Gå til innhold

Chiquitas dager og netter


Chiquita

Anbefalte innlegg

:evil:

jaja, jeg får krysse fingrene for denne pergo-syklusen da :wink:

Og du har ikke lov til å krysse beina, i allefall :sjarmor:

Jeg synes du har vært kjempeflink til å følge dietten. Og det er jo lov til å kose seg med litt rødvin innimellom. En må jo det, ellers så blir det ikke noe koselig. Så kos dere i kveld!

Og 4kg på to uker er jo fantastisk....

(tror jeg må se på den "dietten" etter jul jeg også, gitt) :roll:

Jeg har ikke laget noe middag jeg :roll:

Får gi mannen et par brødskiver, så får vi heller lage noe godt sammen i kveld. Mye koseligere det, synes jeg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og der ringte mannen og sa at han ble litt forsinket i dag også (bare nok en halvtime da)

Så da ble det 1 time overtid i dag også...

Bra for ham at jeg ikke hadde laget noen middag som stod klar og ventet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke laget middagen jeg heller. Det er mye kutting og slikt, og siden mannen er livredd oppskrifter :ler: så har jeg tenkt og ta ham i lære i ettermiddag, slik at han lærer hvordan han skal lage dette sånn etterhvert.

Skal ikke være bare jeg som skal lage mat her i huset, sjø :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og oppskrifter er egentlig et ganske spennende fenomen....

Så lenge det ikke dreier seg om å tilsette x dl væske i en pose-suppe, så stopper det opp, liksom (her i huset i allefall) :roll:

Prøvde å få ham til å lage hvitsaus en gang (hadde t.o.m. oppskrift som beskrev alt veldig godt), men neida. Han ville ikke prøve han "fordi du lager så god hvitsaus at jeg vil heller ha den..." :roll:

Jo, forresten - mannen lager en ting til som han må bruke oppskrift på: Lasagne.

Det har han trossalt laget en god del ganger da (det orker ikke jeg lage, så det er hans jobb de gangene vi har det)

Han greier å følge oppskriften da, men ellers har han ikke så veldig lyst, nei :ler:

*lurer på hva godt vi kan lage i kveld*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Nei, rart det der at det skal stokke seg slik for disse logisk tenkende vesner når det gjelder matlaging. Jeg har god underholdning når jeg lager mat sammen med mannen. Ikke vondt ment, men det er litt komisk. Men en ting er han best på, og det er Reinskav med pasta og fløtesaus. Når han lager det, da er det fest i heimen :-) Men bortsett fra kjøttet da så er resten NEI-mat for tiden :-(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI-mat, eller ikke...

Det hørtes veldig godt ut i allefall!!! :Nikke:

Eller - jeg ville gjerne ha byttet ut reinskjøttet med rådyr eller elg jeg da, men alikevell. Godt er det uansett.

(kanskje vi har noe rådyr eller elg i fryseren som kan passe til kvelds) :roll:

Nå BLE jeg sulten... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også bare innom før vi lager middag for å fortelle at mannen kom hjem med en stor blomsterbukett til meg i dag :hjerter: Med kort på - Han har fått fast jobb fra 1.10 :hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrsL:

Så flott. Det er virkelig en grunn til å feire, ja! En fin start på helga!

Hva jobber han med? (om du vil si det)

Lillen:

Levende ild som varmekilde er supert.

Deilig på kalde høst- og vinterkvelder hvor en hører det knitrer i ovnen, og en selv sitter i soffaen med en kakao/te og en bok (eller mannen) :sjarmor:

Veden varmer jo egentlig mange ganger: først skal den hogges ned, så kappes og kløyves. Så må vi hive den på en henger og kjøre den hjem for å stable den. Og så må den bæres inn før den kan gi oss den varmen vi egentlig er ute etter... (Å bære ut asken etterpå tror jeg ikke jeg regner med som en "varmekilde", for det er jo ikke noe tungt/slitsomt) :wink::ler:

Nå ligger mannen på soffaen og sover (igjen)

Han skulle ikke sove så lenge da - bare til kl 18, sa han.

Så jeg får vel vekke ham da (for han våkner ikke av seg selv, det vet jeg) :roll:

Og SÅ får vi se i fryseren om vi finner noe godt å spise i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han driver innen lager og logistikk.

Ok, ikke at jeg vet hva det går ut på, men :ler:

Nå er mannen borte og besøker en kamerat. Jeg orket ikke å være med. Har puslet med broderiet mitt i stedet jeg.. Må jo ordentlig "stålsette meg" for å ikke gjøre ferdig nissene først. For gjør jeg det, så vet jeg at jeg mister motivasjonen til å ta "tilbehøret" etterpå. (for da er det jo ikke noe spennende lengre) :roll:

Men nå er jeg nesten ferdig med alt tilbehøret rundt den ene nissen (mangler noen attersting på en stol), og SÅ kan jeg ta fatt på nissen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :-) Får nesten inspirasjon til å begynne på mitt eget, men bare nesten :sjarmor:

Lager og logistikk - altså; han driver og effektiviserer og kostnadsbesparer lagervirksomhet. Altså; hvordan plukke varer fra ett lager raskest mulig og med minst mulig folk. Og han driver innen polvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da forstår jeg litt mer....

Er jo så mange yrker og betegnelser, at en "stakkars" kan jo bli helt surrete av mindre :roll::ler:

Du må da vel begynne snart.

Er jo ikke lenge til jul, jo....

*teller - litt over 3 mnd bare jo* :ler:

Ikke lenge til jeg skal starte julegaveshoppingen nå... (og DET er morro)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julegaveshoppingen??? :o Du må jo begynne jo, det er jo bare tre måneder igjen til jul :o Jeg har bare tre julegaver igjen jo :wink:

Så mens du shopper kan jeg brodere :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har da NOEN ferdig da...

Til foreldre og besteforeldre (som får fotografbilde - mangler bare å hente de) :wink:

Ellers så mangler jeg gave til en veninne og hennes baby (som forhåpentligvis snart blir født).

Og til mannen.

Og den kameraten mannen er til nå må jeg heller ikke glemme.

Oi - og mine to søsken (ikke minst)

Noen andre gir vi ikke gaver til, så da blir det 6 gaver som mangler da. :-?

Er ikke helt sikker på hva det skal være, men jeg finner vel på noe :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så vet jeg ikke om mannen skal få noen gave under juletreet i år...

Har jo egentlig nok å bruke penger på.

Eller - jeg tror han setter større pris på et "gavekort" på Solsiden SPA, eller noe slikt (han likte den helkroppsmasasjen, skal dere vite) :wink:

Så da får jeg heller "sende" ham ivei på noe slikt rett før jul tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje helkroppsmassasje hadde vært noe til min mann også? Hva kostet herligheten da? Går det an å bestille dobbelttinme slik at vi kan dra sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig med dobbelttime, ja.

Jeg og Bananmannen hadde dobbelttime før bryllupet, og da ble vi "behandlet" på samme rom også. Var veldig fint :Nikke:

Prisen husker jeg ikke helt 100% Tror det var 700,- eller noe for 90 minutters helkroppsmasasje pr person.

Jo, i følge nettsiden så er det 695,- for 90 minutter, ja

(står nederst på denne siden)

Anbefales i allefall :wink:

(mannen snakket om hvor deilig det var i flere dager etterpå. Men så hadde han mange muskelknuter som de fikk vekk også da, så jeg forstår ham godt)

Nå skal vi til Trondheim på shopping :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så cirka 1400 kr for oss begge to da. Grei pris det.

Dere er i Trondheim på shopping?? Nettopp kommet hjem fra byen vi da. Vært nedover Nordre. Drukket kaffe på choco boco og vært på kaffe og tehuset og kjøpt oss grønn te med jordbærsmak som vi skal ha i kveld. I tillegg har vi kjøpt masse frukt som jeg skal lage en fruktsalat av til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i Trondheim, ja.

Havnet på City Syd.

Fikk da både kjøpt bukse til meg, og tusj til å skrive på takkekortene med *flink*

Og så fikk vi hentet eksospotta til den ene bilen vår (som ble bestilt feil forrige gang) :-?

Vel - dette var det vi SKULLE kjøpe, og som vi dro til Trondheim for. Ikke så dyrt.

Men når vi i tillegg kom hjem med grunnmursplast, 25 m3 klikk-pergo og utstyr til denne - da ble det LITT dyrere :roll:

Fant ut at vi skulle kjøpe noe "greier" slik at det var bare å sette igang med å lage et nytt "soverom"/kontor i kjelleren. Det er en råkjeller der nå, men med "potensiale" (er det ikke det selgerene sier) :ler:

Og når vi snart trenger det rommet vi til nå har brukt til "kontor" til noe annet, så får mannen bare sette igang med å lage seg et nytt nede i kjelleren :wink:

(det har vært planen lenge da, men nå har han jo fått en ekstra grunn)

Vi fant heldigvis billig pergo til 60,- pr m2 da, så det ble jo alikevell ikke SÅ dyrt, men for en allerede slunken lommebok så.... :roll:

Jaja, nå mangler det bare et vindu der nede, og sponplater til å slå på "reisverket", så er det bare å sette igang :wink:

*penger penger penger*

___

Mannen skal ut til kameraten sin i kveld også.

På "fest"..... :roll:

Jeg orker ikke å være med blandt mange fulle, røykende personer, så da blir jeg hjemme i kveld også.

Har lovt mannen at jeg skal hente ham utpå kvelden da (senest kl 1, for da skal jeg legge meg)

*KG-tid* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...