Gå til innhold

Chiquitas dager og netter


Chiquita

Anbefalte innlegg

Ja, det har stoppet å regne nå. For det meste i allefall - er bare noe smårusk som faller ned nå.

Det er bra det har sluttet, for i dag måtte vi opp til en av innsjøene her og "redde" et par båter fra drukningsdøden.

Båten vår lå på land, men alikevell halvveis under vann (vannet hadde vokst så mye). Så den måtte vi dra opp og tømme for vann da.

Og en annen båt (som vi ikke hvet hvem tilhører) lå midt ute på vannet - med båtripa såvidt over vannflaten. Så vi fikk hentet den inn til land også da, og tømt den for vann før vi dro den langt opp igjen. Så får heller de som eiger båten lete litt for å finne den - i stedet for at den synker helt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er da vel snille :-)

Bare vet med meg selv om hvor glad jeg hadde blitt dersom noen hadde tatt seg bryet med å redde vår båt fra drukningsdøden.

Så i stedet for å bare tenke på seg og sitt, så er det jo mulig å gjøre en god gjernin for andre også :Nikke:

Nå står mannen på kjøkkenet og skal steke sei-filet til oss.

Jeg er egentlgi ikke glad i fisk, men jeg må jo spise det innimellom. Og i dag har jeg egentlig litt lyst på fisk også - og da må jeg utnytte det :wink:

Sei-filet med poteter, grønnsaker og rømme. Jo, jeg skal komme meg igjennom middagen i dag også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetene er ferdig om 30 minutter.

Du rekker vel ikke det heller :wink::ler:

Og det er "selvfisket" sei også... (eller - det er mannen som har fisket da - jeg benyttet tiden til "å ligge på dekk" og sole meg) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sov godt i natt; drømte at jeg var "på rømmen" sammen med en morder, med en sekk på ryggen med en flaske rødvin, en sovepose i.

Og jeg var tatt som gissel, sammen med en pakke jubelsalami :roll:

Men det var en morsom drøm da :Nikke::ler:

____

I morgen går takkekortene i posten.

Har funnet de aller fleste adressene nå - mangler bare 4 stk som vi må få hjelp av mannens foreldre til å finne. Så de blir sendt litt senere enn de andre, men men :wink:

Skal ta enda et søk inne på gulesider.no etter adressene også - kan jo ikke skade :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov godt i natt; drømte at jeg var "på rømmen" sammen med en morder, med en sekk på ryggen med en flaske rødvin, en sovepose i.

Og jeg var tatt som gissel, sammen med en pakke jubelsalami :roll:

Men det var en morsom drøm da :Nikke::ler:

____

:hoho: Nå skulle vi kunnet drømmetydning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde hatt godt av å vite hva den der drømmen betydde :roll:

Men de sier jo at en kan drømme så mye rart og usammenhengende når en er gravid, så jeg tror at jeg skylder på det jeg :wink:

Jeg kan forresten forklare litt mer om den jubelsalami-pakka - så får dere avgjøre selv om jeg er helt gal eller ikke :oops:

Dere skjønner - jubelsalamien var åpnet, og hver salamiskive utgjorde på en eller annen måte en person. Altså at en skive var Per, en annen var Anne, osv... Og en av dem var meg da - men jeg var "meg selv", for jeg hadde blitt tatt løs fra de andre, på en måte. Om vi tok løs en skive til, så ble Ola, til seg selv....

Men det var mye mer praktisk å ha alle som jubelsalami, sa morderen - mindre sjanse for å bli avslørt da :klø:

Men det VAR en kjempemorsom drøm. Ikke vet jeg om morderen egentlig hadde myrdet noen heller, men han forklarte at han var morder - ferdig med det, liksom :roll:

Vi var bare "på rømmen" oppe i en skog. Og når vi hadde løpt fra letemannskapene, så lagde vi oss "lekestativer" der ute i skogen, og hadde det da riktig så koselig.... Men vi åpnet aldri rødvinen før morderen ble tatt. Var en hund som hadde funnet ham.

Og når jeg våknet så ble jeg lenge liggende å tenke på hvordan jeg kunne ha "forvirret" hunden - for morderen var da bare hyggelig....

*rister oppgitt på hodet*

Usammenhengende?? JA???

Gal???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho:

Var jeg også med i den jubelsalamipakka eller? For i såfall var det innmari dumt å ikke løsne meg også slik at jeg kunne blitt meg selv, så vi kunne lekt sammen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke du var med i jubelsalamipakka.

Det var ingen kjente navn der, av de vi "prøve-løsnet" i allefall.

Egentlig var det mest barn i salamipakka - med noen voksne innimellom (lik fordeling som i en barnehage, kanskje?)

men vi fikk byttet ut noen av barnegislene, slik at det ble voksne som gikk inn i stedet :roll:

Nei - det er bra det ikke er noen drømmetydere som fremkventerer dagboken min. tror jeg kunne ha blitt skremt av mindre :wink:

Jeg får ta med deg ut i skogen for å leke en annen gang i stedet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har pølser, men marshmallows er det desverre tomt for :oops:

Og skogen har jeg nesten like utenfor kjøkkenvinduet :Nikke:

(tenk - ha skogen like utenfor kjøkkenveggen, og alikevell bo i byggefelt) :wink::ler:

*fikk også lyst på middag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egentlig og skogen like utenfor huset vårt (veldig bra å ikke ha den inni huset synes nå jeg da :ler: ), men vi er ikke så mye der. Siden det er mye av jobben min; Å være i skogen med barna, så er ikke det det første jeg tenker på når jeg kommer hjem.

Skal vi lage middag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har vokst opp med skogen som nærmeste (og eneste) nabo - så det er ikke den jeg først springer til når jeg har fri heller...

Har liksom fått "min dose" :wink:

Gidder ikke lage middag jeg. Får bli gatekjøkken i dag :oops:

Dessuten har vi besøk av en kamerat av mannen, så jeg gidder ikke å lage noe mat nå alikevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...