Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
16 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Denne tråden er et perfekt eksempel på at fordommer dukker opp som følge av mangel på kunnskap. Her er det så mye uvitenhet at det er helt skremmende :blink:

Og du har ingen fordommer ?

Anonymkode: 20f7b...ba9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.4.2019 den 22.11, AnonymBruker skrev:

Det starter som et valg da. Så det er ikke noe man er født med, men noe man lærer opp også blir det en vane. Men det starter i bunn og grunn av et valg og det er ikke ingen psykisk lidelse. 

Anonymkode: a6bc8...2c8

Men dette valget tas gjerne av en 13-14 åring...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En mening jeg ikke tør si høyt: jeg synes det mest uinteressante i hele verden er når noen forteller historier om hva de har drømt i natt! 

Anonymkode: b39ef...5be

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Oddy said:

Tenker negativt om de i kassekøen som har en stappfull handlevogn av varer som ikke slipper forbi den bak seg som har 1 liten vare. 

Å ja! Der har du en egen type mennesker. Noen av dem bøfler seg dessuten fram for å komme først i køen og har ikke en skruppel med å presse seg inn før en med 1 liten vare. Det er ALLTID kvinner. Jeg har i alle fall aldri noensinne sett en mann gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 timer siden, linsejesus skrev:

Ingen velger å bli narkomane. Alt man gjør er et valg, og avhengighet kan bli en konsekvens av valgene man tar, men det betyr ikke at man frivillig har valgt det man ender opp med. Det er som å si at folk velger å bli påkjørt og drept. Det stemmer at de har valgt å krysse veien uten å se seg for, men det er ikke det samme som å velge å dø.

Forøvrig er ikke verden så enkel at folk med traumer står fritt til å velge enten terapi på den ene siden eller narkomani på den andre.

Allikevel er det et valg. Alt vi gjør beror på valg som vi tar.

Anonymkode: eb2f1...bd4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
19 minutter siden, IchLiebeDichOder? skrev:

KUUUUUUUUUUUK fordommer mot kuk, ordet liks. er så krevende. liksom her er jeg ! 

:klo:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror at det er helt umulig å diskutere med denne personen.. 

Anonymkode: 454b5...180

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veeeel....dere vet Flexikost? De ambassadørene dems virker lettere psykisk utviklingshemmet🤪

Anonymkode: 1dbda...42d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/11/2019 at 9:07 PM, AnonymBruker said:

Selvsagt er alt et resultat av valg, men hva du velger er også et resultat av noe. Du har helt sikkert noe selv i livet ditt som ikke er som det burde være, på grunn av valg du har tatt.

Vi fordømmer hverandre fordi vi antar at andre deler vår historie og våre forutsetninger. Men faktum er at om du hadde vært i den narkomanes situasjon, altså at du hadde vært den personen, så ville du gjort nøyaktig de samme valgene. Man velger ikke sine gener, sin oppvekst eller når og hvor man blir født. Og alle valg vi tar, er egentlig det eneste valget vi kunne tatt i den situasjonen. Skulle valget vært annerledes, måtte forutsetningene vært annerledes.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er stort sett ganske fordomsfri, men har selvsagt noen på lager. Og jeg VET jo at dette ikke helt stemmer overens med virkeligheten, men folk som stemmer FRP.. Jeg klarer bare ikke å slutte å assosiere Frp-velgere med Ernst Johnny, 39, og kona Gro, 32, som bor et tomt sted på Øvre Eiker, har svart skinnsofa, glassbord, engangsgrill og campingvogna permanent parkert i hagen. De stemmer FRP ene og alene fordi det blir "billigere alkohool på polet, lakkkrispiper på systembolaget og utlendinga forsvinner". 

:wink:

Anonymkode: c1749...754

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk som sender kjedemeldinger. Slike du aldri hører fra ellers. "send dette videre til de du bryr deg mest om". 

Anonymkode: 8786f...b24

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
6 minutter siden, Heidegger skrev:

Du har så rett! Avhengighet er en sykdom.

Det skulle ha være flere som deg, både her inne og ellers i verden🌺

Takk ❤️ I like måte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.4.2019 den 20.58, hind skrev:

Å ja! Der har du en egen type mennesker. Noen av dem bøfler seg dessuten fram for å komme først i køen og har ikke en skruppel med å presse seg inn før en med 1 liten vare. Det er ALLTID kvinner. Jeg har i alle fall aldri noensinne sett en mann gjøre det.

Det er minst like irriterende med alle dem som skal ha 1-3 varer (gjerne sjokomelk og boller til lunsj🙄) som tar det som en selvfølge at de går foran i køen. Vi som handler litt mer har ikke nødvendigvis allverdens tid til å slippe frem 6-7 (så og si alltid mannlige) lunsj kjøpere (boller og sjokomelk😳).

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må ta denne som anonym.

For tiden bor jeg hos min far i 70 årene, fordi leiligheten min er under renovering. Den er ubeboelig i flere uker. Det er fremdeles en god stund igjen til jeg kan flytte tilbake...

Mine fordommer mot eldre mennesker har dessverre økt markant i disse ukene. Håper ikke jeg blir sånn som gammel! 

Har eldre ingen som helst hukommelse om hva de HAR FORTALT TIDLIGERE? Det starter alltid med "Har jeg fortalt deg om den gangen jeg...blablabla" eller "Jeg fortalte deg vel om den gangen da...blablabla" og så kommer hele historien på nytt, om noe som skjedde for kanskje 10 år siden eller 30. Det HJELPER IKKE at jeg svarer med en gang "Ja, det har du nevnt før" eller "Ja det har du sagt". Historien kommer på nytt likevel. Hvorfor??? Hører de ikke at man svarer JA, DU HAR SAGT DET FØR. 

Enkelte historier har jeg hørt minst 5-6 ganger! 

Nå som jeg bor her er jeg liksom fanget i hans selskap dagen lang, og ikke bare på besøk en gang i mellom. Han får derfor kloa i meg og kan øse ut disse historiene sine hver eneste dag.

Jeg tror jeg klikker snart....

Anonymkode: 873a2...058

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2019 den 20.58, hind skrev:

Jeg har aldri sett en mann la noen gå før seg. Tror de står mest i sin egen verden både på godt og vondt. 😏

Endret av Perle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
On 4/11/2019 at 1:38 AM, AnonymBruker said:

Anonymkode: 8786f...b24

On 3/12/2019 at 6:48 PM, ThotSlayer said:
On 3/12/2019 at 7:18 PM, AnonymBruker said:

Fordom etter erfaring.. mennesker uten utdannelse er dummere enn mennesker med utdannelse.. Ikke IQ, men i form av lav kildekritikk, høy påståelighet osv. Tror det handler om at ved høyere utdannelse lærer man å tenke kritisk, være kildekritisk, se kontekst osv. 

Anonymkode: 2818b...599

Jeg er kildekritisk! Og har ikke høyere utd...

er faktisk gjort noen undersøkelser på dette, og faktafornektere og personer uten kildekritikk - f.eks. vaksinemotstandere - har ikke lavere utdanning enn resten (hvilket man godt kunne tro) - men  et (av de få) fellestrekk man fant er at de er mer inne i konspirasjonsteorier generelt.

På en måte skremmenede - at utdanning ikke hjelper mot slikt

Anonymkode: ee02e...9f0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
12 minutter siden, AnonymBruker said:

er faktisk gjort noen undersøkelser på dette, og faktafornektere og personer uten kildekritikk - f.eks. vaksinemotstandere - har ikke lavere utdanning enn resten (hvilket man godt kunne tro) - men  et (av de få) fellestrekk man fant er at de er mer inne i konspirasjonsteorier generelt.

På en måte skremmenede - at utdanning ikke hjelper mot slikt

Anonymkode: ee02e...9f0

Folk tror utdanning er et kvalitetsstempel. Det er det ikke.

De som før i tiden endte opp med å jobbe etter skole tar nå bachelorgrader for å kunne gjøre det samme. Det er ikke slik at folk automatisk har blitt mer smartere bare fordi samfunnet nå i større grad tar høyere utdanning. 

Det vil alltid være idioter blant oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
På 11.4.2019 den 17.42, AnonymBruker skrev:

Og du har ingen fordommer ?

Anonymkode: 20f7b...ba9

Jeg må si at jeg synes det er litt sært med de som har bodd i Norge i 20-30 år uten å kunne gjøre seg forstått på norsk. Men samtidig, om de har levd under svært traumatiske forhold tidligere i livet, så kan læringsevnen reduseres slik at man sliter med å tillegge seg ny kunnskap, så det igjen er forståelig. 

Ellers irriterer det meg at folk selvdiagnostiserer seg, eller bruker ord som «jeg blir helt deprimert av dette regnværet» uten at de faktisk har en depresjon. Har de derimot en depresjon så er det helt greit å være åpen om den. Synes bare ikke noe om å utvanne diagnosebegreper og bruke dem i settinger hvor de ikke hører hjemme. 

Og jeg synes ikke noe om at folk dømmer mennesker med psykiske lidelser, ME og fibromyalgi. Og de som tror at psykiske lidelser ikke eksisterer... ja, hvor skal jeg begynne? De er så lite opplyste at det er flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk som flasher sitt påtatt luxusliv.det de kaller luxus. 

Eks. Juhu... Helg igjen... Continental i Oslo. Skal se ut som de bor der, men de er på teathercafen og tar en kaffe. Samme mnd kan det være Holmenkollen og hotell. Inne og spiser eplekake og drikker kaffe. Som nabo ser jeg de kommer hjem på kvelden. 

Flasher filler i lepper, nysminket i sekfi hver uke. Så vet jeg at de prøver og leve et liv de ikke har. 

Anonymkode: e8640...151

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...