Gå til innhold

Mobber endt opp som narkoman.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Jacklost

Folk endrer seg generelt ganske lite i hvordan de er villig til å behandle mennesker. En mobber er et dårlig menneske og vil høyst sannsynlig forbli det. Anonymous poster hash: 50941...0e8

Tullball, ikke kom her å påstå at 15 åringer oppfører seg likedan når de er 25...

Fordi man mobber så betyr ikke det at man er eller blir et dårlig menneske. Det er noen som mobber med fordi dem har det vondt i hjemmet

Mobbeofferet vet jo ikke om de har endret seg eller ikke, så det er like fullt naturlig å ønske å åpne en champis dersom bølla fra 9. klasse som gjorde hverdagen din til et helvete skulle bli overkjørt av en buss. Anonymous poster hash: 368b9...9ac

Da er ikke personen noe bedre... Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Captain Hook

Jeg snakker ikke om småunger, men om f. eks. tenåringer i alderen 15-18 som fortsatt går på skole og som utmerket godt vet at det de gjør er galt. Nei, man kan ikke klandre barnehagebarn for det de sier og gjør fordi de ikke har utviklet rettferdighetssans ennå, men når man er godt inne i tenårene kan man ikke bruke dette som unnskyldning lenger.

Anonymous poster hash: 368b9...9ac

De fortjener ikke å dø av den grunn. De er barn fram til de er 18 år. Barn er slemme og flere og flere blir slemme synes jeg. Det er ikke alltid deres egen feil. Det kan være foreldrenes feil, oppdragelsen. Mange skulle aldri fått barn. Det kan være tung oppvekst, kan være et tidligere mobbeoffer. Så driver folk å glede seg over det hvis personen har dødd? Nei vett du hva. Det gjør deg ikke til noe bedre person for å si det sånn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det slemt å ønske at de som faktisk bevisst skader deg blir utsatt for noe negativt? Spør du meg er det en ren menneskelig tanke og en del av overlevelsesinstinktet.

Anonymous poster hash: 368b9...9ac

Det er ingen motsetning mellom en menneskelig tanke og en slem tanke. Spørsmålet var ikke hvorvidt TS' tanke er naturlig, men om det er slemt å tenke det. Begge deler er fult mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullball, ikke kom her å påstå at 15 åringer oppfører seg likedan når de er 25...

Fordi man mobber så betyr ikke det at man er eller blir et dårlig menneske. Det er noen som mobber med fordi dem har det vondt i hjemmet

Da er ikke personen noe bedre...

De oppfører seg ikke likt får vi håpe, men 15-åringer vet godt hva som er rett og galt. 15-åringer VET at man ikke skal mobbe. 15-åringer mobber for å være slemme og dette gjør dem til dårlige mennesker. Det er lov å håpe at de angrer seg i ettertid. Det er dessverre ikke alle som gjør det. Se hvor mye mobbing og utfrysning som er utbredt i arbeidslivet... Det er heller slettes ikke alle mobbere som mobber fordi dem har det vondt. Mobbeofre kan ha det like vondt de, men i tillegg blir de mobbet av noen jævler på skolen.

Anonymous poster hash: 1d062...4d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å holde seg til saken? TS spurte ikke om det var en naturlig impuls, om hun/han kunne hjelpe for det, om tanken var skadelig for mobberen eller om det er stor aksept for mobbing, TS spurte om det var en slem tanke, og det mener jeg det er.

Å implisere at jeg mener mobbing er greit fordi mobberen kanskje selv har hatt det vanskelig er stråmannsargumentasjon, og du tillegger meg meninger jeg ikke har.

 

Jeg skrev ikke at du syntes mobbing var greit men at jeg ikke syntes noe om at du forsøker å rasjonalisere det. Det er nemlig en av grunnene til at mobbing har blitt så utbredt som det er. 

 

Hva med å forsøke å lese hva som står neste gang? 

Anonymous poster hash: 368b9...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fortjener ikke å dø av den grunn. De er barn fram til de er 18 år. Barn er slemme og flere og flere blir slemme synes jeg. Det er ikke alltid deres egen feil. Det kan være foreldrenes feil, oppdragelsen. Mange skulle aldri fått barn. Det kan være tung oppvekst, kan være et tidligere mobbeoffer. Så driver folk å glede seg over det hvis personen har dødd? Nei vett du hva. Det gjør deg ikke til noe bedre person for å si det sånn.

Nei vet du hva, det er grenser for hvor lenge man skal sy puter under barn som nesten er voksne. Når du er 15 så vet du at det er galt å mobbe, de aller fleste vet det, bortsett fra enkelte med diverse diagnoser.

 

Hva så om mange har hatt en kjip oppvekst? Mange har hatt det kjipt store deler av livet, men aller blir ikke mobbere på grunn av det, og DET  er den viktige forskjellen mellom mobbere og de som oppfører seg ok. 

 

Jeg må si jeg ikk er så opptatt av å være en god person i dine øyne, det driter jeg loddrett i. Jeg vet uansett med meg selv at jeg oppfører meg bra mot de som ikke utøver vold/aggresjon/sjikane mot meg. Men mobber noen meg i dag så vil det besvares med knyttneven (og jeg kan sloss for å si det sånn)

Anonymous poster hash: 368b9...9ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tullball, ikke kom her å påstå at 15 åringer oppfører seg likedan når de er 25...

Fordi man mobber så betyr ikke det at man er eller blir et dårlig menneske. Det er noen som mobber med fordi dem har det vondt i hjemmet

Da er ikke personen noe bedre...

 

Jeg syntes nå det er viktigere at man ikke plager andre som ikke er til fare for deg fremfor at man på død og liv skal være ansett som et godt menneske. 

 

Om du mobber noen til selvmord i femten års alder så fritar det deg ikke at du blir 25 og "plutselig" vet bedre, det er ikke slik at man kan gjøre alle handlinger godt igjen. 

Anonymous poster hash: 368b9...9ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Om man mobber noen til døde slik som med Odin så er det alvorlig ja. Men da kan det bli en vekker for den personen til å endre livet og bli en bedre person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man mobber noen til døde slik som med Odin så er det alvorlig ja. Men da kan det bli en vekker for den personen til å endre livet og bli en bedre person

En vekker burde ha skjedd FØR noen ble drevet til selvmord.... I mine øyne har denne personen drept et annet menneske, og burde ha blitt straffet for det.

Anonymous poster hash: 1d062...4d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man mobber noen til døde slik som med Odin så er det alvorlig ja. Men da kan det bli en vekker for den personen til å endre livet og bli en bedre person

Da er man allerede en dårlig person. Jeg er så lei av alle dere som hevder at  ingen er dårlige personer.

Anonymous poster hash: 50941...0e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man mobber noen til døde slik som med Odin så er det alvorlig ja. Men da kan det bli en vekker for den personen til å endre livet og bli en bedre person

 

Ja, jøss. For en "flott" måte å bli et bedre menneske på. Om du ubegrunnet har vært så jævlig mot et annet menneske at de tar selvmord eller på andre måter går til grunne så er det faktisk for sent. Det er noe man fortjener å ha på samvittigheten for resten av livet. Dog forstår jeg at mobbere ikke har særlig mye av hverken empati eller samvittighet, og i så måte er det jo greit at det tilstøter dem noe alvorlig. 

Anonymous poster hash: 368b9...9ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Da er man allerede en dårlig person. Jeg er så lei av alle dere som hevder at  ingen er dårlige personer. Anonymous poster hash: 50941...0e8

Og jeg er lei av alle dere som sier at de som mobbet fortjener å dø. Dere er ikke det lite grann bedre...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost

En vekker burde ha skjedd FØR noen ble drevet til selvmord.... I mine øyne har denne personen drept et annet menneske, og burde ha blitt straffet for det. Anonymous poster hash: 1d062...4d6

Slik er det nok ikke når de er barn. Barn gjør mye de ikke skjønner konsekvensene av fordi de er unge og dumme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er lei av alle dere som sier at de som mobbet fortjener å dø. Dere er ikke det lite grann bedre...

Du får rette beskyldningene dine mot de som faktisk har sagt at en mobber fortjener å dø, for det har jeg aldri hevdet.

Anonymous poster hash: 50941...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

Nei vet du hva, det er grenser for hvor lenge man skal sy puter under barn som nesten er voksne. Når du er 15 så vet du at det er galt å mobbe, de aller fleste vet det, bortsett fra enkelte med diverse diagnoser.

Hva så om mange har hatt en kjip oppvekst? Mange har hatt det kjipt store deler av livet, men aller blir ikke mobbere på grunn av det, og DET er den viktige forskjellen mellom mobbere og de som oppfører seg ok.

Jeg må si jeg ikk er så opptatt av å være en god person i dine øyne, det driter jeg loddrett i. Jeg vet uansett med meg selv at jeg oppfører meg bra mot de som ikke utøver vold/aggresjon/sjikane mot meg. Men mobber noen meg i dag så vil det besvares med knyttneven (og jeg kan sloss for å si det sånn)

Anonymous poster hash: 368b9...9ac

Det endrer ingenting i livet å hate eller kose seg over at noen har det vondt eller er død, men ditt liv. Du gjør og tenker som du vil. Så lenge det forblir en tanke. Dra til noen er noe helt annet. Det hadde jeg også gjort. Jeg var feigere som barn og turte ikke å gjøre igjen.

Du vet at alle mennesker er forskjellig, noen er sterkere enn andre. Noen er svake og blir mobbere. De gjør det jo for å føle seg bedre selv. Andre er sterke nok til å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og jeg er lei av alle dere som sier at de som mobbet fortjener å dø. Dere er ikke det lite grann bedre...

Har du selv vært en mobber? Det er ingen som har sagt at en mobber fortjener å dø, men å lide litt har den ikke vondt av. Den personen har påført andre mennesker skader for livet. Man ER en dårlig person om man mobber, det er ikke alle som er "gode" personer. Da hadde ikke mobbing eksistert. Man mobber på grunn av mangel på empati, blant annet.

Anonymous poster hash: 1d062...4d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

Da er man allerede en dårlig person. Jeg er så lei av alle dere som hevder at ingen er dårlige personer.

Anonymous poster hash: 50941...0e8

Det finnes mange dårlige personer, men hvorfor skal vi bli det selv?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Har du selv vært en mobber? Det er ingen som har sagt at en mobber fortjener å dø, men å lide litt har den ikke vondt av. Den personen har påført andre mennesker skader for livet. Man ER en dårlig person om man mobber, det er ikke alle som er "gode" personer. Da hadde ikke mobbing eksistert. Man mobber på grunn av mangel på empati, blant annet. Anonymous poster hash: 1d062...4d6

Jeg har vært et offer. Fra 1 til 4 og i 8 klasse men jeg skjønner at de var små og umodne og at de sikkert har endret seg. Det betyr ikke at jeg ikke er sint på dem fortsatt...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...