer ikke på noen måte mobbingen og det kan få store konsekvenser for de som blir utsatt for det, men skamløs adferd kan skjule sår som ikke synes. 

Anonymous poster hash: b0bd7...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes ikke det er slemt å godte seg over dette, nei. Vedkommende har selv valgt dette, det er ikke som om personen har fått kreft og ikke kan noe for tilværelsen selv.

Anonymous poster hash: 9dc77...b45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt! Ble selv mobbet store deler av barneskolen og ungdomsskolen. "Dessverre" var det mennesker som satt godt i det, som var det jeg kaller bortskjemte drittunger. I dag er de dessverre suksessrike mennesker som både har tatt over foreldrenes firmaer, jobber som eiendomsmeglere eller sitter godt i det på andre måter.
 

Jeg derimot sliter med depresjon, angst og annet. Jobber meg såklart igjennom det, men ting tar tid, og selv nå, 14 år etter setter det fortsatt spor. Jobber dessverre i et yrke hvor jeg ser de fra tid til annen, holder meg til normal høflighet, men ikke noe mer!



Anonymous poster hash: 7a27f...94b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sier at mobbeofrene bare var barn, og kunne ikke noe for at de ikke søkte hjelp, og at de ikke stod opp for seg selv. Hvorfor gjelder ikke det samme for mobberne. En 6-12 år gammel mobber, er ikke de også nettopp barn? Selvsagt er de ikke et vilje- og tankeløst spedbarn, men de aner ikke hvilke konsekvenser mobbingen vil få. Det er såpass lite fokus på mobbing i skolen i dag, og de siste årene, at hvordan skal egentlig denne 8-åringen vite at det er forjævlig det de gjør? Og at det de holder på meg kommer til å ødelegge et liv. Lærerene gjør jo ikke noe med det? Selvsagt er det vondt, og fælt gjort av dem, men de er faktisk barn jo. Jeg skjønner at de ikke forstår hvor ille det dem gjør er når det ikke blir tatt tak i av de voksne. Lærerene og foreldrene derimot, DE er voksne, de er de som svikter. 

 

Ethvert barn vet at om du stikker en kniv i et menneske så dør det, og at det er feil å drepe. Og det vet at å slå er skikkelig stygt, det blir jo til og med straffet av de voksne. Det vet nok til og med at å si stygge ting ikke er greit, men det blir jo ikke så straffet av de voksne, så det kan jo ikke vere SÅ ille. Men ethvert barn aner da ikke at det å kalle noen feit og stygg og verdiløs hver eneste dag i flere år er psykisk tortur og at om 15 år så vil dette mobbeofferet henge seg selv i skapet hjemme hos sine foreldre. Nei, kanskje har de ikke hatt det kjipt hos sine foreldre, men det betyr ikke at de var rasjonelle, reflekterte voksne som barn heller. De var barn og såg verden gjennom et barns øyne, og forstod verden som et barn, og handlingene sine som et barn. Er de de samme jævlene nå? Ja, da kan de kaste vekk livet sitt som narkomane. Men mest sannsynlig har vel de også vokst opp til å lære hva som er rett og galt, og å ønske et jævlig liv på noen som en gang i tiden var et jævlig barn, det er bare feil. 

Nei vet du hva.. SELVSAGT forstår barn at det å mobbe er galt!! Det lærte de da de var 3. Dette er en slik holdning som gjør at mobbing fortsatt eksisterer.

 Det jeg har uthevet her er kanskje nettopp det man kan si til slike barn, og vise dem bilder og videoer av konsekvensene. Litt drastisk, men er de noen jævelunger er vel en realitetssjekk det eneste som hjelper. Det finnes også dem som mobber fra 11-17 år. Vil du også si at de ikke vet bedre?

 

Mine barn kommer ikke til å mobbe, jeg skal lære dem empati og være et godt eksempel fra dag 1. Mobber noen mitt barn kommer jeg til å gå drastisk til verks for å få en stopper på det.

Anonymous poster hash: 1d062...4d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...