Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 14.8.2020 den 11.21, Storpølse skrev:

Ikke akkurat snoking på bad, men ofte hvis man besøker noen som har bedre bad og hus enn deg så er det fort gjort å bli misunnelig og det medfører at man blir fristet til å ødelegge ting i huset med vilje og si til deg at det var bare et uhell. For eksempel så har jeg opplevd etter besøk å gå gjennom huset og jeg har funnet alt fra at dorullen ligger motsatt vei eller falt på gulvet og må kastes, håndtak og knagger har blitt veldig løse, avføring og piss som ikke har blitt spylt ned eller sprutet piss overalt når de står og pisser om det er menn, skjøre og dyre tallerkener blir behandlet hardt med vilje, oops sølte te, brus, kaffe på det fine teppet ditt eller den dyre sofaen fra fagmøbler, vil se ut av vindu og istedenfor å trekke for persienne på riktig måte så har det skjedd at de bruker begge hånda for å rive litt i midten så persiennen blir bøyd og ødelagt, de har knust glass, røyket ute og forsøplet etter seg, tettet et eller annet i avløpet så jeg måtte ringe spylebil. Ja det finnes mye raringer der ute. Heldigvis var alle disse fremmede som sannsynligvis aldri slipper inn hos oss igjen. 

Skittent på gulvet ditt? Har aldri tenkt tanken på at en dorull som har falt på gulvet, må kastes.

Anonymkode: 7affe...446

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemmer ikke da sønnen til kusina mi hang i knaggrekka i gangen som var helt ny. Totalt ødelagt og ikke å få tak i ny. Mora bare smilte: ja, sånt skjer! Jeg har barn selv. Aldri i verden om de gjør sånt.

Anonymkode: 2f71d...935

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2020 den 11.21, Storpølse skrev:

Ikke akkurat snoking på bad, men ofte hvis man besøker noen som har bedre bad og hus enn deg så er det fort gjort å bli misunnelig og det medfører at man blir fristet til å ødelegge ting i huset med vilje og si til deg at det var bare et uhell. For eksempel så har jeg opplevd etter besøk å gå gjennom huset og jeg har funnet alt fra at dorullen ligger motsatt vei eller falt på gulvet og må kastes, håndtak og knagger har blitt veldig løse, avføring og piss som ikke har blitt spylt ned eller sprutet piss overalt når de står og pisser om det er menn, skjøre og dyre tallerkener blir behandlet hardt med vilje, oops sølte te, brus, kaffe på det fine teppet ditt eller den dyre sofaen fra fagmøbler, vil se ut av vindu og istedenfor å trekke for persienne på riktig måte så har det skjedd at de bruker begge hånda for å rive litt i midten så persiennen blir bøyd og ødelagt, de har knust glass, røyket ute og forsøplet etter seg, tettet et eller annet i avløpet så jeg måtte ringe spylebil. Ja det finnes mye raringer der ute. Heldigvis var alle disse fremmede som sannsynligvis aldri slipper inn hos oss igjen. 

Min mor er sånn. Klinte brunkrem på pynteputene i et ubevoktet øyeblikk fordi hun ble fornærma av noe jeg sa. «Mister» krus og lager skår og knuser ting. 

Knekte en polstret kleshenger med silketrekk, tar neglefila mi og legger den tilbake ved neste besøk osv osv.

Jeg skjønner ikke greia.

Anonymkode: 2f71d...935

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg begynne 😱

Liker ikke

At folk drar i/ tar seg i håret sitt i sofaen.  Eller koser hund og katt mens dyrehår flyr rundt inne 😔

Folk som går barbent.

Folk som skal lage mat hos meg og  spise det inne.

At di tar med kjæledyrene sine. 

Folk som går inn på sko 

Barn utenom mine som tisser / bæsjer på doen vår.

Aldri går ved besøk når det er sent.

Prater hele tiden. 

Anonymkode: cda62...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye i denne tråden jeg ALDRI hadde akseptert, omg. Jeg misliker alt med besøk. Av en eller annen grunn føler alle seg så jævla hjemme hos meg, jeg fatter det ikke, for jeg er meget ukomfortabel når jeg har gjester. Klarer ikke slappe av i det hele tatt. Noen tar seg til rette som om de bor her selv. Hater at folk tar på tingene mine,kikker i skuffer, skap og kjøleskap, eller kommer med random kommentarer om innredningen min eller leiligheten generelt. Noe av det verste jeg vet er når noen prøver å skifte musikken jeg har på i bakgrunnen, eller hvis de maser på katten min, som er like sær som meg og bare vil lide i stillhet. Jeg vokste opp med foreldre som bitchet og kranglet hver eneste gang vi skulle ha besøk eller fikk besøk når jeg vokste opp, så er preget av det, å få besøk  er noe jeg aldri har assosiert med noe fint liksom. Jeg er i tillegg veeeeldig introvert og det blir bare verre jo eldre jeg blir, så liker best å være alene hele tiden. Åpner ikke døren hvis det ringer på uten at jeg venter noen, og alle som kjenner meg vet de ikke trenger å prøve å overraske meg. Det rareste er at alle trives så godt hjemme hos meg, samtidig som jeg egentlig ikke vil ha dem der. Så og si alle som er her sier de trives så godt og slapper så av og har hatt det så fint. Mens jeg bare gleder meg til de skal gå. 

Anonymkode: 3abee...76e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heimebane
På 14.8.2020 den 11.31, Illuminatum skrev:

I møblerte hjem på vestkanten går stort sett folk med sko inne

Jeg bryr meg da lite hva selvhøytidelige pamper med nesa høyt i sky bedriver hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest heimebane

Bemerker meg to ting med denne tråden: 

1. folk har sjuk omgangskrets med mennesker uten folkeskikk

2. folk har latterlig lite aksept for hva som er normal oppførsel

Det er liksom så ekstremt i begge retninger her at jeg ikke greier å tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, heimebane skrev:

Bemerker meg to ting med denne tråden: 

1. folk har sjuk omgangskrets med mennesker uten folkeskikk

2. folk har latterlig lite aksept for hva som er normal oppførsel

Det er liksom så ekstremt i begge retninger her at jeg ikke greier å tro på det.

Nå har jo folk flest en god del besøk i løpet av bare ett år, så en kan nok gå ut fra at det som presenteres her er de sære tingene som skjer en sjelden gang, og ikke slikt en opplever til stadighet. Noen legger nok på litt ekstra, også ...

Anonymkode: 2297c...4fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2020 den 1.21, AnonymBruker skrev:

Hvor skal jeg begynne 😱

Liker ikke

At folk drar i/ tar seg i håret sitt i sofaen.  Eller koser hund og katt mens dyrehår flyr rundt inne 😔

Folk som går barbent.

Folk som går inn på sko 

Prater hele tiden. 

Hva er problemet med at folk berører håret sitt når de er hos deg? Og at de koser med hunden/katten din? Tror du dyrene dine røyter mer når andre koser med dem enn når du gjør det? 

Og at folk tisser og bæsjer på doen din, mener du utenpå uten å tørke opp? For en do er ment til tiss og bæsj ...

Jeg er for å være høflig og renslig, både hjemme hos meg selv og når man er på besøk hos andre, men når jeg leser noe av det folk har imot i denne tråden, mister jeg virkelig lysten til å dra på besøk til folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at gjester ofte glemmer ting hjemme hos meg. Jeg bor litt langt unna de fleste vennene mine, så de kan ikke bare reise ned igjen dagen etter og hente det. Jeg må sende i posten eller møte noen som de kjenner som kjører forbi/ tar toget. Eller så tar jeg vare på det til neste gang vi treffes. Vi treffes også ofte hos andre, på hytta, i hjembyen e.l. Noenganger glemmer jeg at jeg har noe liggende som er deres, som jeg må ta med, for de minner meg ikke på det før den dagen vi treffes. 

Det går greit, og jeg gjør selvfølgelig tjenester for vennene mine. Men det er litt styrete når det skjer så ofte. Jeg får begynne med runder i leiligheta før de drar, for å sjekke at det ikke ligger noe igjen. Har spesielt ei venninne som ofte er på besøk, men bor langt unna, som glemmer ting. 

Anonymkode: 8a45b...eac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg begynne 😱

Liker ikke

(....)

Sært. Du mener altså at folk skal spise utenfor, uansett årstid?

Anonymkode: fbaff...6ec

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over lite når det kommer til besøk egentlig. Eneste jeg kan huske jeg har reagert er på noe som har blitt nevnt flere ganger i tråden allerede. Besøk som aldri går.

Hadde en venn som ble mutt og fornærmet når jeg takket for besøket og praten. Det utviklet seg til å bli verre og verre. Utartet seg som dette:

Ignorerte meg ofte når jeg sa at vedkommende måtte gå fordi jeg hadde andre planer/måtte legge meg, overtalte meg eller ga meg dårlig samvittighet slik at h*n kunne bli lenger. Ble sur etter å ha vært på besøk her hele dagen og jeg sa at nå måtte vedkommende gå, og avsluttet gjerne besøket med å slamre ytterdør hardt igjen eller gå uten å takke for seg eller si hade. Pleide også å bruke meget lang tid på å komme seg avgårde og timet det gjerne sånn at siste buss akkurat hadde gått innen h*n var ute av døra her og dermed resulterte i at vedkommende måtte overnatte her. Å ha vartet opp et besøk med mat og godt selskap i timesvis eller hele dagen og man gleder seg til de går fordi man er utslitt og vil ha huset for seg selv igjen for så å få vite at besøket må bli en natt til - den følelsen....😖

Dette vennskapet tok slutt og jeg er ganske sikker på at mennesket er alvorlig mentalt syk. 

Anonymkode: 4bae9...322

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker om folk tar med kjæledyrene sine, uten å spørre. Søsteren min troppet opp i julebesøk med en kattunge - ikke stuerein.. Den tisset både på juletreet og i sofaen.. 

Jeg misliker også når folk ikke passer på ungene sine. Jeg har tre unger selv, i alderen 2-6, og de har aldri noen sinne fått lov til å herje fritt i andres hus. Mannen har et vennepar med tre unger, og når de er her, er det helt frislepp. Heeelt greit for foreldrene at minstemann sitter og drar bøker ut av bokhyllen og knekker ryggen på dem og river i sidene, mens de eldste plukker blomstene av potteplantene.. 

Anonymkode: 32642...75c

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, heimebane skrev:

Jeg bryr meg da lite hva selvhøytidelige pamper med nesa høyt i sky bedriver hjemme.

Det var da du som hevdet at dine beskjente kom fra møblerte hjem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heimebane
3 timer siden, Illuminatum skrev:

Det var da du som hevdet at dine beskjente kom fra møblerte hjem.

Du tenker altså at det eneste stedet på jorden der det finnes møblerte hjem er på vestkanten av Oslo?

Og nei, det er ikke normalt å gå med sko inne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig liten filleting, egentlig. Men jeg har en liten leilighet på ca 50 kvadratmeter. I stua mi har jeg to store vinduskarmer som er 190 lange hver (to vinduer i hver) og rundt 70 cm brede. Ja, slike du kan sitte i - bare at jeg ikke gjør det. Jeg bor i høy 1.etasje ut mot en vanlig gate, så det er ikke noe hyggelig sted å ha sitteplass. Det folk av en eller annen grunn får seg til å tro, er at disse karmene er oppbevaringsplasser for vesker, nøkler og alt de har med seg. Jeg har tydelig "pyntet" karmene med vaser, bøker, bilder og planter. Likevel legges alt der. Jeg har masse knagger og hylle i gangen, og forstår ikke hvorfor det ikke går an å legge det igjen der. 

En annen ting er ei venninne jeg har som går rett inn i gangen med skitne sko (på vinteren for eks), selv om jeg har dørmatte ute og bevisst kjøpt en stor til å ha i gangen der flere kan komme og ta av seg på. 

Så konfliktsky som jeg er, sier jeg ingenting. Det er jo ikke noe slemt eller uhøflig ved dette (utenom når jeg nettopp har vasket). Men det irriterer meg veldig, altså....😂

Anonymkode: 64652...7a4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever at gjester ofte glemmer ting hjemme hos meg. Jeg bor litt langt unna de fleste vennene mine, så de kan ikke bare reise ned igjen dagen etter og hente det. Jeg må sende i posten eller møte noen som de kjenner som kjører forbi/ tar toget. Eller så tar jeg vare på det til neste gang vi treffes. Vi treffes også ofte hos andre, på hytta, i hjembyen e.l. Noenganger glemmer jeg at jeg har noe liggende som er deres, som jeg må ta med, for de minner meg ikke på det før den dagen vi treffes. 

Det går greit, og jeg gjør selvfølgelig tjenester for vennene mine. Men det er litt styrete når det skjer så ofte. Jeg får begynne med runder i leiligheta før de drar, for å sjekke at det ikke ligger noe igjen. Har spesielt ei venninne som ofte er på besøk, men bor langt unna, som glemmer ting. 

Jeg hadde ei venninne som "glemte" gitaren sin, vel den ble stående....Den var hos meg i 1år og spurte venninnen min da "Du vet at gitaren står her enda? Jeg skal flytte snart og ønsker at du henter den innen xxxxx, ellers blir den kastet eller solgt" -Hun sa "jeg kommer idag", hun kom ikke, hun hentet den ikke innen xxxxx, så...gitaren ble egentlig bare slengt inne på ett kott og jeg endte opp med å selge den. Faktisk ganske nylig, ifjor faktisk :fnise:  Da hadde jeg hatt gitaren i 10år, i år ville hun ha den tilbake, for da skulle hun gi den til sønnen sin..... /facepalm. Jeg sa til henne at den gitaren ble kastet på dynga og hun ble forbanna..

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Chizue said:

Jeg hadde ei venninne som "glemte" gitaren sin, vel den ble stående....Den var hos meg i 1år og spurte venninnen min da "Du vet at gitaren står her enda? Jeg skal flytte snart og ønsker at du henter den innen xxxxx, ellers blir den kastet eller solgt" -Hun sa "jeg kommer idag", hun kom ikke, hun hentet den ikke innen xxxxx, så...gitaren ble egentlig bare slengt inne på ett kott og jeg endte opp med å selge den. Faktisk ganske nylig, ifjor faktisk :fnise:  Da hadde jeg hatt gitaren i 10år, i år ville hun ha den tilbake, for da skulle hun gi den til sønnen sin..... /facepalm. Jeg sa til henne at den gitaren ble kastet på dynga og hun ble forbanna..

Haha! Jeg hadde solbrillene til ei venninne i to år. Hun husket på det!! Jeg hadde helt glemt de, så hun fikk de tilbake, da. Folk har visst kontroll 🤣😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg begynne 😱

Liker ikke

Folk som går barbent.

Folk som går inn på sko 

Prater hele tiden. 

At folk «tar seg i håret sitt i sofaen»? 🤔 

Jøss. Den var spesiell. 

Anonymkode: edfa0...698

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

At folk «tar seg i håret sitt i sofaen»? 🤔 

Jøss. Den var spesiell. 

Anonymkode: edfa0...698

Hun mente nok at de drar seg i håret, drar fingerne gjennom langt hår og gjerne hiver det på gulvet. 

Anonymkode: 4bae9...322

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...