Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk som flasher sitt påtatt luxusliv.det de kaller luxus. 

Eks. Juhu... Helg igjen... Continental i Oslo. Skal se ut som de bor der, men de er på teathercafen og tar en kaffe. Samme mnd kan det være Holmenkollen og hotell. Inne og spiser eplekake og drikker kaffe. Som nabo ser jeg de kommer hjem på kvelden. 

Flasher filler i lepper, nysminket i sekfi hver uke. Så vet jeg at de prøver og leve et liv de ikke har. 

Anonymkode: e8640...151

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en fordom mot folk som kombinerer minst 80% av  følgende pakke:  nesten bare hører på listepop , elsker programmer som idol, skal vi danse, som synes at musikk skal være « pen» , som synes all kunst må være « pen» for å kunne kalles kunst, som skifter ut interiøret sitt etter hva som er populært til enhver tid, som synes at alt som andre gjør som ikke er helt standard, er veldig merkelig og uforståelig og må snakke om dette som om de andre er veldig rare, som tror at andres liv og livsstil bygger på samme premisser som deres eget osv..

Fordommmen min består i at jeg tror at de mangler kapasitet til å tenke en eneste original tanke, at de mangler nysgjerrighet, har en tvangsmessig standard de følger, som andre har lagt for dem og at de mangler evne til å utvikle seg selv, på egenhånd. 

Når folk gir til kjenne at de har store deler av denne pakken, så skjønner jeg straks at vi ikke er kompatible på noen måte og gidder faktisk ikke å bli kjent med dem, med mindre jeg absolutt må.

Endret av absinthia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kaster bort livene sine ved å sitte i timesvis hver eneste ettermiddag / kveld., bare ved å se på søppel-programmer på TV. 

Dr. Phil og "Kardashians" og alt mulig reality-piss...                                  

Anonymkode: 0e7e9...95a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ser på Paradise Hotel, Ex on the Beach osv er lobotomerte, low class trash. (H*n over postet mens jeg fremdeles leste!)

Anonymkode: 89941...5c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
På 29.1.2019 den 1.08, SupaWoman skrev:

Tretti er ikke spesielt gammelt for å få sin førstefødte.  Det er vel gjennomsnittet.  Du syns ikke noe om veldig mange mødre du da.....

Jeg har ikke noe i mot mødre som får barn sent, men det er jo absolutt positivt hvis barna får ha både foreldre og kanskje besteforeldre lengre. 

Morfar er nettopp fylt 70 år, og mormor er noen år yngre enn han. De venter første oldebarn nå🙂 Og de ble besteforeldre da de var nettopp fylt 40 år. Mormor var faktisk 39 da første barnebarn kom😅

Endret av Kjærlighetsbarn98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.4.2019 den 0.58, AnonymBruker skrev:

Folk som sender kjedemeldinger. Slike du aldri hører fra ellers. "send dette videre til de du bryr deg mest om". 

Anonymkode: 8786f...b24

Å herregud, jaaaaa! 

Utrolig irriterende!

Og de som samler penger til veldedig formål i anledning bursdagen sin, og vil at jeg skal gi gave.... eh, jeg har aldri gitt deg bursdagsgave før og har null kontakt med deg, så: nei!

Anonymkode: 1dbda...42d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk(egentlig kun kvinner) som griner over de minste ting er sinnsykt irritererende. Buhu, favorittkarakteren din i en serie dauer. Så synd. 

Hunder er ekle, dumme, stygge og hundeeiere er både ekle og dumme selv. Og ikke minst er de sinnsykt kontrollerende. Ikke rart de må ha et filledyr som de kan herse med når de ikke kan gjøre det mot noen andre. 

Mennesker som lever etter en religion er mildt sagt mindre intelligente.

Foreldre som lar barna sine bli feite(og da snakker vi 100+ kg) er barnemishandlere.

Mennesker som ikke kastrerer kattene sine er større idioter enn vaksinemotstandere. De er de største taperne i samfunnet. 

Come and get me, kg-people! 

Anonymkode: 797ba...9e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gæren av folk som er glade og positive HELE tida. Altså, det er nok mye positivt med det, men jeg skjønner ikke at de får det til? 

Jeg har en bekjent som er sånn. Husker at katten min hadde forsvunnet og vært borte ganske lenge. Den var gammal, og jeg regna med at den hadde daua. Var jo litt trist dette. Jeg snakket om dette og da legger den bekjente ut om at katten kommer tilbake den. Den har ikke dødd, bare vent. Som om det var den største selvfølgelighet, og med et kjempestort smil. Hadde jo bare lyst til å si «den ER dau. Den var jo eldgammal!», men døden og sånt ville hun tydeligvis ikke forholde seg til, så jeg droppa det. 

Anonymkode: 69d25...275

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har ingen verdi eller funskjon for samfunnet.

Anonymkode: d263f...072

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2019 den 19.18, absinthia skrev:

Jeg har en fordom mot folk som kombinerer minst 80% av  følgende pakke:  nesten bare hører på listepop , elsker programmer som idol, skal vi danse, som synes at musikk skal være « pen» , som synes all kunst må være « pen» for å kunne kalles kunst, som skifter ut interiøret sitt etter hva som er populært til enhver tid, som synes at alt som andre gjør som ikke er helt standard, er veldig merkelig og uforståelig og må snakke om dette som om de andre er veldig rare, som tror at andres liv og livsstil bygger på samme premisser som deres eget osv..

Fordommmen min består i at jeg tror at de mangler kapasitet til å tenke en eneste original tanke, at de mangler nysgjerrighet, har en tvangsmessig standard de følger, som andre har lagt for dem og at de mangler evne til å utvikle seg selv, på egenhånd. 

Når folk gir til kjenne at de har store deler av denne pakken, så skjønner jeg straks at vi ikke er kompatible på noen måte og gidder faktisk ikke å bli kjent med dem, med mindre jeg absolutt må.

Dette beskriver du helt korrekt. Er helt enig med deg, har noen venner som er slik og det er rimelig spesielt. I gjengjeld synes de at jeg er rimelig spesiell.. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blad-smører hos forskjelluge nettaviser. De kan for eksempel skrive en overskrift av typen "Slik får du råd til hytte-drømmen!" og så handler selve artikkelen selvfølgelig om noen som har ARVET en hytte fra noen i familien sin. Eller "Slik sparer du veldig masse penger i løpet av ett år!" og så handler artikkelen om noen som tjener mangfoldige hundre tusen kroner i året. Selvfølgelig bare sludder og vås, i håp om om skrape inn så mange "klikk" som overhodet mulig til nettavisene. 

Eller en pluss-artikkel (husker ikke om denne var VG+ eller i Dagbladet) men i alle fall overskriften var Slik kan du spare mye penger i hverdagen: og så var det ett fotografi av ett par stykker som sitter ved cafe og drikker kaffe eller noe! Men resten av den artikkelen var jo selvfølgelig skjult bak en betalingsmur. Vel, jeg klarer i alle fall å legge merke til TO kjappe måter å spare noen kroner på, bare ved å kikke på selve overskriften og bildet: For det første, ikke kast bort penger på søppel som "pluss-artikler" hos VG eller Dagbladet! Og for det andre, så er det jo selvfølgelig ikke særlig lønnsomt å kaste bort penger ved over-priset cafe! Kjøp heller mat ved helt vanlige dagligvarebutikker (Kiwi eller lignende) og ta med matpakke hjemmefra når du skal på jobb eller noe. 

Men hva er egentlig mest patetisk? Blad-smører (de fortjener selvfølgelig ikke tittel som ordentlig "journalist") som skriver slikt sludder? Eller avis-leserne som faktisk er villige til å kaste bort pengene sine på slik dritt som dette? Uansett, så får jeg rett og slett avsmak på hele greia!!          

Anonymkode: 0e7e9...95a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle menn over 40 som finner kjøpekone i Asia. Jeg spyr. Det er ikke kjærlighet. Kvinnene er golddiggers og lar seg bli kjøpt. De gamle mennene tror de blir elsket. Vemmelig begge deler. Har stoooore fordommer mot thai tøser som gifter seg med vestlig mann for å bli rik selv. Fysj og fei. 

Anonymkode: 02289...f2a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg misliker komikere. Synes de prøver for hardt å være morsomme og at de generelt bare prater piss.

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2019 den 9.41, AnonymBruker skrev:

Jeg må ta denne som anonym.

For tiden bor jeg hos min far i 70 årene, fordi leiligheten min er under renovering. Den er ubeboelig i flere uker. Det er fremdeles en god stund igjen til jeg kan flytte tilbake...

Mine fordommer mot eldre mennesker har dessverre økt markant i disse ukene. Håper ikke jeg blir sånn som gammel! 

Har eldre ingen som helst hukommelse om hva de HAR FORTALT TIDLIGERE? Det starter alltid med "Har jeg fortalt deg om den gangen jeg...blablabla" eller "Jeg fortalte deg vel om den gangen da...blablabla" og så kommer hele historien på nytt, om noe som skjedde for kanskje 10 år siden eller 30. Det HJELPER IKKE at jeg svarer med en gang "Ja, det har du nevnt før" eller "Ja det har du sagt". Historien kommer på nytt likevel. Hvorfor??? Hører de ikke at man svarer JA, DU HAR SAGT DET FØR. 

Enkelte historier har jeg hørt minst 5-6 ganger! 

Nå som jeg bor her er jeg liksom fanget i hans selskap dagen lang, og ikke bare på besøk en gang i mellom. Han får derfor kloa i meg og kan øse ut disse historiene sine hver eneste dag.

Jeg tror jeg klikker snart....

Anonymkode: 873a2...058

Når man blir eldre, svikter hukommelsen. Det er slik det er i livet og når et eldre menneske forteller samme ting flere ganger, er det ingenting å bli sint og sur for. De kan ikke noe for det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter (for det er kun jenter) som bare har lappen på automatgir.

Anonymkode: 07b83...79e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser ned på folk som syter og klager over at de ikke finner seg en partner eller at de ikke får seg sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ned på folk som jobber i skjermet sektor. Alt de gjør er å dra opp lønnsnivået og sabotere for oss i konkurranseutsatt sektor. Så risikerer jeg å miste jobben fordi sabotørene streiker prisnivået til himmels.

Virker som om sabotørene tror at alle kan leve av å klippe håret til hverandre.

Anonymkode: 64ebd...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordom mot folk som driver med Zinzino og andre pyramidespill (multi level marketing-my ass!) som lever av å svindle venner og bekjente 🤢

Vet om et par, der kona slutta i jobben for å drive med dette på fulltid - altså å ringe rundt å invitere folk på kaffe og "jeg har noe fantastisk å fortelle!" Verste er dem faktisk tjener penger på dette, mens mange unge naive som er lurt med på dette sitter med skjegget i postkassa.

Skulle ønske det ble forbudt og at de som driver med dette får en real bot/fengsel for svindel! 😤

Endret av Punhunter
Grunnen til at jeg ikke vil si dette høyt er at overraskende mange i omkretsen min har blitt lurt med på Zinzino...
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er ikke alltid ofre.

Anonymkode: d263f...072

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...